GameStop
TIP
Re: GameStop
Effect van die proxy battle is wel interessant.
Wie wil stemmen moet zijn aandelen registreren en ongetwijfeld waren er verschillende grote aandeelhouders van de hoge lending fees aan het profiteren. Al deze aandelen moeten nu teruggeroepen worden. Ik verdenk sowieso management ervan dat ze eigen aandelen uitleenden, kan bijna niet anders? Mag niet maar is ook niet gecontroleerd door SEC?
Hestia en Permit Capital kan natuurlijk ook dat die hun positie wouden uitbreiden maar tegelijk wel aan shorters leenden om de prijs te drukken en extra inkomen te genereren. Die roepen nu alleszins al hun aandelen op om 2 man aan boord te krijgen.
Wie wil stemmen moet zijn aandelen registreren en ongetwijfeld waren er verschillende grote aandeelhouders van de hoge lending fees aan het profiteren. Al deze aandelen moeten nu teruggeroepen worden. Ik verdenk sowieso management ervan dat ze eigen aandelen uitleenden, kan bijna niet anders? Mag niet maar is ook niet gecontroleerd door SEC?
Hestia en Permit Capital kan natuurlijk ook dat die hun positie wouden uitbreiden maar tegelijk wel aan shorters leenden om de prijs te drukken en extra inkomen te genereren. Die roepen nu alleszins al hun aandelen op om 2 man aan boord te krijgen.
Zal tot 20 april niet mogelijk zijn om aandelen te vinden om te shorten maar potentieel gaan er ook heel wat shorters uitgeknepen worden (of zelf kiezen om te coveren).The key record date is April 20 and I calculate that at least 14 million shares could be called in over the next six trading days.
...
Shareholders may not be aware that when they lend their shares out to short sellers that they lose their right to vote those shares as they are no longer the shareholder of record.
Volume gisteren was 6,7 miljoen!...out of the public float of 56.69 million shares, only 24.69 million non-institutional shares are available to trade on a daily basis. Out of these, 14 million shares are held by shareholders that are likely to vote, as previously noted. This leaves only about 10.7 million shares available for shorts to purchase as they are forced to exit their positions (assuming you and I and every other shareholder is willing to sell to them at all).
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
't gaat hard 
BTW, proxy later dan 20 april, board wil alle Blackrock's, Vanguard's etc van deze wereld laten mee stemmen: goed nieuws!!

BTW, proxy later dan 20 april, board wil alle Blackrock's, Vanguard's etc van deze wereld laten mee stemmen: goed nieuws!!
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Gisterenavond nog eens gekocht op 4,59 USD , daarstraks buiten op 6,06 USD
... Helaas slechts voor zeer kleine positie, maar kom, toch leuk

- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
We gaan toch niet onder book value verkopen net voor de volgende console cycle?
Wat zien jullie dan als een goede prijs om te verkopen?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Game retailers zijn sowieso een aflopend verhaal, nieuwe console cycle of niet... Ondertussen zijn ze ook nog altijd gesloten en verbranden ze alleen maar cash...stockzombie schreef: ↑14 april 2020, 18:12 We gaan toch niet onder book value verkopen net voor de volgende console cycle?
Als ik dan op 1 dag 30% kan pakken, laat ik het niet liggen...
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
6,4$ AH. Barron’s sprak nog over een target 21,75$ in februari, maar bij een echte short squeeze is the sky the limit. Zie naar TSLA, APRN of in een verder verleden: VW.
Ik wacht sowieso op echte paniek en margin calls voor ik iets verkoop. Moeilijk in te schatten wat bedrijf waard is met de nieuwe cycle, maar 1,5B lijkt me haalbaar.
Ik wacht sowieso op echte paniek en margin calls voor ik iets verkoop. Moeilijk in te schatten wat bedrijf waard is met de nieuwe cycle, maar 1,5B lijkt me haalbaar.
Op de lange termijn zie ik hier toch geen toekomst in. Ik heb al in geen tien jaar geen fysiek PC spel meer gekocht, alles gebeurt online.
Dit is een special case, geen long term conviction buy.
De obligatie is aan het effectenbestand van Bolero toegevoegd. Heb er geen gekocht maar ze staan wel op de watchlijst.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Obligaties zijn al 2 dagen licht aan het stijgen (eergisteren 71,5 USD):
http://www.oblible.com/bond+Gamestop+Co ... 3-2021.php
Op zich is dat een goed teken, anderzijds is het interessanter voor het bedrijf om ze zo goedkoop mogelijk op te kopen (zelfde met de koers tijdens hun inkoopprogramma uiteraard).
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Fun's over precies:p
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Heb je ondertussen gekocht? Ze stijgen elke dag een beetje, ondertussen 5% hoger dan 2 weken geleden:
http://www.oblible.com/bond+Gamestop+Co ... 3-2021.php
Weet jij waar we volumes kunnen zien? Benieuwd hoeveel debt ze reeds hebben teruggekocht (laatste stavaza was 419M$ als ik me niet vergis).