foutje op de site ?
Re: foutje op de site ?
Blijkbaar is er zelfs een bank waar je tijdje geen instapkosten moet betalen.
viewtopic.php?f=5&t=8947&p=73095&sid=01 ... 75f#p73074" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=5&t=8947&p=73095&sid=01 ... 75f#p73074" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??
Ik kan me niet voorstellen dat Rabobank dit via een forum moet vernemen? Is er geen dienst Marketing die de concurrenten bestudeert?Rabobank.be schreef:Het feit dat Binck Bank een vaste instapvergoeding aanrekent van 9,95 EUR lijkt ons niet in lijn te zijn met de minimale instapvergoeding die door de beheerder verplicht wordt. Wij zullen hierover contact opnemen met Carmignac Gestion.
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
Nenee frisse freddy, Rabo wist van toeten of van blazen, maar incasseerde ondertussen wel 1% aan "kosten".
Na maanden reacties op dit forum, schiet Rabo plots wakker, want welke ezel gaat nu nog Carmignac kopen via Rabo, nu iedereen weet
dat je het elders zonder kosten kan kopen ?
Nog eens, het resultaat zal zijn dat je in de toekomst bij geen enkele financiele instelling Carmignac nog kan kopen met kleine of geen kost. Nog eens, dank u Rabo.
Na maanden reacties op dit forum, schiet Rabo plots wakker, want welke ezel gaat nu nog Carmignac kopen via Rabo, nu iedereen weet
dat je het elders zonder kosten kan kopen ?
Nog eens, het resultaat zal zijn dat je in de toekomst bij geen enkele financiele instelling Carmignac nog kan kopen met kleine of geen kost. Nog eens, dank u Rabo.
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar één bank is, die volledig gratis Carmignac-fondsen verkoopt.
Naast de instapkosten die bij aankoop - al of niet ( max. 4% , min. 0 % ) - aangerekend worden, zijn er ook nog de jaarlijks terugkerende beheerskosten. ( 1.50% vaste beheerscommissie + variabele beheerscommissie 10% … ).
http://www.carmignac.nl/_docs/publicati ... b47655.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit jaarlijks potje wordt , volgens mij, verdeeld onder 'Carmignac Gestion France' en de 'bank-distributeur' op basis van de netto omloop verkochte aandelen.
Naast de instapkosten die bij aankoop - al of niet ( max. 4% , min. 0 % ) - aangerekend worden, zijn er ook nog de jaarlijks terugkerende beheerskosten. ( 1.50% vaste beheerscommissie + variabele beheerscommissie 10% … ).
http://www.carmignac.nl/_docs/publicati ... b47655.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit jaarlijks potje wordt , volgens mij, verdeeld onder 'Carmignac Gestion France' en de 'bank-distributeur' op basis van de netto omloop verkochte aandelen.
Bedankt Rabobank!!
Geachte klant,
Via deze e-mail willen wij u informeren inzake de beleggingsfondsen van Carmignac, die u bij BinckBank in portefeuille heeft.
Op vraag van de fondsbeheerder, Carmignac Gestion, zijn wij genoodzaakt om vanaf heden 1% instapkosten aan te rekenen bij toetreding tot een Carmignac fonds, in plaats van de standaard transactiekosten van € 9,50. De transactiekosten bij uittreding blijven onveranderd (€ 9,50).
Dit heeft tot gevolg dat de handel in deze beleggingsfondsen tijdelijk niet online beschikbaar zal zijn op onze website. U kunt op de site nog wel informatie en koersen terugvinden van de Carmignac fondsen, maar voor aan- of verkooporders dient u voorlopig telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice & Orderdesk via telefoonnummer 03 303 31 11. Voor deze telefonische orders zullen wij u geen bijkomende telefoonkosten in rekening brengen.
Wij verontschuldigen ons voor dit tijdelijke ongemak en vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Voor eventuele vragen kunt u ons bereiken op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 03 303 31 11. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.be.
Met vriendelijke groeten,
Maarten Staes
BinckBank
De Keyserlei 58
2018 Antwerpen
T +32 (0)3 303 31 11
F +32 (0)3 234 04 14
Geachte klant,
Via deze e-mail willen wij u informeren inzake de beleggingsfondsen van Carmignac, die u bij BinckBank in portefeuille heeft.
