Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
degenen die daar op kunnen antwoorden zitten op dit moment ergens op een eilandMeOnline schreef:Hoe groot is de kans dat de goudprijs (flink) gaat zakken of stijgen?
Vraag is:
Zou ik NU wat krugers/napoleon/leopold kopen of nog een tijdje afwachten.
Niemand heeft natuurlijk een glazen bol, dat weet ik ook, maar wat zijn de indicaties/verwachtingen...

mijn theorie:
goud stijgt als er wordt bijgeprint. sinds de crash van 2000 printen de CB's serieus bij, dus dat lijkt te kloppen
QE4 staat klaar, en de kans dat andere banken de komende jaren niet gaan bijprinten lijkt onbestaand
dus goud zal waarschijnlijk stijgen
goud daalt als de beurs zakt. je ziet dit heel duidelijk in de crisis van 2008, en ook recent waarbij goud meebeweegt met de beurzen
ik ga er vanuit dat dat is omdat speculanten nu naast aandelen ook op goud spelen, goud verliest dus zijn rol als bescherming tegen beursdaling
dus als de beurs crasht (en dat kan in de huidige fragiele situatie elk moment gebeuren) zal goud zakken
op lange termijn gaan we oftewel naar een crash, oftewel naar hyperinflatie. een exponentieel stijgende staatsschuld kan een dalende economie niet overleven, dus het is de kleine korte of de lange grote pijn, er bestaat geen wondermiddel (wat Bernanke ook beweert)
dat betekent dat op een gegeven moment goud terug haar rol gaat opnemen als wereldmunt (of toch gedeeltelijk), en dan gaat er een serieuze prijscorrectie nodig zijn (de goudprijs loopt zeg maar 40 jaar achter). en dan gaan we er vanuit dat ze niet liegen over hoeveel goud er op Fort Knox ligt

