Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Fysiek goud kopen
Maar beiden leveren niet aan huis zekers?Investor schreef:Ik koop mijn gouden munten vooral bij numagold en gold4ex te Brussel. Handje contantje en het belangrijkste : anoniem
Ik heb eens gebeld naar PGB om zeker te zijn dat het nieuwe munten waren. Ik ga een van dees hier een gouden American Eagle bestellen en misschien ook een zilveren.
Op de zilveren is dan wel 21% btw, maar zij bieden beiden Eagles als een van de goedkoopste aan en omdat er geen leveringskosten worden aangerekend kun je de zilveren zien als een gratis extra bij je gouden munt als je dit vergelijkt met andere websites met leveringskosten

Alleen is het emotioneel moeilijk om nu te kopen aan 1120 terwijl em eergisteren aan 1100 stond

-
- VIP member
- Contacteer:
Och Janus, het went hoor. Denk aan al die mensen die aan 1300 - 1400 kochten...
inderdaad, 20$ verschil is nu niet zo erg groot héreppiepeppie schreef:Och Janus, het went hoor. Denk aan al die mensen die aan 1300 - 1400 kochten...

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als het $3.500 staat spreken we d'er niet meer over. 

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Waar staat PGB precies voor? Heb ik iets gemist?
-
- VIP member
- Contacteer:
Voila Spruit, gesproken als een ware goudkever.
Pessimisten tot in t graf (SHTF,...) maar wel de enigen die blij zijn als de koers daalt (joepie kan meer kopen)

Pessimisten tot in t graf (SHTF,...) maar wel de enigen die blij zijn als de koers daalt (joepie kan meer kopen)

-
- VIP member
- Contacteer:
Janus, de silver eagle is hoegenaamd niet goedkoop he bij pgb trading, de prijs is excl btw. 21,7 x 1.21= 26,25eu. Een record me dunkt. Tenzij ze gratis verzenden.
Dat is effectief het geval, maar dan nog is het duur ivm andere websites.reppiepeppie schreef:Janus, de silver eagle is hoegenaamd niet goedkoop he bij pgb trading, de prijs is excl btw. 21,7 x 1.21= 26,25eu. Een record me dunkt. Tenzij ze gratis verzenden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ze verzenden inderdaad gratis...
De gouden Eagle is daar bijna steeds de goedkoopste als je vergelijkt via goudvergelijken.nl
Als je dan nog eens vergelijkt dat andere webshops rond de 20 euro verzendkosten aanrekenen heb je er daar de zilveren Eagle "gratis" bij.
Voor op grotere schaal in zilver te gaan beleggen zou ik het echter niet aanraden...
Leek me "leuk" en gemakkelijk om bijvoorbeeld elk jaar beide eagles te kopen om zo op een gespreide manier een deel vermogen veilig te stellen in edelmetaal.
De gouden Eagle is daar bijna steeds de goedkoopste als je vergelijkt via goudvergelijken.nl
Als je dan nog eens vergelijkt dat andere webshops rond de 20 euro verzendkosten aanrekenen heb je er daar de zilveren Eagle "gratis" bij.
Voor op grotere schaal in zilver te gaan beleggen zou ik het echter niet aanraden...
Leek me "leuk" en gemakkelijk om bijvoorbeeld elk jaar beide eagles te kopen om zo op een gespreide manier een deel vermogen veilig te stellen in edelmetaal.
als je er ééntje koopt krijg je hem er inderdaad "gratis" bij (omdat de verzendkosten voo één silver eagle op andere sites natuurlijk hoog zijn). En inderdaad een leuk ideetje om elk jaar beide eagles te kopen!JanusBananus schreef:Ze verzenden inderdaad gratis...