Op vraag van de fondsbeheerder, Carmignac Gestion, zijn wij genoodzaakt om vanaf heden 1% instapkosten aan te rekenen bij toetreding tot een Carmignac fonds, in plaats van de standaard transactiekosten van € 9,50. De transactiekosten bij uittreding blijven onveranderd (€ 9,50).
Dit heeft tot gevolg dat de handel in deze beleggingsfondsen tijdelijk niet online beschikbaar zal zijn op onze website. U kunt op de site nog wel informatie en koersen terugvinden van de Carmignac fondsen, maar voor aan- of verkooporders dient u voorlopig telefonisch contact op te nemen met onze Klantenservice & Orderdesk via telefoonnummer 03 303 31 11. Voor deze telefonische orders zullen wij u geen bijkomende telefoonkosten in rekening brengen.
Wij verontschuldigen ons voor dit tijdelijke ongemak en vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn.
Voor eventuele vragen kunt u ons bereiken op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur via telefoonnummer 03 303 31 11. U kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@binck.be.
Maarten Staes
BinckBank
De Keyserlei 58
2018 Antwerpen
T +32 (0)3 303 31 11
F +32 (0)3 234 04 14
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
Dinooke schreef:Bedankt Rabobank!!![]()
Geachte klant,
Maarten Staes
BinckBank
De Keyserlei 58
2018 Antwerpen
T +32 (0)3 303 31 11
F +32 (0)3 234 04 14
Zoals ik had voorspeld, danku wel Rabobank !
Gelukkig heb ik nog tijdig wat Carmignac via Binck gekocht ....
Toch triestig hoe afgunst van een bepaalde bank een andere verplicht om ook kosten door te rekenen.
Afgunst? Het was oneerlijke concurrentie punt aan de lijn. De fondsbeheerder heeft de keuze gemaakt om de instapkosten aan te houden, die mogelijk ook al met BinckBank voorzien waren, en waardoor deze laatste dus mogelijk handelde in strijd met de overeenkomst. Dat kunt ge toch nooit de concurrent verwijten die dat aanklaagt, tenzij ge kortzichtig zijt en niet snapt hoe een rechtsstaat werkt. Carmignac kon ook toestaan aan Rabobank om lagere instapkosten aan te rekenen, maar ze deden dit niet. Als ge iemand hier iets wil verwijten, is het Carmignac.
+1neira schreef:Afgunst? Het was oneerlijke concurrentie punt aan de lijn. De fondsbeheerder heeft de keuze gemaakt om de instapkosten aan te houden, die mogelijk ook al met BinckBank voorzien waren, en waardoor deze laatste dus mogelijk handelde in strijd met de overeenkomst. Dat kunt ge toch nooit de concurrent verwijten die dat aanklaagt, tenzij ge kortzichtig zijt en niet snapt hoe een rechtsstaat werkt. Carmignac kon ook toestaan aan Rabobank om lagere instapkosten aan te rekenen, maar ze deden dit niet. Als ge iemand hier iets wil verwijten, is het Carmignac.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
Zoals ik had voorspeld, danku wel Rabobank !
Toch triestig hoe afgunst van een bepaalde bank een andere verplicht om ook kosten door te rekenen.
Op het algemene forum van Spaargids.be lezen we zeer regelmatig klachten van bezoekers over banken als blijkt dat er tussen sommige banken en bepaalde van hun klanten (niet voor iedereen) specifieke afspraken worden gemaakt over rentevoeten of kosten (cfr. het voorbeeld van Dexia waar momenteel discussie over woedt). Bijna iedereen is van mening dat dezelfde afspraken en voorwaarden voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Uit uw reactie kan ik afleiden dat u vindt: ‘voor iedereen dezelfde voorwaarden, behalve als de regeling voor mij persoonlijk beter is dan voor de anderen’.
Voor Rabobank.be geldt wat de kosten voor fondsen betreft: àls wij verplicht worden om een bepaalde prijzenpolitiek te hanteren, dan vinden wij dat deze verplichte prijzenpolitiek bij alle banken dezelfde moet zijn. Rabobank.be hanteert voor de meeste van haar fondsen een instapkost van 1%, maar doet regelmatig acties waarbij wij de instapkosten van bepaalde fondsen tot 0% terugbrengen. Voor Carmignac fondsen mogen wij dit niet doen van de fondsbeheerder. Wij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat wij om uitleg vragen bij de fondsbeheerder als blijkt dat andere banken zich niet aan de afspraken hierover moeten houden.
