GameStop
TIP
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: GameStop
Inderdaad een nogal doorzichtige poging om de druk even van de ketel te laten. De kans is niet onbestaande dat Citron er nog wat aan heeft verdiend ook.stockzombie schreef: ↑19 januari 2021, 18:54Ze zijn die 5 puntjes nu snel aan't uitwerken. Melvin wou gewoon de breakout stoppen. Timing was belangrijk. Morgen wordt schijnvertoning en de markt heeft het door. Schaamteloze marktmanipulatie. Jim Cramer ook al deksel op de neus gekregen. We schrijven geschiedenis en ik verwacht ne film binnen jaar of twee.nyotaimori schreef: ↑19 januari 2021, 16:52
De ene shorter die de rug van de andere krabt?
Ik zie vooral een bedrijf dat een (erg snelle) rerating van de markt heeft gekregen door de steeds meer erkende verandering van het narratief van 'de volgende BlockBuster, op de rand van het faillissement' naar een potentiële uitdager van Amazon op vlak van gaming e-commerce met toch wel een aantal troefkaarten in de handen. Met een market cap van amper 2,5B nog steeds een steal voor de lange termijn, risk-rewardgewijs imho.
Benieuwd naar die vijf puntjes in elk geval.
Enfin, als dit het beste plan was dat ze in het weekend konden bekokstoven ben ik niet ongerust. Het heeft zelfs een beetje de zoete geur van wanhoop

Wat ik ook mogelijk acht is dat de shorts onmiddelijk na het 'nieuws' (

Het kan natuurlijk ook dat ze echt met een nieuw inzicht afkomen, maar ik acht die kans eerder klein.
Het wordt nog een volatiele week.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
-
- Jr. Member
- Contacteer:
125 000 stuks, dat zijn er nog minstens 375 000 te gaan de volgende dagen voor Alen en Grube.stockzombie schreef: ↑19 januari 2021, 23:47 https://www.sec.gov/Archives/edgar/data ... 654664.xml
Nieuwe directors zijn aant kopen.
Ik hoop op meer...
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Vanaf de zijlijn bekeken: $45 was volgens mij een heel mooi moment om uit te stappen voor aandeelhouders. Meer dan $3 miljard is dit bedrijf volgens mij intrinsiek niet waard, gezien de enorme uitdagingen waar het voor staat. Voor 2020 en 2021 verwachten analisten een negatieve vrije kasstroom, voor 2022 nog geen consensus forecasts beschikbaar, misschien omwille van de onzekerheid rond het bedrijf.
De koers kan natuurlijk nog veel hoger, maar waarom het risico nemen...
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Waarom had Volkswagen in 2008 even de grootste marktkapitalisatie ter wereld? Door zijn intrinsieke waarde?
Los daarvan heb ik het grootste deel van mijn positie ook al verkocht hoor. Pigs get fat, hogs get slaughtered.
Los daarvan heb ik het grootste deel van mijn positie ook al verkocht hoor. Pigs get fat, hogs get slaughtered.
Heb dan toch maar mijn covered call terug gekocht (voor een stuk hogere premie).
Dus terug 100 aandelen vol in bezit om op nog een squeeze te speculeren.
Ben het aan de rollercoaster genaamd Gamestop verplicht om er voor te gaan.
Dus terug 100 aandelen vol in bezit om op nog een squeeze te speculeren.
Ben het aan de rollercoaster genaamd Gamestop verplicht om er voor te gaan.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Heel de investing world kijkt nu naar $GME: https://twitter.com/jimcramer/status/13 ... 4958899203
Cramer turns bullish? Alleszins nooit saai met GME
Cramer turns bullish? Alleszins nooit saai met GME

- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Achteraf bekeken was ik heel dom om stukje te verkopen aan $15, $21, $31,5, $40,5... maar dat is altijd zo met hindsight. Was $45 de top? Misschien. Heb ik stukjes te vroef verkocht? Zeker.gpv1 schreef: ↑20 januari 2021, 11:05 Vanaf de zijlijn bekeken: $45 was volgens mij een heel mooi moment om uit te stappen voor aandeelhouders. Meer dan $3 miljard is dit bedrijf volgens mij intrinsiek niet waard, gezien de enorme uitdagingen waar het voor staat. Voor 2020 en 2021 verwachten analisten een negatieve vrije kasstroom, voor 2022 nog geen consensus forecasts beschikbaar, misschien omwille van de onzekerheid rond het bedrijf.
Wat is nog zeker:
P/S ratio's (yahoo finance):
GME: 0,45
BBY: 0,66
CHWY: 6,67
PTON: 18,92
E-commerce: E-Commerce sales, which are included in comparable store sales, rose 309% and represented approximately 34% of total company sales, with total worldwide E-Commerce sales year to date reaching over $1.35 billion, far exceeding the Company’s $1.0 billion growth objective;
https://seekingalpha.com/article/439984 ... ue-streams
Mijn stelling:
-met een P/S vergelijkbaar met BBY is GME normaal/conservatief gewaardeerd ($50)
-indien het succesverhaal van Chewy.com kan herhaald worden (en alle key members zijn nu aan boord) is de sky the limit
-ik heb nog eens niet gesproken over een mogelijke MOASS
Allez, Citron stelt zijn livestream uit tot morgen. Vriendelijke jongens 

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
-
- Sr. Member
- Contacteer:
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Goh waarom het risico nemen...gpv1 schreef: ↑20 januari 2021, 11:05 Vanaf de zijlijn bekeken: $45 was volgens mij een heel mooi moment om uit te stappen voor aandeelhouders. Meer dan $3 miljard is dit bedrijf volgens mij intrinsiek niet waard, gezien de enorme uitdagingen waar het voor staat. Voor 2020 en 2021 verwachten analisten een negatieve vrije kasstroom, voor 2022 nog geen consensus forecasts beschikbaar, misschien omwille van de onzekerheid rond het bedrijf.
GME is enkel voor de ongeziene short interest en het bijbehorende squeezepotentieel al een interessante kandidaat om in portefeuille te houden. Als je nog geen positie hebt en toch aandelen wil kopen nu, is het een beetje als bij roulette alles op het getal 23 inzetten: een kleine kans op een gigantische payout. Met één klein verschil: als het balletje niet op 23 belandt ben je je je geld niet kwijt, maar ben je gewoon aandeelhouder geworden van een bedrijf met op middellange termijn een redelijke kans om een mooi turnaroundverhaal te worden.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Schaamteloze markt manipulatie. Er zijn fortuinen verdiend en verloren gegaan met hun geïnitieerde dip.nyotaimori schreef: ↑20 januari 2021, 17:42Ze wisten gisteren nog niet dat het vandaag inauguratie was. Weer wat tijd gewonnen...
Wat is dat trouwens met die 'WSB'? Een legertje Robin Hood traders dat de handel in sommige aandelen overneemt?
Gaat er precies ludiek aan toe.
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets ... ouncement/
Of
"Forgive me Papa Elon. I'll be back, but a higher purpose beckons. GME

YOLO"
Ik zit liever niet in hetzelfde schuitje als Tesla longs.
Of
"Forgive me Papa Elon. I'll be back, but a higher purpose beckons. GME
Ik zit liever niet in hetzelfde schuitje als Tesla longs.
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Die gaan zeker hun plaatsje in de film krijgenjens_dev schreef: ↑20 januari 2021, 17:54 Wat is dat trouwens met die 'WSB'? Een legertje Robin Hood traders dat de handel in sommige aandelen overneemt?
Of
"Forgive me Papa Elon. I'll be back, but a higher purpose beckons. GMEYOLO"