Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
TIP
Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
Heeft er iemand hier een fund investment plan via keytrade?
Is dit goed ?
Aan te raden?
Alvast bedankt!
Is dit goed ?
Aan te raden?
Alvast bedankt!
Re: Fund investment plan - keytrade. Aan te raden?
Dit is een interessant concept als je op langere termijn steeds een klein bedrag in fondsen wil investeren. Enig nadeel dat ik er aan vind is dat de fondsenselectie waaruit je kan kiezen toch wat mag uitgebreid en upgedate worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb me deze maand ingeschreven voor het Fund Investment Plan van Keytrade. Elke maand wordt er in het begin van de maand € 50,00 in het Plan gestoken. Ik vind het wel een leuk concept voor diegenen die met kleine bedragen de kapitaalmarkt op willen.
Mij interesseert alleen carmignac patrimoine en carmignac investissement. Het enige voordeel is dat men met 25 euro al kan beleggen en er geen kosten zijn. Alhoewel bij medirect er blijkbaar ook geen kosten zijn om carmignac patrimoine te kopen maar wel met een min. van 100 euro. Voor het overige zijn er wel een aantal nadelen zoals 5 jaar houden en men koopt op de 5de van de maand. Bij een beurscrash moet men dan geluk hebben om tegen een lage prijs te kunnen kopen.
Ik heb ook zo een plan, maar dat van die vijfde elke maand, houdt me inderdaad tegen om grotere bedragen tegelijk hierin te investeren. Het had leuk geweest als ze je zelf de datum laten kiezen voor grotere bedragen bvb +1000 euro.luc1961 schreef: Voor het overige zijn er wel een aantal nadelen zoals 5 jaar houden en men koopt op de 5de van de maand. Bij een beurscrash moet men dan geluk hebben om tegen een lage prijs te kunnen kopen.
Ik zal het eens moeten voorstellen

De 2 nadelen (5 jaar houden en op de 5de van de maand), is dat bij MeDirect of KT?luc1961 schreef:Mij interesseert alleen carmignac patrimoine en carmignac investissement. Het enige voordeel is dat men met 25 euro al kan beleggen en er geen kosten zijn. Alhoewel bij medirect er blijkbaar ook geen kosten zijn om carmignac patrimoine te kopen maar wel met een min. van 100 euro. Voor het overige zijn er wel een aantal nadelen zoals 5 jaar houden en men koopt op de 5de van de maand. Bij een beurscrash moet men dan geluk hebben om tegen een lage prijs te kunnen kopen.
Keytradeanonymous schreef:De 2 nadelen (5 jaar houden en op de 5de van de maand), is dat bij MeDirect of KT?
Bedankt iedereen.
En looptijd kan je dat kiezen?
Vind hier ook niets van terug op de site van keytrade.

Vind hier ook niets van terug op de site van keytrade.

Ik stelde die vraag onlangs ook aan Keytrade;phineke17 schreef:Bedankt iedereen.
Vind hier ook niets van terug op de site van keytrade.![]()
Er is dus geen termijn. Uitstappen vroeger dan 5 jaar geeft kosten. Dat is alles.De looptijd van een Fund Investment Plan is in principe onbeperkt maar kan wel op elk tijdstip stopgezet worden.
Het concept is inderdaad interessant.
De kosten lijken mij echter veel te hoog.
Als je de 'Key Invester Information' van de fondsen bekijkt zie je dat ze allemaal instapkosten rond de 4 à 5% hebben.
De kosten lijken mij echter veel te hoog.
Als je de 'Key Invester Information' van de fondsen bekijkt zie je dat ze allemaal instapkosten rond de 4 à 5% hebben.
Niet van belang. Instapkosten zijn 0%.
Naar wat ik hier op het forum lees is het best interessant.
0% instapkosten
0% beheerskosten
Alleen als je vroegtijdig (binnen de 5 jaar uitstapt) betaal je kosten. Interessante is dat je zelf je fondsen kan kiezen en indien je wil switchen van fonds kan dat blijkbaar gratis.
Grootste nadeel is dat het fondsenpakket beperkt is, maar eind dit jaar worden dit er mogelijk 40.
Als het effectief interessant blijkt te zijn wil ik ook wel eens informeren.
Je kunt instappen vanaf 25 euro (maandelijks, trimesterieel of per jaar).
0% instapkosten
0% beheerskosten
Alleen als je vroegtijdig (binnen de 5 jaar uitstapt) betaal je kosten. Interessante is dat je zelf je fondsen kan kiezen en indien je wil switchen van fonds kan dat blijkbaar gratis.
Grootste nadeel is dat het fondsenpakket beperkt is, maar eind dit jaar worden dit er mogelijk 40.
Als het effectief interessant blijkt te zijn wil ik ook wel eens informeren.
Je kunt instappen vanaf 25 euro (maandelijks, trimesterieel of per jaar).
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb deze vorm van klantenbinding nooit echt goed begrepen.
Bij rabo en medirect gewoon gratis zonder voorwaarden...
Bij rabo en medirect gewoon gratis zonder voorwaarden...
Met alle respect, maar toen ik drie jaar geleden in fondsen ben beginnen beleggen was het ook nieuw voor mij en toch heb ik sindsdien een omvangrijke portefeuille opgebouwd zonder investment plans. Het is plezant om het fondsenaanbod van je bank te analyseren en er een selectie in te maken. Je voelt je als een klein kind in een speelgoedwinkel dat een stuk speelgoed mag uitkiezen.
bij Rabobank heb ik deze maand ook voor het eerst fondsen gekocht 12 van 14 staat toch al positief