Als u in een situatie zou komen waarbij u iets in de winkel zou kopen voor 10 EUR + 21% BTW en de klant na u zou net hetzelfde kopen voor 10 EUR maar met slechts 5% BTW, dan zou u zich hier waarschijnlijk ook vragen over gaan stellen. Uw eerste doelstelling zou zijn om ook slechts 5% BTW te moeten betalen maar het gevolg zou waarschijnlijk zijn dat blijkt dat ergens iets niet correct werd toegepast en dat de klant na u toch 21% zou moeten betalen, wat niet meer dan normaal is, want het correcte BTW-tarief bedraagt nu eenmaal 21%. Wij vragen bovendien niet dat Binck de aankopen die al gedaan werden aan 9,95 EUR herziet en toch 1% gaat toepassen. Wij vragen alleen dat in de toekomst wij dezelfde voorwaarden als Binck krijgen opgelegd.
En als laatste: het zou van een bijzonder gebrekkig commercieel inzicht getuigen om de situatie, waarbij Binck fondsen van Carmignac verkocht aan lagere tarieven, zo te laten. Bij Carmignac weten ze dat het al langer onze wens is om de verplichte minimum instap af te schaffen zodat wij hier ook acties rond kunnen organiseren. Als Carmignac toch wil vasthoudent aan de minimum instap en Binck verplicht deze regels te volgen , dan is het enige gevolg dat Binck haar (onterechte) commerciële voordeel verliest en dat klanten die anders via Binck hun Carmignac fondsen hadden aangekocht, nu zelf terug hun keuze kunnen maken uit alle banken die de minimale instapkosten hanteren. Het zou kunnen dat deze klanten toch bij Binck hun aankoop doen als ze daar tevreden over zijn, maar evengoed kunnen ze naar Rabobank.be of een andere bank stappen. Als u boos op ons bent omdat u uw Carmignac fondsen niet meer goedkoper kan aankopen bij een andere bank, dan is dat maar zo. Het is waarschijnlijk toch niet zo dat als we niet bij Carmignac om uitleg waren gaan vragen, dat u dan wèl bij ons uw fondsen zou hebben gekocht. Commercieel inzicht en afgunst zijn echter niet hetzelfde. Wij hebben er geen enkel probleem mee dat Binck 9,95 EUR aanrekent voor andere fondsen die géén minimale instapvergoeding verplichten, en waar bij Rabobank.be de standaard instapkost 1% bedraagt. Voor kleinere aankopen zijn onze instapkosten immers lager, daarnaast voorzien wij regelmatig acties waarbij de instapkosten volledig wegvallen en ook voor bedragen boven 20.000 EUR kunnen kortingen worden bekomen. Bij die fondsen is het immers fair; Rabobank.be en Binck volgen elk hun eigen strategie en daar hebben wij hoegenaamd geen problemen mee.
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
Rabobank.be schreef:Zoals ik had voorspeld, danku wel Rabobank !
Op het algemene forum van Spaargids.be lezen we zeer regelmatig klachten van bezoekers over banken als blijkt dat er tussen sommige banken en bepaalde van hun klanten (niet voor iedereen) specifieke afspraken worden gemaakt over rentevoeten of kosten (cfr. het voorbeeld van Dexia waar momenteel discussie over woedt). Bijna iedereen is van mening dat dezelfde afspraken en voorwaarden voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Uit uw reactie kan ik afleiden dat u vindt: ‘voor iedereen dezelfde voorwaarden, behalve als de regeling voor mij persoonlijk beter is dan voor de anderen’.
Voor Rabobank.be geldt wat de kosten voor fondsen betreft: àls wij verplicht worden om een bepaalde prijzenpolitiek te hanteren, dan vinden wij dat deze verplichte prijzenpolitiek bij alle banken dezelfde moet zijn. Rabobank.be hanteert voor de meeste van haar fondsen een instapkost van 1%, maar doet regelmatig acties waarbij wij de instapkosten van bepaalde fondsen tot 0% terugbrengen. Voor Carmignac fondsen mogen wij dit niet doen van de fondsbeheerder. Wij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat wij om uitleg vragen bij de fondsbeheerder als blijkt dat andere banken zich niet aan de afspraken hierover moeten houden.
