GameStop
TIP
Re: GameStop
Bond staat ook op Bolero via Frankfurt. Grote spread.
Bid 63,723% Ask 77,143%
Bid 63,723% Ask 77,143%
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Je hebt gelijk. Ze hebben enkel gesproken over het niet inkopen van stock, niet over obligaties. Zij er sites waar je aantal uitstaande obligaties kan raadplegen? Of kan je dit enkel secundair afleiden uit de prijsschommelingen op de secundaire obligatiemarkt?reteiP schreef: ↑27 maart 2020, 09:39Conference call zeggen ze dit:Dus geen aandelen, wel obligaties ingekocht?"Yes. We haven’t been active in buying back stock in the period since the end of the year. We – as we entered 2020, from a capital allocation standpoint, we really, as we’ve talked about previously, really started to pivot and focus on our 2021 maturity of our 6.75 bonds, that hasn’t changed."
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Nu vraag ik me of of de nieuwe corona-maatregelen de tactiek ivm uitstaande schuld niet veranderd hebben. Als ik het goed begrijp kunnen ze nu perfect een lening aangaan voor 5jaar aan +/- 4% (B-rating). Wanneer ze op deze staatssteun zouden ingaan zijn wel geen buybacks meer mogelijk. In ieder geval, voor zover er nog zou over getwijfeld worden, de shorts hebben geen case meer: GameStop haalt the next cycle met de vingers in de neus en borrowing rates van de laatste week tussen 73 en 100%. Ik zie enkel nog een bull case tem 2021.
Of dit genoeg is voor een epic short squeeze is iets anders natuurlijk. Ik hoop toch wel stilletjes dat Hollywood "The Big Short Squeeze" in 2021 in de zalen brengt
Of dit genoeg is voor een epic short squeeze is iets anders natuurlijk. Ik hoop toch wel stilletjes dat Hollywood "The Big Short Squeeze" in 2021 in de zalen brengt
Ik kan me nu toch echt niet inbeelden dat een bedrijf als Gamestop een toekomst heeft in de huidige wereld.
En tevreden van je investering?
-
anonymous38476
De case is dan ook niet dat het bedrijf op lange termijn nog gaat groeien. Ze worden gewaardeerd alsof ze op de rand van het faillissement staan, terwijl ze eigenlijk nog best wat winst maken. Zoals Jens hier al verschillende keren heeft aangehaald kunnen ze heel wat besparen door winkels te sluiten, waarvan de omzet zich gewoon verplaatst naar de dichtstbijzijnde winkels.
Verder ook een van de meest geshorte aandelen op de beurs, met enkele grote hedge funds (waaronder Big Short-man M. Burry) die een short squeeze willen bewerkstelligen.
Enorm speculatief natuurlijk. Wat als die levensnoodzakelijke nieuwe consoles een half jaar of een jaar worden uitgesteld? Wat als ze beroep doen op overheidssteun en dus geen aandelen meer mogen inkopen (belangrijk argument voor de squeeze)? Het is inzetten op de beslissingen van het management en daarnaast hopen op het beste. Alleen voor mensen met stalen zenuwen en geld op overschot
Verder ook een van de meest geshorte aandelen op de beurs, met enkele grote hedge funds (waaronder Big Short-man M. Burry) die een short squeeze willen bewerkstelligen.
Enorm speculatief natuurlijk. Wat als die levensnoodzakelijke nieuwe consoles een half jaar of een jaar worden uitgesteld? Wat als ze beroep doen op overheidssteun en dus geen aandelen meer mogen inkopen (belangrijk argument voor de squeeze)? Het is inzetten op de beslissingen van het management en daarnaast hopen op het beste. Alleen voor mensen met stalen zenuwen en geld op overschot
Dan koop ik liever wat zekerheid genre MSFT, FTNT of PANW.DeZatteNonkel schreef: ↑3 april 2020, 11:04 De case is dan ook niet dat het bedrijf op lange termijn nog gaat groeien. Ze worden gewaardeerd alsof ze op de rand van het faillissement staan, terwijl ze eigenlijk nog best wat winst maken. Zoals Jens hier al verschillende keren heeft aangehaald kunnen ze heel wat besparen door winkels te sluiten, waarvan de omzet zich gewoon verplaatst naar de dichtstbijzijnde winkels.
Enorm speculatief natuurlijk. Wat als die levensnoodzakelijke nieuwe consoles een half jaar of een jaar worden uitgesteld? Wat als ze beroep doen op overheidssteun en dus geen aandelen meer mogen inkopen (belangrijk argument voor de squeeze)? Het is inzetten op de beslissingen van het management en daarnaast hopen op het beste. Alleen voor mensen met stalen zenuwen en geld op overschot![]()
Case voor Gamestop vond ik best verdedigbaar.
Maar het ziet er een pak slechter uit door de verplichte sluiting van hun winkels en het risico dat console launches uitgesteld zouden worden.
De koers is ook gedrukt door de algemene beursmalaise en het feit dat men geen (of weinig) eigen aandelen nog inkoopt.
Maar het ziet er een pak slechter uit door de verplichte sluiting van hun winkels en het risico dat console launches uitgesteld zouden worden.
De koers is ook gedrukt door de algemene beursmalaise en het feit dat men geen (of weinig) eigen aandelen nog inkoopt.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Yup. Bull case heeft aan kracht verloren door een zwart zwaantje. Shorters hebben tot nu toe heel veel geluk gehad. Blijf benieuwd naar de afloop.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ik ben blij voor jou dat je daar gelukkig van wordt. Zegt iets over het karakter.
Jouw huiswerk opmerking van hierboven zegt ook veel.stockzombie schreef: ↑3 april 2020, 16:50Ik ben blij voor jou dat je daar gelukkig van wordt. Zegt iets over het karakter.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Dat was een opmerking op jouw fantastische bijdrage voor dit forum:TrX schreef: ↑3 april 2020, 17:00Jouw huiswerk opmerking van hierboven zegt ook veel.stockzombie schreef: ↑3 april 2020, 16:50
Ik ben blij voor jou dat je daar gelukkig van wordt. Zegt iets over het karakter.
Maar ik veronderstel dat jij veel slimmer bent dan Micheal Burry en aanverwanten. Ook qua ethiek scoor je dikke punten. Doe zo voort zou ik zeggen."GameStop is rommel, wie investeert nu in zoiets?"
Duidelijk dat jij gewoon Michael Burry gevolgd bent en geen eigen analyse van dit aandeel hebt gedaan.stockzombie schreef: ↑3 april 2020, 17:06Dat was een opmerking op jouw fantastische bijdrage voor dit forum:
Maar ik veronderstel dat jij veel slimmer bent dan Micheal Burry en aanverwanten. Ook qua ethiek scoor je dikke punten. Doe zo voort zou ik zeggen."GameStop is rommel, wie investeert nu in zoiets?"
Volgens mij is Michael Burry eerder short gegaan dan long op dit aandeel.
Trollen blok je best gewoon meteen. Dan verlies je er geen tijd meer mee.