GameStop
TIP
Re: GameStop
Haha
Had gisteren nog op het punt gestaan om voor een beperkt bedrag te kopen, maar heb het niet gedaan na nader onderzoek wegens geen geloof in het businessmodel en vooral management. Ik volg het wel op. Veel succes!
Weer een bloednerveuze handel.
Over de laatste 6 beursdagen bedraagt het volume verhandelde aandelen meer dan 70 miljoen. Er zijn iets meer dan 100 miljoen uitstaande aandelen.
Over de laatste 6 beursdagen bedraagt het volume verhandelde aandelen meer dan 70 miljoen. Er zijn iets meer dan 100 miljoen uitstaande aandelen.
Op een half uur tijd is alweer 3,5% van de uitstaande aandelen van eigenaar veranderd.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Zenuwachtigheid van de shorters in aanloop van de Q2 results morgen?
GameStop sluit 200 winkels
De winkel van GameStop in New York in betere tijden. ©Bloomberg
ELLEN VERMORGEN
Vandaag om 15:23
De geplaagde winkelketen in videogames hoopt met een herstructurering het tij te keren. De koers keldert in de Amerikaanse voorbeurshandel na rampzalige halfjaarcijfers.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 61432.html
De winkel van GameStop in New York in betere tijden. ©Bloomberg
ELLEN VERMORGEN
Vandaag om 15:23
De geplaagde winkelketen in videogames hoopt met een herstructurering het tij te keren. De koers keldert in de Amerikaanse voorbeurshandel na rampzalige halfjaarcijfers.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 61432.html
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Wel eerste keer in lange tijd dat management geen lamlendige indruk maakt.
ik onthou:
-afslankingen en rationalisering zal 100m extra toevoegen aan de operationele profit
-fcf 2019 225-250m
-capex budget 90-95m on track
-EPS guidance 1,15-130$
..en ze hebben nog 237m klaar staan om aandelen in te kopen met M. Burry in hun nek.
ik onthou:
-afslankingen en rationalisering zal 100m extra toevoegen aan de operationele profit
-fcf 2019 225-250m
-capex budget 90-95m on track
-EPS guidance 1,15-130$
..en ze hebben nog 237m klaar staan om aandelen in te kopen met M. Burry in hun nek.
Ik was ook niet ontevreden. Resultaten zijn wat je kan verwachten aan het einde van een console cycle.
- Management zegt herhaaldelijk dat het zeer behoedzaam zal zijn met kapitaal en geen gekke overnames zal doen. CapEx guidance wordt zelfs verlaagd.
- Het besparingsprogramma wordt verdubbeld van $100m naar $200m+
- Ze gaan EINDELIJK winkels beginnen sluiten. Circa 200 tegen eind FY19, maar nadien nog véél meer, liet management in cc uitschijnen.
- Net cash is nu circa $0, maar einde Q2 is altijd een low op dat vlak. In H2 ligt het operationeel sterke Q4 + afbouw werkkapitaal. Hun nettokaspositie zal einde FY19 boven de huidige marktkapitalisatie liggen, dus ik verwacht écht wel buybacks in H2.
Koers daalt met 10% maar staat nog altijd hoger dan afgelopen vrijdag.
Nog één fun fact waarvan ik versteld blijf staan: over de laatste 5 handelsdagen zullen meer dan 70m aandelen zijn verhandeld. Uitstaande aandelen: iets van 102m. Een sizeable deel van de aandelen wordt gewoon geruild alsof het flippo's zijn.
- Management zegt herhaaldelijk dat het zeer behoedzaam zal zijn met kapitaal en geen gekke overnames zal doen. CapEx guidance wordt zelfs verlaagd.
- Het besparingsprogramma wordt verdubbeld van $100m naar $200m+
- Ze gaan EINDELIJK winkels beginnen sluiten. Circa 200 tegen eind FY19, maar nadien nog véél meer, liet management in cc uitschijnen.
Hadden ze al veel langer moeten doen. Hun winkels liggen veel te dicht bij elkaar. Sluit er 3 van de 4 in een middelgrote stad en het grootste deel van de omzet van die 3 winkels verschuift naar de resterende winkel, die dan veel winstgevender wordt + alle kosten van de 3 gesloten winkels vallen weg. En doordat hun leases zo kort lopen, hebben ze hier een enorme flexibiliteit.We are on track to close between 180 and 200 underperforming stores globally by the end of this fiscal year. And while these closers were more opportunistic, we are applying a more definitive analytic approach, including profit levels and sales transferability that we expect will yield a much larger tranche of closures over the coming 12 months to 24 months. We believe these actions will significantly add to our profit improvement run rate with little to no cash expense as our average lease life is approximately two years.
- Net cash is nu circa $0, maar einde Q2 is altijd een low op dat vlak. In H2 ligt het operationeel sterke Q4 + afbouw werkkapitaal. Hun nettokaspositie zal einde FY19 boven de huidige marktkapitalisatie liggen, dus ik verwacht écht wel buybacks in H2.