Als u in een situatie zou komen waarbij u iets in de winkel zou kopen voor 10 EUR + 21% BTW en de klant na u zou net hetzelfde kopen voor 10 EUR maar met slechts 5% BTW, dan zou u zich hier waarschijnlijk ook vragen over gaan stellen. Uw eerste doelstelling zou zijn om ook slechts 5% BTW te moeten betalen maar het gevolg zou waarschijnlijk zijn dat blijkt dat ergens iets niet correct werd toegepast en dat de klant na u toch 21% zou moeten betalen, wat niet meer dan normaal is, want het correcte BTW-tarief bedraagt nu eenmaal 21%. Wij vragen bovendien niet dat Binck de aankopen die al gedaan werden aan 9,95 EUR herziet en toch 1% gaat toepassen. Wij vragen alleen dat in de toekomst wij dezelfde voorwaarden als Binck krijgen opgelegd.
En als laatste: het zou van een bijzonder gebrekkig commercieel inzicht getuigen om de situatie, waarbij Binck fondsen van Carmignac verkocht aan lagere tarieven, zo te laten. Bij Carmignac weten ze dat het al langer onze wens is om de verplichte minimum instap af te schaffen zodat wij hier ook acties rond kunnen organiseren. Als Carmignac toch wil vasthoudent aan de minimum instap en Binck verplicht deze regels te volgen , dan is het enige gevolg dat Binck haar (onterechte) commerciële voordeel verliest en dat klanten die anders via Binck hun Carmignac fondsen hadden aangekocht, nu zelf terug hun keuze kunnen maken uit alle banken die de minimale instapkosten hanteren. Het zou kunnen dat deze klanten toch bij Binck hun aankoop doen als ze daar tevreden over zijn, maar evengoed kunnen ze naar Rabobank.be of een andere bank stappen. Als u boos op ons bent omdat u uw Carmignac fondsen niet meer goedkoper kan aankopen bij een andere bank, dan is dat maar zo. Het is waarschijnlijk toch niet zo dat als we niet bij Carmignac om uitleg waren gaan vragen, dat u dan wèl bij ons uw fondsen zou hebben gekocht. Commercieel inzicht en afgunst zijn echter niet hetzelfde. Wij hebben er geen enkel probleem mee dat Binck 9,95 EUR aanrekent voor andere fondsen die géén minimale instapvergoeding verplichten, en waar bij Rabobank.be de standaard instapkost 1% bedraagt. Voor kleinere aankopen zijn onze instapkosten immers lager, daarnaast voorzien wij regelmatig acties waarbij de instapkosten volledig wegvallen en ook voor bedragen boven 20.000 EUR kunnen kortingen worden bekomen. Bij die fondsen is het immers fair; Rabobank.be en Binck volgen elk hun eigen strategie en daar hebben wij hoegenaamd geen problemen mee.
Veel blablabla !!
Een normale commerciele organisatie zou Carmignac verplichten om geen kosten te moeten aanrekenen. Kosten die gewoon in de zak komen van Rabobank. Carmignac zelf krijgt van die 1% niets toegeschoven !!! Zuiver in de Pocket van Rabobank !
Waarom had Rabobank niet gewoon kunnen dreigen om geen Carmingac meer te verkopen ? Dan was de zaak zo afgesloten en kon de consument gewoon verder (zo goed als) kostenloos Carmignac aanschaffen. Achnee, dan verdient Rabobank niets ....
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Zonder partij te kiezen en een oordeel te vellen vind ik persoonlijk dat rabo niet veel te verwijten valt. Het is namelijk binckbank die U een voordeel gegeven heeft die hetzelf weer intrekt. Als de instapkosten zuiver commercieel gewin zijn kan niets hen toch tegen houden om eventueel een verdere korting aan U te geven ? Dat rabo navraag doet bij Carmignac indien iemand anders lagere inspakosten kan aanbieden is commercieel gezien vanuit hun standpunt niet meer dan normaal, misschien spijtig voor de particulier dat wel ...
