Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fout in berekening BMPBtop-spaarrekening

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
45 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Fab4
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fab4
Verstuur privébericht

Fout in berekening BMPBtop-spaarrekening

• Citeer

Bericht door Fab4 » 18 januari 2011, 16:07

Ik geloof dat mijn getrouwheidsberekening niet correct werd uitgevoerd:

*Ik wenste het saldo van mijn BMPBtop-spaarrekening over zetten op mijn nieuwe BMPBFedeltà-spaarrekening. Maar ik wilde die overzetting geleidelijk doen om zo weinig mogelijk getrouwheidspremie te mislopen. Om zeker te zijn vroeg ik eerst nog hoe zij de berekening uitvoeren.

*Daarop kreeg ik de onderstaande email:
Geachte,

uw getrouwheidspremie voor de som van EUR 38.196,48 die op uw rekening stond vanaf 1/1/2010 zal verworven zijn op 1/12/2010, en wordt 31/12/2010 op uw rekening gestort.
De overige stortingen die later werden uitgevoerd, moeten gedurende 12 maanden op de rekening blijven staan om de getrouwheidspremie te kunnen verwerven.

We hopen hiermee uw vraag te hebben beantwoord,
Met vriendelijke groet

* Op 3/12/2010 schreef ik het genoemde bedrag van 38.196,48 over op een andere rekening.

* Op 13/01/2011 ontving ik de berekening van mijn BMPBtop-spaarrekening dat ik had aangevraagd. (XLS-bestand als bijlage)
-Daarbij is niets terug te vinden van de verworven getrouwheid op het bedrag van 38.196,48 waarvan sprake in hun eerste mail.
-En door deze fout is hun berekening van hun LIFO-princiepe ook verkeerd. Ze trekken voor de bereking van de getrouwheid bedragen af van stortingen die al een hele tijd getrouwheid aan het verzamelen zijn, in plaats van de 38.196,48 euro waarop nog het minste getrouwheid verworven is/zou moeten zijn.

Of heb ik het zelf bij het verkeerd einde?
Heeft iemand een gelijkaardige situatie?
Ik stuurde op 13/01/2011 mijn klacht, maar heb tot op heden nog geen reactie gehad.

Met vriendelijke groeten, Fabien
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

matroos
Full Member
Full Member

Re: Fout in berekening BMPBtop-spaarrekening

• Citeer

Bericht door matroos » 18 januari 2011, 16:14

Mij hebben ze gezegd dat als ik 25000(voorbeeld) zou storten voor 31/01/2011 op de fedeltà rekening, ik nog zou genieten van de 1% basis én de 1,5% getrouwheidspremie als ik het laat staan tot 31/12/2011. 11 opeenvolgende maanden dus.
Of klopt dit niet?

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Fab4
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fab4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fab4 » 18 januari 2011, 16:55

matroos schreef:Mij hebben ze gezegd dat als ik 25000(voorbeeld) zou storten voor 31/01/2011 op de fedeltà rekening, ik nog zou genieten van de 1% basis én de 1,5% getrouwheidspremie als ik het laat staan tot 31/12/2011. 11 opeenvolgende maanden dus.
Of klopt dit niet?
Matroos, ik wacht nog op een reactie van Banca Monte Paschi Belgio. Ik post de reactie op het forum.

adelin1967
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer adelin1967
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door adelin1967 » 18 januari 2011, 17:19

Onderstaande tekst haal ik net van de site van bmpb.
De 11-maanden regel geldt dus wel.

"U blijft voordeel putten uit deze spaarrekening omdat de getrouwheidspremie, voor alle bedragen die langer dan 12 opeenvolgende maanden of die gedurende elf opeenvolgende maanden van het kalenderjaar op de rekening blijven staan, tevens 1,50% per jaar bedraagt".

Werkpaard
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Werkpaard
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Werkpaard » 18 januari 2011, 18:04

Fab4 schreef:Ik geloof dat mijn getrouwheidsberekening niet correct werd uitgevoerd:
....
Ik stuurde op 13/01/2011 mijn klacht, maar heb tot op heden nog geen reactie gehad.

De intrestberekening voor uw spaarrekening is correct. De informatie in de email van de bank is foutief:
De startdatum voor de getrouwheidspremie van de som van 38.196,48 euro is niet op 01/01 maar op 31/12!
Omdat dit dus in december is, en niet in januari is de 11-maandenregel NIET van toepassing op deze som.
Men had u dus niet mogen vertellen dat u deze som al op 01/12 mocht afhalen, maar dat u deze had moeten laten staan tot 31/12 om de getrouwheidspremie op deze som te verwerven.

