GameStop
TIP
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: GameStop
Puntje 1 van het fameuze vijfpuntenplan (dat ik overigens eerder bullish vind
: 'er heeft nog geen squeeze plaatsgevonden') zou weleens een leugentje om bestwil kunnen bevatten: op E-trade bijvoorbeeld is shorten niet meer mogelijk omdat er geen aandelen beschikbaar zijn:

De verklaring dat de vergoeding om aandelen te lenen meevalt zullen we maar onder journalistieke vrijheid catalogiseren zeker?
Shorters hebben zichzelf in een diepe put gegraven, ik zie niet hoe ze er zonder kleerscheuren uit gaan geraken...
Stel u voor dat er de komende weken/maanden een positief nieuwtje verschijnt (niet helemaal ondenkbaar op het toppunt van een cyclische tailwind...): Cohen die CEO wordt, Cohen die een stukje van zijn masterplan ontsluiert, een onverwachte meevaller in Q4 earnings, een partnership met Sony/Nintendo, een nieuwe investeerder die zich aanmeldt, ...

De verklaring dat de vergoeding om aandelen te lenen meevalt zullen we maar onder journalistieke vrijheid catalogiseren zeker?
Shorters hebben zichzelf in een diepe put gegraven, ik zie niet hoe ze er zonder kleerscheuren uit gaan geraken...
Stel u voor dat er de komende weken/maanden een positief nieuwtje verschijnt (niet helemaal ondenkbaar op het toppunt van een cyclische tailwind...): Cohen die CEO wordt, Cohen die een stukje van zijn masterplan ontsluiert, een onverwachte meevaller in Q4 earnings, een partnership met Sony/Nintendo, een nieuwe investeerder die zich aanmeldt, ...
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
$50 binnen paar minuten
De Taycan al besteld? Ondertussen toch een 4S Turbo full option ipv het instapmodel
Ik verdenk Bolero er toch van dat ze securities lending doen met de GME van hun klanten. Ook al beweren ze van niet.
Heb even getest en krijg weer een melding dat een volledig verkooporder niet mogelijk is omwille van het geblokkeerd zijn van bepaalde effecten. Ondanks ik geen GME opties heb uitstaan. Enkel een geschreven put op UNFI maar die kan mijn $ account ruim waarborgen.
Heb even getest en krijg weer een melding dat een volledig verkooporder niet mogelijk is omwille van het geblokkeerd zijn van bepaalde effecten. Ondanks ik geen GME opties heb uitstaan. Enkel een geschreven put op UNFI maar die kan mijn $ account ruim waarborgen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Aan $70 zijn het toch 2 bbq's het Cucaracha? Jaja, ik zorg voor 2 T-shirts dan
.
Weer een kwart buiten tot 4% portfolio. Ik verkoop alleen de stijging.
-
nyotaimori
- Sr. Member

- Contacteer:
En de 50 $ is gesneuveld. Waar zitten die risico-analysten van die fondsen die short zijn? Moeten die eens niet aan de CIO laten weten dat hun GME-trade het potentieel heeft hun fonds op te blazen?
Update: helpdesk heeft me teruggemaild.reteiP schreef: ↑22 januari 2021, 17:32 Ik verdenk Bolero er toch van dat ze securities lending doen met de GME van hun klanten. Ook al beweren ze van niet.
Blijkbaar nemen ze als waarborg voor geschreven puts of calls niet perse als eerste beschikbare cash, maar dus in mijn geval GME aandelen die ze blokkeren... Dat doen ze toch waarschijnlijk om uit te lenen zou ik denken.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Dit lijkt me ook zo. Ben je zeker dat Bolero belooft om niets uit te lenen?reteiP schreef: ↑22 januari 2021, 17:50Update: helpdesk heeft me teruggemaild.reteiP schreef: ↑22 januari 2021, 17:32 Ik verdenk Bolero er toch van dat ze securities lending doen met de GME van hun klanten. Ook al beweren ze van niet.
Blijkbaar nemen ze als waarborg voor geschreven puts of calls niet perse als eerste beschikbare cash, maar dus in mijn geval GME aandelen die ze blokkeren... Dat doen ze toch waarschijnlijk om uit te lenen zou ik denken.
Ik heb hun dit ooit expliciet gevraagdstockzombie schreef: ↑22 januari 2021, 17:52Dit lijkt me ook zo. Ben je zeker dat Bolero belooft om niets uit te lenen?reteiP schreef: ↑22 januari 2021, 17:50
Update: helpdesk heeft me teruggemaild.
Is het dan ook niet handig om te kijken waar die hedgefunds nog short zitten? Die zullen hun cash ergens moeten aanzuiveren?stockzombie schreef: ↑22 januari 2021, 17:51Diamond handsNee heb paar % verkocht boven de $50, maar $GME is nog steeds 15% van mijn net worth. Volgende week margin calls. En een paar hedge funds die omvallen
.
Dillard's steeg recent ook wel wat.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Smart thinking. Check Melvin Capital.Umi schreef: ↑22 januari 2021, 18:00Is het dan ook niet handig om te kijken waar die hedgefunds nog short zitten? Die zullen hun cash ergens moeten aanzuiveren?stockzombie schreef: ↑22 januari 2021, 17:51
Diamond handsNee heb paar % verkocht boven de $50, maar $GME is nog steeds 15% van mijn net worth. Volgende week margin calls. En een paar hedge funds die omvallen
.
Dillard's steeg recent ook wel wat.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Bij deze: https://fintel.io/i/melvin-capital-management-lp
De positie van Melvin is eigenlijk: LONG AMZN vs SHORT alles Brick & Mortar