GameStop
TIP
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: GameStop
Wat is uw positie? Long of sidelines?gpv1 schreef: ↑8 oktober 2020, 22:50GameStop is gewoon een van de vele klanten van Microsoft; ik zou het belang daarvan voor GameStop nu niet echt overschatten hoor (ik zou zelfs zeggen: het zal geld kosten)stockzombie schreef: ↑8 oktober 2020, 22:28 Revenue sharing met MSFT (Xbox) voor de lange termijn? Ondersteuning van de customer experience door één van de grootste bedrijven ter wereld? De bevestiging dat MSFT jou nodig heeft om één van zijn flagship products aan de man te brengen?En Microsoft heeft GameStop nodig net zoals ze Gamestop vroeger nodig had. Het is gewoon een verkoopskanaal. Voor een Xbox en All Access kan je ook elders terecht; GameStop is geen exclusieve partner.
Het zegt toch genoeg dat dit niet spectaculaire nieuws zo'n spectaculaire stijging veroorzaakt. Wat gaat de koers doen als ze met écht goed nieuws komen, zoals exploderende winstcijfers vanaf Q4? Deze stijging bevestigt de case gewoon. Weer een spijker erbij in de doodskist van de shorters.
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Goh ja, ik vond dat ik er toch iets te zwaar inzat en had daardoor gisteren een stukje verkocht en wou op 50% winst (= 11 USD) ook nog een stuk verkopen, vandaar dat order dat nu is afgegaan.stockzombie schreef: ↑8 oktober 2020, 22:54Dude, seriously, dit is den 2e keer dat ge te vroeg verkoopt. Anyway, dit weekend bbq, spijtig van't slecht weerLaCucaracha schreef: ↑8 oktober 2020, 22:32 Holy fuck zeg, dit had ik niet zien aankomen... ik ben idd gerustgesteld.
Helaas gisteren een klein stuk verkocht op 9,36 en vanmorgen een verkooporder voor een iets groter deel op 11 dat is afgegaan
Karma voor de non-believer zeker;)
Gelukkig nog altijd een een kleine 40% van mijn initiele positie en die ga ik toch nog even laten staan:)![]()
Alleen was de timing wat ongelukkig achteraf bekeken...
Soit ik heb al bij al nog steeds een deftige positie gegeven het feit dat dit toch een risicovol aandeel blijft...
Al bij al heb ik er vrede mee en al zeker als het nu naar 20 USD gaat:)
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
14.85 after hours. Gap met $15 gaat zeker gedicht worden. Margin calls gaan morgen en in't weekend zeker beginnen afgaan. Als je je afvraagt hoe SQ er uit ziet, zie hier APRN op 5 dagen:
close volume(M) dagwinst(%)
2,28 0,75 -
3,82 18 68%
6,55 32 71%
16,25 49 148%
28,84 25 77%
close volume(M) dagwinst(%)
2,28 0,75 -
3,82 18 68%
6,55 32 71%
16,25 49 148%
28,84 25 77%
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
volume vandaag: 65M = het totaal aantal aandelen 
-
superbosko
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik lees echt nergens een revenue sharing agreement.stockzombie schreef: ↑8 oktober 2020, 22:28
Revenue sharing met MSFT (Xbox) voor de lange termijn? Ondersteuning van de customer experience door één van de grootste bedrijven ter wereld? De bevestiging dat MSFT jou nodig heeft om één van zijn flagship products aan de man te brengen?
"both benefit of the life time value of Xbox players"
Dat is maar logisch hé. Die kopen consoles en games, sommigen via GameStop, en dus hebben beide partijen een voordeel.
Non-news dus
Maar ben wel blij voor de mensen die long zitten!
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Jefferies interpreteert het althans zo:superbosko schreef: ↑9 oktober 2020, 07:15Ik lees echt nergens een revenue sharing agreement.stockzombie schreef: ↑8 oktober 2020, 22:28
Revenue sharing met MSFT (Xbox) voor de lange termijn? Ondersteuning van de customer experience door één van de grootste bedrijven ter wereld? De bevestiging dat MSFT jou nodig heeft om één van zijn flagship products aan de man te brengen?
