foutje op de site ?
Re: foutje op de site ?
Niemand verplicht je om wat dan ook, waar dan ook aan welke prijzen dan ook te kopen hé... 
Re: foutje op de site ?
U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.corsamonta schreef:Rabobank.be schreef:
Op het algemene forum van Spaargids.be lezen we zeer regelmatig klachten van bezoekers over banken als blijkt dat er tussen sommige banken en bepaalde van hun klanten (niet voor iedereen) specifieke afspraken worden gemaakt over rentevoeten of kosten (cfr. het voorbeeld van Dexia waar momenteel discussie over woedt). Bijna iedereen is van mening dat dezelfde afspraken en voorwaarden voor iedereen toegankelijk moeten zijn. Uit uw reactie kan ik afleiden dat u vindt: ‘voor iedereen dezelfde voorwaarden, behalve als de regeling voor mij persoonlijk beter is dan voor de anderen’.
Voor Rabobank.be geldt wat de kosten voor fondsen betreft: àls wij verplicht worden om een bepaalde prijzenpolitiek te hanteren, dan vinden wij dat deze verplichte prijzenpolitiek bij alle banken dezelfde moet zijn. Rabobank.be hanteert voor de meeste van haar fondsen een instapkost van 1%, maar doet regelmatig acties waarbij wij de instapkosten van bepaalde fondsen tot 0% terugbrengen. Voor Carmignac fondsen mogen wij dit niet doen van de fondsbeheerder. Wij vinden het dan ook niet meer dan normaal dat wij om uitleg vragen bij de fondsbeheerder als blijkt dat andere banken zich niet aan de afspraken hierover moeten houden.
Als u in een situatie zou komen waarbij u iets in de winkel zou kopen voor 10 EUR + 21% BTW en de klant na u zou net hetzelfde kopen voor 10 EUR maar met slechts 5% BTW, dan zou u zich hier waarschijnlijk ook vragen over gaan stellen. Uw eerste doelstelling zou zijn om ook slechts 5% BTW te moeten betalen maar het gevolg zou waarschijnlijk zijn dat blijkt dat ergens iets niet correct werd toegepast en dat de klant na u toch 21% zou moeten betalen, wat niet meer dan normaal is, want het correcte BTW-tarief bedraagt nu eenmaal 21%. Wij vragen bovendien niet dat Binck de aankopen die al gedaan werden aan 9,95 EUR herziet en toch 1% gaat toepassen. Wij vragen alleen dat in de toekomst wij dezelfde voorwaarden als Binck krijgen opgelegd.
En als laatste: het zou van een bijzonder gebrekkig commercieel inzicht getuigen om de situatie, waarbij Binck fondsen van Carmignac verkocht aan lagere tarieven, zo te laten. Bij Carmignac weten ze dat het al langer onze wens is om de verplichte minimum instap af te schaffen zodat wij hier ook acties rond kunnen organiseren. Als Carmignac toch wil vasthoudent aan de minimum instap en Binck verplicht deze regels te volgen , dan is het enige gevolg dat Binck haar (onterechte) commerciële voordeel verliest en dat klanten die anders via Binck hun Carmignac fondsen hadden aangekocht, nu zelf terug hun keuze kunnen maken uit alle banken die de minimale instapkosten hanteren. Het zou kunnen dat deze klanten toch bij Binck hun aankoop doen als ze daar tevreden over zijn, maar evengoed kunnen ze naar Rabobank.be of een andere bank stappen. Als u boos op ons bent omdat u uw Carmignac fondsen niet meer goedkoper kan aankopen bij een andere bank, dan is dat maar zo. Het is waarschijnlijk toch niet zo dat als we niet bij Carmignac om uitleg waren gaan vragen, dat u dan wèl bij ons uw fondsen zou hebben gekocht. Commercieel inzicht en afgunst zijn echter niet hetzelfde. Wij hebben er geen enkel probleem mee dat Binck 9,95 EUR aanrekent voor andere fondsen die géén minimale instapvergoeding verplichten, en waar bij Rabobank.be de standaard instapkost 1% bedraagt. Voor kleinere aankopen zijn onze instapkosten immers lager, daarnaast voorzien wij regelmatig acties waarbij de instapkosten volledig wegvallen en ook voor bedragen boven 20.000 EUR kunnen kortingen worden bekomen. Bij die fondsen is het immers fair; Rabobank.be en Binck volgen elk hun eigen strategie en daar hebben wij hoegenaamd geen problemen mee.
Veel blablabla !!
Een normale commerciele organisatie zou Carmignac verplichten om geen kosten te moeten aanrekenen. Kosten die gewoon in de zak komen van Rabobank. Carmignac zelf krijgt van die 1% niets toegeschoven !!! Zuiver in de Pocket van Rabobank !
Waarom had Rabobank niet gewoon kunnen dreigen om geen Carmingac meer te verkopen ? Dan was de zaak zo afgesloten en kon de consument gewoon verder (zo goed als) kostenloos Carmignac aanschaffen. Achnee, dan verdient Rabobank niets ....
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.
Re: foutje op de site ?
cp1234 schreef:U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.corsamonta schreef:.......
Veel blablabla !!
Een normale commerciele organisatie zou Carmignac verplichten om geen kosten te moeten aanrekenen. Kosten die gewoon in de zak komen van Rabobank. Carmignac zelf krijgt van die 1% niets toegeschoven !!! Zuiver in de Pocket van Rabobank !
Waarom had Rabobank niet gewoon kunnen dreigen om geen Carmingac meer te verkopen ? Dan was de zaak zo afgesloten en kon de consument gewoon verder (zo goed als) kostenloos Carmignac aanschaffen. Achnee, dan verdient Rabobank niets ....
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.
Helemaal eens met "cp1234".
Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??
Graag had ik even geweten welke alle kosten zijn die iemand moet betalen wanneer hij Carmignac Patrimoinne verkoopt bij Rabobank. Dus de eventuele uitstapvergoeding en alle taksen wanneer hij in België woont.Rabobank.be schreef: Voor de verdeling van Carmignac fondsen draagt de fondsbeheerder (Carmignac Gestion) ons op om een minimale instapvergoeding aan te rekenen van 1%. Lagere instapvergoedingen worden door de beheerder niet toegestaan. Doordat Rabobank.be effectief de minimale instapvergoeding aanrekent zou dit effectief de laagste instapvergoeding op de markt moeten zijn.
Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??
Dit kan je op deze link terugvinden; http://www.rabobank.be/nl/fondsen/compl ... t=tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;Darts schreef:
Graag had ik even geweten welke alle kosten zijn die iemand moet betalen wanneer hij Carmignac Patrimoinne verkoopt bij Rabobank. Dus de eventuele uitstapvergoeding en alle taksen wanneer hij in België woont.
...dus enkel die 1% instapkosten , geen kosten of taksen bij uitstap.
-
corsamonta
- Jr. Member

- Berichten: 90
- Lid geworden op: 25 mar 2010
- Contacteer:
Re: foutje op de site ?
Louise schreef:cp1234 schreef: U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.
Helemaal eens met "cp1234".
Helemaal oneens met Louise, maar dat wist dat mens al lang. Hoe lang zat je daar op te wachten ?
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: instapkosten beleggingsfondsen, foutje of niet ??
Opgelet, want dit is niet helemaal correct. Er zijn bij uitstap geen kosten en je moet ook geen beurstaks betalen, maar Carmignac Patrimoine is een fonds dat steeds voor minstens 50% in obligaties belegt en daardoor onderworpen is aan de zogenaamde Reynderstaks. Bij de verkoop van dit fonds zal Rabobank.be daardoor zelf 15% taks inhouden op de meerwaarde uit het vastrentende gedeelte van het fonds. Hou er daarnaast nog rekening mee dat, omwille van de speciale fiscale structuur van het fonds, de beleggers zelf jaarlijks de in het fonds gekapitaliseerde dividenden dienen aan te geven in hun belastingaangifte.mouche schreef:Dit kan je op deze link terugvinden; http://www.rabobank.be/nl/fondsen/compl ... t=tarieven" onclick="window.open(this.href);return false;Darts schreef:
Graag had ik even geweten welke alle kosten zijn die iemand moet betalen wanneer hij Carmignac Patrimoinne verkoopt bij Rabobank. Dus de eventuele uitstapvergoeding en alle taksen wanneer hij in België woont.
...dus enkel die 1% instapkosten , geen kosten of taksen bij uitstap.
Re: foutje op de site ?
Ik ook! Ik vind de enorm kortzichtige reacties van sommigen op dit forum bijzonder frustrerend.Louise schreef:cp1234 schreef: U reactie zegt meer over uzelf dan over rabobank.be. Andere banken zoals keytrade, argenta rekenen ook de kosten door die carmignac hun oplegt. De laatste doet er nog een procent bovenop.
En als U denkt dat een vermogensbeheerder als een Carmignac zijn commerciële politiek gaat veranderen omdat een kleine speler als rabobank dreigt hun fondsen niet meer te verdelen, kan U beter de fabeltjeskrant lezen ipv dit forum.
Helemaal eens met "cp1234".
Re: foutje op de site ?
Paar foutjes op de site:
de grafieken bij de nieuwe fondsen in de kijker zijn allen dezelfde. Heb het niet allemaal bekeken, maar het volatiel verloop van het fonds met risicoklasse 1 viel mij op en morningstar gaf mij een andere grafiek.
bij beleggersdagboek staat bij elke maand "De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van april " waar april uiteraard telkens de maand in kwestie dient te zijn. De franstalige versie van de site heeft hetzelfde maar dan met mai.
Groet,
de grafieken bij de nieuwe fondsen in de kijker zijn allen dezelfde. Heb het niet allemaal bekeken, maar het volatiel verloop van het fonds met risicoklasse 1 viel mij op en morningstar gaf mij een andere grafiek.
bij beleggersdagboek staat bij elke maand "De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van april " waar april uiteraard telkens de maand in kwestie dient te zijn. De franstalige versie van de site heeft hetzelfde maar dan met mai.
Groet,
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: foutje op de site ?
Bedankt voor uw opmerkzaamheid!Qotsa schreef:Paar foutjes op de site:
de grafieken bij de nieuwe fondsen in de kijker zijn allen dezelfde. Heb het niet allemaal bekeken, maar het volatiel verloop van het fonds met risicoklasse 1 viel mij op en morningstar gaf mij een andere grafiek.
bij beleggersdagboek staat bij elke maand "De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van april " waar april uiteraard telkens de maand in kwestie dient te zijn. De franstalige versie van de site heeft hetzelfde maar dan met mai.
Groet,
De grafieken van de nieuwe StateStreet fondsen zijn inderdaad niet correct, maar overal dezelfde. Wij nemen dadelijk contact op met onze data-leverancier om de juiste data aangeleverd te krijgen.
De informatie bij het Beleggersdagboek is eveneens niet helemaal juist. De datum waarop de koersen gebaseerd zijn is weliswaar juist, maar er zou eigenlijk moeten staan '"De gehanteerde koersen voor de portefeuilleverdeling van juli zijn de koersen van 22 juni 2010". Dat werd inmiddels aangepast.
Nogmaals bedankt om ons dit te laten weten.

