Fred Olsen Energy ?
TIP
Fred Olsen Energy ?
Zou graag voor een klein bedrag (5000 €) willen investeren in olie, en zou dan geduldig willen speculeren in de volgende jaren op een stijging opnieuw van de olieprijs. Na wat lezen zou ik willen kiezen voor : 'Fred Olsen Energy (NO0003089005)'.
Als ik zulks wil aankopen via een belgische bank, komen er dan naast het wisselkoersrisico nog andere kosten bij kijken ?
Ik heb nu enkel een effectenrekening in euro (belgische aandelen) !
Heeft er iemand dit aandeel in portefeuille, of andere aandelen in noorse kronen....die hier iets kan over zeggen ?
Thx.
Als ik zulks wil aankopen via een belgische bank, komen er dan naast het wisselkoersrisico nog andere kosten bij kijken ?
Ik heb nu enkel een effectenrekening in euro (belgische aandelen) !
Heeft er iemand dit aandeel in portefeuille, of andere aandelen in noorse kronen....die hier iets kan over zeggen ?
Thx.
Re: Fred Olsen Energy ?
aankoopposten zijn diegene die jou bank voor de beurs waar je op gaat handelen .
Ik vermoed dat voor Fred Olsen Energy op beurs van oslo is.
Voor kleinere beurzen zoals oslo durven die kosten wel eens wat hoger zijn dan voor euronext,
Te bevragen of op te zoeken meeste banken melden wel ergens online wat de kosten zijn per beurs.
beurstaks blijft hetzelfde verder geen extra kosten als je noorse aandelen koopt.
Op de dividenden betaal je als je in België woont dubbele roerende voorheffing Noorse (25%) en Belgische(25%)
Ik zelf heb statoil. Je hebt ook de holding ganger rolf die een groot deel van Fred Olsen Energy bezit.
Fred Olsen zal dit jaar geen dividend uitbetalen.
Ik vermoed dat voor Fred Olsen Energy op beurs van oslo is.
Voor kleinere beurzen zoals oslo durven die kosten wel eens wat hoger zijn dan voor euronext,
Te bevragen of op te zoeken meeste banken melden wel ergens online wat de kosten zijn per beurs.
beurstaks blijft hetzelfde verder geen extra kosten als je noorse aandelen koopt.
Op de dividenden betaal je als je in België woont dubbele roerende voorheffing Noorse (25%) en Belgische(25%)
Ik zelf heb statoil. Je hebt ook de holding ganger rolf die een groot deel van Fred Olsen Energy bezit.
Fred Olsen zal dit jaar geen dividend uitbetalen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Nog iets...ik heb net gezien dat ' Fred Olsen Energy ' ook in Frankfurt noteert, maar wel in euro's dan !
De ticker is FOH , maar met dezelfde ISIN NO0003089005 . Als ik deze code ingeef bij mijn bank kom ik steeds in Nok uit op de beurs in oslo en zie geen Duits alternatief...vreemd ?
De ticker is FOH , maar met dezelfde ISIN NO0003089005 . Als ik deze code ingeef bij mijn bank kom ik steeds in Nok uit op de beurs in oslo en zie geen Duits alternatief...vreemd ?
Fred Olsen Energy kan inderdaad gekocht worden in Euro op Frankfurt. Vandaag trouwens limiet geplaatst.
Aandelen van toeleveranciers olieindustrie zijn inderdaad enorm naar beneden gedonderd. Net nu probeer ik voorzichtig in deze aandelen op te bouwen (tegendraads weet je wel...). Voor mij zijn het investeringen voor de toekomst want energie(schaarste) komt altijd terug.... : zodra economische motor aanslaat, zodra een of ander confict uitbreekt, speculatie, enz... Misschien duurt het een paar jaar ,misschien ook niet en je derft momenteel nagenoeg geen intresten hé. En ja de koersen kunnen uiteraard nog lager maar ze kunnen ook veel hoger.
Aandelen van toeleveranciers olieindustrie zijn inderdaad enorm naar beneden gedonderd. Net nu probeer ik voorzichtig in deze aandelen op te bouwen (tegendraads weet je wel...). Voor mij zijn het investeringen voor de toekomst want energie(schaarste) komt altijd terug.... : zodra economische motor aanslaat, zodra een of ander confict uitbreekt, speculatie, enz... Misschien duurt het een paar jaar ,misschien ook niet en je derft momenteel nagenoeg geen intresten hé. En ja de koersen kunnen uiteraard nog lager maar ze kunnen ook veel hoger.
Die toeleveranciers aan de oliesector kunnen ook failliet gaan. Hou je daar ook rekening mee? Ik verwacht niet snel terug een $100/barrel, als die prijs al ooit terugkomt.
Volgens t. Boone Pickens gaat de olie naar 70$ voor het jaareinde.pereboom schreef:Fred Olsen Energy kan inderdaad gekocht worden in Euro op Frankfurt. Vandaag trouwens limiet geplaatst.
De koersen van de toeleveranciers/dienstenbedrijven voor de olie-industrie zijn inderdaad 'onherkenbaar' in een historisch perspectief. Vele van deze bedrijven hebben ook een notering in de US. Sommige 'amerikaanse' bedrijven blijken dat niet te zijn: zo heeft Transocean (ticker RIG) zijn hoofdzetel in Zwitserland. Seadrill (SDRL) is dan weer noors van oorsprong. De 'dure dollar' is weinig relevant voor een investering want als er ergens een notering in Euro / CHF / NOK is, loopt die toch parallel.
@ jens_dev
Nogal vanzelfsprekend dat alles kan failliet gaan!!! Voorzichtig zijn is altijd de boodschap! Hoewel energie in alle omstandigheden nodig en geregeld schaars zal zijn. Dat is een vaststaand feit voor de komende tientallen jaren, als je daar nu voor of tegen bent.
Ieder "warm aanbevolen dividendaandeel" dat de afgelopen 3 jaar x3 gegaan is, kan immers ook diep terugvallen. We hebben in 2008- 2009 kunnen vaststellen wat de werkelijke waarde van een bankaandeel is..... bijna niets!
Denk je werkelijk dat die waarde er nu wél is (niettegenstaande dat de koersen terug zijn opgelopen)?
Nogal vanzelfsprekend dat alles kan failliet gaan!!! Voorzichtig zijn is altijd de boodschap! Hoewel energie in alle omstandigheden nodig en geregeld schaars zal zijn. Dat is een vaststaand feit voor de komende tientallen jaren, als je daar nu voor of tegen bent.
Ieder "warm aanbevolen dividendaandeel" dat de afgelopen 3 jaar x3 gegaan is, kan immers ook diep terugvallen. We hebben in 2008- 2009 kunnen vaststellen wat de werkelijke waarde van een bankaandeel is..... bijna niets!
Denk je werkelijk dat die waarde er nu wél is (niettegenstaande dat de koersen terug zijn opgelopen)?
Wel een erg volatiel aandeeltje. Vrijdag nog -6%.
FOE heeft zijn hoge dividend droogweg geschrapt. Dat doet een goed dividendaandeel niet. Ik ken de financiële situatie van het bedrijf niet, maar er gaan zeker slachtoffers vallen bij de suppliers, dus kies er zorgvuldig de sterkere bedrijven uit.