dus op korte termijn verwacht ik nog mogelijk een daling van 25% tot 30%, maar op lange termijn kunnen we niet meer terug, die weg is al lang geen optie meer, en is niet te zeggen hoe goud hoog kan gaan
dus ik steek de helft van mijn budget er nu in, als langetermijninvestering, de rest hou ik bij de hand (niet op de bank)
tjeezes, om gek te worden. Hoe meer je leest op internet hoe meer dat je twijfelt om goud aan te kopen.
Eerst was ik overtuigd, nu ben ik weer aan het twijfelen... Manmanman... pffff
Eerst was ik overtuigd, nu ben ik weer aan het twijfelen... Manmanman... pffff
Ik heb ook wat goud (en zilver) gekocht via een zekere berg (ging altijd zeer vlot).
Ik zie het meer als een verzekering dan een investering: te volatiel (en ken er niet genoeg van) om als investering winsten mee te pakken, maar als verzekering tegen een financial meltdown of hyperinflatie. Bedoeling is deze verzekering eigenlijk nooit aan te raken of het moest echt nodig zijn of de winst moest gigantisch zijn. Beste geval is het gewoon voor de erfenis vn mijn kinderen.
Daarom is maar een beperkt deel van mijn portefeuille in goud (en zilver): zo'n 5 tot max 10%. Ik heb ook een deel van men cash nodig om kortelings te gaan verbouwen, dus wil nu niet ineens met een daling van 25% ofzo geconfronteerd worden.
Trouwens, wat in fondsen en aandelen investeren, is ook (vaak) goed tegen (hyper)inflatie.
Ik zie het meer als een verzekering dan een investering: te volatiel (en ken er niet genoeg van) om als investering winsten mee te pakken, maar als verzekering tegen een financial meltdown of hyperinflatie. Bedoeling is deze verzekering eigenlijk nooit aan te raken of het moest echt nodig zijn of de winst moest gigantisch zijn. Beste geval is het gewoon voor de erfenis vn mijn kinderen.
Daarom is maar een beperkt deel van mijn portefeuille in goud (en zilver): zo'n 5 tot max 10%. Ik heb ook een deel van men cash nodig om kortelings te gaan verbouwen, dus wil nu niet ineens met een daling van 25% ofzo geconfronteerd worden.
Trouwens, wat in fondsen en aandelen investeren, is ook (vaak) goed tegen (hyper)inflatie.
-
- Full Member
jawadde001 schreef:Waarom zou je fysiek goud kopen?
Virtueel goud op een effectenrekening is toch veel handiger. Ok, je hebt geen glimmende klompjes in uw handen, maar de kans dat het verloren gaat, gestolen wordt is wel niet meer aanwezig.
Virtueel werd er al 10.000 maal de ware houveelheid goud op de wereld verkocht; we zijn nu zo ver dat de heleboel gaat ontploffen.
Fysiek goud x100 en virtueel = alles verloren want nooit zal je noch het goud, noch je geld terug zien. Dat is onlangs gebeurt in de VS met de CFTC.
-
- Full Member
Sanem2 geeft goede raad.
"Trouwens, wat in fondsen en aandelen investeren, is ook (vaak) goed tegen (hyper)inflatie" = nooit geweest! In tegendeel.
Enige bescherming tegen (hyper) inflatie is goud en zilver.
De beurzen zijn meer dan 60% overgeevalueerd vandaag; er kon dus een krasch. Niet dat ze nog een beetje omhoog kunnen - de staten en centrale banken manipuleren er genoeg voor -, dat zeg ik niet maar er komt onvermijdelijk een Krach.
"Trouwens, wat in fondsen en aandelen investeren, is ook (vaak) goed tegen (hyper)inflatie" = nooit geweest! In tegendeel.
Enige bescherming tegen (hyper) inflatie is goud en zilver.
De beurzen zijn meer dan 60% overgeevalueerd vandaag; er kon dus een krasch. Niet dat ze nog een beetje omhoog kunnen - de staten en centrale banken manipuleren er genoeg voor -, dat zeg ik niet maar er komt onvermijdelijk een Krach.
@ MeOnline, blij te zien dat je dat grondig nakijkt, niks zo vervelend als mensen die ergens blindelings in geloven 
wat voor informatie heb je gevonden?
waar je wel mee moet oppassen is de propaganda factor: aan de ene kant hebben je de goudhandelaars die al die goudconferenties en -literatuur financieel steunen. aan de andere kant heb je de mainstream banken en economen die weinig of niks aan goud verdienen en de goudtrein van de laatste 10 jaar volledig gemist hebben
interessante vraag: welke personen of instelling gaven in 2000 het advies om massaal goud te kopen?
veel banken zullen het niet geweest zijn

wat voor informatie heb je gevonden?
waar je wel mee moet oppassen is de propaganda factor: aan de ene kant hebben je de goudhandelaars die al die goudconferenties en -literatuur financieel steunen. aan de andere kant heb je de mainstream banken en economen die weinig of niks aan goud verdienen en de goudtrein van de laatste 10 jaar volledig gemist hebben
interessante vraag: welke personen of instelling gaven in 2000 het advies om massaal goud te kopen?
veel banken zullen het niet geweest zijn

-
- Full Member
Minder dan 0.50% van alle investeringen zit in goud.
MAAR de centrale banken kopen goud als gek laatste tien jaren en dat gaat verder vollen bak.
De propagande tegen goud is ook interressant. Vooral vanwege de banken...
Goud kopen is niet alleen kwestie van winst te boeken, het is vooral kwestie van niet alles te verliezen van wat je jarenlang hebt gespaard. Kijk wat er gebeurde in Argentinië in de jaren 90 en ook in Israël en ook verder in de geschiedenis. Het is altijd hetzelfde scenario. De omstandigheden zijn zo erg dat de hele westerse wereld gaat inploderen. Maar meeste mensen geloven dat niet. Dream on people...
Al het geld dat geprint werd zit nog niet in de markt. Eeen klein beetje maar. Binnenkort moeten de centralen banken het uitlaten en dan komen er 20% interesten op de spaarboekjes; maar je moet me niet geloven, ze.
MAAR de centrale banken kopen goud als gek laatste tien jaren en dat gaat verder vollen bak.
De propagande tegen goud is ook interressant. Vooral vanwege de banken...
Goud kopen is niet alleen kwestie van winst te boeken, het is vooral kwestie van niet alles te verliezen van wat je jarenlang hebt gespaard. Kijk wat er gebeurde in Argentinië in de jaren 90 en ook in Israël en ook verder in de geschiedenis. Het is altijd hetzelfde scenario. De omstandigheden zijn zo erg dat de hele westerse wereld gaat inploderen. Maar meeste mensen geloven dat niet. Dream on people...
Al het geld dat geprint werd zit nog niet in de markt. Eeen klein beetje maar. Binnenkort moeten de centralen banken het uitlaten en dan komen er 20% interesten op de spaarboekjes; maar je moet me niet geloven, ze.
@ sanem2, inderdaad, maar zoveelste meer ik het nakijk en lees zoveelste groter wordt mijn twijfel om goud te kopen... 

