Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek zilver kopen
Tot voorkort was DL veel goedkoper omdat niemand de margeregeling gebruikte om competitief te zijn, maar om de zakken te vullen.
belegerspaarder heb een vraagje voor als je denkt dat zilver in de toekomst gaat stijgen (ongeacht of dat nu in de nabije of iets verdere toekomst is) gaat dat dan zijn omwille van inflatie (misschien hyperinflatie) of door het feit dat je denkt dat zilver schaarser en schaarser aan het worden is.
De rest mag ook hun mening geven hé, is een open vraag hoor zelf als tegen zilver bent hoor.
De rest mag ook hun mening geven hé, is een open vraag hoor zelf als tegen zilver bent hoor.
zoals eerder vermeld heb ik ook al enkele keren besteld bij gold-silver.be, alles pico bello in orde
-
anonymous6
Ik kijk naar de feiten: Zilver daalt (opnieuw).beleggerspaarder schreef:
Bah ja, en het duurt al zo meer dan 4 jaar die aanvraag. En HSBC moet nu in Polen kopen om nog wat zilver te vinden; Apple vindt er geen meer voor de toestellen; productie van zilver daalt al meerdere jaren op elkaar ondanks diepere boringen en meer invest...
Wat je hier moet lezen soms ...
(Trouwens, alles wat jij aanhaalt staat economisch gelijk aan "vraag > aanbod", en dus : "hoge prijs".
Eens de vraag afneemt (of het aanbod stijgt) daalt ten gevolge daarvan de prijs.)
djtw gaar er vanuit dat de aanvraag van zilver zal gaan dalen?? zie het niet echt gebeuren. Zoals nu de economie is gaan veel mensen investeren in zilver voor bescherming en is de aanvraag zeer groot in dit opzicht heeft hij zeker gelijk, maar denk wel dat hij vergeet dat het grootste deel aan zilver nog steeds wordt geleverd aan de industrie en die zie ik echt niet stoppen (of dalen) met het verbruik aan zilver als ze dat zelfs al kunnen.
Indien er geen inflatie komt en men de schuldendrempel kan afbouwen zal het economisch beter gaan, maar dit gaat zeker gepaard gaan met nog meer vraag van de industrie om zilver. Koppel dit aan het feit dat zilver steeds schaarser wordt dan kan de enige conclusie zijn dat zilver gaat stijgen, misschien kan zilver zaken op korte termijn, maar op middellange en langere termijn zal zilver zeker stijgen.
Kijk maar wat er gebeurt is met Platinum, is de laatste jaren enorm gestegen omwille van de groote vraag van de autoindustrie en chemische industrie (die een groot deel van de totale industrie bevatten) en daar de schaarste ervan. Het zelfde kan worden gezegd over palladium.
Indien er geen inflatie komt en men de schuldendrempel kan afbouwen zal het economisch beter gaan, maar dit gaat zeker gepaard gaan met nog meer vraag van de industrie om zilver. Koppel dit aan het feit dat zilver steeds schaarser wordt dan kan de enige conclusie zijn dat zilver gaat stijgen, misschien kan zilver zaken op korte termijn, maar op middellange en langere termijn zal zilver zeker stijgen.
Kijk maar wat er gebeurt is met Platinum, is de laatste jaren enorm gestegen omwille van de groote vraag van de autoindustrie en chemische industrie (die een groot deel van de totale industrie bevatten) en daar de schaarste ervan. Het zelfde kan worden gezegd over palladium.
-
beleggerspaarder
- Full Member

hahahaha!djtw schreef:Ik kijk naar de feiten: Zilver daalt (opnieuw).beleggerspaarder schreef:
Bah ja, en het duurt al zo meer dan 4 jaar die aanvraag. En HSBC moet nu in Polen kopen om nog wat zilver te vinden; Apple vindt er geen meer voor de toestellen; productie van zilver daalt al meerdere jaren op elkaar ondanks diepere boringen en meer invest...
