Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
TIP
Re: Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
Nieuwsgierig…..Ook ik had 2 claims ingediend waarvan de kleinste maar laatst ingediende claim 3 maand geleden voor 70% betaald werd. Voor de 1ste claim heb ik echter nog steeds niks ontvangen. Hopelijk morgen misschien????
9 maanden geleden mijn claim ingediend. Nog altijd totaal niets gehoord of ontvangen. Een vriend die hem 3 maanden later ingediend heeft, heeft laatst bericht gekregen met de berekening en dat het eerste deel voor eind mei zou uitbetaald worden. Maar is tot op heden nog niet gestort.
Update van FortisEffect ontvangen - stukje dat voor iedereen relevant is (meen ik);
Uw claim en uitbetaling
Vanwege het grote succes van de schikking en het hoger dan verwacht aantal ingediende claims, ervaart de claims administrator een grotere administratieve last dan waarop zij gerekend had.
De hoogte van uw definitieve vergoeding kan pas worden vastgesteld nadat alle ingediende claims zijn verwerkt. Claims kunnen tot uiterlijk 29 juli 2019 worden ingediend. Wij verwachten dan ook dat uw Definitieve Vergoeding definitief kan worden vastgesteld in de tweede helft van 2019.
Uw claim en uitbetaling
Vanwege het grote succes van de schikking en het hoger dan verwacht aantal ingediende claims, ervaart de claims administrator een grotere administratieve last dan waarop zij gerekend had.
De hoogte van uw definitieve vergoeding kan pas worden vastgesteld nadat alle ingediende claims zijn verwerkt. Claims kunnen tot uiterlijk 29 juli 2019 worden ingediend. Wij verwachten dan ook dat uw Definitieve Vergoeding definitief kan worden vastgesteld in de tweede helft van 2019.
Na bijna 1 jaar wachten ong 60 eur ontvangen paar weken terug...
En onderstaand stukje hoort er ook nog bij:Giskart schreef: ↑14 juni 2019, 18:48 Update van FortisEffect ontvangen - stukje dat voor iedereen relevant is (meen ik);
Uw claim en uitbetaling
Jaarlijkse bijdrage
Conform haar algemene voorwaarden zal FortisEffect omstreeks eind juni de jaarlijkse bijdrage van EUR 24,99 ter incasso aan uw bank aanbieden.
Heb inmiddels al bijna EUR 200,00 aan jaarlijkse bijdrages betaald en ben benieuwd in hoeverre ik dat nog terug ga zien. Weet iemand - die al uitbetaald is - (en bij FortisEffect is aangesloten) of de jaarlijkse bijdrages worden gecompenseerd?
Dat heb ik weggelaten omdat dit enkel betrekking heeft op de leden van FortisEffect.Armin schreef: ↑15 juni 2019, 19:28
En onderstaand stukje hoort er ook nog bij:
Jaarlijkse bijdrage
Conform haar algemene voorwaarden zal FortisEffect omstreeks eind juni de jaarlijkse bijdrage van EUR 24,99 ter incasso aan uw bank aanbieden.
Heb inmiddels al bijna EUR 200,00 aan jaarlijkse bijdrages betaald en ben benieuwd in hoeverre ik dat nog terug ga zien. Weet iemand - die al uitbetaald is - (en bij FortisEffect is aangesloten) of de jaarlijkse bijdrages worden gecompenseerd?
Zover ik kan lezen krijgen we geen terugbetaling. Maar omdat we aangesloten zijn bij een belangenorganisatie krijgen we wel 25% extra dan de rest.
En vergeet niet dat we buiten de jaarlijkse bijdrage we ook een percentage op het uitgekeerde bedrag afdragen aan FortisEffect. 10%
Dus we krijgen 25% meer dan de rest en moeten daar 10% van afdragen. Als de waarde daarvan hoger of gelijk is aan de jaarlijkse bijdragen heb je het terug. - Los daarvan; zonder belangenorganisaties hadden we hoogstwaarschijnlijk niets gekregen. Dus in die zin is als wat je krijgt als vergoeding hoger is dan de ledenbijdragen 'winst'.
Ik veronderstel dat dit de laatste keer zal zijn dat er te betalen is.
https://fortiseffect.nl/faq/
Deminor was dan achteraf een veel goedkopere oplossing met hun eenmalige bijdrage.
Nog steeds geen update hier. Alleen maar dat ze (FortisEffect) geld gaat incasseren voor een jaarlijkse bijdrage. Er is wel een nieuwsbericht over dat er nu ongeveer 270.000 aanvragen zijn, waardoor de 30% hoogst waarschijnlijk gaat verwateren. De andere 70% gaan ze “nog proberen” dit jaar uit te betalen. Maarja zeiden ze voeg jaar ook 
Wie nog wil indienen heeft nog tot 28/07 de tijd.
Iemand al een update ondertussen? Ik heb nog niks vernomen
Fijn wel dat iedereen even een update met elkaar deelt hier 
Ik denk dat er weinig te delen valt, wel dat er nog heel veel mensen zitten te wachten op hun centen omdat er meer claims zijn dan gepland.
hadden die soms gedacht dat veel mensen geen claim zouden invullen.
ZE Zouden beter wat boetes geven voor laatijdige betalingen, alles zou dan wel vlug betaald zijn
ZE Zouden beter wat boetes geven voor laatijdige betalingen, alles zou dan wel vlug betaald zijn
Ik heb de 1e 70% ontvangen in december 2018, zijn ze wel van plan dit jaar de rest te betalen (als er nog een rest is). Of loopt het daar zo uit de hand dat het dit jaar zeker niet meer volledig wordt afgerond.
Eerlijk gezegd Money denk ik dat die laatste 30% gaat verwateren door de vele claims. Mocht er nog een betaling komen als eindafrekening dan zal ik die zeker niet dit jaar verwachten gezien de traagheid vanuit de claims administrator