Flytox
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Flytox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Flytox » 18 januari 2011, 18:56

Volgende parameters dienen vooreerst met zekerheid bekend te zijn :

1. Welk is de valutadatum bij deze bank, dag van storting of d+1 ?
2. Werkt deze bank met de 11 maanden regel (datum-datum) ?
3. Werkt deze bank met de 11 maanden regel tot en met 31/12 ?
4. Met welk aantal dagen per maand en jaar werkt deze bank (30 en 360 ; of 365/366) ?
5. Welk zijn de bedragen van al de stortingen en afnamen en op welke valutadata ?
6. Welk zijn (als er waren) de vervaldagen en bedragen van de vorige getrouwheidsperioden ?

Wees er zeker van dat de bank met de correcte bepaling van de notie valutadatum werkt. Een valutadatum (dag ; 0u:00) is de dag wanneer uw geld begint op te brengen en niet zoal namelijk ING verkeerd doet, (dag-1 ; 24u:00, in strijd met de wetgeving) daags te voren !

Al deze gegevens bekend zijnde kan een degelijke berekening plaats vinden.

Mvg,
Laatst gewijzigd door Flytox op 18 januari 2011, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Urbain
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Urbain
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Urbain » 18 januari 2011, 19:10

Werkpaard schreef: De intrestberekening voor uw spaarrekening is correct. De informatie in de email van de bank is foutief:
De startdatum voor de getrouwheidspremie van de som van 38.196,48 euro is niet op 01/01 maar op 31/12!
Omdat dit dus in december is, en niet in januari is de 11-maandenregel NIET van toepassing op deze som.
Men had u dus niet mogen vertellen dat u deze som al op 01/12 mocht afhalen, maar dat u deze had moeten laten staan tot 31/12 om de getrouwheidspremie op deze som te verwerven.
Dit zou betekenen dat de vervaldagen van alle stortingen van vorige jaren op 31 december vielen.

Dit kan enkel wanneer bij BMPB de aangroeiperiode ( oude wet ) een looptijd had van 6 maanden die daarna automatisch verlengd werd tot 31 december.
De getrouwheidsperiodes die daarna startten vervallen allemaal op 1 januari

Werkpaard
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Werkpaard
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Werkpaard » 18 januari 2011, 21:18

Urbain schreef: Dit zou betekenen dat de vervaldagen van alle stortingen van vorige jaren op 31 december vielen.

Dit kan enkel wanneer bij BMPB de aangroeiperiode ( oude wet ) een looptijd had van 6 maanden die daarna automatisch verlengd werd tot 31 december.
De getrouwheidsperiodes die daarna startten vervallen allemaal op 1 januari
BMPB had voor de hervorming een apart systeem:

Aangroeipremie gedurende 6 maanden (die niet werd verlengd).
Er was alleen getrouwheidspremie voor bedragen die die gedurende ten minste elf opeenvolgende maanden van eenzelfde
kalenderjaar op hetzelfde boekje bleven staan. (De 12-maanden regel bestond hier niet)
De periode dat het geld een aangroeipremie aan het verwerven was, telde ook mee als periode voor het kunnen verwerven van de getrouwheidspremie: Na afloop van de aangroeipremie kon het geld de rest van het jaar getrouwheidspremie opbrengen.
De valutadatum van de intresten was vroeger 1/01, dit is bij de hervorming veranderd naar 31/12.

Dit betekende concreet (wanneer er geen afhalingen gebeurden):
- voor stortingen in januari: 6 maanden getrouwheidspremie, daarna tot het einde van het jaar getrouwheidspremie. Op 1 januari van het volgende kalenderjaar startte nieuwe getrouwheidsperiode.
- voor stortingen in februari t.e.m. juni: 6 maanden getrouwheidspremie, rest van het lopende kalenderjaar geen getrouwheidspremie of verlende aangroeipremie (alleen basisintrest!). Op 1 januari van het daaropvolgende kalenderjaar begon de eerste getrouwheidsperiode.
- voor stortingen in juli t.e.m. december: 6 maanden getrouwheidspremie, die dus eindigde in het volgende kalenderjaar. Na afloop van de aangroeipremie de rest van het jaar getrouwheidspremie. Op 1 januari van het daaropvolgende kalenderjaar startte nieuwe getrouwheidsperiode.

Foxy
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Foxy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Foxy » 19 januari 2011, 00:41

Werkpaard schreef:
Fab4 schreef:Ik geloof dat mijn getrouwheidsberekening niet correct werd uitgevoerd:
....

De intrestberekening voor uw spaarrekening is correct. De informatie in de email van de bank is foutief:
Inderdaad, Werkpaard heeft gelijk.
Stortingen in januari krijgen een getrouwheidspremie op december van hetzelfde jaar. (ik dacht zelfs pas op 31/12)
Stortingen op een andere datum krijgen dit op jaar + 1.

Voor een storting op 31/12/2009, is deze dus verworven op op 31/12/2010.

Maar dit is onmogelijk uit hun algemene voorwaarden af te leiden. Gecombineerd met het feit dat ze u verkeerde informatie per mail hebben gegeven zou ik zeker niet opgeven bij het opvolgen uw klacht. Je hebt voldoende argumenten om uw gelijk te kunnen halen.

(Ik heb dit enkel kunnen bepalen op basis van manueel herberekenen van mijn interest van de voorbije jaren.)

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 19 januari 2011, 00:53

Werkpaard schreef:
....

Dit is denk ik de juiste verklaring. De 11maanden regel geldt voor alle stortingen in januari en eindigt op 31 december van dat jaar (pro rata berekend). De helpdesk heeft je denk ik foutief advies gegeven. Sowieso doorgaan met je klacht en laat weten hoe het afloopt!

Fab4
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Fab4
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fab4 » 19 januari 2011, 09:26

Nog een kleine opmerking:
Het bedrag van 38.196,48 euro was het saldo van mijn rekening op 31/12/2009. Dit bedrag werd voor 31/12/2009 met verschillende overschrijvingen gespreid in de tijd gecumuleerd.

Ik wacht nog tot morgen om telefonisch contact op te nemen (= een week na de klacht).
(Hopelijk krijg ik een nederlandstalig persoon aan de lijn, want mijn frans is niet om naar huis te schrijven :-) )

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 19 januari 2011, 11:10

Fab4 schreef:Nog een kleine opmerking:
Het bedrag van 38.196,48 euro was het saldo van mijn rekening op 31/12/2009. Dit bedrag werd voor 31/12/2009 met verschillende overschrijvingen gespreid in de tijd gecumuleerd.

Ik wacht nog tot morgen om telefonisch contact op te nemen (= een week na de klacht).
(Hopelijk krijg ik een nederlandstalig persoon aan de lijn, want mijn frans is niet om naar huis te schrijven :-) )
Dat verandert de zaak natuurlijk. Het geld zat dus niet in de 11-maanden regel. Voor die regel te gebruiken moet je je geld storten in januari.

De overschrijvingen na april 2009 moeten er allemaal elk een jaar opgebleven zijn om de premie verworven te hebben. Hoe lang de stortingen voor april 2009 er op moesten gestaan hebben voor het verwerven van de getrouwheidspremie weet ik zelf niet goed. Met al die overgangsmaatregelen die de ene wel de andere niet toepast is het moeilijk om door de bomen het bos te zien.
De persoon die u advies gegeven heeft, weet er duidelijk niet veel van. Die persoon heeft gewoon alle stortingen voor 31/12 samengenomen, wat fout is, en gebruikt de 11 maanden regel dan voor stortingen die niet gebeurd zijn in januari, wat ook fout is, en bovendien gebruikt die de 11-maanden regel fout (getrouwheidspremie verworven na 11 maanden, ipv tot het einde van het jaar laten staan). Tuurlijk dat je zo dus een pak getrouwheid misgelopen bent.

Urbain
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Urbain
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Urbain » 19 januari 2011, 11:50

@Werkpaard
Bedankt voor uw toelichting.

Hieruit blijkt nog maar eens dat iedere bank er vroeger een ander systeem op « kon » nahouden.
Tot vóór 1-4-2009 sprak men wel van aangroeipremie en getrouwheidspremie.
Indien men er « niet expliciet » bij zei dat deze premies « gewaarborgd waren voor een bepaalde periode » kon men deze rentevoeten naar eigen goodwill aanpassen net zoals de basisrente.
Zie ondermeer :
viewtopic.php?f=6&t=10120#p83031

Banca Monte Pachi Belgio : Art. 11
De boeking van opvragingen op vroegere stortingen gebeurt volgens
volgend principe: voor de berekening van de premies heeft elke opvraging in de
eerste plaats gevolgen voor de laatst gestorte bedragen, vertrekkende van de
meest recente storting en gaande naar de oudste stortingen

BMPB overtreedt hiermee DUIDELIJK de nieuwe LIFO wetgeving !

Bv.
Datum………………….Verrichting……….Einde Getrouwheid t/m
14-04-2009………….+ 10.000,00 €………13-04-2010
10-01-2010………… + 10.000,00 €………31-12-2010
14-04-2010………...- 10.000,00 €

Door toepassing van het wettelijk LIFO systeem wordt de « hernieuwde en verworven » storting van 14-04-2010 op 0.00 € gezet waardoor met niets aan getrouwheidspremie verliest.
Bij BMPB zal « verkeerdelijk » de storting van 10-01-2010 op 0.00 € gezet worden.
De klant verliest hierdoor meer dan 11 maanden getrouwheidspremie !