Wat je hier moet lezen soms ...
(Trouwens, alles wat jij aanhaalt staat economisch gelijk aan "vraag > aanbod", en dus : "hoge prijs".
Eens de vraag afneemt (of het aanbod stijgt) daalt ten gevolge daarvan de prijs.)
US EAGLES sold out !
MAPLE LEAFS unprecedented sales
Nooit werden er zoveel ounces verkocht. Nooit !
Kom aan, als je niet weet waarover je spreekt, zwijg je liever.
-
beleggerspaarder
- Full Member

dlrh99 schreef:djtw...
Indien er geen inflatie komt ....
ONMOGELIJK !!!
weet ik beleggerspaarder denk dat ook maar gaf gewoon aan dat zilver inflatie op zich niet nodig heeft
Ik heb hier nog een aantal zilveren talloren en bestek staan. Zou ik dat kunnen verkopen op een bank, of waar moet ge daar voor zijn?
Ook nog een zilveren kruisbeeld dat onze nonkel pater vroeger van de congo heeft meegebracht, van de negerkes. Ik schat totale gewicht +- 20kg. Vooral die talloren zijn mooi gesculpteerd, ik begrijp echter niet dat onzen bompa daar vroeger zijn patatten heeft uit gegeten. Viezen boel is het!
Ook nog een zilveren kruisbeeld dat onze nonkel pater vroeger van de congo heeft meegebracht, van de negerkes. Ik schat totale gewicht +- 20kg. Vooral die talloren zijn mooi gesculpteerd, ik begrijp echter niet dat onzen bompa daar vroeger zijn patatten heeft uit gegeten. Viezen boel is het!
-
anonymous6
Ik begrijp uit uw postings allang dat je waarschijnlijk zelf een zilverwinkeltje hebt. En ik wil best geloven dat zilver in uw winkeltje uitverkocht is. Alleen, als ik gewoon in mijn buurt kijk, argentor, bijvoorbeeld. Awel, ge belt die mannen op, ge zegt dat ge geïnteresseerd zijt in Maple Leafs, en ge vraagt wanneer die beschikbaar zouden zijn. OK, ik praatte niet over gigantische hoeveelheden, maar evengoed, er werd mij niet gezegd "we zijn uitverkocht, bel binnen een paar weken eens terug"...beleggerspaarder schreef: hahahaha!
US EAGLES sold out !
MAPLE LEAFS unprecedented sales
Nooit werden er zoveel ounces verkocht. Nooit !
Kom aan, als je niet weet waarover je spreekt, zwijg je liever.
Diverse (Nederlandse) sites bieden me de mogelijkheid de Silver Leafs in m'n winkelmandje te leggen en verder te winkelen. Ik krijg nergens de melding "tijdelijk niet beschikbaar" of wat dan ook. Hooguit staat er "levertermijn 2-3 weken". (silvermountain.nl)
Dus... Geen problemen met beschikbaarheid.
En keer de logica eens om... Waarom zou eender wie vandaag ook maar wíllen verkopen, er van uitgaande dat de prijzen binnen dit en een paar maanden "vervijfvoudigd" zullen zijn zoals sommige sites beweren? Dan zijn die mensen die vandaag VERkopen, wel goed zot. Nochtans, elke dag zijn er zulke zotten, want voor elke vraag moet er een aanbod tegenover staan.
Ik heb eens gegoogled op "maple leaf" "unprecedented sales". En wat krijg je? Een artikel over de Royal Canadian Mint dat de productie vermindert. Ja, zo zal je wel "schaarste" creëren natuurlijk.