Koers daalt met 10% maar staat nog altijd hoger dan afgelopen vrijdag.
Nog één fun fact waarvan ik versteld blijf staan: over de laatste 5 handelsdagen zullen meer dan 70m aandelen zijn verhandeld. Uitstaande aandelen: iets van 102m. Een sizeable deel van de aandelen wordt gewoon geruild alsof het flippo's zijn.
Ze mochten dat gewoon heel lang niet. Tender liep af op 15 juli. Vervolgens mochten ze 10 dagen niets inkopen. En dan had je nog welgeteld één week voor de stille periode aanbrak in aanloop naar halfjaarresultaten. En na die publicatie moet je nog eens - ik denk - 48 uur wachten. Dus in theorie mogen ze volgens mij vanaf vrijdag inkopen.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
En met die 237M kunnen ze meer dan 60% van de market cap opkopen.. en dat bij 60% van de float short.. would be the squeeze of the historyjens_dev schreef: ↑11 september 2019, 21:19 Ze mochten dat gewoon heel lang niet. Tender liep af op 15 juli. Vervolgens mochten ze 10 dagen niets inkopen. En dan had je nog welgeteld één week voor de stille periode aanbrak in aanloop naar halfjaarresultaten. En na die publicatie moet je nog eens - ik denk - 48 uur wachten. Dus in theorie mogen ze volgens mij vanaf vrijdag inkopen.
Wel, het management zegt uiteraard niet expliciet dat het effectief buybacks zal doen want dan kunnen die shorters gewoon aan frontrunning doen. Maar ik lees tussen de lijnen wel dat de kans groot is. Ik denk niet meteen voluit, gelet op de enorme seasonality (enorme cash drain in H1 en rebound in H2); eerder naarmate H2 vordert en de net cash weer stijgt.
"market sentiment regarding our core business is not fully reflective of our intrinsic value"
"we have tremendous assets that have driven and can continue to drive meaningful shareholder value and cash return. We believe those assets are being discounted by a market that is focused solely on a short-term view"
"being disciplined and highly strategic in terms of any potential investments, as well as returning excess capital to shareholders"
"We remain committed to returning excess capital to shareholders when appropriate"
"We will be disciplined with our approach to innovation by focusing on initiatives that will benefit the core video game business and leverage our current portfolio of assets, but not require significantly more capital growth."
"We are out of the diversification business [...] our decision-making will be driven by a disciplined approach to capital allocation."
Ik denk dat de shorters vooral onderschatten hoe snel en goedkoop het aantal winkels kan worden teruggedrongen. En het management heeft nu duidelijk gezegd dat het die weg inslaat. Neemt niet weg dat er nog 4 slechte kwartalen op ons afkomen want de nieuwe consoles worden pas eind 2020 gelanceerd. Balans is sterk genoeg om het tot dan uit te zingen.
"market sentiment regarding our core business is not fully reflective of our intrinsic value"
"we have tremendous assets that have driven and can continue to drive meaningful shareholder value and cash return. We believe those assets are being discounted by a market that is focused solely on a short-term view"
"being disciplined and highly strategic in terms of any potential investments, as well as returning excess capital to shareholders"
"We remain committed to returning excess capital to shareholders when appropriate"
"We will be disciplined with our approach to innovation by focusing on initiatives that will benefit the core video game business and leverage our current portfolio of assets, but not require significantly more capital growth."
"We are out of the diversification business [...] our decision-making will be driven by a disciplined approach to capital allocation."
Ik denk dat de shorters vooral onderschatten hoe snel en goedkoop het aantal winkels kan worden teruggedrongen. En het management heeft nu duidelijk gezegd dat het die weg inslaat. Neemt niet weg dat er nog 4 slechte kwartalen op ons afkomen want de nieuwe consoles worden pas eind 2020 gelanceerd. Balans is sterk genoeg om het tot dan uit te zingen.
Ik geloof niet dat die kroon ooit nog Cornelius Vanderbilt kan ontnomen worden.stockzombie schreef: ↑11 september 2019, 23:46
En met die 237M kunnen ze meer dan 60% van de market cap opkopen.. en dat bij 60% van de float short.. would be the squeeze of the history![]()
>:D
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Weer iets bijgeleerdPanly schreef: ↑12 september 2019, 15:03Ik geloof niet dat die kroon ooit nog Cornelius Vanderbilt kan ontnomen worden.stockzombie schreef: ↑11 september 2019, 23:46
En met die 237M kunnen ze meer dan 60% van de market cap opkopen.. en dat bij 60% van de float short.. would be the squeeze of the history![]()
https://medium.com/@KeithAkre/vanderbil ... f1bffe4d1d
In oktober 2008 steeg de koers van Volkswagen op minder dan 2 dagen van €200 naar meer dan €1000 omdat Porsche de markt had gecornered. Dat was ook een leuke.