Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
Juist Coike, jongen ... en is het nu geen tijd om te gaan slapen?
"t Is al na 10 uur!
"t Is al na 10 uur!
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
goed punt:Spruitekop schreef:Verder lijkt het gehalte mij ook 'n probleem voor een handel buiten Thailand. Hier zijn de baren meestal .999, tevens wordt ook een gehalte van .995 aanvaard als beleggingsgoud maar alles met 'n gehalte daaronder wordt in Europa niet meer erkend als beleggingsgoud. Er is dus ook geen vrijstelling meer van BTW!
http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 012_nl.htm
ben wel bijna van mijn stoel gevallen, dacht even dat dat ook voor munten .995 was
-
Coike
Inderdaad , ik ga bijna slapen , want mijn moeder heeft me juist gebeld om zeker de pyjama niet vergeten aan te doen .De nachten kunnen verdomd koud zijn hier in het zuidenvlo schreef:Juist Coike, jongen ... en is het nu geen tijd om te gaan slapen?
"t Is al na 10 uur!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Vlo had het niet over munten maar over kleine "bars" en dan geldt weer die .999 en .995. De bars waar Vlo het over had zijn voldoen niet aan die voorwaarden en zijn in de EU dan ook niet vrijgesteld van BTW.Sanem2 schreef:goed punt:
http://europa.eu/legislation_summaries/ ... 012_nl.htm
ben wel bijna van mijn stoel gevallen, dacht even dat dat ook voor munten .995 was
Bij munten moeten ze minstens .900 zijn en na 1800 (met dank aan uw linkvlo schreef:3. Ik had het niet over munten maar goud "plaatjes" .
Mocht Vlo munten "vinden" in Thailand die aan die voorwaarden voldoen dan zijn ze ook in de EU vrijgesteld van BTW.
Wat is het nut van anoniem goud kopen en niet anoniem?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Om het buiten het gezichtsveld van de overheid (fiscus) te houden om diverse redenen.
- geld dat niet uit het "witte circuit" komt.
- mogelijke komst van vermogensregister (genre Box3 in NL)
- veiligheid.
- niet te traceren bij overdracht naar de volgende generatie.
- veiligheid.
Zelfs als die nu al zou ontploffen zou de ravage niet meer te overzien zijn, zeker met al 't gratuit geweld en agressie waar we nu al mee te maken hebben. Zelfs al ben je safe qua middelen (goud e.d.), zou je nog een oog dicht doen wat betreft je naasten/kinderen? Goud zal niet je enige zekerheid zijn, zorg maar dat je een kalashnikov in huis hebt. Voor de chaos die hierop zal volgen zal je nooit voorbereid zijn. Als je de hedendaagse situatie ziet, mag je er zeker van zijn dat ons gerechtelijk apparaat volledig de mist zal ingaan bij 't uitbreken van zulke chaos. Ieder voor zich zal 't worden. Mark my words.Spruitekop schreef:Hoe sneller de ballon ontploft hoe kleiner de impact, uitstellen geeft enkel meer ravage.
Zelfs al ben ik ook voorzien op noodgevallen, niets kan je voorbereiden op wat je dan te zien zal krijgen. Dus ... liever niet hopen...
Het waarom van het "lagere" gehalte v/d thaise goudplaatjes blijft me intrigeren.
Ik zal de vraag eens stellen op het Forum van een bekend Thais dagblad, waarop zowel Thai als Farang regelmatig posten.
Wordt vervolgd...
Ik zal de vraag eens stellen op het Forum van een bekend Thais dagblad, waarop zowel Thai als Farang regelmatig posten.
Wordt vervolgd...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Ok, maar als je ze terug wil verkopen, kan de fiscus toch ook vragen stellen, waar dat geld in 1x van komt. Misschien komt het wel ooit, dat je geen goud kan verkopen zonder aankoopbewijs? who knowsSpruitekop schreef:Om het buiten het gezichtsveld van de overheid (fiscus) te houden om diverse redenen.
- veiligheid.
MeOnline schreef:Ok, maar als je ze terug wil verkopen, kan de fiscus toch ook vragen stellen, waar dat geld in 1x van komt. Misschien komt het wel ooit, dat je geen goud kan verkopen zonder aankoopbewijs? who knowsSpruitekop schreef:Om het buiten het gezichtsveld van de overheid (fiscus) te houden om diverse redenen.
- veiligheid.
- niet te traceren bij overdracht naar de volgende generatie.Ze vinden wel iets
Dan zullen er veel richting buitenland gaan ...
Weet er iemand of ik met de winst van mijn firma fysiek goud (of zilver) mag aankopen?
Voor alle duidelijkheid het betreft hier 100% wit geld, het goud wordt effectief door de firma gekocht (btw-plichtig igv zilver) en blijft van de firma (ik kan niet ieder jaar in rollend materieel investeren), en het allerbelangrijkste het gaat hier over fysiek goud geen waardeloos papiergoud (boekhouder probeert mij dat te verpatsen)
Is hiervan iemand op de hoogte?
dank bij voorbaat
Voor alle duidelijkheid het betreft hier 100% wit geld, het goud wordt effectief door de firma gekocht (btw-plichtig igv zilver) en blijft van de firma (ik kan niet ieder jaar in rollend materieel investeren), en het allerbelangrijkste het gaat hier over fysiek goud geen waardeloos papiergoud (boekhouder probeert mij dat te verpatsen)
dank bij voorbaat
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Geen probleem om fysiek goud te kopen op naam van de firma.
Is uw belegging in goud ook effectief goud waard.
Is uw belegging in goud ook effectief goud waard.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Helemaal geen probleem. Vanwege een fiscalist.gryphonv8 schreef:Weet er iemand of ik met de winst van mijn firma fysiek goud (of zilver) mag aankopen?
dank bij voorbaat
@spruitekop
bedankt voor de link
bedankt voor de link
@beleggerspaarder
kan dat ook met de aankoop van zilver?
kan dat ook met de aankoop van zilver?