Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan Rabobank.be
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

foutje op de site ?

Rabobank.be geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
Gebruikersavatar
MacE
Full Member
Full Member
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 okt 2007
Contacteer:
Contacteer MacE
Verstuur privébericht

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door MacE » 30 juli 2010, 17:10

Niemand verplicht je om wat dan ook, waar dan ook aan welke prijzen dan ook te kopen hé... 8)
Omhoog

Gebruikersavatar
cp1234
VIP member
VIP member
Berichten: 1785
Lid geworden op: 27 mar 2009

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door cp1234 » 30 juli 2010, 17:13

corsamonta schreef:
Rabobank.be schreef:

Op het algemene forum van Spaargids.be lezen we zeer regelmatig klachten van bezoekers over banken als blijkt dat er tussen sommige banken en bepaalde van hun klanten (niet voor iedereen) specifieke afspraken worden gemaakt over rentevoeten of kosten (cfr. het voorbeeld van Dexia waar momenteel discussie over woedt). Bijna iedereen is van mening dat dezelfde afspraken en voorwaarden voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Uit uw reactie kan ik afleiden dat u vindt: ‘voor iedereen dezelfde voorwaarden, behalve als de regeling voor mij persoonlijk beter is dan voor de anderen’.

Voor Rabobank.be geldt wat de kosten voor fondsen betreft: àls wij verplicht worden om een bepaalde prijzenpolitiek te hanteren, dan vinden wij dat deze verplichte prijzenpolitiek bij alle banken dezelfde moet zijn. Rabobank.be hanteert voor de meeste van haar fondsen een instapkost van 1%, maar doet regelmatig acties waarbij wij de instapkosten van bepaalde fondsen tot 0% terugbrengen. Voor Carmignac fondsen mogen wij dit niet doen van de fondsbeheerder. Wij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat wij om uitleg vragen bij de fondsbeheerder als blijkt dat andere banken zich niet aan de afspraken hierover moeten houden.

Als u in een situatie zou komen waarbij u iets in de winkel zou kopen voor 10 EUR + 21% BTW en de klant na u zou net hetzelfde kopen voor 10 EUR maar met slechts 5% BTW, dan zou u zich hier waarschijnlijk ook vragen over gaan stellen. Uw eerste doelstelling zou zijn om ook slechts 5% BTW te moeten betalen maar het gevolg zou waarschijnlijk zijn dat blijkt dat ergens iets niet correct werd toegepast en dat de klant na u toch 21% zou moeten betalen, wat niet meer dan normaal is, want het correcte BTW-tarief bedraagt nu eenmaal 21%. Wij vragen bovendien niet dat Binck de aankopen die al gedaan werden aan 9,95 EUR herziet en toch 1% gaat toepassen. Wij vragen alleen dat in de toekomst wij dezelfde voorwaarden als Binck krijgen opgelegd.

En als laatste: het zou van een bijzonder gebrekkig commercieel inzicht getuigen om de situatie, waarbij Binck fondsen van Carmignac verkocht aan lagere tarieven, zo te laten. Bij Carmignac weten ze dat het al langer onze wens is om de verplichte minimum instap af te schaffen zodat wij hier ook acties rond kunnen organiseren. Als Carmignac toch wil vasthoudent aan de minimum instap en Binck verplicht deze regels te volgen , dan is het enige gevolg dat Binck haar (onterechte) commerciële voordeel verliest en dat klanten die anders via Binck hun Carmignac fondsen hadden aangekocht, nu zelf terug hun keuze kunnen maken uit alle banken die de minimale instapkosten hanteren. Het zou kunnen dat deze klanten toch bij Binck hun aankoop doen als ze daar tevreden over zijn, maar evengoed kunnen ze naar Rabobank.be of een andere bank stappen. Als u boos op ons bent omdat u uw Carmignac fondsen niet meer goedkoper kan aankopen bij een andere bank, dan is dat maar zo. Het is waarschijnlijk toch niet zo dat als we niet bij Carmignac om uitleg waren gaan vragen, dat u dan wèl bij ons uw fondsen zou hebben gekocht. Commercieel inzicht en afgunst zijn echter niet hetzelfde. Wij hebben er geen enkel probleem mee dat Binck 9,95 EUR aanrekent voor andere fondsen die géén minimale instapvergoeding verplichten, en waar bij Rabobank.be de standaard instapkost 1% bedraagt. Voor kleinere aankopen zijn onze instapkosten immers lager, daarnaast voorzien wij regelmatig acties waarbij de instapkosten volledig wegvallen en ook voor bedragen boven 20.000 EUR kunnen kortingen worden bekomen. Bij die fondsen is het immers fair; Rabobank.be en Binck volgen elk hun eigen strategie en daar hebben wij hoegenaamd geen problemen mee.