Dat is maar logisch hé. Die kopen consoles en games, sommigen via GameStop, en dus hebben beide partijen een voordeel.
Non-news dus
Jefferies analyst Stephanie Wissink reiterated a Buy rating on GameStop (GME) after it announced a cloud solutions partnership with Microsoft (MSFT). Wissink said the news is a net positive to her thesis, as it embeds three coincident events: GameStop's planned implementation of Microsoft's back office systems, rollout of Microsoft's Surface and mobile tech across GameStop stores, and a revenue sharing agreement for Xbox digital sub value over the lifecycle of the customer.
https://thefly.com/landingPageNews.php? ... -Jefferies
Zoals ik al eerder zei heb ik geen positie, maar ik volg het aandeel wel.
All Access is een abonnementsformule waarbij je de Xbox over een termijn van 24 maanden afbetaalt en je toegang krijgt tot een spelletjescataloog. Het verkregen abonnementsgeld wordt logischerwijze verdeeld onder Microsoft en de retailer. All Access bestaat al een paar jaar; vroeger alleen bij Microsoft zelf, nu bij Walmart, Best Buy, GameStop en Target. Je hebt wel gelijk als je zegt dat het geen nieuws is. Dat GameStop dit ging aanbieden was door Microsoft nl. op 9 september al aangekondigd en de preorders voor All Access gingen al op 22 september van start bij alle retailers, dus incl. GameStop.superbosko schreef: ↑9 oktober 2020, 07:15
Ik lees echt nergens een revenue sharing agreement.
Non-news dus
De enige bedoeling van dat persbericht, en dan vooral de sensationele titel in combinatie met het vooraf laten stilleggen van de handel, was om de koers omhoog te stuwen. Slim gedaan, al doet het mij ook wel een beetje denken aan pumptechnieken van penny stocks.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
En Invester Relations heeft het ook bevestigd.nyotaimori schreef: ↑9 oktober 2020, 07:54Jefferies interpreteert het althans zo:superbosko schreef: ↑9 oktober 2020, 07:15
Ik lees echt nergens een revenue sharing agreement.
Non-news dus
Jefferies analyst Stephanie Wissink reiterated a Buy rating on GameStop (GME) after it announced a cloud solutions partnership with Microsoft (MSFT). Wissink said the news is a net positive to her thesis, as it embeds three coincident events: GameStop's planned implementation of Microsoft's back office systems, rollout of Microsoft's Surface and mobile tech across GameStop stores, and a revenue sharing agreement for Xbox digital sub value over the lifecycle of the customer.
https://thefly.com/landingPageNews.php? ... -Jefferies
Lijkt me geen nieuws dat +44% waard is/was. Maar ik ga niet klagen.
Ga waarschijnlijk een verplichte verkoop van een deel van mijn positie krijgen vandaag aangezien ze boven $13,7 zullen openen.
Ga waarschijnlijk een verplichte verkoop van een deel van mijn positie krijgen vandaag aangezien ze boven $13,7 zullen openen.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Lijkt mij eerder om revenue diverification dan om revenue sharing te gaan volgens het Reuters artikel.
GameStop, which already sells Microsoft's flagship Xbox gaming console, said here it would now offer a two-year digital subscription package with the consoles to players at no upfront cost.
Brokerage Jefferies said the agreement provides GameStop access to revenue created at the gamer level, instead of solely on the piece of content sold.
GameStop, which did not disclose the financial terms of the deal, said it planned to roll out Microsoft’s 365 services and workplace messaging app Teams in its stores and equip store associates with new Surface devices.
Zou mij verwonderen dat de koers boven $13 zou openen, nu het besef is door gedrongen dat het om gebakken lucht gaat, zullen er heel wat longs klaar staan om winst te nemen. Misschien heb je geluk en kun je ze later op de dag aan een paar dollar lager terug kopen, net zoals de shorters van dagelijkse volatiliteit profiteren
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Naast het feit dat dit nieuws een positief effect zal hebben op zowel top als bottom line results (dat misschien niet zo groot zal zijn), vergeten sommige hier mss wel het belangrijkste nieuws:
-de toekomst van het bedrijf is verzekerd op de midlange termijn!
En dit was juist hetgeen waar de 100% shorts op aan het wedden waren: GME chapter 11 tegen 2023, anders betaal je geen 30% borrow fee.
En wat zien we dat gisteren gebeurd is:
the 2021 bonds traded at $100.45 on heavy volume.
the 2023 bonds traded at $100.50 on heavy volume.
En obligatiebeleggers zijn echt geen uilen.
En de discussie is hier dat +40% op dit nieuws te veel zou zijn, maar feit is ook:
vind eens een bedrijf met:
-$6B omzet
-zeer snelle groei in e-commerce tak die reeds 20% van de omzet uitmaakt
-FCF positief in 2020
-netto cash positie van meer dan 1/3e van de market cap
-actief in sexy en groeiende industrie als gaming
voor de prijs van GME?..
Ik snap wel dat je probeert te rationaliseren waarom iets niet rationeel zou zijn als je geen positie hebt en de trein ziet vertrekken, maar dat is psychologie
(en TSLA valt ook niet te rationaliseren)
-de toekomst van het bedrijf is verzekerd op de midlange termijn!
En dit was juist hetgeen waar de 100% shorts op aan het wedden waren: GME chapter 11 tegen 2023, anders betaal je geen 30% borrow fee.
En wat zien we dat gisteren gebeurd is:
the 2021 bonds traded at $100.45 on heavy volume.
the 2023 bonds traded at $100.50 on heavy volume.
En obligatiebeleggers zijn echt geen uilen.
En de discussie is hier dat +40% op dit nieuws te veel zou zijn, maar feit is ook:
vind eens een bedrijf met:
-$6B omzet
-zeer snelle groei in e-commerce tak die reeds 20% van de omzet uitmaakt
-FCF positief in 2020
-netto cash positie van meer dan 1/3e van de market cap
-actief in sexy en groeiende industrie als gaming
voor de prijs van GME?..
Ik snap wel dat je probeert te rationaliseren waarom iets niet rationeel zou zijn als je geen positie hebt en de trein ziet vertrekken, maar dat is psychologie
-
LaCucaracha
- Sr. Member

- Contacteer:
Als er op dit koersniveau en na dit nieuws ( waarbij de onderliggende boodschap dat GME nog niet uitgezongen is belangrijker is dan het nieuws van het "partnership") de shorters nog niet beginnen coveren, dan zullen ze het nooit doen en zal er dus geen short squeeze komen...
En dan kunnen we ons weer afvragen: waarom coveren ze niet?
Essentieel blijft natuurlijk hoeveel marge de shorters hebben
( op welke koers hebben ze geshort) en hoe lang ze het nog kunnen en/of willen uitzingen...
Op deze essentiele formatie hebben we geen zicht...
Als alle longs gewoon blijven uitlenen, dan verandert er atuurlijk ook niets...
( op welke koers hebben ze geshort) en hoe lang ze het nog kunnen en/of willen uitzingen...
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Vanavond na sluiting hebben we nieuwe cijfers over de SI, maar die zijn op het moment van publicatie reeds verouderd. Sinds gisterenavond waren er op iborrow geen aandelen beschikbaar om te shorten. Ik vermoed dat er gisteren wel wat gecovered is (75M aandelen verhandeld). Ook de koersbewegingen van de bonds zijn een indicatie.LaCucaracha schreef: ↑9 oktober 2020, 13:42 Als er op dit koersniveau en na dit nieuws ( waarbij de onderliggende boodschap dat GME nog niet uitgezongen is belangrijker is dan het nieuws van het "partnership") de shorters nog niet beginnen coveren, dan zullen ze het nooit doen en zal er dus geen short squeeze komen...