Fysiek goud kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek goud kopen
Levertermijnen zijn een paar keer tegengevallen, sindsdien bestel ik in Duitsland (goedkoper) of in Nederland (ietwat duurder, maar zeer vlotte afhandeling telkens, met levering op de dag die JIJ wil. Vaak al gewoon de volgende dag na betaling).
Daarenboven koop ik mijn goud sowieso liever in het buitenland. Na het verlagen van de cashlimiet op uitbetalingen op goudverkopen (van 3k naar 500 EUR), zullen er wel nog stappen volgen vanuit de overheid om te zien wie er waar goud koopt. Dus ik ga naar het buitenland.
Daarenboven koop ik mijn goud sowieso liever in het buitenland. Na het verlagen van de cashlimiet op uitbetalingen op goudverkopen (van 3k naar 500 EUR), zullen er wel nog stappen volgen vanuit de overheid om te zien wie er waar goud koopt. Dus ik ga naar het buitenland.
Ik denk dat ze meelezen
2 minuten na het posten van mijn bericht stuurt men mij een mailtje dat men de levertermijn zal nakijken en dat men me zo snel mogelijk contacteert.
Afwachten dus...
Bedankt voor de tip m.b.t. buitenlandse aankopen - iets om volgende keer te overwegen.

Afwachten dus...
Bedankt voor de tip m.b.t. buitenlandse aankopen - iets om volgende keer te overwegen.
Ja, die man leest zeker mee. Heeft hier geregeld ook al gepost (ook allemaal opmerkingen over laattijdige leveringen). Afin, ik ben blij dat het in orde komt. Soms moet je er 'eens achter zitten', ook al zou dat niet mogen 

Ik heb blijkbaar iets gemist. Wanneer is dit gewijzigd? Voor aan- en verkopen?
De antiwitwaswet van September 2017. Eigenlijk is die 500 EUR limiet vooral van tel op recyclagematerialen, maar ik heb al overal willen zien dat elke Belgische goudboer zich ernaar schikt. Gaat om het verkopen van goud aan een goudhandelaar.
Ik zou me zorgen maken over dealers die betalingen direct bevestigen maar niet antwoorden op vragen inzake levertermijnen.alvh schreef: ↑24 juli 2018, 12:25 Wat zijn jullie ervaringen met communicatie- en levertermijnen van The House?
Twee weken geleden online bestelling geplaatst & betaald en enkele dagen later de ontvangstbevestiging van de betaling ontvangen.
Nog enkele dagen later heb ik een mailtje gestuurd met de vraag of ze een indicatie kunnen geven m.b.t. levertermijn, maar 5 dagen later nog steeds geen enkele respons.
Ik besef wel dat instant-levering bij dit soort producten niet te verwachten valt, maar enige communicatie zou niet misstaan.
Er zijn legio voorbeelden van zulke zaken die ineens verklaarde faillissementen worden, met zoveel gedupeerden die betaalden zonder de koopwaar te ontvangen.
Er zijn dealers die mails beantwoorden in 24h, die in het productpagina's al vermelden dat iets niet in stock is, wanneer verwacht in stock, of niet leverbaar is.
Je weet dus al voor bestelling, en zonder vragen, deze informatie.
Instant levering is dus bijlange niet speciaal / niet te verwachten, welintegendeel, een dealer die producten verkoopt die niet in stock zijn, en de klant hierover zelfs in de fase van betaalbevestiging nog niet informeert, is niet koosjer. Dat kan enkel een dealer zijn die voor zichzelf zeker wil zijn en het risico afschuift naar zijn klanten: een dealer zonder stock, OF een dealer die bij zijn leveranciers oudere bestellingen betaalt met geld van nieuwere bestellingen, en dus schuld aan het opbouwen is.
Advies: geen verdere tijd verprutsen. niet verder wachten op antwoorden. Eisen stellen, deadlines geven, publiek maken op fora zoals test aankoop, en nagaan of er nog meldingen zijn.
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
-
- Newbie
- Contacteer:
ik ben vorige week vrijdag gepasseerd in the house. Ze zijn nu maar open enkel op donderdag en vrijdag tot 17u, dat vind ik ook al maar heel verdacht. Ik wou daar iets kopen en ben daar toegekomen om 16.30u en alles was toe, rolluik naar beneden, alsof ze niet eens open zijn geweest. Ik heb zo het gevoel dat het faillissement daar heel dichtbij is want een winkel die 2 dagen per week nog open is, lijkt mij onhoudbaar. Heb een mailtje gestuurd hoe het kwam dat ze al toe waren en of ik nog kon langskomen om iets te kopen maar geen antwoord op gekregen.
Wat heb je besteld? ik hoop alvast dat het geen grote bedragen zijn dat je betaald hebt?
Wat heb je besteld? ik hoop alvast dat het geen grote bedragen zijn dat je betaald hebt?
-
- Newbie
- Contacteer:
ik heb hier vorige week langsgegaan en die winkel was gewoon toe om 16.30u, rolluik naar beneden alsof hij niet eens open is geweest die dag, terwijl er op de site staat dat ze tot 17u open zijn. Blijkbaar zijn ze nog 2 dagen per week geopend. Dat beloofd niet veel positief. Er hing ook geen papier of niks. Ik wou daar iets kopen en heb dan gemaild met de vraag hoe het komt dat ze gesloten waren terwijl op de site staat dat het open zou zijn, maar heb nooit een antwoord gehad er op, dus heb daar sterk mijn bedenkingen bij of daar het faillissement nabij is want een winkel die nog maar 2 dagen per week open...
Om het voorbeeld te geven dat ik hier ontdekte (en zo op dit forum kwam):
fysiek-zilver-kopen-t7646-1080.html?hil ... se#p309407
"The Silver House".
Ik heb het na te lezen opgezocht op companyweb
Toeval of niet (?): intussen pagina verwijderd.
Maar dit waren de jaarlijkse winst/verlies cijfers (euro) die er vorige week nog op stonden:
2014 +7877
2015 +8033
2016 -433638
fysiek-zilver-kopen-t7646-1080.html?hil ... se#p309407
"The Silver House".
Ik heb het na te lezen opgezocht op companyweb
Toeval of niet (?): intussen pagina verwijderd.
Maar dit waren de jaarlijkse winst/verlies cijfers (euro) die er vorige week nog op stonden:
2014 +7877
2015 +8033
2016 -433638
http://achterdesamenleving.nl/wp-content/uploads/2014/09/Het-meest-gevaarlijke-bijgeloof-11.pdf
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Gaat hier om zilver ? hier en daar kan je meldingen lezen van haperingen/onvoldoende aanbod vanuit de producenten.
Dergelijke producten koop je m.i. nog altijd het beste handje contantje; gewoon langs gaan en kijken wat er in voorraad is.
Ga ook eens langs bij 'munten en postzegel' winkels.....
Dergelijke producten koop je m.i. nog altijd het beste handje contantje; gewoon langs gaan en kijken wat er in voorraad is.
Ga ook eens langs bij 'munten en postzegel' winkels.....
Die meldingen zijn eerder om tekorten > hogere prijzen te suggereren dan feitelijk.JulusCesar schreef: ↑26 juli 2018, 17:24 Gaat hier om zilver ? hier en daar kan je meldingen lezen van haperingen/onvoldoende aanbod vanuit de producenten.
Probeer zelf maar: bij veel dealers kun je aan je winkelkar toevoegen tot out of stock, zo weet je de stock op dat moment.
Paar weken terug deed ik dat eens bij een bepaald type zilver 1kg muntvorm, ik kon tot 6. Kort daarop waren die verkocht en was het out of stock. Maar 2 dagen later, kon je er weer kopen, en je kon zelfs tot 80 toevoegen, ze hadden dus stock al aangevuld met 80 stuks. En leveren, dat was bestellen en betaalopdracht geven 's avonds, volgende dag betaling ontvangen en verzonden, en nog een volgende dag 's voormiddags geleverd.
En dat is dus een dealer in hetzelfde land als de dealer waar de vraag over ging.
Neen, goud.JulusCesar schreef: ↑26 juli 2018, 17:24 Gaat hier om zilver ? hier en daar kan je meldingen lezen van haperingen/onvoldoende aanbod vanuit de producenten.
Heeft iemand ervaring met goud kopen via https://umicoregoldshop.be/nl/goud-kope ... aar-100-g/? Lijkt mij op dit moment de goedkoopste optie te zijn voor 100g.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Geen ervaring mee. Hou er wel rekening mee dat er verzendkosten bij komen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!