Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Fysiek zilver kopen
Als er geen vertrouwen meer is in papieren geld (fiat) zal de bakker liever een zilver of goudstuk krijgen hoor. Of papieren geld dat ie wel nog vertrouwt.
Vlo, zat jij niet in Thailand? Nu is de Baht nog redelijk zeker, maar vraagje: hebben ze liever Baht of Dollars?
Ik herinner me in Indonesie dat ze me liever met dollars zagen betalen.
Papieren geld draait grotendeels om vertrouwen he.
Die denominatie op een muntstuk, tja, momenteel is het gewicht aan edelmetaal van zo'n stuk meer waard dan de 'face value' he.
Maar al bij al, vraag aan 100 mensen hoeveel zilver of goud nu per kilo 'waard' is en velen zullen t antwoord schuldig blijven.
Hier in het Westen althans. Maar ja, velen hier denken dat we t middelpunt vd beschaving zijn en we bekijken alles dus met een Westerse bril.
In China, Indie, Midden Oosten kennen ze veel beter de waarde van EM.
Wij hier vertrouwen op onze centrale banken en regeringen die het geldwezen meer en meer digitaliseren en aldus meer controle kunnen uitoefenen.
*ironische mode aan* En dat loopt blijkbaar zeer goed...*ironische mode uit*
Vlo, ik vergat nog een argument: munten zijn mooi!! Als je ooit een handvol eagles of maples in je hand houdt zal je beseffen ''yep, dit is waardevol, en een ons blijft een ons''
Vlo, zat jij niet in Thailand? Nu is de Baht nog redelijk zeker, maar vraagje: hebben ze liever Baht of Dollars?
Ik herinner me in Indonesie dat ze me liever met dollars zagen betalen.
Papieren geld draait grotendeels om vertrouwen he.
Die denominatie op een muntstuk, tja, momenteel is het gewicht aan edelmetaal van zo'n stuk meer waard dan de 'face value' he.
Maar al bij al, vraag aan 100 mensen hoeveel zilver of goud nu per kilo 'waard' is en velen zullen t antwoord schuldig blijven.
Hier in het Westen althans. Maar ja, velen hier denken dat we t middelpunt vd beschaving zijn en we bekijken alles dus met een Westerse bril.
In China, Indie, Midden Oosten kennen ze veel beter de waarde van EM.
Wij hier vertrouwen op onze centrale banken en regeringen die het geldwezen meer en meer digitaliseren en aldus meer controle kunnen uitoefenen.
*ironische mode aan* En dat loopt blijkbaar zeer goed...*ironische mode uit*
Vlo, ik vergat nog een argument: munten zijn mooi!! Als je ooit een handvol eagles of maples in je hand houdt zal je beseffen ''yep, dit is waardevol, en een ons blijft een ons''
Laatst gewijzigd door reppiepeppie op 2 februari 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
yaris, tis simpel:Yaris schreef:Doe geen moeite, ik volg het niet meer. Ik heb geleerd dat je niet in discussie moet treden met goud/zilverfanatici. Die zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk dat er niet mee te praten valt.beleggerspaarder schreef:Ik vertaal voor Yaris
Wij van WC eend adviseren WC eend.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Weet je hoe je in het Engels zegt: "Yaris doet geen moeite meer, ze volgt het niet meer" ?Yaris schreef:Doe geen moeite, ik volg het niet meer. Ik heb geleerd dat je niet in discussie moet treden met goud/zilverfanatici. Die zijn zo overtuigd van hun eigen gelijk dat er niet mee te praten valt.beleggerspaarder schreef:Ik vertaal voor Yaris
Antwoord:
.
.
.
.
.
.
.
.
: Yes!!!!!!!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Eens de geldontwaarding begint gaat het snel hebben al verschillende landen aan de lijve "mogen" meemaken.beleggerspaarder schreef:Waarde van 1 mark goud in 1 mark papier: van 1914 tot 1923 !!
Voor sommigen is geschiedenis gewoon 'n vak dat je krijgt op school. Ze halen daar dan goeie punten maar weten niet wat ze geleerd hebben en slagen er niet in om dezelfde signalen -op een later tijdstip- in hun eigen leefwereld te herkennen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
-
beleggerspaarder
- Full Member