Veel blablabla !!
Een normale commerciele organisatie zou Carmignac verplichten om geen kosten te moeten aanrekenen. Kosten die gewoon in de zak komen van Rabobank. Carmignac zelf krijgt van die 1% niets toegeschoven !!! Zuiver in de Pocket van Rabobank !

Waarom had Rabobank niet gewoon kunnen dreigen om geen Carmingac meer te verkopen ? Dan was de zaak zo afgesloten en kon de consument gewoon verder (zo goed als) kostenloos Carmignac aanschaffen. Achnee, dan verdient Rabobank niets ....
U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.
Omhoog

Gebruikersavatar
Nefertari
VIP member
VIP member
Berichten: 3902
Lid geworden op: 07 aug 2008
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door Nefertari » 30 juli 2010, 19:36

cp1234 schreef:
corsamonta schreef:.......
Veel blablabla !!
Een normale commerciele organisatie zou Carmignac verplichten om geen kosten te moeten aanrekenen. Kosten die gewoon in de zak komen van Rabobank. Carmignac zelf krijgt van die 1% niets toegeschoven !!! Zuiver in de Pocket van Rabobank !

Waarom had Rabobank niet gewoon kunnen dreigen om geen Carmingac meer te verkopen ? Dan was de zaak zo afgesloten en kon de consument gewoon verder (zo goed als) kostenloos Carmignac aanschaffen. Achnee, dan verdient Rabobank niets ....
U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.

Helemaal eens met "cp1234".
Omhoog

Darts
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 05 jan 2010
Contacteer:
Contacteer Darts
Verstuur privébericht

Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??

  • Citeer

Bericht door Darts » 30 juli 2010, 19:53

Rabobank.be schreef: Voor de verdeling van Carmignac fondsen draagt de fondsbeheerder (Carmignac Gestion) ons op om een minimale instapvergoeding aan te rekenen van 1%. Lagere instapvergoedingen worden door de beheerder niet toegestaan. Doordat Rabobank.be effectief de minimale instapvergoeding aanrekent zou dit effectief de laagste instapvergoeding op de markt moeten zijn.
Graag had ik even geweten welke alle kosten zijn die iemand moet betalen wanneer hij Carmignac Patrimoinne verkoopt bij Rabobank. Dus de eventuele uitstapvergoeding en alle taksen wanneer hij in België woont.
Omhoog

Gebruikersavatar
mouche
VIP member
VIP member
Berichten: 1263
Lid geworden op: 15 okt 2007
Contacteer:
Contacteer mouche
Verstuur privébericht

Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??

  • Citeer

Bericht door mouche » 30 juli 2010, 19:57

Darts schreef:
Graag had ik even geweten welke alle kosten zijn die iemand moet betalen wanneer hij Carmignac Patrimoinne verkoopt bij Rabobank. Dus de eventuele uitstapvergoeding en alle taksen wanneer hij in België woont.
Dit kan je op deze link terugvinden; http://www.rabobank.be/nl/fondsen/compl ... t=tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;

...dus enkel die 1% instapkosten , geen kosten of taksen bij uitstap.
Omhoog

corsamonta
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 mar 2010
Contacteer:
Contacteer corsamonta
Verstuur privébericht

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door corsamonta » 30 juli 2010, 20:02

Louise schreef:
cp1234 schreef: U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.

Helemaal eens met "cp1234".

Helemaal oneens met Louise, maar dat wist dat mens al lang. Hoe lang zat je daar op te wachten ?
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 2 augustus 2010, 10:31

mouche schreef:
Darts schreef:
Graag had ik even geweten welke alle kosten zijn die iemand moet betalen wanneer hij Carmignac Patrimoinne verkoopt bij Rabobank. Dus de eventuele uitstapvergoeding en alle taksen wanneer hij in België woont.
Dit kan je op deze link terugvinden; http://www.rabobank.be/nl/fondsen/compl ... t=tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;

...dus enkel die 1% instapkosten , geen kosten of taksen bij uitstap.
Opgelet, want dit is niet helemaal correct. Er zijn bij uitstap geen kosten en je moet ook geen beurstaks betalen, maar Carmignac Patrimoine is een fonds dat steeds voor minstens 50% in obligaties belegt en daardoor onderworpen is aan de zogenaamde Reynderstaks. Bij de verkoop van dit fonds zal Rabobank.be daardoor zelf 15% taks inhouden op de meerwaarde uit het vastrentende gedeelte van het fonds. Hou er daarnaast nog rekening mee dat, omwille van de speciale fiscale structuur van het fonds, de beleggers zelf jaarlijks de in het fonds gekapitaliseerde dividenden dienen aan te geven in hun belastingaangifte.
Omhoog

Gebruikersavatar
Maarten
VIP member
VIP member
Berichten: 2414
Lid geworden op: 05 jan 2009
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door Maarten » 2 augustus 2010, 12:01

Louise schreef:
cp1234 schreef: U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.

Helemaal eens met "cp1234".
Ik ook! Ik vind de enorm kortzichtige reacties van sommigen op dit forum bijzonder frustrerend.
Omhoog

Qotsa
Jr. Member
Jr. Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2010
Contacteer:
Contacteer Qotsa
Verstuur privébericht

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door Qotsa » 2 augustus 2010, 19:39

Paar foutjes op de site:

de grafieken bij de nieuwe fondsen in de kijker zijn allen dezelfde. Heb het niet allemaal bekeken, maar het volatiel verloop van het fonds met risicoklasse 1 viel mij op en morningstar gaf mij een andere grafiek.

bij beleggersdagboek staat bij elke maand "De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van april " waar april uiteraard telkens de maand in kwestie dient te zijn. De franstalige versie van de site heeft hetzelfde maar dan met mai.

Groet,
Omhoog

Gebruikersavatar
Rabobank.be
Woordvoerder
Woordvoerder
Berichten: 1329
Lid geworden op: 25 feb 2008
Contacteer:
Contacteer Rabobank.be
Verstuur privébericht Website

Re: foutje op de site ?

  • Citeer

Bericht door Rabobank.be » 3 augustus 2010, 14:37

Qotsa schreef:Paar foutjes op de site:

de grafieken bij de nieuwe fondsen in de kijker zijn allen dezelfde. Heb het niet allemaal bekeken, maar het volatiel verloop van het fonds met risicoklasse 1 viel mij op en morningstar gaf mij een andere grafiek.

bij beleggersdagboek staat bij elke maand "De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van april " waar april uiteraard telkens de maand in kwestie dient te zijn. De franstalige versie van de site heeft hetzelfde maar dan met mai.

Groet,
Bedankt voor uw opmerkzaamheid!
De grafieken van de nieuwe StateStreet fondsen zijn inderdaad niet correct, maar overal dezelfde. Wij nemen dadelijk contact op met onze data-leverancier om de juiste data aangeleverd te krijgen.
De informatie bij het Beleggersdagboek is eveneens niet helemaal juist. De datum waarop de koersen gebaseerd zijn is weliswaar juist, maar er zou eigenlijk moeten staan '"De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van juli zijn de koersen van 22 juni 2010". Dat werd inmiddels aangepast.
Nogmaals bedankt om ons dit te laten weten.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Vraag het aan Rabobank.be”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
cron
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy