Fysiek goud kopen 2
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen 2
Ik weet nietRoeland schreef:Denk dat ik morgen maar eens langsga in The House. Ik wacht toch al een tijdje op mijn 2 Napoleons, dat is nu toch niet zo moeilijk om daar aan te geraken hé

Ik denk dat vele van die munten ook ergens wereldwijd in verzamelingen zitten (die er nooit meer gaan uitkomen), een deeltje dat verloren is ... en een deeltje dat nu bij de believers zit. Bovendien is het een goedkope munt met lage premie, dus aantrekkelijk. Ik had evenwel van Geert (Sint-Niklaas) gehoord dat er een kleine kans in zat dat ze d'er eind vorige week 3.000 zouden kunnen kopen hebben.
Ps: The House (Ghent) is morgen gesloten wegens 'n overlijden (staat op de site)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
ja, de wachttijd bij gold-silver.be is 1 week, valt prima meeSpruitekop schreef:Ze zetten daar één persoon en daarvan vermelden ze dan op de site z'n vaste telefoonnummen én z'n GSM. In drukke periodes draai je die zo gek op 'n paar uur natuurlijk. En als die bovendien nog z'n winkeltje moet doen.
Ook bij gold-silver.be beginnen ze dol te draaien, bezie maar eens volgende opmerking die op hun site staat:
WEGENS GROTE AANVRAAG MAPLE LEAFS , US EAGLES en PHILHARMONIKERS 2013 IS ER EEN KORTE WACHTTIJD MOGELIJK. WE DANKEN U VOOR UW GEDULD.
En intussen gaat de leegloop van het beschikbare fysiek verder naar het Midden-Oosten, eerder had ik hier al bericht dat er ook vanuit Zwitserland en London goud vertrok richting het Verre-Oosten. We worden droog gelegd.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch gek dat deze munt een lage premie heeft als er schaarste is en ze niet meer worden bij geslagen. Hoe kan dit dan juist?Spruitekop schreef:de Napoleons zitten wel ergens hé en zijn al sinds 1870 niet meer geslagen.
...
Ik denk dat vele van die munten ook ergens wereldwijd in verzamelingen zitten (die er nooit meer gaan uitkomen), een deeltje dat verloren is ... en een deeltje dat nu bij de believers zit. Bovendien is het een goedkope munt met lage premie, dus aantrekkelijk.
Mag ik je ook vragen of je ook in andere vormen van goud belegd of enkel munten? En zie je het dan louter als belegging of ook deels verzameling? Want als pure belegging had ik altijd de indruk dat goudbaren interessanter zouden zijn... Vandaar dat ik aan de 1 ounce van Umicore dacht :-)
Is er trouwens een meerwaarde als je een baar van Heraeus (eventueel Kinebar) of Perth Mint zou nemen omwille van het certificaat? Omdat Umicore tot 100 gram zonder certificaat geeft... Feit dat er bij Umicore onder de 100 gram geen certificaat is doet mij twijfelen

Is er ook een verschil in verkoopwaarde bij verschillende goudbaren van hetzelfde gewicht? Want die van Heraeus en Perth Mint zijn allesinds duurder in aankoop dan Umicore
Het voordeel van kleine munten (oa Napoleons) is dat ze redelijk 'liquide' zijn: als je verkoopt moet je niet eens een ounce (31.1 gr) verkopen, je verkoopt per 6 gram 

Heeft iemand ervaring met de aankoop van goud in de GOLD to go® automaten ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
@ Janus: Persoonlijk is het m'n bedoeling om m'n baren te houden voor langere termijn. Een mogelijkheid is dat ik daar 1/3de tot de helft zou verkopen mocht ik ergens op een top (Top: Als de mania het hoogst is ?) vastgoed/grond zou kunnen kopen. Munten kunnen dan pasmunt zijn om samen met m'n baren aan het nodige fiat te komen. Verzamelen doe ik niet, hoe mooi het ook blinkt of lijkt.
Voor munten ga je steeds 'n hogere premie krijgen voor je ounce dan voor 'n ounce baartje. Mogelijk is het nu goedkoper maar bij 'n verkoop ga je d'er dan ook wel veel minder voor terugkrijgen. En dat baren van Perth Mint duurder zijn heeft 'n paar oorzaken: ze zijn wereldwijd beter gekend en ze moeten ook van verder komen hé. Maar of je d'er bij verkoop dan ook meer gaat voor krijgen, ik denk het persoonlijk niet.
Met de Napoleons hebben we nog het geluk dat het 'n regionale munt is denk ik en dat daarmee de premie niet zo hard oploopt. Napoleons worden normaal gezien gekocht in West-Europa, mocht er bvb. vraag zijn in het Oosten zoals bij andere internationaal gegeerde munten zou de premie al serieus gestegen zijn. Kijk maar eens naar de 1/10de ounces-versies zoals Maple's of Krugers
Te mooi om jullie te onthouden: And Gold is down $500.
Voor munten ga je steeds 'n hogere premie krijgen voor je ounce dan voor 'n ounce baartje. Mogelijk is het nu goedkoper maar bij 'n verkoop ga je d'er dan ook wel veel minder voor terugkrijgen. En dat baren van Perth Mint duurder zijn heeft 'n paar oorzaken: ze zijn wereldwijd beter gekend en ze moeten ook van verder komen hé. Maar of je d'er bij verkoop dan ook meer gaat voor krijgen, ik denk het persoonlijk niet.
Met de Napoleons hebben we nog het geluk dat het 'n regionale munt is denk ik en dat daarmee de premie niet zo hard oploopt. Napoleons worden normaal gezien gekocht in West-Europa, mocht er bvb. vraag zijn in het Oosten zoals bij andere internationaal gegeerde munten zou de premie al serieus gestegen zijn. Kijk maar eens naar de 1/10de ounces-versies zoals Maple's of Krugers
Te mooi om jullie te onthouden: And Gold is down $500.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zoals beloofd: als het goed is mag het ook gezegd worden. Prima aflevering van Maple Leaf door The House en vriendelijke kerel.
Ik ga er daar nog bestellen.
Ik ga er daar nog bestellen.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Uit de site blijkt toch niet dat the house levert?
Ik had ook eens rondgekeken en via goudvergelijken.nl bleek PGB Trading (België) vaak één van de goedkoopste (vooral voor munten behalve de Krugerrand) en bovendien leveren zij gratis. Iemand ervaring met PGB Trading?
Ik had ook eens rondgekeken en via goudvergelijken.nl bleek PGB Trading (België) vaak één van de goedkoopste (vooral voor munten behalve de Krugerrand) en bovendien leveren zij gratis. Iemand ervaring met PGB Trading?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Vroeger werd dit wel vermeld op hun site, nu vind ik het nergens meer terug. Ik bestel steeds telefonisch, bevestig m'n bestelling via mail en wordt nadien gecontacteerd eens de bestelling compleet voorradig is.JanusBananus schreef:Uit de site blijkt toch niet dat the house levert?
Geen ervaring met PGBTrading maar volgens mij zijn Eurogold en Numagold nog voordeliger voor munten.

Vroeger liepen deze zowat gelijk met de andere goudwinkels en dan ga ik liever in 'n proviciestadje om m'n munten maar de laatste tijd profileren ze zich als ware discounters.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Vooral de gratis levering leek mij handig want dit scheelt toch al gauw wat. Maar misschien dat het inderdaad interessant is om eerst zelf eens ter plekke te gaan kijken :-)
Wat is jullie mening trouwens van de Mexican Centenario 50 Pesos? Ik vind het een mooie munt en heel lage premie. Alleen jammer dat de kwaliteit laag zal zijn omdat het om oude munten gaat en ik heb de indruk dat deze niet overal even gemakkelijk te verkopen is?
Ik twijfel momenteel tussen de Centenario en de American Eagle (ondanks de hogere premie). Hoewel het puur voor het goud zou moeten zijn voel ik mij toch aangetrokken tot het esthetische :-)
Trouwens, als de dollar ooit zou instorten of de VS echt met goudschaarste te maken zou krijgen, gaat de premie dan niet de hoogte in?
Wat is jullie mening trouwens van de Mexican Centenario 50 Pesos? Ik vind het een mooie munt en heel lage premie. Alleen jammer dat de kwaliteit laag zal zijn omdat het om oude munten gaat en ik heb de indruk dat deze niet overal even gemakkelijk te verkopen is?
Ik twijfel momenteel tussen de Centenario en de American Eagle (ondanks de hogere premie). Hoewel het puur voor het goud zou moeten zijn voel ik mij toch aangetrokken tot het esthetische :-)
Trouwens, als de dollar ooit zou instorten of de VS echt met goudschaarste te maken zou krijgen, gaat de premie dan niet de hoogte in?
Ik stond op het punt om eens wat zilveren beleggingsmunten te bestellen bij PGB en toen bleek dat er nog BTW bij kwam. Om één of andere reden maken die niet gebruik van de margeregeling.
-
- Hero Member
- Contacteer:
BTW margeregeling is enkel van toepassing in Nederland (of allesinds toch niet in België) als ik het goed begrepen heb. In België betaal je dus het volle pond aan 21%.
-
- VIP member
- Contacteer:
Toch niet helemaal, janus.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=184097" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.argentoressayeurs.be/kopen/z ... ren-munten" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=184097" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.argentoressayeurs.be/kopen/z ... ren-munten" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind voor de rest weinig websites die dit bevestigen. Op deze website http://www.beursbeeld.be/wordpress/archives/207" onclick="window.open(this.href);return false; wordt volgend voorbeeld gegeven:
Handelaar heeft wel toestemming van de Belastingdienst om de margeregeling toe te passen.
De verkoopprijs zal dan E. 117,90 bedragen.
In situatie twee bedraagt de inkoop E. 106,00.
De BTW op de nettomarge (E. 10,00) bedraagt E. 1,90. Tesamen is dit E. 11,90. Dit bedrag bij de inkoop optellen et voila
Dit is de enige en juiste manier hoe om te gaan met BTW bij zilveren munten.
Koop je dus bij een handelaar die zijn munten exclusief BTW aanbiedt, dan betaal je hier gewoon 19% BTW over.
In hoeverre deze mogelijkheid ook in België kan, dat laat ik even in het midden.
Het Ministerie van Financiën ziet zilver niét als iets waar je in investeert, derhalve is de verkoop tegen 6% (of zelfs tegen 0% zoals goud) niet aan de orde.
De reden dat hier de margeregeling kan worden toegepast is volgens mij omdat er met twee btw-tarieven wordt gewerkt. Het hoge tarief van 19% en het lage tarief in 6%. Mits investeringen in zilver in België niet aan een verlaagd tarief worden onderworpen maar aan het tarief van 21% kan deze mogelijkheid hier niet worden toegepast. Misschien mogelijk dat de door jou aangehaalde aanbieders van deze regeling dit omzeilen via een inrichting in Nederland of door hun munten vanuit Nederland in te voeren?
Handelaar heeft wel toestemming van de Belastingdienst om de margeregeling toe te passen.
De verkoopprijs zal dan E. 117,90 bedragen.
In situatie twee bedraagt de inkoop E. 106,00.
De BTW op de nettomarge (E. 10,00) bedraagt E. 1,90. Tesamen is dit E. 11,90. Dit bedrag bij de inkoop optellen et voila
Dit is de enige en juiste manier hoe om te gaan met BTW bij zilveren munten.
Koop je dus bij een handelaar die zijn munten exclusief BTW aanbiedt, dan betaal je hier gewoon 19% BTW over.
In hoeverre deze mogelijkheid ook in België kan, dat laat ik even in het midden.
Het Ministerie van Financiën ziet zilver niét als iets waar je in investeert, derhalve is de verkoop tegen 6% (of zelfs tegen 0% zoals goud) niet aan de orde.
De reden dat hier de margeregeling kan worden toegepast is volgens mij omdat er met twee btw-tarieven wordt gewerkt. Het hoge tarief van 19% en het lage tarief in 6%. Mits investeringen in zilver in België niet aan een verlaagd tarief worden onderworpen maar aan het tarief van 21% kan deze mogelijkheid hier niet worden toegepast. Misschien mogelijk dat de door jou aangehaalde aanbieders van deze regeling dit omzeilen via een inrichting in Nederland of door hun munten vanuit Nederland in te voeren?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Even nog het voorbeeld verduidelijken:
Een handelaar koopt aan voor €100 en betaalt hierop in Nederland 6% btw. De handelaar wil €10 winst maken.
De aankoop voor de handelaar bedraagt €106.
Op de €10 winst wordt het hoogste percentage van 19% in Nederland toegepast en dit vertaalt zich in €1,9 btw.
De verkoopt prijs bedraagt vervolgens:
€ 100,00 aankoopprijs
€ 006,00 6% btw op aankoopprijs
€ 010,00 winst
€ 001,90 19% btw op winst
-----------
€ 117,90 TOTAAL
Ik weet zelf niet of dit daadwerkelijk klopt. Je vindt er weinig over.
Dit hoort eigenlijk niet hier thuis maar in het topic fysiek zilver kopen. Kan dit verplaatst worden?
Een handelaar koopt aan voor €100 en betaalt hierop in Nederland 6% btw. De handelaar wil €10 winst maken.
De aankoop voor de handelaar bedraagt €106.
Op de €10 winst wordt het hoogste percentage van 19% in Nederland toegepast en dit vertaalt zich in €1,9 btw.
De verkoopt prijs bedraagt vervolgens:
€ 100,00 aankoopprijs
€ 006,00 6% btw op aankoopprijs
€ 010,00 winst
€ 001,90 19% btw op winst
-----------
€ 117,90 TOTAAL
Ik weet zelf niet of dit daadwerkelijk klopt. Je vindt er weinig over.
Dit hoort eigenlijk niet hier thuis maar in het topic fysiek zilver kopen. Kan dit verplaatst worden?