-
- VIP member
- Contacteer:
Wel interessant dat zij wel 21% op zilver munten (""""wettig betaalmiddel''''''') rekenen.
Toont aan dat het marge/btw verhaal enkel met de manier waarop zij hun zilvermunten aankopen en de btw daarop regelen te maken heeft: ze trekken deze dus af bij aankoop.(waardoor ze deze terug aan de volle pot moeten aanrekenen)
Zie ook de btw wetsartikelen in de zilver draad.
Als ik dus eagles die 'wettig betaalmiddel' zijn en met 21% btwkocht, dan zou ik me niet druk maken over het verboden geld te smelten artikel uit 1867.
Toont aan dat het marge/btw verhaal enkel met de manier waarop zij hun zilvermunten aankopen en de btw daarop regelen te maken heeft: ze trekken deze dus af bij aankoop.(waardoor ze deze terug aan de volle pot moeten aanrekenen)
Zie ook de btw wetsartikelen in de zilver draad.
Als ik dus eagles die 'wettig betaalmiddel' zijn en met 21% btwkocht, dan zou ik me niet druk maken over het verboden geld te smelten artikel uit 1867.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik dacht de zilveren erbij te nemen omdat als ik dan toch ooit de drang zou krijgen om alle jaartallen te verzamelen ik dit dan bij de zilveren kan doen ipv de gouden en zo ettelijke duizenden euro's uitsparen
En wie weet, als de schuldenbubbel zich ooit zou opblazen en de VS/Fed failliet gaan vliegen de premies misschien omhoog
Of China grijpt de wereldmacht en verklaart de amerikaanse munten illegaal en claimt ze ter aflossing van de amerikaanse schulden

En wie weet, als de schuldenbubbel zich ooit zou opblazen en de VS/Fed failliet gaan vliegen de premies misschien omhoog

Of China grijpt de wereldmacht en verklaart de amerikaanse munten illegaal en claimt ze ter aflossing van de amerikaanse schulden

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik blijf dat artikel onduidelijk vinden. De eagles (of eender welke andere gouden munt) zijn hier geen "wettig betaalmiddel" dus dat artikel kan daarop niet slaan.
Als er een wet hieromtrent zou zijn zou dit in de VS zijn (of het land van uitgifte van de gouden munt) en dan is nog de vraag of en in welke mate deze afdwingbaar is tov niet VS ingezetenen.
Als er een wet hieromtrent zou zijn zou dit in de VS zijn (of het land van uitgifte van de gouden munt) en dan is nog de vraag of en in welke mate deze afdwingbaar is tov niet VS ingezetenen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wettig betaalmiddel heeft eigenlijk geen enkel commercieel nut, geen enkele bij volle verstand gaat z'n gouden munt afgeven voor het nominale bedrag. Het is gewoon een extra bescherming die rond die munten dan komt.
Niet verliefd op worden JanusBananus!!! Da's het grote probleem bij sommigen. Edelmetalen zijn in crisisperiodes gewoon een kapitaalopslag (store of value) niets meer, niets minder. Wie graag wil verzamelen: verzamel dan knopjes van vesten of hemden. Als je toch munten wil verzamelen spaar dan 1,2 en 5 €ctjes van alle jaartallen en alle landen.JanusBananus schreef:Ik dacht de zilveren erbij te nemen omdat als ik dan toch ooit de drang zou krijgen om alle jaartallen te verzamelen ik dit dan bij de zilveren kan doen ipv de gouden en zo ettelijke duizenden euro's uitsparen![]()
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Spruitekop schreef:Wettig betaalmiddel heeft eigenlijk geen enkel commercieel nut, geen enkele bij volle verstand gaat z'n gouden munt afgeven voor het nominale bedrag. Het is gewoon een extra bescherming die rond die munten dan komt.Niet verliefd op worden JanusBananus!!! Da's het grote probleem bij sommigen. Edelmetalen zijn in crisisperiodes gewoon een kapitaalopslag (store of value) niets meer, niets minder. Wie graag wil verzamelen: verzamel dan knopjes van vesten of hemden. Als je toch munten wil verzamelen spaar dan 1,2 en 5 €ctjes van alle jaartallen en alle landen.JanusBananus schreef:Ik dacht de zilveren erbij te nemen omdat als ik dan toch ooit de drang zou krijgen om alle jaartallen te verzamelen ik dit dan bij de zilveren kan doen ipv de gouden en zo ettelijke duizenden euro's uitsparen![]()
De muntjes van Vaticaanstad verzamelen, daar krijg je wel behoorlijk wat geld voor.