Pruitekop! Helder en klaar.
I like your style!
I like your style!
Beleggerspaarder,beleggerspaarder schreef:Pruitekop! Helder en klaar.
I like your style!
Wat jij beweert, zal doorgaans wel kloppen.
Toch zou ik je willen vragen wat minder sloganesk en met door argumenten ondersteunde feiten af te komen, zoals bvb Spruitekop en Reppiepeppie dat doen. Het zal je geloofwaardigheid een kick geven...
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Reppiepeppie,
In Thailand struikel je bij wijze van spreken over de goudwinkels. Als je er zelf niet geweest bent, kan je je dat nauwelijks voorstellen.
Mensen van hoog tot laag <geilen> hier ongegeneerd op goud. Het is zelfs een deel van de traditie om een stuk van de bruidsschat (jawel) in gouden plaatjes uit te betalen.
Wat de waarde van de Baht betreft; in nauwelijks enkele jaren krijg ik voor mijn Euros hier zo'n 25 % minder dan voorheen.
Euros of Dollars, ik zie hier geen echt verschil in voorkeur...
Ook zilvershops vind je hier in ruime mate maar toch maar een fractie van het aantal goudwinkels.
Zilveren munten, ik zou begot niet weten waar ik die in mijn omgeving zou kunnen vinden
In Thailand struikel je bij wijze van spreken over de goudwinkels. Als je er zelf niet geweest bent, kan je je dat nauwelijks voorstellen.
Mensen van hoog tot laag <geilen> hier ongegeneerd op goud. Het is zelfs een deel van de traditie om een stuk van de bruidsschat (jawel) in gouden plaatjes uit te betalen.
Wat de waarde van de Baht betreft; in nauwelijks enkele jaren krijg ik voor mijn Euros hier zo'n 25 % minder dan voorheen.
Euros of Dollars, ik zie hier geen echt verschil in voorkeur...
Ook zilvershops vind je hier in ruime mate maar toch maar een fractie van het aantal goudwinkels.
Zilveren munten, ik zou begot niet weten waar ik die in mijn omgeving zou kunnen vinden
Ooit was "Europa" een mooi project!
-
beleggerspaarder
- Full Member

Beste vlo. Bedankt voor de raad.
Herlees eens al mijn berichtjes en dan vind je vast mijn argumenten. Hertypen doe ik niet.
Het is gratis weggegeven, geef je de moeite te gaan opzoeken.
Herlees eens al mijn berichtjes en dan vind je vast mijn argumenten. Hertypen doe ik niet.
Het is gratis weggegeven, geef je de moeite te gaan opzoeken.
Laatst gewijzigd door beleggerspaarder op 3 februari 2013, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
;-)Yaris schreef:I care if I'm hungry.
-
beleggerspaarder
- Full Member

38% winst boeken op zilver. Dit jaar nog.
-
anonymous6
Da's al een pak minder dan de 400% die her en der geponeerd werd, zelfs op "slim" beleggen. Al was dat tussen nu en 2015 geloof ik.
-
beleggerspaarder
- Full Member

In 2015 zal zilver veel hoger staan dan die 400% !djtw schreef:Da's al een pak minder dan de 400% die her en der geponeerd werd, zelfs op "slim" beleggen. Al was dat tussen nu en 2015 geloof ik.
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Aan beleggerspaarder, als jij zo zeker bent, waarom dan nu geen leningen afsluiten om zilver aan te schaffen.
Ik ben wil fan van enkele krugerrand's. Ik koop er nu en dan enkele bij, maar ik vrees dat we naar grondstofprijzen van edelmetaal gaan naar het niveau van 1980 binnen enkele jaren.
Ik ben wil fan van enkele krugerrand's. Ik koop er nu en dan enkele bij, maar ik vrees dat we naar grondstofprijzen van edelmetaal gaan naar het niveau van 1980 binnen enkele jaren.
-
beleggerspaarder
- Full Member

Waarom?christofgh schreef:Aan beleggerspaarder, als jij zo zeker bent, waarom dan nu geen leningen afsluiten om zilver aan te schaffen.
Ik bedoel, waarom die vraag daar je nooit geen enkle krugarrand hebt gekocht.
Laatst gewijzigd door beleggerspaarder op 3 februari 2013, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
christofgh
- Sr. Member

- Contacteer:
Voorspellingen vaan een bekende econoom die zegt dat goud in nen bubbel zit