Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
Iemand die een beetje overgewicht heeft?
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... ubai.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... ubai.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ief schreef:Iemand die een beetje overgewicht heeft?![]()
hmmm... Er zou eigenlijk wel een halve troy ounce af kunnen bij mij

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb alvast gisteren m'n positie nog wat versterkt. Jammer dat ik het vrijdag niet gedaan had maar toen was ik nog te dom om te geloven dat goud niet kon branden.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Blijkbaar hebt u toch meer dan alleen een spaarrekening.Spruitekop schreef:Ik heb alvast gisteren m'n positie nog wat versterkt. Jammer dat ik het vrijdag niet gedaan had maar toen was ik nog te dom om te geloven dat goud niet kon branden.![]()
Ook een belegging in goud houdt de nodige risico's in. Dat heeft trouwens de recente correctie of salami-crash bewezen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als ik het heb over "positie" bedoel ik m'n "fysieke positie", we zitten in de draad van "fysiek goud". 
Dat risico heet: M-a-n-i-p-u-l-a-t-i-e, en dat heb ik ingecalculeerd.

Dat risico heet: M-a-n-i-p-u-l-a-t-i-e, en dat heb ik ingecalculeerd.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
wat kan je best kopen?
Krugerrands of zuiver goud in blokjes van 10gr of zo?
Krugerrands of zuiver goud in blokjes van 10gr of zo?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Persoonlijk kies is dan voor munten, hetzij: Krugers (zullen altijd oude zijn, meestal jaren '70 of '80), Maple Leafs (liefst anno 2013 wegens stempel) en indien kleiner ga ik voor Napoleons. Deze laatste zullen altijd héél oude zijn. (Napoleon is nl al 'n tijdje dood
)
Voor baartjes of plaatjes kleiner dan 50 g opteer ik liever voor munten.

Voor baartjes of plaatjes kleiner dan 50 g opteer ik liever voor munten.
het is niet dat bijvoorbeeld munten ooit minder waard worden/zijn dan baartjes?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Waarom zouden ze minder waard worden? Door beschadiging of zo bedoel je?
Normaal gezien ga je bij hogere prijzen veel meer geld krijgen (zelfs nog meer geld dan de spotprijs van het goud) voor munten.
Zo zie je bvb. (bij Goldforex.be zie je dat het best) als je 'n Kruger weer verkoopt dat je méér krijgt voor je Kruger dan je bvb. een baartje zou verkopen. Je krijgt zelfs (0.46%) meer dan de spotprijs (de goudprijs op dat moment)
Normaal gezien ga je bij hogere prijzen veel meer geld krijgen (zelfs nog meer geld dan de spotprijs van het goud) voor munten.
Zo zie je bvb. (bij Goldforex.be zie je dat het best) als je 'n Kruger weer verkoopt dat je méér krijgt voor je Kruger dan je bvb. een baartje zou verkopen. Je krijgt zelfs (0.46%) meer dan de spotprijs (de goudprijs op dat moment)
-
- Hero Member
- Contacteer:
http://www.youtube.com/embed/EdSq5H7awi8" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="MeOnline"]wat kan je best kopen?
Krugerrands of zuiver goud in blokjes van 10gr of zo?[/quot]
Kies munten die wettig betaalmiddel zijn.
Geen oude munten kopen. Die zijn geen betaalmiddel meer en daar kan je moeilijk van af.
Staven zijn moeilijk te verkopen ook.
Krugerrands zijn ok.
Krugerrands of zuiver goud in blokjes van 10gr of zo?[/quot]
Kies munten die wettig betaalmiddel zijn.
Geen oude munten kopen. Die zijn geen betaalmiddel meer en daar kan je moeilijk van af.
Krugerrands zijn ok.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat is de nominale waarde van 'n Krugertje FVDM2011FVDM2011 schreef: Kies munten die wettig betaalmiddel zijn.
Krugerrands zijn ok.

- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
De goudprijs schiet omhoog en daar is de post weer; bon althans van bepaalde personen.
Deze beweren dan nog doodleuk dat je met de oude munten niets bent en omdat je die niet kunt verkopen...
Puf, op goeie goud/zilver websites kan je direct aflezen hoeveel je krijgt of betaald; dus hoeveel premie je onder of boven de spotprijs zit.
Je zult zien dat dit voor die oude munten best meevalt en in verhouding tot het geringe gewicht zelfs gunstig uitvalt.
Inderdaad je krijgt wat minder als je verkoopt maar betaald ook minder bij je aankoop.
Maar ja de poster zijn winkeltje verkoopt geen oude munten (meer) zeker ?
En zo loopt dit forum maar verder en rijft de webmaster in Koksijde clicks binnen van de advertenties over goud rondom dit forum onderwerp.
Ik hoop dat de spaargidsers die belangstelling voor edelmetaal hebben in het begin van de vakantie reeds hun aankopen deden.
Blij dat spruitekop er op wees dat je centen moet hebben als het lager gaat en dan moet kopen als je goud/zilver je ding is.
Oude munten hebben juist het voordeel dat er een oud jaartal op staat. Natuurlijk moeten ze wel van goeie kwaliteit zijn...
Deze beweren dan nog doodleuk dat je met de oude munten niets bent en omdat je die niet kunt verkopen...
Puf, op goeie goud/zilver websites kan je direct aflezen hoeveel je krijgt of betaald; dus hoeveel premie je onder of boven de spotprijs zit.
Je zult zien dat dit voor die oude munten best meevalt en in verhouding tot het geringe gewicht zelfs gunstig uitvalt.
Inderdaad je krijgt wat minder als je verkoopt maar betaald ook minder bij je aankoop.
Maar ja de poster zijn winkeltje verkoopt geen oude munten (meer) zeker ?
En zo loopt dit forum maar verder en rijft de webmaster in Koksijde clicks binnen van de advertenties over goud rondom dit forum onderwerp.

Ik hoop dat de spaargidsers die belangstelling voor edelmetaal hebben in het begin van de vakantie reeds hun aankopen deden.
Blij dat spruitekop er op wees dat je centen moet hebben als het lager gaat en dan moet kopen als je goud/zilver je ding is.
Oude munten hebben juist het voordeel dat er een oud jaartal op staat. Natuurlijk moeten ze wel van goeie kwaliteit zijn...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ze zijn inderdaad weer wakker, ze zien winst. Winst tov hun fiat geld.
Ze zien bloedrode beuzen (Egypte) en goud dat winst maakt en de draad komt tot leven, 'n totaal verkeerde instelling maar het is hen vergeven: het zijn beleggers. Ze zien goud niet als 'n SOV (Store of value).
D'er is helemaal niets mis met 'n Napoleon, niets mis met 'n Maple of 'n Kruger en voor iemand met lange termijnvisie is d'er helemaal niets mis met 'n baartje.
JP Morgan op de CME... niet gevolgd, wat is er mee?
Ze zien bloedrode beuzen (Egypte) en goud dat winst maakt en de draad komt tot leven, 'n totaal verkeerde instelling maar het is hen vergeven: het zijn beleggers. Ze zien goud niet als 'n SOV (Store of value).
D'er is helemaal niets mis met 'n Napoleon, niets mis met 'n Maple of 'n Kruger en voor iemand met lange termijnvisie is d'er helemaal niets mis met 'n baartje.
JP Morgan op de CME... niet gevolgd, wat is er mee?

inderdaad, was te verwachten.
Ik blijf gewoon af en toe een muntje of 2 bijkopen. Mijn budget is nog beperkt, maar jong geleerd is oud gedaan
Ik blijf gewoon af en toe een muntje of 2 bijkopen. Mijn budget is nog beperkt, maar jong geleerd is oud gedaan