Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
TIP
Re: Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
op 8 september 2018 ook een claim ingediend. Nadien een bericht gekregen dat de claim geregistreerd is. Vandaag al voor de 3e maal een gelijkaardig formulier gekregen met de melding dat er bepaalde tekortkomingen zijn. Deze dan ook voor de 3e maal aangevuld ( het gaat steeds over dezelfde gegevens ) en doorgestuurd. Heb zo een vermoeden dat ze er een spelletje van aan het maken zijn om het de mensen moe te maken en te zorgen dat ze afhaken.
-
anonymous8
Is de tekortkoming dan werkelijk opgelost? Normaal kan je maar 1 aanvraag indien, of online of papier anders duurt het nog een hele tijd voor ze er zijn.
Op 13.03.2020 kregen we ook een mail waarin vermeld dat onze claim afgewezen werd door het ontbreken van een handtekening. Ik had echter het bewijs nog dat we dit verzonden hadden in augustus 2019. Er was nog de mogelijkheid om voor de datum van 02.04.2020 beroep aan te tekenen, dit kon alleen per gewone brief, een aangetekende zending werd niet aanvaard... Ik begin hier al stilaan door te hebben dat ze de koek al verdeelden en dat er een deel spaarders noodgedwongen uit de boot dienen te vallen wegens te veel claims. De kapitaalkrachtigen en diegenen die het financieel aankonden om al die jaren een advocaat te betalen zullen wel een deel terug zien. Ik heb er verder weinig vertrouwen in en de kleine spaarder zullen ze nog even een tweede keer pakken. Ik hoop alleen dat al diegenen die er mee te maken hebben ook eens alles kwijt geraken. Een "baron" Lippens & Co blijven rustig de dikke nek uithangen en liggen nergens wakker van. De wereld is aan de witte boordcriminelen. 
FYI:
Geachte heer/mevrouw,
De afwikkeling van de Fortis-schikking is nog steeds in volle gang. Gelet op het bijzonder grote aantal ontvangen (te repareren) claims kan Computershare (de Claims Administrator) niet alle claims op hetzelfde ogenblik verwerken. Van degene die voor 1 januari 2019 hebben geclaimd en dus recht hebben op een eerste vervroegde uitbetaling wachten er nog steeds mensen op bericht van de claims administrator of hun claim geaccepteerd wordt of niet. Zodra alle vroege claimanten aan de beurt zijn geweest, komen de late claimanten die hun claim in 2019 hebben ingediend aan de beurt en kan tevens de eindbalans opgemaakt worden voor de finale betalingen. We moeten dus nog even geduld hebben.
Een termijn van uitbetaling en of vaststelling kunnen wij dan ook niet geven. Wel is ons bekend dat de eerst volgende betaalronde voor vervroegde uitbetalingen van eind maart uitgesteld zal worden omdat ook de Claims Administrator last heeft van het Corona Virus.
Met vriendelijke groet,
Team FortisEffect
Geachte heer/mevrouw,
De afwikkeling van de Fortis-schikking is nog steeds in volle gang. Gelet op het bijzonder grote aantal ontvangen (te repareren) claims kan Computershare (de Claims Administrator) niet alle claims op hetzelfde ogenblik verwerken. Van degene die voor 1 januari 2019 hebben geclaimd en dus recht hebben op een eerste vervroegde uitbetaling wachten er nog steeds mensen op bericht van de claims administrator of hun claim geaccepteerd wordt of niet. Zodra alle vroege claimanten aan de beurt zijn geweest, komen de late claimanten die hun claim in 2019 hebben ingediend aan de beurt en kan tevens de eindbalans opgemaakt worden voor de finale betalingen. We moeten dus nog even geduld hebben.
Een termijn van uitbetaling en of vaststelling kunnen wij dan ook niet geven. Wel is ons bekend dat de eerst volgende betaalronde voor vervroegde uitbetalingen van eind maart uitgesteld zal worden omdat ook de Claims Administrator last heeft van het Corona Virus.
Met vriendelijke groet,
Team FortisEffect
In februari vraag om verduidelijking gehad. Zat foutje in een optelling van verschillende oorsprongen van mij. Had een maand om te antwoorden of mijn claim verviel.
