Fund Record Bank
TIP
Fund Record Bank
Iemand ervaring met https://www.recordbank.be/nl/recordfund" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ik heb ingetekend op beide, maar blijkbaar op het totaal verkeerde moment (30 december) op aanraden van de bankier. Nu ik weet wel dat fondsen op een lange termijn moeten bekeken worden, maar dergelijke dalingen vind ik absoluut niet normaal (gezien de hoeveelheid obligaties). Er wordt toch verondersteld dat de beheerders van het fonds verstandig beleggen? Bij de balanced zitten voor meer dan 60% obligaties. Die lijken mij toch minder beursgevoelig of heb ik dat fout?
Ik heb ingetekend op beide, maar blijkbaar op het totaal verkeerde moment (30 december) op aanraden van de bankier. Nu ik weet wel dat fondsen op een lange termijn moeten bekeken worden, maar dergelijke dalingen vind ik absoluut niet normaal (gezien de hoeveelheid obligaties). Er wordt toch verondersteld dat de beheerders van het fonds verstandig beleggen? Bij de balanced zitten voor meer dan 60% obligaties. Die lijken mij toch minder beursgevoelig of heb ik dat fout?
-
anonymous9
Re: Fund Record Bank
4% gezakt? Dat valt toch keigoed mee? De BEL20 is in diezelfde periode 15,5% gezakt... Dus ik snap het probleem eigenljk niet goed. Uw fonds doet het beter dan de benchmark (want een daling van 15% op 40% van het kapitaal veroorzaakt een theoretische waardedaling van 6%, en uw fonds hield het beperkt tot 4%). Dus mijns insziens doet het perfect waarvoor het gemarket wordt...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank je, al zit ik deels met het dynamische ook. Verlies is momenteel samen (met instapkost) 9,2% (met 4% zou ik een gat in de lucht springen maar het is jammerlijk meer)Poldermol schreef:4% gezakt? Dat valt toch keigoed mee? De BEL20 is in diezelfde periode 15,5% gezakt... Dus ik snap het probleem eigenljk niet goed. Uw fonds doet het beter dan de benchmark (want een daling van 15% op 40% van het kapitaal veroorzaakt een theoretische waardedaling van 6%, en uw fonds hield het beperkt tot 4%). Dus mijns insziens doet het perfect waarvoor het gemarket wordt...
-
anonymous9
Ik heb net naar die balanced gekeken, en daar lijkt het verlies van 26.3 EUR naar 25.3 EUR te zijn, kan dit ongeveer kloppen? Dan doet Balanced best wel behoorlijk zijn best. Met de dynamischere zul je inderdaad veel meer onderhevig zijn aan marktschommelingen.
Nog een kleine kanttekening, u betaalt 1.35% per jaar beheerskost om simpele trackers aan te kopen. Zou het (als het om een grote som gaat) niet voordeliger zijn gewoon een brokerage account te openen en het zelf te doen? Op 50.000 EUR bespaart u zo toch al 675 EUR aan beheerskosten PER JAAR...
Nog een kleine kanttekening, u betaalt 1.35% per jaar beheerskost om simpele trackers aan te kopen. Zou het (als het om een grote som gaat) niet voordeliger zijn gewoon een brokerage account te openen en het zelf te doen? Op 50.000 EUR bespaart u zo toch al 675 EUR aan beheerskosten PER JAAR...