GameStop
TIP
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: GameStop
Hestia Capital en Permit hebben ondertussen 7,5%, en waren de laatste dagen nog aant bijkopen:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 132019.htm
https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 132019.htm
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
In maart hadden ze nog maar 1,3%. Hun vertegenwoordiging in de RvB heeft toch wel impact gehad als je de vernietiging van eigen aandelen bekijkt.
https://www.prnewswire.com/news-release ... 20603.html
https://www.prnewswire.com/news-release ... 20603.html
Hebben ze effectief bijgekocht recent of is hun belang gewoon procentueel gestegen door de veel lagere noemer?
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
In de eerste link zie je onderaan enkele aankopen en als ik me niet vergis waren er in maart zeker niet meer dan 100M aandelen uitstaand. Nu ongeveer 65M, dus dat verklaart zeker niet de stijging van 1,3 naar 7,5%.
Hun belang wordt geconsolideerd hé. En toen zaten ze dus al boven de 5% met toen nog een aanzienlijk hogere noemer.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Die 1,3% was toch ook geconcolideerd? Van wanneer dateert t nieuws van die 5%?
Laatst gewijzigd door stockzombie op 16 december 2019, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Hestia heeft er precies iets meer dan begin oktober ja, vooral via call opties. Belang van Permit is stabiel gebleven.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Hupla er nog eens 1.000 bij. Die vergoeding om ze uit te lenen alleen al is beter dan dat royaal dividend van vroeger
.
Hoog volume shorts vs long doet me hieraan denken

72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Voor diegenen die het zich zouden afvragen: awel ja, we zijn content met onzen aankoop van gisteren 
Idem, paar dagen geleden aan 5,45.
Mij nog niet beklaagd.
Mij nog niet beklaagd.
We zitten in de fase waarin slecht nieuws er eigenlijk niet meer toe doet of alleszins onvoldoende is om de koers nog lager te sturen. Ondertussen stabiliseren de kosten om te shorten sinds publicatie van Q3 resultaten op een hoog niveau (12% tegenover 8% ervoor; na afhouding van 50% door Binck). Als blijkt dat GME in Q4 nog eens 22m aandelen heeft ingekocht, zou die kost verder moeten stijgen. Leuke case, maar ik ga niet bijkopen. Te binair. 2,8% van PF.
Ik denk dat de voornaamste reden achter de stijging , Michael Burry is. Deze man heeft meermaals zijn long positie verklaard in GME, ik denk dan ook dat hij de "kracht" achter deze onverklaarbare stijging is (+10% op een dag zonder merkwaardig nieuws).
Bed bath and beyond zit ook in zijn portefeuille, ook daar is de laatste dagen een stevige stijging te zien.
Hetzelfde is lange tijd te zien geweest in Sportsman Warehouse.
*een edit met schaamrode kaken, excuses. *
Bed bath and beyond zit ook in zijn portefeuille, ook daar is de laatste dagen een stevige stijging te zien.
*een edit met schaamrode kaken, excuses. *
Laatst gewijzigd door Rosnyx op 18 december 2019, 06:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hopelijk blijft het nog lang steigeren steigen. 
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Of omdat ik bijgekocht heb?...Rosnyx schreef: ↑17 december 2019, 22:29 Ik denk dat de voornaamste reden achter de steiging, Michael Burry is. Deze man heeft meermaals zijn long positie verklaard in GME, ik denk dan ook dat hij de "kracht" achter deze onverklaarbare steiging is (+10% op een dag zonder merkwaardig nieuws).
Bed bath and beyond zit ook in zijn portefeuille, ook daar is de laatste dagen een stevige steiging te zien.