Fysiek zilver kopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Fysiek zilver kopen
Ik verkoop mijn nooit uitgepakte zilverstukken tegen prijs onder die van marktaanbieders. Iemand interesse?
Felter,
Waarom zou je dan in hemelsnaam doen kan je het toch beter zelf ter plaatse gaan verkopen?
Waarom zou je dan in hemelsnaam doen kan je het toch beter zelf ter plaatse gaan verkopen?
Omdat er op die manier de premie in de wind wordt gezet natuurlijk.
Over welke munten spreken we? Aantallen? Losse munten, kokertjes, monsterboxen?
Hoeveel lager dan bij de reguliere aanbieders? Middenkoers tussen koop- en verkoopprijs?

Over welke munten spreken we? Aantallen? Losse munten, kokertjes, monsterboxen?
Hoeveel lager dan bij de reguliere aanbieders? Middenkoers tussen koop- en verkoopprijs?
Regio?
Ik denk niet dat hj jullie berichten gaat zien:
Laatst actief:31 Mei 2016, 15:45
Laatst actief:31 Mei 2016, 15:45
Misschien wil hij nog verkopen aan de prijzen van eind mei 2016.
Maar vrees er voor.

Maar vrees er voor.

Zilver krijgt vandaag een klap: 6,50% naar beneden
Ook goud: -2,50%
Ook goud: -2,50%
Alles krijgt klappen: aandelen, obligaties, edele metalen, olie, ... Wat is nu nog een veilige haven? Waar is het optimisme van eergisteren gebleven?
Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een bestelling geplaatst bij The Silverhouse?
Ik wacht al enkele maanden op mijn bestelling en ben blijkbaar niet de enige:
https://www.test-aankoop.be/klagen/publ ... 0055055-56
Mijn emails worden nooit beantwoord en telefonisch krijg ik steeds hetzelfde vage antwoord ("krapte op de zilvermarkt") waarbij de leveringstermijn telkens met 2 weken wordt verschoven.
Ook de samenwerking tussen The Silverhouse en The House (Brussel) blijkt te zijn stopgezet. Op beide websites werden alle verwijzingen naar elkaar verwijderd.
Ik merk dat The Silverhouse in het verleden op dit forum actief was, dus misschien kunnen zij toelichten wat er precies gaande is met hun klantenservice...
Mijn emails worden nooit beantwoord en telefonisch krijg ik steeds hetzelfde vage antwoord ("krapte op de zilvermarkt") waarbij de leveringstermijn telkens met 2 weken wordt verschoven.
Ook de samenwerking tussen The Silverhouse en The House (Brussel) blijkt te zijn stopgezet. Op beide websites werden alle verwijzingen naar elkaar verwijderd.
Ik merk dat The Silverhouse in het verleden op dit forum actief was, dus misschien kunnen zij toelichten wat er precies gaande is met hun klantenservice...
Hoe zit het eigenlijk met fysiek zilver in het buiten land te halen.moet je daar belastingen op invoeren als je dat over de grens mee pakt?
Toch erg dat ze hier 21% btw durven op te rekenen.
Edelmetaal is een betaalmiddel en geen goed wat je voor andere reden gebruikt.
In geval je het door verkoopt aan een particulier als je het na termijn wil verkopen moet je daar ook btw bij tellen?
Zag dat in het de buurlanden ze muntbaren hebben met een gunstiger tarief is dit te moeite?
Lijkt me nog te veel premie en btw op te zitten.
Tja je zou het kunnen door verkopen aan een particulier na termijn aangezien ze ook btw moeten betallen als ze het bij een handelaar moeten kopen mag dit?
En de baar smelten tot kleinere baren smelten of zagen om zo door te verkopen zou dit mogen?
Lijkt me ook niet verstandig om met onbekende verkoper af te spreken van marktplaza als je een groot exemplaar hebt.
Of beter een trip naar Estonia of noorwegen of zwitserland te maken?
Vind het wel zielig dat ze er btw op durven te tellen.
En je hier in belgie je pas en adres moet laten registreren op papier.
Zien die echt niet in dat btw op een betaalmiddel niet kan.
En die gegevens te bewaren het een aantrekelijk doel maakt voor criminelen om deze lijsten te bemachtigen.
Toch erg dat ze hier 21% btw durven op te rekenen.
Edelmetaal is een betaalmiddel en geen goed wat je voor andere reden gebruikt.
In geval je het door verkoopt aan een particulier als je het na termijn wil verkopen moet je daar ook btw bij tellen?
Zag dat in het de buurlanden ze muntbaren hebben met een gunstiger tarief is dit te moeite?
Lijkt me nog te veel premie en btw op te zitten.
Tja je zou het kunnen door verkopen aan een particulier na termijn aangezien ze ook btw moeten betallen als ze het bij een handelaar moeten kopen mag dit?
En de baar smelten tot kleinere baren smelten of zagen om zo door te verkopen zou dit mogen?
Lijkt me ook niet verstandig om met onbekende verkoper af te spreken van marktplaza als je een groot exemplaar hebt.
Of beter een trip naar Estonia of noorwegen of zwitserland te maken?
Vind het wel zielig dat ze er btw op durven te tellen.
En je hier in belgie je pas en adres moet laten registreren op papier.
Zien die echt niet in dat btw op een betaalmiddel niet kan.
En die gegevens te bewaren het een aantrekelijk doel maakt voor criminelen om deze lijsten te bemachtigen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
The Silverhouse = Geert BoelFons65 schreef:Heeft iemand van jullie de laatste tijd nog een bestelling geplaatst bij The Silverhouse?
Die werkte tot voor kort voor Jan Van Cutsem (The House) en hield de winkel in Sint-Niklaas open.
Na onenigheid heeft Jan de samenwerking met Geert opgezegd (vooral omdat Geert dus de reputatie heeft zijn klanten aan het lijntje te houden en beloftes niet na te komen).
Geert Boel heeft nog altijd zijn zaak in Sinaai.
Klopt - https://www.filabo.be/PinkPanther1970 schreef: Geert Boel heeft nog altijd zijn zaak in Sinaai.
Ook ik heb een bestelling open staan bij The Silverhouse.
Levert de firma Filabo nu uit aan de klanten van The Silverhouse?
Levert The Silverhouse überhaupt nog wel iets?
Ik heb twee maanden geleden een kleine bestelling gedaan, en toen was alles perfect geregeld.
Ik begin nu toch behoorlijk zenuwachtig te worden.
Hun Facebookpagina werkt ook al niet meer!
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Levert de firma Filabo nu uit aan de klanten van The Silverhouse?
Levert The Silverhouse überhaupt nog wel iets?
Ik heb twee maanden geleden een kleine bestelling gedaan, en toen was alles perfect geregeld.
Ik begin nu toch behoorlijk zenuwachtig te worden.
Hun Facebookpagina werkt ook al niet meer!
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Niemand, die me wat meer informatie kan geven?
Ik heb zelf weinig ervaring met Silverhouse. Vooral erg moeizame communicatie ervaren met zowel The House als Silverhouse, en dan maar een andere leverancier gezocht. Maar daar ben jij niets mee natuurlijk.
Jou kan ik enkel suggereren te blijven proberen hen te contacteren, en/of er desnoods langs te gaan. Of een aangetekend schrijven? Of een incasso-bureau inschakelen om je geld terug te krijgen?
Jou kan ik enkel suggereren te blijven proberen hen te contacteren, en/of er desnoods langs te gaan. Of een aangetekend schrijven? Of een incasso-bureau inschakelen om je geld terug te krijgen?