Garantie pensioensparen: keuze bank belangrijk?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Garantie pensioensparen: keuze bank belangrijk?
Dag iedereen,
Ik heb alreeds 3 jaar een pensioenspaarfonds bij BNP. Aangezien Nagelmackers, hetzelfde fonds aanbiedt aan dezelfde voorwaarden en ik tevens een hypotheek heb lopen bij hen, denk ik erover na mijn fonds naar hen over te dragen.
Als ik de ratings bekijk dan scoort BNP vrij goed, maar is dit belangrijk voor de garantie van dit fonds? Is dit hetzelfde als bij spaarrekeningen of maakt de keuze van de bank (verstrekker) niets uit aangezien dit hetzelde fonds is?
Alvast bedankt.
Ik heb alreeds 3 jaar een pensioenspaarfonds bij BNP. Aangezien Nagelmackers, hetzelfde fonds aanbiedt aan dezelfde voorwaarden en ik tevens een hypotheek heb lopen bij hen, denk ik erover na mijn fonds naar hen over te dragen.
Als ik de ratings bekijk dan scoort BNP vrij goed, maar is dit belangrijk voor de garantie van dit fonds? Is dit hetzelfde als bij spaarrekeningen of maakt de keuze van de bank (verstrekker) niets uit aangezien dit hetzelde fonds is?
Alvast bedankt.
Re: Garantie pensioensparen: keuze bank belangrijk?
Bij fondsen is er geen wettelijke garantie zoals bij spaarrekeningen. Dat wil niet zeggen dat je je geld kwijt bent wanneer de bank failliet gaat. Fondsen worden namelijk buiten de bank bewaard. Bij een faillissement van de bank blijven je fondsen buiten schot. Het maakt dan ook niet uit bij welke bank of in welk fonds je belegt. Zeker niet als het over hetzelfde fonds gaat. Dan is je rendement gelijk. Eventuele instapkosten of beheerskosten die de bank aanrekent kunnen wel een verschil maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.