Gaan bankkantoren verdwijnen?
Gaan bankkantoren verdwijnen?
Ik vermoed van wel. Over pakweg 10 jaar zie je geen enkel bankkantoor nog in het straatbeeld. Waarom ook niet?
Re: Gaan bankkantoren verdwijnen?
Verdwijnen zullen alle kantoren niet, maar je zal er nog enkel welkom zijn op afspraak.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
En de gebouwen ?
Mijn KBC-kantoor heeft onlangs haar openingsuren gewijzigd. In de namiddag kun je er enkel nog binnen op afspraak.
De bankgebouwen zullen verkocht/verhuurd/ingekrimpt worden. Alles zal online gebeuren. Veel goedkoper en efficienter.
Momenteel dienen die gebouwen nog voor de oudjes, maar over tien jaar zijn die rijstpap aan het eten.
Momenteel dienen die gebouwen nog voor de oudjes, maar over tien jaar zijn die rijstpap aan het eten.
Ook overschrijving tussen rekeningen zullen à la minute gebeuren. En het zal gedaan zijn met 20 verschillende bankrekening nummers. Eén centraal rekeningnummer vanaf je geboorte tot aan je dood. Zelf kies je naar welke bank dat gekoppeld is. Dagelijks te wijzigen.
gewoon het rijksnummer als banknummer invoeren
( is een extra controle tegen identiteitsfraude en "onduiking" van roerende voorheffing door 100 verschillende rekeningen te openen
( is een extra controle tegen identiteitsfraude en "onduiking" van roerende voorheffing door 100 verschillende rekeningen te openen
20 is idd wat veel, maar enkele zal altijd mogelijk zijn. Nooit gehoord van risicospreiding?Cassandra schreef:... En het zal gedaan zijn met 20 verschillende bankrekening nummers....
Ik bedoel niet dat je geen 20 verschillende bankrekeningen mag hebben, maar dat je voor de buitenwereld maar één nummer hebt. Zoals paul zegt : je rijksregisternummer bijvoorbeeld.
Het heet eigenlijk nummerbehoud, juist zoals voor je foon.
Het heet eigenlijk nummerbehoud, juist zoals voor je foon.
Een klein voorbeeld : softwarematig stel je het volgende in : komt er geld binnen op mijn centraal bankrekeningnummer, dan :
1) is het afkomstig van mijn werkgever --- > dat moet naar bank A
2) is het afkomstig van dividenden --- > bank B
3) afkomstig van het ziekenfonds--- > bank C
enz enz
Dus jij bepaalt zélf naar waar je geld gaat, de buitenwereld heeft daar geen zaken mee.
1) is het afkomstig van mijn werkgever --- > dat moet naar bank A
2) is het afkomstig van dividenden --- > bank B
3) afkomstig van het ziekenfonds--- > bank C
enz enz
Dus jij bepaalt zélf naar waar je geld gaat, de buitenwereld heeft daar geen zaken mee.
Verschillende rekeningen op basis van enkel je rijksregisternummer,en dan nog bij verschillende banken is bijna onmogelijk.
In theorie misschien wel, maar in de praktijk????
Hoe ga je dan geld afhalen, en van welke rekening van welke bank gaat dit dan gaan??
Hoe ga je dan geld afhalen, en van welke rekening van welke bank gaat dit dan gaan??
ja, ze gaan verdwijnen,
meer nog, het aantal kantorien is al zeker 10 jaar in sneltempo aan het zakken,
eerst was dat door fusies, nu door internet,
zelfde met reisbureaus, videotheken
Dat blijft allemaal hetzelfde, je bent wel klant van verschillende banken, en je hebt kaarten van die banken, maar iedereen heeft gewoon één centraal banknummer, heel je leven hetzelfde. Alzo zou men de zwartgeld-stromen véél beter kunnen aanpakken, vermits al je je geldstromen één punt passeren, véél makkelijker controleerbaar.
soja schreef:ja, ze gaan verdwijnen,
Video conference voor bankkantoren is de toekomst, maar dat is nog ver van mijn bed show hoor.
ludo schreef:Verschillende rekeningen op basis van enkel je rijksregisternummer,en dan nog bij verschillende banken is bijna onmogelijk.
Dat blijft allemaal hetzelfde, jij mag 100 bankrekeningen hebben, maar voor de buitenwereld heeft iédereen één centraal banknummer, naar analogie met je RR nummer.