onterechte energiefactuur
Re: onterechte energiefactuur
Mijnenergie, totaal onbetrouwbaar.
Uw factuur is toch enkel een voorschotfactuur?
Dat heeft toch an sich niks te zien met uw eindfactuur die gebaseerd is op echte verbruik/echte tarieven?
Uiteindelijk gelden de tarieven van uw contract, nogal wiedes.
Staat er evt. op uw voorschotfactuur een geschat verbruik anders dan wat jij aangegeven hebt?
Je kan altijd veranderen van leverancier, maar heel wat leveranciers rekenen het 1e jaar hun vaste vergoeding voor het hele jaar aan, ook als je maar 1 dag klant bent.
Dat heeft toch an sich niks te zien met uw eindfactuur die gebaseerd is op echte verbruik/echte tarieven?
Uiteindelijk gelden de tarieven van uw contract, nogal wiedes.
Staat er evt. op uw voorschotfactuur een geschat verbruik anders dan wat jij aangegeven hebt?
Je kan altijd veranderen van leverancier, maar heel wat leveranciers rekenen het 1e jaar hun vaste vergoeding voor het hele jaar aan, ook als je maar 1 dag klant bent.
Twee aanbieders die proberen mee te snoepen. Beter de VREG cijfers, maar zij werken ook maar maar met gegevens zij beschikbaar krijgen. Dus ook niet 100% betrouwbaar. De mazen van de wet worden telkens weer doorbroken
Na wat kijken naar de emails van de leverancier had ik uiteindelijk de knopen gevonden nodig om de contractdocumenten te bekijken. Ik had gedacht dat ik ze gewoon niet ontvangen heb omdat er geen bijlagen waren. Shame on me dus.
Na wat lezen ben ik bijna zeker dat dit van toepassing is:
Na wat lezen ben ik bijna zeker dat dit van toepassing is:
Er zijn nog altijd een paar dingen onduidelijk die niet in het contract staan maar ik weet al een stuk meer.
Ik vergelijk ook altijd met de VREG en het aanbod bij de leveranciers zelf. VREG is niet altijd up-to-date maar geeft wel de datum van de fiches weer.
Îk heb ook de indruk dat de berekeningstools nog geen rekening houden met de nieuwe net en distributietarieven 2021.
Bij sommige leveranciers zie je bvb voorschot 75€/m maar dan in heel kleine letters bij nieuwe contracten 125€/m tot aan eerste jaarafrekening. Het verschil wordt wel bijbde eindafrekening verrekend. Zo zijn ze zeker dat de abonnementskosten al binnen zijn.
Toen ik in maart kerk, stond dat in de algemene en specifieke voorwaarden van Mega en Eneco. Maar u wel lokken met het lagere voorschot waarin de kortingen ook al zitten.
Re: Fraudeleuze energiefactuur
Dit. https://www.aanbieders.be/ en mijnenergie zijn niet de goedkoopste .. niet eens alle leveranciers doen mee met die sites.EarthNvstr1 schreef: ↑4 juni 2021, 19:09 Dit is nu precies wat ik bedoelde met: aan-welke-bespaartips-hebben-jullie-het ... ml#p511312
"De goedkoopste genomen" => I say no more
Edit: en "via 1 van de twee genoemde vergelijkssites" => leg mij eens uit hoe je een betere prijs denkt te krijgen als je via een omweg (die ook iets wil verdienen) klant bent ?
Check de V-test voor neutraal advies!
De leverancier gecontacteerd en alles is nu duidelijk. Een deel van mijn contract ontbrak in het ontvangen bestand waardoor ik de volledige korting en haar voorwaarden niet had kunnen zien. Ondertussen zijn alle bedragen correct gebleken.
Voor degenen die nog twijfelen of het een goed idee is om aanbieders / mijnenergie te gebruiken en jaarlijks van contract te veranderen: ik bespaar zo ongeveer 30% op mijn energiefactuur. Dit voor een kwartier werk elk jaar.
Voor degenen die nog twijfelen of het een goed idee is om aanbieders / mijnenergie te gebruiken en jaarlijks van contract te veranderen: ik bespaar zo ongeveer 30% op mijn energiefactuur. Dit voor een kwartier werk elk jaar.
Niet zo panikeren volgende keer.
Mooi dat het uitgeklaard is. Goede nachtrust straks.

Mooi dat het uitgeklaard is. Goede nachtrust straks.

-
- Verbannen Gebruiker
Je gaat toch niet beweren dat door ieder jaar van energieleverancier te veranderen je energiefactuur jaarlijks 30% goedkoper wordt?

Waarschijnlijker is dat je ieder jaar een kwartier tijd moet besteden om te voorkomen dat je energieleverancier je bestaande contract duurder maakt.
Je hebt dus ieder jaar een kwartier van je tijd nodig om je energiefactuur op hetzelfde niveau te houden.
Dat is dus geen besparing maar eerder een jaarlijks terugkerend werk om je factuur niet duurder te laten worden.

Inderdaad... best kinderachtig van mij geweest...
Als ik bijvoorbeeld dit jaar niks had gedaan dan was de nieuweklantenkorting op en zelfs als de prijzen dezelfde waren gebleven sinds het vorig jaar, zou mijn factuur met ongeveer 50% stijgen, juist door het gebrek aan die korting.David_DeWa schreef: ↑17 juni 2021, 16:57 Waarschijnlijker is dat je ieder jaar een kwartier tijd moet besteden om te voorkomen dat je energieleverancier je bestaande contract duurder maakt.
Of ik daardoor bespaar of gewoon vermijd dat ik meer moet betalen, is uiterst onbelangrijk voor mij

Mijn elektriciteitsverbruik is al enkele jaren stijgende:
- hybride wagen
- elektrische fiets
- alle tuinmachines op batterijen
- beregeningspomp voor de tuin
- 2 afwasmachines en 2 grote ijskasten
- 2x per dag stofzuigen
- ...
Zowel het maandelijks voorschot als de eindafrekening is al 4 jaar dalende. Ik wissel elk jaar van leverancier, dus Davidje niet neuten, hé!
- hybride wagen
- elektrische fiets
- alle tuinmachines op batterijen
- beregeningspomp voor de tuin
- 2 afwasmachines en 2 grote ijskasten
- 2x per dag stofzuigen
- ...
Zowel het maandelijks voorschot als de eindafrekening is al 4 jaar dalende. Ik wissel elk jaar van leverancier, dus Davidje niet neuten, hé!