Mensen die onlangs een « Banca Monte Paschi Belgio Fideltà » spaarrekening openden zijn gewaarschuwd !

Banca Monte Pachi Belgio : Art.8…
De berekening van de basisintrest verloopt als volgt:
« voor elke dag van de berekeningsperiode wordt het dagelijks saldo van
het spaardeposito vermenigvuldigd met de intrest die geldt op de dag van het
saldo en gedeeld door het totale aantal dagen van het betreffende jaar (365
dagen of 366 dagen voor de schrikkeljaren) ». De berekeningsperiode vangt aan
vanaf de laatste werkdag van het voorgaande boekjaar en eindigt op de
vooravond van de laatste werkdag van het lopende jaar.

Deze berekening is - volgens mij - eveneens niet wettelijk.

Bv. Boekjaar 2011
Begin basisrente 2011 : Vrijdag 31-12-2010
Einde basisrente 2011 : Vrijdag 30-12-2011

BMPB vergoedt de klant hier voor slechts 364/365 van een volledig jaar !

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 19 januari 2011, 12:01

Urbain schreef:@Werkpaard
Bedankt voor uw toelichting.

Hieruit blijkt nog maar eens dat iedere bank er vroeger een ander systeem op « kon » nahouden.
Tot vóór 1-4-2009 sprak men wel van aangroeipremie en getrouwheidspremie.
Indien men er « niet expliciet » bij zei dat deze premies « gewaarborgd waren voor een bepaalde periode » kon men deze rentevoeten naar eigen goodwill aanpassen net zoals de basisrente.
Zie ondermeer :
viewtopic.php?f=6&t=10120#p83031

Banca Monte Pachi Belgio : Art. 11
De boeking van opvragingen op vroegere stortingen gebeurt volgens
volgend principe: voor de berekening van de premies heeft elke opvraging in de
eerste plaats gevolgen voor de laatst gestorte bedragen, vertrekkende van de
meest recente storting en gaande naar de oudste stortingen

BMPB overtreedt hiermee DUIDELIJK de nieuwe LIFO wetgeving !

Bv.
Datum………………….Verrichting……….Einde Getrouwheid t/m
14-04-2009………….+ 10.000,00 €………13-04-2010
10-01-2010………… + 10.000,00 €………31-12-2010
14-04-2010………...- 10.000,00 €

Door toepassing van het wettelijk LIFO systeem wordt de « hernieuwde en verworven » storting van 14-04-2010 op 0.00 € gezet waardoor met niets aan getrouwheidspremie verliest.
Bij BMPB zal « verkeerdelijk » de storting van 10-01-2010 op 0.00 € gezet worden.
De klant verliest hierdoor meer dan 11 maanden getrouwheidspremie !

Mensen die onlangs een « Banca Monte Paschi Belgio Fideltà » spaarrekening openden zijn gewaarschuwd !

Banca Monte Pachi Belgio : Art.8…
De berekening van de basisintrest verloopt als volgt:
« voor elke dag van de berekeningsperiode wordt het dagelijks saldo van
het spaardeposito vermenigvuldigd met de intrest die geldt op de dag van het
saldo en gedeeld door het totale aantal dagen van het betreffende jaar (365
dagen of 366 dagen voor de schrikkeljaren) ». De berekeningsperiode vangt aan
vanaf de laatste werkdag van het voorgaande boekjaar en eindigt op de
vooravond van de laatste werkdag van het lopende jaar.

Deze berekening is - volgens mij - eveneens niet wettelijk.

Bv. Boekjaar 2011
Begin basisrente 2011 : Vrijdag 31-12-2010
Einde basisrente 2011 : Vrijdag 30-12-2011

BMPB vergoedt de klant hier voor slechts 364/365 van een volledig jaar !
Ja de laatste dag (zaterdag) basisrente lijken ze bij het volgende jaar te tellen: "De berekeningsperiode vangt aan
vanaf de laatste werkdag "

Die artikels van BMPB, zijn die recent, Urbain? Kwestie dat hun niet afrekenen op artikels van vroeger.

Urbain
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Urbain
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Urbain » 19 januari 2011, 12:19

Maarten schreef: Die artikels van BMPB, zijn die recent, Urbain? Kwestie dat hun niet afrekenen op artikels van vroeger.
Op hun website is het « reglement op de gereglementeerde spaarrekening » plots verdwenen !
Ik heb het nog. Zie bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

45 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy