Garantiefonds
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Garantiefonds
Hallo,
Een vraagje ivm garantiefonds.
Situatie, ik heb een zich en spaarrekening bij BNP paribas, zichtrekening op mijn naam en mijn vrouw heeft volmacht.
Spaarrekening op mijn naam.
Zicht en spaarrekening samen boven 100.000 Euro.
Ik veronderstel dat bij een eventueel falen van de bank ik alles boven de 100.000 kwijt ben.
Wat doe ik nu best ( geen tips over fondsen of beleggingen aub )
Als ik de spaarrekening op onze beide namen zet zijn we dan gedekt tot 200.000. ( dus beiden voor 100.000 )
Misschien best om de zichtrekening eveneens op beide namen zetten ipv volmacht ?
Of tweede spaarrekening openen op naam van mijn echtgenote ?
Worden de bedragen van pensioensparen tak21 en lange termijnsparen tak21 bijgerekend of worden deze afzonderlijk beschermd?
Mvg
Situatie, ik heb een zich en spaarrekening bij BNP paribas, zichtrekening op mijn naam en mijn vrouw heeft volmacht.
Ik veronderstel dat bij een eventueel falen van de bank ik alles boven de 100.000 kwijt ben.
Als ik de spaarrekening op onze beide namen zet zijn we dan gedekt tot 200.000. ( dus beiden voor 100.000 )
Misschien best om de zichtrekening eveneens op beide namen zetten ipv volmacht ?
Worden de bedragen van pensioensparen tak21 en lange termijnsparen tak21 bijgerekend of worden deze afzonderlijk beschermd?
Mvg
Re: Garantiefonds
Gezamenlijke rekening is voor elk 100 000 €, dus daar mag 200 000 € op staan vooraleer je geld verliest.Scorpio7 schreef: ↑21 november 2018, 21:48 Hallo,
Mvg
Dat van die tak 21 en 23 zal iemand anders moeten beantwoorden, daar doe ik niet aan mee
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Garantiefonds
Door de bovengenoemde beschermingsmaatregelen is de kans dat een Belgische verzekeraar toch failliet gaat bijzonder klein. Gebeurt dit toch, dan bent u extra beschermd via het Garantiefonds. Per verzekeringnemer en per verzekeringsmaatschappij geniet u een extra bescherming tot 100 000 euro.
Opgelet,
deze bescherming geldt enkel voor tak 21-levensverzekeringen (met uitsluiting van de tweede pijler), niet voor tak 23.
deze bescherming geldt enkel voor Belgische verzekeraars. Sommige verzekeraars zijn actief in België, maar hebben hun juridische hoofdzetel in een ander land. Zij vallen onder een andere wetgeving.
Goed om te weten: deze bescherming voor tak 21-spaarverzekeringen is cumuleerbaar met de depositogarantie van 100.000 euro op zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons op naam.
Door de bovengenoemde beschermingsmaatregelen is de kans dat een Belgische verzekeraar toch failliet gaat bijzonder klein. Gebeurt dit toch, dan bent u extra beschermd via het Garantiefonds. Per verzekeringnemer en per verzekeringsmaatschappij geniet u een extra bescherming tot 100 000 euro.
Opgelet,
deze bescherming geldt enkel voor tak 21-levensverzekeringen (met uitsluiting van de tweede pijler), niet voor tak 23.
deze bescherming geldt enkel voor Belgische verzekeraars. Sommige verzekeraars zijn actief in België, maar hebben hun juridische hoofdzetel in een ander land. Zij vallen onder een andere wetgeving.
Goed om te weten: deze bescherming voor tak 21-spaarverzekeringen is cumuleerbaar met de depositogarantie van 100.000 euro op zichtrekeningen, spaarrekeningen, termijnrekeningen en kasbons op naam.
Wat hierboven staat is het Leterme verhaaltje om de bevolking gerust te stellen.ludo schreef: ↑21 november 2018, 22:00 Garantiefonds
Opgelet,
De realiteit is het garantiefonds is een lege doos.
Waar de belasting betaler mag voor opdraaien.
En zou eerder geneigd zijn te spreiden over bvb bnp en een kleinere bank.
Hoe groter de bank en problemen , hoe langer het gaat duren eer ge aan uw centen kan.
Laat die grootbank links liggen , kost u alleen maar centjes.( lees geen tot heel weinig rente)
Bnp 0,11 andere 0,4 % dit als dank voor uw vertrouwen vanwege Bnp.
En de Fsma kan makkelijker ingrijpen bij een een Belgische dan Franse bank.
Estate Guru believer.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Goh een lege doos, je moet maar is in de jaarrekeningen kijken wat de banken aan bankentaks betalen (ze zullen hierover heel graag een paragraaf meedelen om hun ongenoegen te uiten). Maar je hebt gelijk hoor, als KBC of BNP morgen failliet gaat, vergeet het dan maar, dat kan geen enkele overheid of fonds op zich nemen.
A la limite een Optima bank beschermen is zowat de maximum dat zo'n fonds aan kan.
A la limite een Optima bank beschermen is zowat de maximum dat zo'n fonds aan kan.
Meen dat In hun reglement staat dat ze in dat geval aan de banken zullen vragen om het verschil bij te passen 
Leterme was dat ook niet diegene die zij Arco komt wel in orde.
Dat verhaaltje kennen we natuurlijk heel goed.
Tjeven zijn heel goed om voor hun eigen te zorgen , lukt het niet als burgemeester , dan trekken we maar de kop voor Europa.
Estate Guru believer.
-
anonymous
Dat garantiefonds is een beetje hetzelfde als wijlen het zilverfonds. A pile of shit.
ze kunnnen misschien een garantiefonds voor uittredende Ministeriele vergoedingen te betalen oprichten
Ik zou een spaarrekening openen bij een andere bank waar je meer interest krijgt als bij BNP Paribas fortis.
en daar een deel van het spaargeld zetten.
en daar een deel van het spaargeld zetten.
Das een stapje te ver hoor.
Mijn bankier zegt dat het op een ander niet veilig is mijn spaargeld onder te brengen.
En bnp zorgt toch zo goed voor mij.
Estate Guru believer.
Yaris ,
Tussen de regeltjes lezen aub.
Is het praatje waar ouderen mee worden geconfronteerd.
En deze komt van een jonge medewerker , die het na een paar maanden is afgestapt.
Was van hogerhand opgedragen.
Estate Guru believer.