Een week geleden afrekening gekregen en vandaag het 1e deel eindelijk op de rekening. Ongeveer het bedrag dat ik berekend had met de tool.
Een week geleden afrekening gekregen en vandaag het 1e deel eindelijk op de rekening. Ongeveer het bedrag dat ik berekend had met de tool.
Vandaag hebben ze nogmaals 24,99 € van de rekening gehaald...
Ze zijn het werkelijk aan het "rekken" om zoveel mogelijk bijdragen te kunnen incasseren.
Reken maar uit... een paar 100.000 leden maal 24,99. Begint stilletjes erg te stinken.
Ze zijn het werkelijk aan het "rekken" om zoveel mogelijk bijdragen te kunnen incasseren.
Reken maar uit... een paar 100.000 leden maal 24,99. Begint stilletjes erg te stinken.
Eind juni eindelijk een eerste uitbetaling ( 70 % ) mogen ontvangen.poulidor schreef: ↑11 maart 2020, 10:23 op 8 september 2018 ook een claim ingediend. Nadien een bericht gekregen dat de claim geregistreerd is. Vandaag al voor de 3e maal een gelijkaardig formulier gekregen met de melding dat er bepaalde tekortkomingen zijn. Deze dan ook voor de 3e maal aangevuld ( het gaat steeds over dezelfde gegevens ) en doorgestuurd. Heb zo een vermoeden dat ze er een spelletje van aan het maken zijn om het de mensen moe te maken en te zorgen dat ze afhaken.
Vorig jaar al een aalmoes gekregen, ben niet aangesloten bij Deminor of dergelijke.poulidor schreef: ↑11 juli 2020, 17:03Eind juni eindelijk een eerste uitbetaling ( 70 % ) mogen ontvangen.poulidor schreef: ↑11 maart 2020, 10:23 op 8 september 2018 ook een claim ingediend. Nadien een bericht gekregen dat de claim geregistreerd is. Vandaag al voor de 3e maal een gelijkaardig formulier gekregen met de melding dat er bepaalde tekortkomingen zijn. Deze dan ook voor de 3e maal aangevuld ( het gaat steeds over dezelfde gegevens ) en doorgestuurd. Heb zo een vermoeden dat ze er een spelletje van aan het maken zijn om het de mensen moe te maken en te zorgen dat ze afhaken.
Bericht claim OK, kon tot 12juli bezwaar indienen.
Al iemand de eindafrekening ontvangen?
Op 13/8 kreeg ik een mail van de Ageas-Club, met daarin o.a. volgend stukje :
Tot op vandaag hebben zowat 228.000 van de ongeveer 290.000 ingediende claims een gedeeltelijke vergoeding gekregen voor een totaalbedrag van zowat 781 miljoen EUR. Hoewel de afhandeling van de claims en de betalingen voor de Fortisschikking aan de gang zijn, is het de bedoeling om een aanzienlijke tweede golf aan betalingen te doen nog voor het einde van 2020. Die bestaat uit eerste schijven voor de dossiers die in 2019 werden ingediend, en tweede schijven voor de dossiers die in 2018 werden ingediend.
Vandaag totaal onverwacht een leuk mailtje van "Computershare" gekregen:
Voor de kleinste van mijn 2 claims wordt er eerstdaags een 2-de schijf uitbetaald; Deze bedraagt 22%, dus samen met de eerste schijf van 70 % wordt dat 92%.
De verwatering valt dus reuze mee, want er wordt ook gewag gemaakt van een eventuele 3-de uitbetaling. Maar dat is pas voorzien in de loop van volgend jaar als alle claims zijn afgehandeld.
Geduld is een mooie deugd...
Voor de kleinste van mijn 2 claims wordt er eerstdaags een 2-de schijf uitbetaald; Deze bedraagt 22%, dus samen met de eerste schijf van 70 % wordt dat 92%.
De verwatering valt dus reuze mee, want er wordt ook gewag gemaakt van een eventuele 3-de uitbetaling. Maar dat is pas voorzien in de loop van volgend jaar als alle claims zijn afgehandeld.
Geduld is een mooie deugd...
vandaag ook ontvangen