En wat is het direct gevolg? Dat de PRIJS van die munten kunstmatig omhoog staat. Ook dat staat letterlijk in het artikel, zijnde in deze paragraaf:
Code: Selecteer alles
Although some U.S. Silver Eagles and Canadian Maple Leafs may remain available through dealers who had built up their own stocks ahead of the suspension and rationings, naturally the premiums charged on the coins will have been rising, particularly on Silver Eagles.(US Eagles zijn trouwens niet sold out, de bank heeft beslist om ze voorlopig niet aan te bieden. Serieus verschil.) : the U.S. Mint announced that it had suspended sales of its Silver Eagle coins around a week ago
http://www.mineweb.com/mineweb/content/ ... &sn=Detail" onclick="window.open(this.href);return false;
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
O maar we gaan nog dieper dan eind december hoor.
De FED heeft weer een bijeenkomst, opgesmukte jobcijfers, zogezegd afbouw geldprinten, goud gaat klappen krijgen, en zilver des te meer.
Die ganse 'sold out' dient om premies te creeeren.
Elk jaar in januari zijn er recordverkopen. Niks nieuws onder de zon.
De FED heeft weer een bijeenkomst, opgesmukte jobcijfers, zogezegd afbouw geldprinten, goud gaat klappen krijgen, en zilver des te meer.
Die ganse 'sold out' dient om premies te creeeren.
Elk jaar in januari zijn er recordverkopen. Niks nieuws onder de zon.
-
anonymous6
Ik dubbelcheck altijd mezelf. Net nog eens gebeld, en na het menuutje te hebben doorlopen een medewerkster aan de lijn gekregen. Ik mag direct in m'n auto springen en naar daar rijden, en ik kan 50 zilveren Maple Leafs ophalen, no problem.
Zo schaars zijn die dingen dus niet.
Zo schaars zijn die dingen dus niet.
Hebben jullie al bedacht hoe lang het duurt van het slaan van een munt in Canada voor die in NL/Be in een winkel ligt? Dezefde tijd kost het bijna om uitverkocht te geraken.
Zilver/goud lijken hier ook meer uit het dagelijks leven te zijn verdwenen dan in de nieuwe wereld, waar men een rijke historie heeft van zilver/goud mijnen, en veel groter aanbod bullion dealers. Amerikanen zijn veel ondernemender. Als die van de buurman horen dat zilve rop aan het raken is, springen ze meteen in hun pickup truck om wat zilver te kopen op hun creditcard. Wij laaglanders moeten het eerst allemaal bezien. Dus ook als de Eagles en Maples niet meer naar Europa geëxporteerd zouden gaan worden ivm locale vraag (en waarom gebeurt dit eigenlijk niet?), zal dat hier minder indruk maken dan daar.
Zou de prijs van zilver echt nog lager kunnen? In de VS is de premie al harder aan het oplopen dan de prijs daalt. Hier is dat NOG niet gebeurd. Misschien vooral omdat de vraag naar beleggingszilver hier vooral komt van mensen die het al jaren doen, zoveel ze kunnen. Mensen met geld op de bank, of meerdere huizen in de verhuur, die zitten niet groot in zilver.
En, zilver is in EU veel duurder dan in de VS/CA, door import en BTW.
Ik wil wat bijkopen, maar betwijfel of het slim is te wachten op (veel) betere prijzen. Historisch is kopen op enige dip goed genoeg gebleken.
Zilver/goud lijken hier ook meer uit het dagelijks leven te zijn verdwenen dan in de nieuwe wereld, waar men een rijke historie heeft van zilver/goud mijnen, en veel groter aanbod bullion dealers. Amerikanen zijn veel ondernemender. Als die van de buurman horen dat zilve rop aan het raken is, springen ze meteen in hun pickup truck om wat zilver te kopen op hun creditcard. Wij laaglanders moeten het eerst allemaal bezien. Dus ook als de Eagles en Maples niet meer naar Europa geëxporteerd zouden gaan worden ivm locale vraag (en waarom gebeurt dit eigenlijk niet?), zal dat hier minder indruk maken dan daar.
Zou de prijs van zilver echt nog lager kunnen? In de VS is de premie al harder aan het oplopen dan de prijs daalt. Hier is dat NOG niet gebeurd. Misschien vooral omdat de vraag naar beleggingszilver hier vooral komt van mensen die het al jaren doen, zoveel ze kunnen. Mensen met geld op de bank, of meerdere huizen in de verhuur, die zitten niet groot in zilver.