-
- Full Member
Niet luisteren maar nagaan.
Kijk eens wat een hoop goud de centrale banken kopen.
Kijk eens hoeveel winkels je goud willen afkopen.
Kijk eens naar Zwitserland dat voortaan goud deposieten met rendement aanvaardt.
Kijk eens naar Duitsland en Holland die een audit over hun goud in de VS en London willen.
Kijk eens naar de giganteske hoeveelheid goud Azië koopt.
Kijk eens naar de boekhouding van de FED en de ECB.
Kijk eens naar de econosche toestand.
Kijk eens naar de deadlines voor de VS qua staatbons.
Noem maar op.
Kijk eens naar Zwitserland dat voortaan goud deposieten met rendement aanvaardt.
Kijk eens naar Duitsland en Holland die een audit over hun goud in de VS en London willen.
Kijk eens naar de giganteske hoeveelheid goud Azië koopt.
Kijk eens naar de boekhouding van de FED en de ECB.
Kijk eens naar de econosche toestand.
Kijk eens naar de deadlines voor de VS qua staatbons.
Noem maar op.
Laatst gewijzigd door beleggerspaarder op 9 december 2012, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
daarom dat de prijs zo fel stijgt denk ik!beleggerspaarder schreef:Niet luisteren maar nagaan.
Voor hetzelfde geld, zakt dit binnen dit en 2jaar terug als een pudding in één!
Zie naar de goudprijs grafiek. elke grafiek gaat op en neer, goud sinds 2002 enkel flink omhoog, ooit komt er terug een dalende trend, en achte 20jaar zeggen we misschien als we die grafiek bekijken: amai, ja, dat was de finianciële crisis, toen was het goud nogal duur!
-
- Full Member
Waarom zou het inéé zakken?
Werd er een oplossing gevonden voor de crisis?
Werd er een oplossing gevonden voor de crisis?
elke crisis gaat voorbij!
-
- Full Member
Oei! Da's persuasief!
Kijk eens op Weimar republiek hyperinflatie op wikipedia, die krisis is ook voorbij gegaan.
Ook Argentinië, hyperinflatie jaren '90.
Ook Israël, jaren 90.
Struisvogel spelen brengt niets op.
Kijk eens op Weimar republiek hyperinflatie op wikipedia, die krisis is ook voorbij gegaan.
Ook Argentinië, hyperinflatie jaren '90.
Ook Israël, jaren 90.
Struisvogel spelen brengt niets op.
Tja, doch beleggingen in goud zijn ook meestal gekend hé... dus onze Elio kan daar ook opeens een "grapke" mee uithalen.
Ze pakken alles aan... van drankbonnetjes voor voetballertjes tot.... enz. Goud gaan ze zeker niet links laten liggen.
Met de huidige politiek kun je gewoonweg niet vooruitkijken, niet als belegger, niet als werkgever, niet als consument (zonnepanelen) enzovoort.
Het is allemaal koffiedik kijken...
Ze pakken alles aan... van drankbonnetjes voor voetballertjes tot.... enz. Goud gaan ze zeker niet links laten liggen.
Met de huidige politiek kun je gewoonweg niet vooruitkijken, niet als belegger, niet als werkgever, niet als consument (zonnepanelen) enzovoort.
Het is allemaal koffiedik kijken...
daarom ook jammer dat je niet anoniem goud kan kopen hé.. Maarja, is het de investering waard... no one knows