GameStop
TIP
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Re: GameStop
Inderdaad. Dit is nog steeds geen Volkswagen squeeze, en er is nu ook een duidelijk pad naar een long term succesverhaal. Zal Ryan Cohen succesvol zijn? Niet zeker, maar indien wel is $4B peanuts. Niks verkeerd met af een toe een beetje winst te nemen natuurlijk, maar niets zo frustrerend als de nieuwe AMZN veel te vroeg verkopen.nyotaimori schreef: ↑22 januari 2021, 20:24Inderdaad, ik ga zien wat volgende week brengt.
Ik zou eigenlijk graag LT aandeelhouder blijven (ik vind 4 B$ qua waardering nog steeds niet veel gesteld dat Cohen erin slaagt het schip te keren), maar als GME tijdelijk evenveel waard wordt als TSLA bij wijze van spreken zal ik de kans niet laten liggen om een stukje winst te nemen.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Thanks RGiskard, we drinken er vanavond ene op uw gezondheid!

Zou de grote spike van toenstraks een margin call zijn geweest op 'n hedge fund en dan heeft moeten coveren?
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
-
- Full Member
- Contacteer:
Proficiat. Hoe een gamewinkel succesvol kan zijn. Zie dat hier nog niet gebeuren met Gamemania.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +600%
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Misschien een stuk, de SI% de volgende dagen afwachten. Maar ik ben er zeker van dat de SI nog hoog is. Als je kijkt naar volume en patronen lijkt het alsof er geaccumuleerd/gecoverd wordt.
Als het vandaag boven 60$ blijft wordt maandag lachen ....
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kunnen de shorters op een of andere manier tijd kopen? Of hebben ze nu echt geen uitweg meer?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hun laatste kans was het Citrondebacle deze week denk ik. Bottom line is dat er -wellicht- nog tientallen miljoen aandelen short zijn. Als die hun positie willen sluiten moeten ze aandelen kopen aan de prijs die de markt ervoor vraagt. Anything goes, the sky is the limit...LaCucaracha schreef: ↑22 januari 2021, 22:19 Kunnen de shorters op een of andere manier tijd kopen? Of hebben ze nu echt geen uitweg meer?
Ideaal scenario voor de shorts is maandag paniek vermijden en zo gespreid mogelijk hun posities neutraliseren de komende weken/maanden, maar of dat gaat lukken? Het is in feite gewoon game theory: als je als eerste je positie neutraliseert ben je er het 'goedkoopst vanaf', maar als alle shorters zo denken ontstaat er paniek en zijn ze allemaal gesjareld

Laatst gewijzigd door nyotaimori op 22 januari 2021, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Op bolero niet mogelijk om verkoop orders hoger als 200% in te stellen ... worden geannuleerd ... Indien men telefonisch doet wel mogelijk, iemand hier ervaring mee?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Correctie: ideaal scenario voor de shorts is dat Cohen morgen doodvaltnyotaimori schreef: ↑22 januari 2021, 22:55Hun laatste kans was het Citrondebacle deze week denk ik. Bottom line is dat er -wellicht- nog tientallen miljoen aandelen short zijn. Als die hun positie willen sluiten moeten ze aandelen kopen aan de prijs die de markt ervoor vraagt. Anything goes, the sky is the limit...LaCucaracha schreef: ↑22 januari 2021, 22:19 Kunnen de shorters op een of andere manier tijd kopen? Of hebben ze nu echt geen uitweg meer?
Ideaal scenario voor de shorts is maandag paniek vermijden en zo gespreid mogelijk hun posities neutraliseren de komende weken/maanden, maar of dat gaat lukken? Het is in feite gewoon game theory: als je als eerste je positie neutraliseert ben je er het 'goedkoopst vanaf', maar als alle shorters zo denken ontstaat er paniek en zijn ze allemaal gesjareld. Mix daar nog wat daytraders en algortimes bij en het feestje is compleet.