En, zilver is in EU veel duurder dan in de VS/CA, door import en BTW.
Ik wil wat bijkopen, maar betwijfel of het slim is te wachten op (veel) betere prijzen. Historisch is kopen op enige dip goed genoeg gebleken.
mijn gedacht is dat het verder gaat stijgen, dit is een nieuwe bodem, nu kopen (ik heb geen winkel en ben geen alter ego van beleggerspaarderdlrh99 schreef:belegerspaarder heb een vraagje voor als je denkt dat zilver in de toekomst gaat stijgen (ongeacht of dat nu in de nabije of iets verdere toekomst is) gaat dat dan zijn omwille van inflatie (misschien hyperinflatie) of door het feit dat je denkt dat zilver schaarser en schaarser aan het worden is.
waarom denk je dat inflatie en schaarste iets te maken hebben met de prijs van zilver?
Tientallen argumenten waarom zilver eerder bodemt dan topt op dit moment.Sanem2 schreef:mijn gedacht is dat het verder gaat stijgen, dit is een nieuwe bodem, nu kopen (ik heb geen winkel en ben geen alter ego van beleggerspaarderdlrh99 schreef:belegerspaarder heb een vraagje voor als je denkt dat zilver in de toekomst gaat stijgen (ongeacht of dat nu in de nabije of iets verdere toekomst is) gaat dat dan zijn omwille van inflatie (misschien hyperinflatie) of door het feit dat je denkt dat zilver schaarser en schaarser aan het worden is.
De rest mag ook hun mening geven hé, is een open vraag hoor zelf als tegen zilver bent hoor.)
waarom denk je dat inflatie en schaarste iets te maken hebben met de prijs van zilver?
Maar misschien de duidelijkste, en meest mainstream-logische:
Door de relatief lage prijzen de afgelopen decennia en misschien zelf eeuw, is zilver zeer rigoreus gemijnd geweest, om maar winstgevend te zijn. De goede erst (ounces per ton) is weg. Goede aders zijn er nog amper, en vaak te duur om rendabel te mijnen.
De prijs van zilver is zo laag, dat er nauwelijk primaire zilvermijnen meer zijn. Degenen die zilver mijnen, halen meer geld op met zink of lood bijvoorbeeld. De kostprijs van zilver is HOOG. Aan de ene kant door de snel achteruitlopende gehaltes in de beschikbare erts, maar tegelijk door de oplopende brandstofkosten. Zilver mijnen en verzuiveren is diesel-intensief. Enige teken dan diesel fors goedkoper gaat worden? Alles in de wereld is moment gericht op zo duur mogelijke olie. De oorlogen, het uitstellen van openen van nieuwe putten (VS), handelsembargo's...dure olie is waar het grote spel om gaat.
Enfin, zilver uit de grond halen gaat niet goedkoper worden. En bij gebrek aan stockpiles (trage leveringen vanuit COMEX bijvoorbeeld) kan de zilvermarkt niet 1 jaar zonder nieuwe aanvoer. Goud, kan dat makkelijk. Gooi de prijs iets omhoog, en de mensen staat in de rij om hun familiejuwelen in te leveren. Zilver, dat is in '80 al grotendeels omgesmolten (terecht, dat was een goed moment voor swap van zilver naar onroerend goed). En iedereen roept maar al te graag dat er zo weinig beleggingszilver verkocht wordt. Alles is industrie, toch? Welnu, er is door die industrie niet veel voorraad aangehouden. De mijnkosten bieden een goede steun voor prijzen. Er kan onder gebodemd worden (deed het afgelopen zomer voor sommige mijnen al), maar het kan niet lang aanhouden, want dat moeten nog meer zilvermijnen de operaties opschorten. Ik wed dat er meer uitgepierde primaire zilvermijnen zijn dan operationele.