garantiefondsen brengen minder op dan spaarrekening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
garantiefondsen brengen minder op dan spaarrekening
Wie dus denkt om betere rendementen te halen dan een spaarrekening door in fondsen met kapitaalsbescherming te stappen, denkt dus beter twee keer na.
Wie echt een grotere opbrengst wil zien, kan dus beter in een open fonds stappen. Maar dan niet in een fonds van de grootbanken, want daar weten we ook van dat die een benedengemiddeld rendement bieden.
Wie echt een grotere opbrengst wil zien, kan dus beter in een open fonds stappen. Maar dan niet in een fonds van de grootbanken, want daar weten we ook van dat die een benedengemiddeld rendement bieden.
Re: garantiefondsen brengen minder op dan spaarrekening
Ik zou persoonlijk GEEN product nemen met kapitaalgarantie...
Kan je toch ook zelf zonder al die instapkosten, hoe ?
10.000 euro met kap garantie over 10 jaar:
8000 euro op e-spaarrekening geeft na 10 jr aan huidige rente 10.000 euro
stijgt rente, wat zal gebeuren in die 10 jaar, heb je hier ook al winst.
De overige 2000 euro kan je dan beleggen in bv fondsen:
grondstoffen, bel20, enz...
via rabobank met geringe instapkosten (1%)
Je kan al fondsen kopen vanaf 100 euro per aankoop. Dus kan je die 2000 euro perfect spreiden !
Na 10 jaar heb je dan:
MIN 10.000 euro via e-spaar (=kapitaalgarantie ZONDER instapkosten !)
+ waarde van je fondsen.
Voordeel: Er staat nergens geld 'vast'. Je kan er zonder extra kosten makkelijk aan.
Speel dus zelf een beetje bank ipv de kosten aan hen te verliezen.
Ik doe het via deze manier.
Maja, wie ben ik ?
Kan je toch ook zelf zonder al die instapkosten, hoe ?
10.000 euro met kap garantie over 10 jaar:
8000 euro op e-spaarrekening geeft na 10 jr aan huidige rente 10.000 euro
stijgt rente, wat zal gebeuren in die 10 jaar, heb je hier ook al winst.
De overige 2000 euro kan je dan beleggen in bv fondsen:
grondstoffen, bel20, enz...
via rabobank met geringe instapkosten (1%)
Je kan al fondsen kopen vanaf 100 euro per aankoop. Dus kan je die 2000 euro perfect spreiden !
Na 10 jaar heb je dan:
MIN 10.000 euro via e-spaar (=kapitaalgarantie ZONDER instapkosten !)
+ waarde van je fondsen.
Voordeel: Er staat nergens geld 'vast'. Je kan er zonder extra kosten makkelijk aan.
Speel dus zelf een beetje bank ipv de kosten aan hen te verliezen.
Ik doe het via deze manier.
Maja, wie ben ik ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
jammer genoeg heb ik dit zelf met scha en schande moeten ondervinden
de zo mooi voorgestelde fondsen blijken achteraf maar weinig opbrengst op te leveren, in mijn geval zelfs bijna niks
gelukkig heb ik nu jullie om mij te informeren
de zo mooi voorgestelde fondsen blijken achteraf maar weinig opbrengst op te leveren, in mijn geval zelfs bijna niks
gelukkig heb ik nu jullie om mij te informeren

Troost u, ben vroeger ook in die val gelopen -> zeker 8% per jaar meneer... ja hallo ? met 20% verlies buiten gezwierd na 5 jaar...
Ze maken de mensen maar wat wijs ! Zelfs nu durven ze nog bellen met advies, maar het wordt meestal snel stil aan de overkant... de laatste keer zei de persoon van de bank veel geleerd te hebben...(en ik moet dat geloven)
Ze maken de mensen maar wat wijs ! Zelfs nu durven ze nog bellen met advies, maar het wordt meestal snel stil aan de overkant... de laatste keer zei de persoon van de bank veel geleerd te hebben...(en ik moet dat geloven)

-
- VIP member
- Contacteer:
Ze moeten gewoon zoveel van dit product verkopen en zoveel van dat. Het welzijn van de klant is bijzaak. En moesten ze het zelf allemaal zo goed weten, ze zaten daar niet meer achter het loket of achter hun bureauke.Joker schreef:Ze maken de mensen maar wat wijs ! Zelfs nu durven ze nog bellen met advies, maar het wordt meestal snel stil aan de overkant... de laatste keer zei de persoon van de bank veel geleerd te hebben...(en ik moet dat geloven)
Fondsen met kapitaalsgarantie?Daar hebben ze mij destijds ook 2x mee liggen gehad (Fortis).Sindsdien werk ik met mijn geld zelf.Ook niet altijd positief maar gemiddeld toch beter dan bankproducten.Theoretisch klinkt alles zeer mooi,maar de echte valkuilen zijn voor de "klant"=melkkoe.
Volledig mee eens.Spijtig genoeg kom je zulke producten nog steeds tegen.Dwz dat er nog steeds veel mensen zulke beleggingen aangaan.Frisse Freddy schreef:Ze moeten gewoon zoveel van dit product verkopen en zoveel van dat. Het welzijn van de klant is bijzaak. En moesten ze het zelf allemaal zo goed weten, ze zaten daar niet meer achter het loket of achter hun bureauke.Joker schreef:Ze maken de mensen maar wat wijs ! Zelfs nu durven ze nog bellen met advies, maar het wordt meestal snel stil aan de overkant... de laatste keer zei de persoon van de bank veel geleerd te hebben...(en ik moet dat geloven)
daarom lees ik regelmatig dit topic, als ik vind dat er iets interresant bij is waag ik er mij ook aan wel met bescheiden bedragen.Davy V schreef:Fondsen met kapitaalsgarantie?Daar hebben ze mij destijds ook 2x mee liggen gehad (Fortis).Sindsdien werk ik met mijn geld zelf.Ook niet altijd positief maar gemiddeld toch beter dan bankproducten.Theoretisch klinkt alles zeer mooi,maar de echte valkuilen zijn voor de "klant"=melkkoe