Een groot deel van de stijging van GME van de voorbije weken/maanden is volgens mij simpelweg te verklaren omdat de markt de kans op een succesvolle turnaround probeert in te schatten en die probabiliteit de laatste tijd hoger en hoger acht.
Als je dan ziet dat de bears blijkbaar van 0% kans uitgaan met een price target van 20$ (Citron), en de bulls van een kans van pakweg 50% met een price target van 169$ (Alzmann), dan is het achteraf gezien logisch dat de prijs van 45$ waar we gisteren zaten te laag was om als 'marktconsensus' aan te houden. En 65$ is volgens mij nog steeds aan de lage kant...
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
GME kan volgende week een kapitaalverhoging van $100M doen, maar dat zijn ocharme 1,5M aandelen aan deze prijs.. En aan $100 nog minder. Te weinig om de squeeze te stoppen. Volkswagen 2.0. Met het verschil dat het geen pump & dump is maar een turnaround. Shorts are f***ed.LaCucaracha schreef: ↑22 januari 2021, 22:19 Kunnen de shorters op een of andere manier tijd kopen? Of hebben ze nu echt geen uitweg meer?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er gaan stemmen op dat wat gisteren gebeurd geen margin call (en dus geen short squeeze) was maar een 'gamma squeeze':nyotaimori schreef: ↑22 januari 2021, 20:12Ik gok dat er een fonds n.a.v. de "geleidelijke" stijging naar 50$ in de loop van de dag een margin call heeft gekregen en geforceerd werd haar positie te sluiten door aandelen op de open markt te kopen, met de freeze tot gevolg.
Als er een shortpositie gesloten wordt, worden er terug aandelen beschikbaar om te shorten. Het is mogelijk dat een ander fonds met diepere zakken deze terug heeft ingenomen in de hoop de kettingreactie te onderbreken door deze onmiddelijk opnieuw te shorten met een bijbehorende koersval tot gevolg. Er zullen wellicht ook al een hoop aandeelhouders aan het verkopen geweest zijn.
Volgens mij was dit de eerste dominosteen, en gaan er volgende week nog volgen.
Ik kijk de kat nog even uit de boom.

=> een hoop callopties die ITM kwamen, waardoor schrijvers van die opties (market makers?) massaal aandelen opkochten om hun posities te hedgen.
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe goedkoop die opties waren. Als je gisteren bij opening 1k $ in de 22/01/2021 54C stak, was je een paar uur later multimiljonair...
nyotaimori schreef: ↑23 januari 2021, 12:13Er gaan stemmen op dat wat gisteren gebeurd geen margin call (en dus geen short squeeze) was maar een 'gamma squeeze':nyotaimori schreef: ↑22 januari 2021, 20:12
Ik gok dat er een fonds n.a.v. de "geleidelijke" stijging naar 50$ in de loop van de dag een margin call heeft gekregen en geforceerd werd haar positie te sluiten door aandelen op de open markt te kopen, met de freeze tot gevolg.
Als er een shortpositie gesloten wordt, worden er terug aandelen beschikbaar om te shorten. Het is mogelijk dat een ander fonds met diepere zakken deze terug heeft ingenomen in de hoop de kettingreactie te onderbreken door deze onmiddelijk opnieuw te shorten met een bijbehorende koersval tot gevolg. Er zullen wellicht ook al een hoop aandeelhouders aan het verkopen geweest zijn.
Volgens mij was dit de eerste dominosteen, en gaan er volgende week nog volgen.
Ik kijk de kat nog even uit de boom.
=> een hoop callopties die ITM kwamen, waardoor schrijvers van die opties (market makers?) massaal aandelen opkochten om hun posities te hedgen.
Onvoorstelbaar eigenlijk hoe goedkoop die opties waren. Als je gisteren bij opening 1k $ in de 22/01/2021 54C stak, was je een paar uur later multimiljonair...
Als als als ... Als de kat een koe is, melk ik ze onder de stoof ...

Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten ... Denk dat niemand gedacht had dat gisteren zo ging eindigen ... 45$ was ik al blij mee geweest.
Nu is het stalen ballen hebben tot het aandeel aan knotsgekke prijs staat ....
Theorie dat er een short squeeze zou volgen vanaf maandag vanop r/WSB:
I don't know if anyone else noticed, but Friday was kind of a big one for GME. It ripped face from $43 up to $75 in the morning session. That was fucking wild, even for this autist's dream of a stock.
Other's have already commented on why this has happened, but I'll summarize for this dunces in the back. In short, the market makers wrote a LOT of OTM calls last week, and then had to buy shares to cover when those calls went ITM around noon. This is what caused the absurd spike from $50 to $75 in just an hour and a half. That's the gamma squeeze that everyone has been talking about, where MM's couldn't cover fast enough.
The rest is history, GME closed at $65, and every single call that expired yesterday was ITM. That's fucking retarded.
What this means, though, is that the MM's/brokers are going to have to deliver a ridiculous amount of shares when these expired options settle. Typically, settlement is on a Tuesday. I've read estimates that 10-15M shares worth of calls expires ITM on Friday. Again, this is fucking retarded.
Please note that none of the above movement relates directly to the short squeeze... but it will. Because there are now 10-15M shares tied up in the clearing houses, there are now even fewer shares to be borrowed. There are estimates that the true short interest on this stock was around 300%. Now, with about 20% of the total float committed to the fucking clearing house as they sort out Friday's shitshow, I expect it’s closer to 500%.
Demand for GME will continue to pump on Monday. It's a cultural event now, where every lay person can be a modern-day Robin Hood. The shorts are going to have their positions closed whether they like it or not if this continues (which it will). Since there are far far far fewer shares floating over the next 2 trading days, though, a squeeze on Monday or Tuesday could utterly destroy Melvin and the other shorts.
If RC even opens his twitter app this weekend, it's over.
Positions: Take what's yours, gents.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash