Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Fysiek zilver kopen

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1115 berichten
  • Pagina 69 van 75
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • …
  • 75
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
movado
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer movado
Verstuur privébericht

Re: Fysiek zilver kopen

• Citeer

Bericht door movado » 8 maart 2017, 18:11

Gelet op de prijsdaling zal er wel vlug geleverd worden

Leemans-broertje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Leemans-broertje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Leemans-broertje » 8 maart 2017, 18:18

@SG
Ze maken idd monsterwinsten (+- 20 %) en hoeven daarom niet bijkomend te speculeren. Een verstandige handelaar doet dat dus niet.
Maar dit loopt echt de spuigaten uit en maakt mensen ziek. Kan er van meespreken.

Geef je dringend de raad de reacties over dit onderwerp van de voorbije jaren eens door te nemen.
Dan zal je merken dat:
- deze zaak reeds jaren aansleept
- sommige klanten van Boel er Van Cutsem (TheHouse) bij gesleept hebben en uiteindelijk via diens bediende Bart geholpen werden. TheHouse heeft nochtans juridisch geen uitstaans met TheSilverHouse.
- Van Cutsem uiteindelijk zijn zakenpartner Boel uit de winkel in Sint-Niklaas weggejaagd heeft.

Naschrift: merk dat je zelf een Newbie bent ???
Grapjas !

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 8 maart 2017, 19:05

SG schreef:Verdient vooral op de marges zeker? Aankoop-Verkoop.
Als fysieke handelaar die wil blijven overleven is dat t belangrijkste toch?

Wat maakt dan de koers uit? Of indien voldoende volume gewoon hedgen op n tracker of zo.

En dan "wij van wc eend adviseren wc eend". Bij lage koers "nu ist moment, hoog opwaarts potentieel".
Bij hoge koersen heb je automatisch kopers.

Wat mij opvalt in deze draad is de hetze tegen SH. Zeker sinds de splitsing.

En veel, heeeel veel "newbies" die 1 a 2 comments posten met hun "klacht".

En dan "Leemans" die er als de kippen bij is...

Het is er nbeetje over hoor.

Ik heb niks met SH, nooit gekocht, kocht enkel vroeger bij goldsilver voor het daar ook veranderde en nu vooral in D maar dit valt echt op.

Spijtig.
Ik ben geen newbie en ik heb evenmin ooit iets gekocht bij SH. Ik heb ook geen weet van een hetze.

Ik lees hier alleen een aantal posts van allemaal forumleden die klagen dat ze bestellingen zouden geplaatst hebben en dat hen dan valse beloftes zouden gedaan zijn waardoor ze een hele tijd in onzekerheid zouden geleefd hebben. Dat zou dan nu blijkbaar eindelijk opgelost geraken en er werd een verwijzing gemaakt door @JW1 die men kan interpreteren dat de rechtstreekse oorzaak daarvan bij de daling van de zilverprijs ligt, wat dan impliciet inhoudt dat bij geen daling van die ziverprijs die forumleden allemaal in onzekerheid zouden gebleven zijn omdat hun zilver nog steeds niet zou geleverd worden.

Als allemaal die dingen waar zouden zijn, dan zou ik persoonlijk bij SH nooit geen bestelling plaatsen.

Ik ben alleen iemand die dit alles observeerde en daaruit dan zich afvroeg of SH wel te vertrouwen is.

Het gaat hier over de naam en faam van een verkoper van zilver. Ik zie dan ook nu al potentiële klachten en rechtszaken. Ofwel is alles wat hier geschreven werd waar en dan vind ik dat de mensen moeten gewaarschuwd worden voor die verkoper. Ofwel zijn ze niet waar en dan heeft die verkoper nu al het recht klachten neer te leggen.

Ik blijf verder observeren wat het zal worden.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 8 maart 2017, 19:51

Volgens mij heeft iedere winkel zowat zijn 'eigen werkmethode' voor nieuwe munten (indien beschikbaar)
Voor oudere munten geldt gewoon de regel van vraag & aanbod.
Persoonlijk denk ik dat er 3 verschillende benaderingen zijn voor nieuwe munten/baren... een beetje uit ervaring.

1) gaat bvb. bijna altijd vrij snel leveren en snel KUNNEN leveren, ze houden een iets hogere stock aan en lopen dus een groter koersrisico. Geven hun bestellingen sneller door aan hun leverancier en zitten dan ook met hogere verzekeringskosten op hun transporten (groter koersrisico en hogere transportkosten wat ze dan ook doorrekenen in hun prijzen met hogere marges)

2) gaat bijna NIETS (of zelfs NIETS!) in voorraad hebben en gaat echt klantenorder per klantenorder bestellen bij hun leverancier, dat is voor hen arbeidsintensiever maar houdt voor hen een kleiner koersrisico in. Bij deze heb je vaak ook dat je moet opdraaien voor de verzekeringkost van die individuele levering van HUN leverancier naar de goudboer zelf.

