Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fortuneo renteverhoging 2,20 + 0,50

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
66 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
cardoman
Sr. Member
Sr. Member

Re: Fortuneo renteverhoging 2,20 + 0,50

• Citeer

Bericht door cardoman » 9 januari 2010, 20:33

Dank voor jullie deskundige reakties!

Misschien is dit het wijzigingsformulier, alvast niet te openen...

http://www.fortuneo.be/public/static/do ... anguage=nl

Nog een mooie:

http://www.fortuneo.be/public/static/tarifs_nl.html  ==> uittreksels gratis verzonden

http://www.fortuneo.be/pdf/tarieven-cc- ... anguage=nl ==> uittreksels te betalen

Tja, communcatie...
Laatst gewijzigd door cardoman op 9 januari 2010, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

guest2803
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer guest2803
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door guest2803 » 10 januari 2010, 00:52

cardoman schreef: Dank voor jullie deskundige reakties!

Nog een mooie:

http://www.fortuneo.be/public/static/tarifs_nl.html  ==> uittreksels gratis verzonden (1)

http://www.fortuneo.be/pdf/tarieven-cc- ... anguage=nl ==> uittreksels te betalen (2)

Tja, communcatie...
(1) zijn de tarieven voor Fortuneo klanten
(2) zijn de tarieven voor de ex-Cortal Consors klanten (bemerk het * op de titelpagina). Op pagina 2 staat dat deze klanten ervoor kunnen kiezen om over te stappen op de Fortuneo-tarieven. Het wijzigingsformulier om over te stappen van de Cortal-tarieven naar de Fortuneo-tarieven vind ik niet terug op hun site. Best eens bellen om te vragen hoe dat in z'n werk gaat.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 januari 2010, 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet

ted
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door ted » 10 januari 2010, 06:30

cardoman schreef:
Ben/was langer dan 10 jaar klant bij Cortal (consors) en nooit geen oneerlijke Cortal praktijken meegemaakt, wel de luxe van open architectuur iets wat niet te vinden was bij alle anderen....
;D

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 10 januari 2010, 10:17

ted schreef:
cardoman schreef:
Ben/was langer dan 10 jaar klant bij Cortal (consors) en nooit geen oneerlijke Cortal praktijken meegemaakt, wel de luxe van open architectuur iets wat niet te vinden was bij alle anderen....
;D
Correct, het ging over Cortal. Zal niet lang bij Fortuneo zitten, jammer dat het weer 3 maanden zal duren voor alle lijnen zullen overgezet zijn... Wat mij betreft gaat het over correctheid en dat vond ik terug bij Cortal (mijn ervaring). Die hadden een service en kostenstructuur die duidelijk was voor mij.
Laatst gewijzigd door cardoman op 10 januari 2010, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 10 januari 2010, 10:23

Ezeltje Strekje schreef:
cardoman schreef: Dank voor jullie deskundige reakties!

Nog een mooie:

http://www.fortuneo.be/public/static/tarifs_nl.html  ==> uittreksels gratis verzonden (1)

http://www.fortuneo.be/pdf/tarieven-cc- ... anguage=nl ==> uittreksels te betalen (2)

Tja, communcatie...
(2) zijn de tarieven voor de ex-Cortal Consors klanten (bemerk het * op de titelpagina). Op pagina 2 staat dat deze klanten ervoor kunnen kiezen om over te stappen op de Fortuneo-tarieven. Het wijzigingsformulier om over te stappen van de Cortal-tarieven naar de Fortuneo-tarieven vind ik niet terug op hun site. Best eens bellen om te vragen hoe dat in z'n werk gaat.
Correct. Ik denk dat ik eens ga bellen naar de ombudsdienst financiën om dit aan te kaarten... Ze willen de klanten en het geld (en soms groot geld) vlot overnemen maar de klanten moeten dan nog (ongevraagd) inspanningen leveren om volledig tot hun structuur te behoren...tja zo kan ik ook zaken doen natuurlijk....

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 10 januari 2010, 12:31

cardoman schreef:
Ezeltje Strekje schreef:

Correct. Ik denk dat ik eens ga bellen naar de ombudsdienst financiën om dit aan te kaarten... Ze willen de klanten en het geld (en soms groot geld) vlot overnemen maar de klanten moeten dan nog (ongevraagd) inspanningen leveren om volledig tot hun structuur te behoren...tja zo kan ik ook zaken doen natuurlijk....
Groot gelijk, dit zijn inderdaad verwerpelijke praktijken.
Als je zo de lijn verder trekt, moet een klant straks nog schriftelijk vragen om zijn intrest uitgekeerd te krijgen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 10 januari 2010, 12:50

cp1234 schreef:
cardoman schreef:

Als je zo de lijn verder trekt, moet een klant straks nog schriftelijk vragen om zijn intrest uitgekeerd te krijgen.
;) merci cp1234 dat van die interesten is een mooi voorbeeld

geengeld
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer geengeld
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geengeld » 10 januari 2010, 12:58

cardoman schreef:
cp1234 schreef:

Keytrade deed hetzelfde met zijn ex-kaupting klanten

Darts
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Darts
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darts » 10 januari 2010, 13:00

Ik ben als Cortal klant overgegaan van Cortal naar Fortuneo. Om te genieten van de Fortuneo tarieven moet je gewoon het formulier  " Formulier voor tariefwijziging " naar Fortuneo opsturen. Je moet dus aangeven voor welke tariefformule je kiest, kleine of grote orders. Ikzelf heb dit gedaan en ben momenteel niet van plan mijn rekeningen op te zeggen omwille van volgende voordelen;
- ik verwacht nu geen bewaarloon meer te moeten betalen.
- interessante interest op de spaarrekening.
- plaatsen van orders aan vrij lage prijzen.

En vooral, men kan een order plaatsen waarbij het geld komt van de spaarrekening. Dus uw geld brengt in afwachting van de uitvoering van de order de rente op die men krijgt op uw spaarrekening.

http://www.fortuneo.be/pdf/formulaire/C ... anguage=nl

Ik ben ook klant bij Binck Bank, waar ik ook tevreden over ben, maar daar staat wel een bedrag op de rekening die momenteel niets van rente opbrengt. Het geld staat daar voor het geval er zich plots een opportuniteit aandient op de markten om een of ander aandeel of afgeleid produkt te kopen. Bij binck bank kan je enkel overschrijven naar de vooraf opgegeven zichtrekening, dus steeds heen en weer overschrijven van externe spaar naar zicht en vervolgens naar Binck bank lijkt mij geen optie.

PS : Ik heb mijn vorige posts verwijderd omdat schijnbaar mijn email adres wordt meegestuurd.

Mvg,
Darts

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 10 januari 2010, 13:12

geengeld schreef:
cardoman schreef:

Keytrade deed hetzelfde met zijn ex-kaupting klanten
Nogal logisch niet? Kaupthing was ineengestort en Keytrade nam de klanten over, ook is het zo dat het zich verbond om de zeer hoge interesten van Kaupthing uit te betalen. Kaupthing verlaagde prompt zijn interesten in januari, als je wilt dat de hoge interesten worden uitbetaald, moeten de lage ook maar uitbetaald worden. Je kan zeer gemakkelijk een wijziging aanvragen, zowel bij keytrade als bij fortuneo.

Tux

• Citeer

Bericht door Tux » 10 januari 2010, 13:26

Pieterjan schreef: Nogal logisch niet? Kaupthing was ineengestort en Keytrade nam de klanten over, ook is het zo dat het zich verbond om de zeer hoge interesten van Kaupthing uit te betalen. Kaupthing verlaagde prompt zijn interesten in januari, als je wilt dat de hoge interesten worden uitbetaald, moeten de lage ook maar uitbetaald worden. Je kan zeer gemakkelijk een wijziging aanvragen, zowel bij keytrade als bij fortuneo.
Ex-kaupthing klanten kregen bij Keytrãde een ex-kaupthing spaarrekening en een Keytrade Azur spaarekening. En men kon zonder problemen zijn geld overschrijven van ex-kaupthing naar de keytrade azur spaarrekening.

Ik zie niet in wat voor wijziging ex-kaupthing klanten bij keytrade zouden moeten aanvragen.

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 10 januari 2010, 13:48

Darts schreef: Ik ben als Cortal klant overgegaan van Cortal naar Fortuneo. Om te genieten van de Fortuneo tarieven moet je gewoon het formulier  " Formulier voor tariefwijziging " naar Fortuneo opsturen. Je moet dus aangeven voor welke tariefformule je kiest, kleine of grote orders. Ikzelf heb dit gedaan en ben momenteel niet van plan mijn rekeningen op te zeggen omwille van volgende voordelen;

En vooral, men kan een order plaatsen waarbij het geld komt van de spaarrekening. Dus uw geld brengt in afwachting van de uitvoering van de order de rente op die men krijgt op uw spaarrekening.

Ik ben ook klant bij Binck Bank, waar ik ook tevreden over ben, maar daar staat wel een bedrag op de rekening die momenteel niets van rente opbrengt. Het geld staat daar voor het geval er zich plots een opportuniteit aandient op de markten om een of ander aandeel of afgeleid produkt te kopen. Bij binck bank kan je enkel overschrijven naar de vooraf opgegeven zichtrekening, dus steeds heen en weer overschrijven van externe spaar naar zicht en vervolgens naar Binck bank lijkt mij geen optie.

PS : Ik heb mijn vorige posts verwijderd omdat schijnbaar mijn email adres wordt meegestuurd.

Mvg,
Darts
Werd je door Fotuneo gebriefd van het nieuwe aanvragen? Downloadbaar formulier is blijkbaar niet te downloaden bij mij...

Darts
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Darts
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Darts » 10 januari 2010, 13:58

cardoman schreef:
Darts schreef: Ik ben als Cortal klant overgegaan van Cortal naar Fortuneo. Om te genieten van de Fortuneo tarieven moet je gewoon het formulier  " Formulier voor tariefwijziging " naar Fortuneo opsturen. Je moet dus aangeven voor welke tariefformule je kiest, kleine of grote orders. Ikzelf heb dit gedaan en ben momenteel niet van plan mijn rekeningen op te zeggen omwille van volgende voordelen;

Mvg,
Darts
Werd je door Fotuneo gebriefd van het nieuwe aanvragen? Downloadbaar formulier is blijkbaar niet te downloaden bij mij...
Neen, ik werd niet gebriefd door Fortuneo, het werd mij pas meegedeeld nadat ik zelf om info had gevraagd hoe het nu zat met het bewaarloon. Toen zei men mij dat ik gewoon onder de voorwaarden van Cortal viel ( lees verder bewaarloon betalen en transactietarieven van Cortal ) en dat ik een tariefwijziging kon aanvragen indien ik dit wenste.

Als u op de link klikt van mijn vorig bericht, lukt het dan niet, bij mij opent de pdf file zonder problemen.

Een vraagje, ter controle, mijn email adres is dit voor u zichtbaar?
Mvg,
Darts

dudzele
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer dudzele
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dudzele » 10 januari 2010, 14:26

Overstappen van de oude ex-cortal tarieven naar de Fortuneo voorwaarden
heeft 2 gevolgen:

- U geniet onmiddellijk van de betere tarieven van Fortueo.
- U verliest de getrouwheidspremie van de lopende getrouwheidperiode
  op uw spaarrekening.

De individuele klant dient zelf te bepalen wat voor hem het meest opbrengt.

- onmiddellijk overstappen.
- wachten tot de getrouwheidperiode van zijn spaargeld verstreken is, en
  de getrouwheidspremie definitief verworven

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 10 januari 2010, 14:35

dudzele schreef: Overstappen van de oude ex-cortal tarieven naar de Fortuneo voorwaarden
heeft 2 gevolgen:

- U geniet onmiddellijk van de betere tarieven van Fortueo.
- U verliest de getrouwheidspremie van de lopende getrouwheidperiode
  op uw spaarrekening.

De individuele klant dient zelf te bepalen wat voor hem het meest opbrengt.

- onmiddellijk overstappen.
- wachten tot de getrouwheidperiode van zijn spaargeld verstreken is, en
  de getrouwheidspremie definitief verworven
Das nog mooier, ben er geen klant, maar met wat ik hier nu al gelezen heb, zal ik het zeker en vast NOOIT maar dan ook nooit worden.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

66 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy