Fout in de Rentecalculator
Fout in de Rentecalculator
Even kort de situatie schetsen: Ik gebruik Rabo vooral voor mijn betalingen en tijdelijk geld opzij te zetten. Hierdoor gebeurt het vaak dat ik reeds transacties ga boeken met memodatum voor bedragen die er nog niet op staan. Daardoor ben ik op een fout uitgekomen, zie volgende reactie die ik ontving van de klantendienst:
Het probleem waar ik tegen aan loop is dus dat de datum waarop ik mijn memodatum-transfers heb ingebracht, gebruikt wordt als valutadatum voor de transacties. Is er ondertussen al vordering met het oplossen van dit probleem? Mijn ingeschatte rente staat nog steeds te laag, mag ik er vanuit gaan dat dit zichzelf wel zal oplossen of dien ik opnieuw met de helpdesk contact op te nemen? Alvast bedankt.Er was inderdaad een fout in het systeem geslopen, echter was de fout op het vlak van valutadatum van overschrijvingen met een memodatum.
U had namelijk eind mei overschrijvingen ingebracht met memodatum 10/6 en 11/6. Deze overschrijvingen zijn inderdaad uitgevoerd op die data, echter met valutadatum van eind mei, waarop U deze overschrijvingen had ingetikt. Vandaar dat de rentecalculator U ook een lager bedrag van intresten aangaf na de datum van uitvoering i.p.v. een hoger bedrag.
We waren dus op de hoogte van het probleem en zullen zo vlug mogelijk de valutadata corrigeren.
Ondertussen staan de rekeningen wel op 0, dus zullen er vanaf nu geen intresten meer bijkomen.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: Fout in de Rentecalculator
De rechtzetting zal in de loop van de komende dagen gebeuren voor de klanten die hier impact van hebben ondervonden. Momenteel zit de rechtzetting in test en eens we zeker zijn dat alles gebeurt zoals het moet doen we de uitvoering.
De oplossing is zo gemaakt dat ze altijd in het voodeel van de klant is. Met andere woorden de getrouwheidpremie wordt meegerekend, zelf als de 12 maanden nog niet bereikt zijn.
Op uw individuele situatie kan ik uiteraard niet ingaan, daarvoor dient u, indien u dat wenst, de helpdesk te contacteren.
De oplossing is zo gemaakt dat ze altijd in het voodeel van de klant is. Met andere woorden de getrouwheidpremie wordt meegerekend, zelf als de 12 maanden nog niet bereikt zijn.
Op uw individuele situatie kan ik uiteraard niet ingaan, daarvoor dient u, indien u dat wenst, de helpdesk te contacteren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Fout in de Rentecalculator
Vandaag telefoon gehad van iemand van de helpdesk i.v.m. deze fout in de berekening, met de melding dat de tekortschietende intrest vandaag op mijn rekening is doorgestort (kon blijkbaar niet anders recht gezet worden wegens een boekingsfout). Mooi opgelost zo, en attent van eens te bellen. Thanks.