Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen 2
Zoek eens 'confirmation bias' op.FVDM2011 schreef:Dan wordt goud pas veel aantrekkelijker. U begrijpt er echt niets van.TNTim schreef: Ja, waarschijnlijk, maar dan is goud op dat moment een pak minder aantrekkelijk want moeilijker inruilbaar.
Weer niets begrepen. De crisis is maar in het begin. Er is geen oplossing. De VS en Europa kunnen zich onmogelijk eruit redden.TNTim schreef: Drugs zijn ook praktisch overal illegaal en toch overal te verkrijgen, inderdaad. Toch zou ik het zelf niet zien zitten om met een motorbootje naar de andere kant van de wereld te varen om dan mijn goud te gaan verkopen. Op dat moment vertrouwen op gangsters die ofwel met het overgrote deel van uw winst gaan lopen ofwel u in t zak zetten is ook maar rot.
Ik kan het verstaan dat sommigen een deel van hun kapitaal in goud steken als backup, je weet maar nooit. Maar bij sommigen druipt het eraf dat ze hopen dat de crisis heel snel komt en iedereen enorm hard treft. Dit zodat hun ruime positie in goud maximaal rendeert, dat vind ik maar luguber...
Laatst gewijzigd door TNTim op 28 oktober 2013, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
Het is je vergeven FVDM2011
Als ze allemaal overtuigd zijn spreken we van andere prijzen of is hun kapitaal gedecimeerd.
Als ze allemaal overtuigd zijn spreken we van andere prijzen of is hun kapitaal gedecimeerd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: Fysiek goud kopen 2
Er is maar één enkele manier om je kapitaal te beschermen tegen de komende hyperinflatie: GOUD !TNTim schreef: Zoek eens 'confirmation bias' op.
http://kingworldnews.com/kingworldnews/ ... World.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Fysiek goud kopen 2
Misschien bitcoin eens checken. Ideaal om uw geld naar de andere kant van de wereld te versluizen, zonder motorbootje. Je hoeft in principe zelfs geen USB stick mee te nemen, gewoon uw wachtwoord onthouden volstaat...TNTim schreef:Ja, waarschijnlijk, maar dan is goud op dat moment een pak minder aantrekkelijk want moeilijker inruilbaar.Sword schreef:Dan ontstaat er een zwarte markt.
Tegenwoordig kan dat allemaal veel gemakkelijker dan in het verleden met het digitale aspect dat erbij komt kijken. Mensen vinden altijd een weg.
Drugs zijn ook praktisch overal illegaal en toch overal te verkrijgen, inderdaad. Toch zou ik het zelf niet zien zitten om met een motorbootje naar de andere kant van de wereld te varen om dan mijn goud te gaan verkopen. Op dat moment vertrouwen op gangsters die ofwel met het overgrote deel van uw winst gaan lopen ofwel u in t zak zetten is ook maar rot.Duvellover schreef:De wereld is groter dan België en europa hoor. Het zou al moeten lukken dat je u fysiek goud nergens meer legaal zou kunnen omruilen in iets anders.
Re: Fysiek goud kopen 2
Aangezien je de bitcoinsmarkt wat volgt, weet je waarschijnlijk ook wat er met de eigenaar van Silk Road en vele gebruikers ervan gebeurd is.Roeland schreef:Misschien bitcoin eens checken. Ideaal om uw geld naar de andere kant van de wereld te versluizen, zonder motorbootje. Je hoeft in principe zelfs geen USB stick mee te nemen, gewoon uw wachtwoord onthouden volstaat...
Hun bitcoins zijn in beslag genomen, hun identiteit achterhaald en ze worden nu vervolgd voor het gerecht.
Re: Fysiek goud kopen 2
Jouw boodschap samengevat:FVDM2011 schreef:Er is maar één enkele manier om je kapitaal te beschermen tegen de komende hyperinflatie: GOUD !

Re: Fysiek goud kopen 2
ja, en stuk voor stuk maakten die mensen cruciale fouten.TNTim schreef:Aangezien je de bitcoinsmarkt wat volgt, weet je waarschijnlijk ook wat er met de eigenaar van Silk Road en vele gebruikers ervan gebeurd is.Roeland schreef:Misschien bitcoin eens checken. Ideaal om uw geld naar de andere kant van de wereld te versluizen, zonder motorbootje. Je hoeft in principe zelfs geen USB stick mee te nemen, gewoon uw wachtwoord onthouden volstaat...
Hun bitcoins zijn in beslag genomen, hun identiteit achterhaald en ze worden nu vervolgd voor het gerecht.
De kans dat je met een blok goud tegengehouden wordt als je een vliegtuig in wil stappen is vele malen groter dan dat men ontdekt dat je ergens een virtuele rekening hebt met wat bitcoin op
maar bon, dit is offtopic. Ik heb ook goud (veel meer waard dan mijn bitcoin stash, voorlopig toch
Re: Fysiek goud kopen 2
Inderdaad.
Net zoals in 1936, juist voor de hyperinflatie in Duitsland: meer dan 100.000% inflatie per jaar.
Zoals in Argentina in de jaren 1990: 600% inflatie/ jaar.
In Israël een tiental jaren geleden: 1200% inflatie /jaar.
Net zoals zo vaak in de geschiedenis...
Nothing new under the sun.
ps: van de bitcoin-ponzi blijf ik af.
Net zoals in 1936, juist voor de hyperinflatie in Duitsland: meer dan 100.000% inflatie per jaar.
Zoals in Argentina in de jaren 1990: 600% inflatie/ jaar.
In Israël een tiental jaren geleden: 1200% inflatie /jaar.
Net zoals zo vaak in de geschiedenis...
Nothing new under the sun.
ps: van de bitcoin-ponzi blijf ik af.
Re: Fysiek goud kopen 2
Nog niet zo lang geleden voor meer dan €100 bitcoins verkocht, toen rond de €5 per bitcoin.
Aiaiai als ik nu die koersen zie.
Aiaiai als ik nu die koersen zie.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
-
JanusBananus
- Hero Member

- Berichten: 745
- Lid geworden op: 10 jan 2013
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
Psst, psst, ... er komt geen hyperinflatie maar DEFLATIE en de reden is heel simpel: de toenemende ongelijkheidFVDM2011 schreef:Inderdaad.
Net zoals in 1936, juist voor de hyperinflatie in Duitsland: meer dan 100.000% inflatie per jaar.
Zoals in Argentina in de jaren 1990: 600% inflatie/ jaar.
In Israël een tiental jaren geleden: 1200% inflatie /jaar.
Net zoals zo vaak in de geschiedenis...
Nothing new under the sun.
ps: van de bitcoin-ponzi blijf ik af.
Vorige week nog verscheen er een artikel waarin werd aangegeven dat de 20% rijksten in Belgie 60% van het vermogen bezitten en de 20% armsten slechts 0,2% van het vermogen bezitten. Dit wil zeggen dat de 20% rijksten maar liefst 300 (driehonderd!) keer zoveel bezitten als de 20% armsten en dit dan nog voor zo'n "sociaal" land als Belgie met degelijke sociale zekerheid etc.
De armen geven elke bijkomende euro voor 100% uit, de rijken sparen van elke bijkomende euro meer dan 50%. Blablabla. Dit wist je waarschijnlijk allemaal? Maar dit heeft ook tot logisch gevolg dat de aggregatieve vraag (zoals al vaak aangehaald door economen waaronder Paul De Grauwe) daalt en dit zich vertaalt in economische stagnatie en afnemende inflatie (zoals de voorbije 2 jaar ook wordt waargenomen).
Ze mogen zoveel dollars/euro's/yen bijdrukken als ze willen. Als deze currencies niet in de reele economie terecht komen, maar blijven hangen bij de financiele instellingen en de rijken kan dit "geld" onmogelijk tot inflatie leiden. Om het nog wat beter begrijpbaar te maken een extreem voorbeeld: als 1 persoon al het "geld" bezit kan er geen inflatie komen
Wat er wel kan (en volgens mij zal) gebeuren is dat de financiele eenheden (het geld) gedestabiliseerd zal geraken en dat is de reden dat ik geloof in goud. Maar HYPERinflatie?! Sorry dat ik je zeepbel moet doorprikken, maar ik vrees te moeten vaststellen dat je dan weinig van (macro-)economie begrijpt...
Nogmaals: ik raad iedereen aan "The price of inequality" van Joseph Stiglitz eens te lezen!
Re: Fysiek goud kopen 2
sorry, maar Paul de Grauwe is niet de meest objectieve bron (understatement)JanusBananus schreef:Psst, psst, ... er komt geen hyperinflatie maar DEFLATIE en de reden is heel simpel: de toenemende ongelijkheidFVDM2011 schreef:Inderdaad.
Net zoals in 1936, juist voor de hyperinflatie in Duitsland: meer dan 100.000% inflatie per jaar.
Zoals in Argentina in de jaren 1990: 600% inflatie/ jaar.
In Israël een tiental jaren geleden: 1200% inflatie /jaar.
Net zoals zo vaak in de geschiedenis...
Nothing new under the sun.
ps: van de bitcoin-ponzi blijf ik af.
Vorige week nog verscheen er een artikel waarin werd aangegeven dat de 20% rijksten in Belgie 60% van het vermogen bezitten en de 20% armsten slechts 0,2% van het vermogen bezitten. Dit wil zeggen dat de 20% rijksten maar liefst 300 (driehonderd!) keer zoveel bezitten als de 20% armsten en dit dan nog voor zo'n "sociaal" land als Belgie met degelijke sociale zekerheid etc.
De armen geven elke bijkomende euro voor 100% uit, de rijken sparen van elke bijkomende euro meer dan 50%. Blablabla. Dit wist je waarschijnlijk allemaal? Maar dit heeft ook tot logisch gevolg dat de aggregatieve vraag (zoals al vaak aangehaald door economen waaronder Paul De Grauwe) daalt en dit zich vertaalt in economische stagnatie en afnemende inflatie (zoals de voorbije 2 jaar ook wordt waargenomen).
Ze mogen zoveel dollars/euro's/yen bijdrukken als ze willen. Als deze currencies niet in de reele economie terecht komen, maar blijven hangen bij de financiele instellingen en de rijken kan dit "geld" onmogelijk tot inflatie leiden. Om het nog wat beter begrijpbaar te maken een extreem voorbeeld: als 1 persoon al het "geld" bezit kan er geen inflatie komen
Wat er wel kan (en volgens mij zal) gebeuren is dat de financiele eenheden (het geld) gedestabiliseerd zal geraken en dat is de reden dat ik geloof in goud. Maar HYPERinflatie?! Sorry dat ik je zeepbel moet doorprikken, maar ik vrees te moeten vaststellen dat je dan weinig van (macro-)economie begrijpt...
Nogmaals: ik raad iedereen aan "The price of inequality" van Joseph Stiglitz eens te lezen!
Er zitten fundamentele fouten in het IS-LM-BP-AS-AD-model... Dit is echter niet de plaats om die fundamentele discussie te houden, maar kort samengevat: dat de AD zakt op korte termijn zal waarschijnlijk wel juist zijn. Maar op lange termijn hebben de klassieken altijd gelijk (fishervergelijking: MV=PT)
Laatst gewijzigd door Roeland op 29 oktober 2013, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5965
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
Een periode van hoge inflatie (en hyperinflatie) wordt steeds vooraf gegaan door een periode van deflatie.JanusBananus schreef:Psst, psst, ... er komt geen hyperinflatie maar DEFLATIE en de reden is heel simpel: de toenemende ongelijkheid
Men probeert de markten zo illiquide mogelijk te maken (houden) dit houdt de inflatie tegen. Dus zo weinig mogelijk kredieten verlenen is dus de boodschap. Eens men de kredietkraan weer gaat opendraaien (weinig alternatieven) is het hek van de dam.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
JanusBananus
- Hero Member

- Berichten: 745
- Lid geworden op: 10 jan 2013
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
En Spuitekop, als jij gelooft in het verhaal van hyperinflatie waarnaar ik denk dat je wil verwijzen met "andere prijzen" moet je je redenering nog eens opnieuw overlopen. In het topic "Goud discussie" beweer je immers het volgende:Spruitekop schreef:Het is je vergeven FVDM2011![]()
Als ze allemaal overtuigd zijn spreken we van andere prijzen of is hun kapitaal gedecimeerd.
Als je €5000 mag behouden en dagelijks €50 kan afhalen (beetje extreem maar dergelijk scenario reken ik wel nog tot de mogelijkheden, cfr. Cyprus) hoe kan je dan in godsnaam inflatie krijgen? Dat ons kapitaal gedecimeerd (of enigzins verminderd) zou kunnen worden acht ik mogelijk. Maar het scenario dat FVDM2011 verkondigt met hyperinflatie is technisch gezien onmogelijk.Spruitekop schreef:De overheid gaat (net als bij de Gutt-operatie) je de keuze geven wat je wil behouden (met een maximum). Stel je voor dat ze zeggen: "Je mag 5.000€ behouden, kies maar op welke van jouw rekeningen dan boeken we DAT bedrag over op je nieuwe rekening bij onze nieuwe staatsbank "De Belgica" en voortaan kan je 50€/dag afhalen". Wat is dan het voordeel dat je sinds 2008 nog 30 of 40% extra gemaakt hebt van je 20.000€ of 50.000€ of 500.000€?
Deze redenering kwam waarschijnlijk voort uit de te-kort-door-de-bocht-redenering dat extra geld drukken leidt tot inflatie, maar je moet hier dus ook nog rekening houden met een aanzienlijk afgenomen hefboom (deleveraging) en teruggelopen omloopsnelheid van het geld. Hyperinflatie is een fabeltje. Dat de regering uw geld wil afpakken is plausibel
Ook nog even aanhalen dat de Gutt-operatie juist prijsstabiliteit bracht ipv inflatie en deze er juist kwam om een einde te maken aan de inflatie
-
JanusBananus
- Hero Member

- Berichten: 745
- Lid geworden op: 10 jan 2013
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
Niet waar. Als ik geen werk heb mag ik zoveel willen lenen als dat je graag zou willen om je stelling te onderbouwen, maar zal ik geen cent krijgen van de geldschieters. Kijk gewoon naar onze zuiderburen om te zien wat er kan gebeuren. Je kan niet lenen als men denkt dat je niet kan terugbetalen. Hyperinflatie is niet mogelijk.Spruitekop schreef:Eens men de kredietkraan weer gaat opendraaien (weinig alternatieven) is het hek van de dam.
-
JanusBananus
- Hero Member

- Berichten: 745
- Lid geworden op: 10 jan 2013
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
Zeg dat tegen de GriekenRoeland schreef:kort samengevat: dat de AD zakt op korte termijn zal waarschijnlijk wel juist zijn. Maar op lange termijn hebben de klassieken altijd gelijk (fishervergelijking: MV=PT)
Laatst gewijzigd door JanusBananus op 29 oktober 2013, 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.