Fout simulator hypothecaire herziening?
TIP
Fout simulator hypothecaire herziening?
Beste forumleden en webmasters,
naar mijn gevoel zit er een foutje in de simulator voor herziening van het hypothecair krediet.
Ik wil wel zeer voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken, maar kunnen jullie toch even verifiëren wat ik in het andere geval fout doe?
Ik heb zelf geleend op 20j, 3,58%, vaste rentevoet, €125.000.
Ik had in gedachte dat ik op die termijn ongeveer €174.000 afbetaal, al geeft de simulator hiervoor slechts ongeveer €164.000 weer.
Nog een andere korte berekening gemaakt: €100.000, 3,00%, 20j, vast, zou volgens mij ongeveer €132.000 gaan kosten, volgens de simulator slechts €125.000
Kan iemand deze fout bevestigen, of interpreteer ik de gegevens vanuit simulator op één of andere manier verkeerd?
Dank bij voorbaat,
Nico
naar mijn gevoel zit er een foutje in de simulator voor herziening van het hypothecair krediet.
Ik wil wel zeer voorzichtig zijn met dergelijke uitspraken, maar kunnen jullie toch even verifiëren wat ik in het andere geval fout doe?
Ik heb zelf geleend op 20j, 3,58%, vaste rentevoet, €125.000.
Ik had in gedachte dat ik op die termijn ongeveer €174.000 afbetaal, al geeft de simulator hiervoor slechts ongeveer €164.000 weer.
Nog een andere korte berekening gemaakt: €100.000, 3,00%, 20j, vast, zou volgens mij ongeveer €132.000 gaan kosten, volgens de simulator slechts €125.000
Kan iemand deze fout bevestigen, of interpreteer ik de gegevens vanuit simulator op één of andere manier verkeerd?
Dank bij voorbaat,
Nico
-
webmaster
Re: Fout simulator hypothecaire herziening?
hallo nico, de calculator is juist hoor.
de calculator toont het gedeelte dat u al afbetaald heeft en het gedeelte dat u nog moet afbetalen, dat wordt apart vermeld.
dat laatste gedeelte (nog af te betalen) is 164.000, als u vertrekt van de standaard aanvangsdatum van de simulator
de calculator toont het gedeelte dat u al afbetaald heeft en het gedeelte dat u nog moet afbetalen, dat wordt apart vermeld.
dat laatste gedeelte (nog af te betalen) is 164.000, als u vertrekt van de standaard aanvangsdatum van de simulator
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Beste,
ik heb inderdaad een verkeerde interpretatie gemaakt...
Dank voor de tussenkomst!
ik heb inderdaad een verkeerde interpretatie gemaakt...
Dank voor de tussenkomst!
-
webmaster
Ik heb 'afbetalingen' in de simulator vervangen door 'Nog af te betalen'
dat maakt hopelijk beter duidelijk wat het is
dat maakt hopelijk beter duidelijk wat het is