3) gaat wat proberen te bestellen in bulk (X-aantal bestellingen gelijk + nog wat extra) bij hun leverancier, houden hun marges vrij laag maar lopen zelf wel wat koersrisico maar rekenen geen individuele verzekeringkosten aan maar je gaat wel wat langer moeten wachten.

Ik ga d'er mijn hand niet voor in het vuur steken maar voel het zo alvast wat aan.
Als ik er dan namen zou moeten op plakken zou ik zeggen:
Methode 1... The Silvermountain.(?)
Methode 2 ... De Europese goudstandaard.(?)
Methode 3 ... The House.(?)

Je gaat als klant zelf moeten kiezen waarbij je jou het aangenaamst bij voelt.
Net als in het frituur (waar ik zelden kom :D )... bij sommige ben je snel bediend, bij andere niet, en veel van de snelheid van bedienen gaat afhangen van de factoren 'prijs van de frieten' en 'de wachttijd' alvorens je besteld bent.
En dat is iets wat bij veel zaken zo is. Bestel je een exclusieve sportwagen dan ga je die ook niet op een paar maand hebben, en zit daar nog eens -door omstandigheden in de productie- een half jaar extra vertraging op moet je ook niet zeuren... Alles heeft zijn prijs.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

reppiepeppie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reppiepeppie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reppiepeppie » 8 maart 2017, 21:18

@Leemans: vergist van nick. Sinds ik een bekomen hypotheek heb ingegeven op Spaargids sta ik standaard op " SG " (mijn initialen). Heel storend.

Pisa: ik spreek niet v jou he.

Kijk maar es terug de laatste maanden. Ze komen en ze gaan de Newbies. Met daartussen -je kan er klok op zetten- Leemans.

Leemans: is 20% een "monsterwinst" ?? In vergelijking met meubels, horeca,... vind ik dat meevallen.

Soit, je lijkt goed op de hoogte.

reppiepeppie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reppiepeppie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reppiepeppie » 8 maart 2017, 21:23

Spruitekop, zo zie ik t ook.

Daarom dat ik altijd in D koop. Geen wachttijden. Boter bij de vis. Daar is Edelmetaal veel meer common dan hier.

Ooit was goldsilver.be dat ook (Yvan) maar sinds spliting etc blijf ik er weg

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 8 maart 2017, 21:51

Tja, de mensen betalen gerust 20-30% of meer teveel voor groenten als bvb. tomaten.
Waarom? Omdat de winkel er een groot deel moet van weggooien. Geen klant die er om maalt.
Gaat het om zilver of goud dan zou alles moeten klaar liggen en onmiddellijk geleverd moeten worden, de goud- of zilverboer moet dan maar het koersrisico op zich nemen. Hoe belachelijk. En de goudboer moet daar ook iemand zetten om bestellingen op te nemen, te verwerken en de levering uit te voeren. En die werknemer wil op het eind van z'n maand zijn wedde op zijn bankrekening wil gestort zien hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 8 maart 2017, 22:12

@Spruitekop,

Goud met tomaten vergelijken klopt nog minder dan appelen met peren vergelijken.

Tomaten kosten in een dure supermarkt zoals Delhaize op dit moment €2,79 / kg. Stel dat dit 30% teveel is, dan gaat het nog maar over ongeveer €0,80 . Ze zijn een voedingsmiddel. Misschien dat er termijncontracten bestaan op tomaten, maar dit is absoluut geen bescherming of een belegging.

Goud kost voor een kilo ongeveer €37.000,- Goud kun je niet opeten. Sommigen zien hen als bescherming bij economische rampspoed, anderen zien het als een belegging, nog anderen hechten er geen waarde aan. Om in proportie te blijven zou goud 0,00002% te duur moeten zijn om je vergelijking met tomaten te doen kloppen.

Als mensen zo gek met goud zouden doen als volgens jou met tomaten, dan zou goud ongeveer €48.000,- voor een kilo moeten kosten.

Laten we ernstig blijven, hé

Stephan7j
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Stephan7j
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Stephan7j » 10 maart 2017, 14:16

Mijn bestelling van 20 Philharmonikers bij The Silverhouse is vandaag gearriveerd in goede staat. De totale wachttijd was iets minder dan twee maanden.

De communicatie van The Silverhouse is waardeloos, maar ze zijn wel iets goedkoper dan menig ander. Feit is dat ik mijn munten heb, gloednieuw, en aan de afgesproken prijs.

Ik heb me oprecht zorgen gemaakt, ook omdat ik vooraf betaald heb. Dat was mijn eigen fout, besef ik nu. In het vervolg zal ik altijd kiezen voor fysiek afhalen en contant betalen.

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 10 maart 2017, 23:36

Stephan7j schreef:Mijn bestelling van 20 Philharmonikers bij The Silverhouse is vandaag gearriveerd in goede staat. De totale wachttijd was iets minder dan twee maanden.
Mijn god. :o Het gaat hem om 20 zilverlingen, amper 2/3den van een Judaswedde.
Wat een heisa zeg om een tube'ke van 20 zilveren Philharmonikers die een kleine 2 maanden weg blijft.

Als je terugtelt kan je stellen dat jouw bestelling in het begin van een nieuw muntjaar was, mogelijk waren de eerste leveringen er nog niet of werd er maar gedeeltelijk aangeleverd. Kan héél goed begrijpen dat zo'n kleine bestellingen niet de hoogste prioriteit krijgen en dat men daarvoor niet speciaal de verzegeling gaat verbreken van een -mogelijk laatst geleverde- monsterbox. En dan is die 'klant' al na één week aan het jammeren dat hij nog niets ontvangen heeft.

Sorry ... maar misschien was je dan beter af dat je met de knikkers bleef spelen. ::)

zeverare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zeverare
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeverare » 11 maart 2017, 00:08

"wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd"

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 11 maart 2017, 00:21

Ja, weet ik wel, maar je moet toch ook begrijpen dat een shop soms niet kan leveren bij de overgang tussen 2 muntjaren.
De oude slag wordt dikwijls al in het laatste trimester gestopt en de nieuwe zijn er nog niet.
De US Mint stopte vorig jaar zijn productie zelfs al in augustus.
Als je als goud- of zilverhandelaar toch al nieuwe bestellingen wil opnemen aan de op dat moment geldende marktprijs neemt hij nog het marktrisico ook. Die handelaar kan zelf ook geen munten slaan, dat zou een verstandig mens toch moeten inzien, niet?
Het is als verse Zeeuwse mosselen willen in mei of juni en dan maar zagen tegen de visboer. ::)
Men zou blij moeten zijn dat ze bestellingen aan de dan geldende marktprijs WILLEN aannemen.

zeverare
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer zeverare
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door zeverare » 11 maart 2017, 09:50

klopt niet:

ik heb zelf op 14 januari een email ontvangen van the silverhouse waarin ze expliciet reclame maken voor die munt: "De Wiener Philharmoniker 2017 is nu verkrijgbaar!"

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 11 maart 2017, 10:03

Spruitekop schreef:
Stephan7j schreef:Mijn bestelling van 20 Philharmonikers bij The Silverhouse is vandaag gearriveerd in goede staat. De totale wachttijd was iets minder dan twee maanden.
Mijn god. :o Het gaat hem om 20 zilverlingen, amper 2/3den van een Judaswedde.
Wat een heisa zeg om een tube'ke van 20 zilveren Philharmonikers die een kleine 2 maanden weg blijft.

Als je terugtelt kan je stellen dat jouw bestelling in het begin van een nieuw muntjaar was, mogelijk waren de eerste leveringen er nog niet of werd er maar gedeeltelijk aangeleverd. Kan héél goed begrijpen dat zo'n kleine bestellingen niet de hoogste prioriteit krijgen en dat men daarvoor niet speciaal de verzegeling gaat verbreken van een -mogelijk laatst geleverde- monsterbox. En dan is die 'klant' al na één week aan het jammeren dat hij nog niets ontvangen heeft.

Sorry ... maar misschien was je dan beter af dat je met de knikkers bleef spelen. ::)
Maakt de waarde van een bestelling uit of je al of niet "service" en klantvriendelijkheid mag verwachten ?
Je bent een klant en je dient als een klant behandeld te worden, wat ook de waarde van je aankoop is.
Als ze vooraf aan die mens zouden duidelijk maken dat zijn levering twee maanden op zich zal laten wachten dan zou hij daar wellicht begrip voor hebben.
Ik vind je reactie op het bericht van deze mens redelijk denigrerend en hautain !

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 12 maart 2017, 08:33

@geebee,

Let op met wat je schrijft.

20 Philharmonikers hebben de waarde van 'slechts' 150 kg tomaten O0

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

1115 berichten
  • Pagina 69 van 75
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • …
  • 75
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy