Fortuneo als bank: Wie, wat, waar?
TIP
Fortuneo als bank: Wie, wat, waar?
Van een collega-member kreeg ik de info dat Fortuneo valt onder de Holding Credit Mutuel Arkea, met oorsprong Frankrijk.
Rating: Aa3/A+/AA-
Ik herinner mij Fortuneo bank als bank met de beste spaarrekening voor 2010, doch vind hier weinig terug over de werking en de kosten van deze bank.
Hoe werken ze, met een (gratis) digipass, gratis rekening/spaarrekening... enz ?
Vraag mij dit af omdat zonder veel erover terug te vinden (zie andere items of het forum), Fortuneo opeens en vanuit het niets blijkbaar de leider wordt in het peloton van de jaarrente op termijnrekeningen voor 10 jaar.
(ter vergelijking: Rabo 4,35 bruto, Fortuneo 4,7 bruto).
Graag wat ervaringen wat klanten van deze bank betreft.
Tevens nog een vraagje apart: Waar kan (of hoe kan) ik de ratings van de banken hier vinden, met een woordje uitleg bij?
Als ik start met een bank weet ik ook graag de rating, doch ik mankeer een duidelijke uitleg van hoe je de ratings moet interpreteren... Men weet nooit genoeg zeker?
Dank.
Ik herinner mij Fortuneo bank als bank met de beste spaarrekening voor 2010, doch vind hier weinig terug over de werking en de kosten van deze bank.
Hoe werken ze, met een (gratis) digipass, gratis rekening/spaarrekening... enz ?
Vraag mij dit af omdat zonder veel erover terug te vinden (zie andere items of het forum), Fortuneo opeens en vanuit het niets blijkbaar de leider wordt in het peloton van de jaarrente op termijnrekeningen voor 10 jaar.
Tevens nog een vraagje apart: Waar kan (of hoe kan) ik de ratings van de banken hier vinden, met een woordje uitleg bij?
Als ik start met een bank weet ik ook graag de rating, doch ik mankeer een duidelijke uitleg van hoe je de ratings moet interpreteren... Men weet nooit genoeg zeker?
Dank.
-
webmaster
Re: Fortuneo als bank: Wie, wat, waar?
meer info over de ratings vind je in de faq
https://www.spaargids.be/sparen/veelges ... ating.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de ratings zijn te vinden in de vergelijkende tabellen over spaarrekeningen en termijnrekeningen/kasbons
via 'geavanceerd' kan je de ratings als kolom laten tevoorschijn komen
zowiezo zijn de ratings ook steeds te zien via [+]
https://www.spaargids.be/sparen/veelges ... ating.html" onclick="window.open(this.href);return false;
de ratings zijn te vinden in de vergelijkende tabellen over spaarrekeningen en termijnrekeningen/kasbons
via 'geavanceerd' kan je de ratings als kolom laten tevoorschijn komen
zowiezo zijn de ratings ook steeds te zien via [+]
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat mij stoort als Fortuneo klant (ex Cortal consors klant) is dat ik een aantal maanden specifiek vroeg achter termijnrekeningen en men mij toen dit afgeraden heeft waar ik nu op Spaargids moet ontdekken dat ze plots marktleider zijn, begrijpe wie begrijpen kanLuc B. schreef:Van een collega-member kreeg ik de info dat Fortuneo valt onder de Holding Credit Mutuel Arkea, met oorsprong Frankrijk.
Dank.
Eens het forum doorzoeken doet wonderen, er is al heel wat geschreven over Fortuneo:
viewtopic.php?f=1&t=9790" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=10178" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=10144" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=9911" onclick="window.open(this.href);return false;
In de topics zelf staan ook nog eens linken naar andere topics over Fortuneo.
viewtopic.php?f=1&t=9790" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=10178" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=10144" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=9911" onclick="window.open(this.href);return false;
In de topics zelf staan ook nog eens linken naar andere topics over Fortuneo.
-
Baziel
Eergisteren via de site documentatie aangevraagd, vandaag reeds ontvangen.
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Zoals ik. Niet veel gevonden erin, jammer genoeg.Baziel schreef:Eergisteren via de site documentatie aangevraagd, vandaag reeds ontvangen.