En iedereen is natuurlijk vrij om zijn fondsen te kopen waar het hem best uitkomt.
En iedereen is natuurlijk vrij om zijn fondsen te kopen waar het hem best uitkomt.
@Corsamonta. U gaat hier wel kort door de bocht. Ik vind de uitleg van Rabobank héél correct en aanvaardbaar. Als sommige banken de regels niet respecteren, dan is dat in dit geval misschien pech voor u , maar zit hier niet te klagen!! Ik baal van mensen die kwaad zijn omdat ze een verkeersboete krijgen , daar waar ze tegen de regels gehandeld hebben en dan nog eens schieten op de boodschapper op de koop toe! Ik zou zeggen , enig volwassen-gedrag zou hier op zijn plaats zijn . En dan mag u nog balen over het feit, u moet wel beleefd blijven!
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
mouche schreef:@Corsamonta. U gaat hier wel kort door de bocht. Ik vind de uitleg van Rabobank héél correct en aanvaardbaar. Als sommige banken de regels niet respecteren, dan is dat in dit geval misschien pech voor u , maar zit hier niet te klagen!! Ik baal van mensen die kwaad zijn omdat ze een verkeersboete krijgen , daar waar ze tegen de regels gehandeld hebben en dan nog eens schieten op de boodschapper op de koop toe! Ik zou zeggen , enig volwassen-gedrag zou hier op zijn plaats zijn . En dan mag u nog balen over het feit, u moet wel beleefd blijven!
Ik baal eveneens van mensen die kwaad zijn om een verkeersboete, maar wat heeft dat er in godsnaam mee te maken. Als je de slijmbal wil uithangen, mij niet gelaten, maar doe dat dan via een ander kanaal naar Rabobank toe. Allicht was jij ook diegene die voeger bij de leerkracht het deugenietje moest aanklagen, zodat je lekker achter de rug de boosdoener kon uitlachen.
Ik herhaal, mocht Rabobank niet de verklikker gaan spelen en eveneens de vraag van Carmignac naast zich neergelegd hebben, de consument nog steeds kostenloos kon instappen.
De kosten zijn niet voor Carmignac, maar puur voor Rabobank zelf.
Door het verradertje te spelen, heeft Rabobank zijn slag thuisgehaald. Niet meer of niet minder. Als er iemand moest optreden dan was het Carmignac zelf, desnoods door Binckbank te verbieden het product verder te verkopen.
Puur afgunst van Rabobank en dan zijn er nog die hen hier komen te verdedigen.
Beetje een emo-reactie, niet Corsa? Zet je eens in de schoenen van Rabobank: wat jou jij doen als bedrijfsleider die verantwoordelijk is voor profit/loss van zijn ondeneming?corsamonta schreef:Ik baal eveneens van mensen die kwaad zijn om een verkeersboete, maar wat heeft dat er in godsnaam mee te maken. Als je de slijmbal wil uithangen, mij niet gelaten, maar doe dat dan via een ander kanaal naar Rabobank toe. Allicht was jij ook diegene die voeger bij de leerkracht het deugenietje moest aanklagen, zodat je lekker achter de rug de boosdoener kon uitlachen. [...]
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
MacE schreef:Beetje een emo-reactie, niet Corsa? Zet je eens in de schoenen van Rabobank: wat jou jij doen als bedrijfsleider die verantwoordelijk is voor profit/loss van zijn ondeneming?corsamonta schreef:Ik baal eveneens van mensen die kwaad zijn om een verkeersboete, maar wat heeft dat er in godsnaam mee te maken. Als je de slijmbal wil uithangen, mij niet gelaten, maar doe dat dan via een ander kanaal naar Rabobank toe. Allicht was jij ook diegene die voeger bij de leerkracht het deugenietje moest aanklagen, zodat je lekker achter de rug de boosdoener kon uitlachen. [...]
Misschien een beetje emo bij, so what ?
Wat ben je met roepers die meehuilen met de wolven in het bos ? De laatste die je een handje mag meehelpen om winst in eigen zakken te steken, zijn inderdaad de financiele instellingen. Zelfs de overheid schaamt zich niet om op kap van de gewone werkende mens deze gelduitbuitende instellingen te subsidieren