gebruik argenta maestro kaart buiten eurozone
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
gebruik argenta maestro kaart buiten eurozone
om buiten europa gebruik te kunnen maken van de maestro functie op de argenta bankkaart, kan dit volgens het kantoor worden geactiveerd, en geld uit de muur halen eender waar ter wereld zou dan zonder kosten zijn in tegenstelling tot een kredietkaart. Klopt dit want zowel bij keytrade als DB worden er wel kosten aangerekend als je met de maestro kaart geld uit de muur haalt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: gebruik argenta maestro kaart buiten eurozone
bedankt; wel raar dat zij het dan wel kosteloos kunnen doen
Verleden jaar heb ik gewoon via een e-mail aan mijn Argenta-kantoor gevraagd om mijn Maestro debetkaart te activeren voor de periode van mijn vakantie buiten de eurozone.
Ze hebben het nodige gedaan en dit via e-mail bevestigd.
Ik heb zonder problemen en zonder kosten geld kunnen opnemen aan verschillende bankautomaten.
En gelukkig maar, want ik heb daar onvoorzien grote cash uitgaven moeten doen wegens medische kosten.
Ze hebben het nodige gedaan en dit via e-mail bevestigd.
Ik heb zonder problemen en zonder kosten geld kunnen opnemen aan verschillende bankautomaten.
En gelukkig maar, want ik heb daar onvoorzien grote cash uitgaven moeten doen wegens medische kosten.
@Nefertari,
Hoelang duurde het tot de activering was gebeurd?
Als je aan de automaat in België geld de eerste keer haalt is ze geactiveerd!
2. Kosten:
- Debetkaart binnenland (Bancontact ATM geen/ Proton / Maestro): geen
In het buitenland:- Debetkaart (Bancontact ATM geen / Proton / Maestro): geen
greetz
jempi25
2. Kosten:
- Debetkaart binnenland (Bancontact ATM geen/ Proton / Maestro): geen
In het buitenland:- Debetkaart (Bancontact ATM geen / Proton / Maestro): geen
greetz
jempi25
maar om de maestro functie buiten europa te kunnen gebruiken moet je toch langs het bankkantoor
Gewoon een mail naar je kantoorhouder sturen en dan is het in orde (bij mij toch).
Daar ik de e-mails opgeslagen had, kan ik nog zien dat ik exact na 1u15min reeds het volgende antwoord kreeg van mijn kantoor : "Ik heb de openstelling aangevraagd."fid509 schreef:@Nefertari,
Dat was op 2 november 2011 en ik vertrok op vakantie op 11/11/11. Op 15 en 16 november heb ik aan verschillende automaten geldopnames gedaan in de plaatselijke munteenheid (MAD).
Bij mij is dat gewoon via een e-mail aangevraagd aan mijn kantoor en via e-mail door hen bevestigd.bartman schreef:maar om de maestro functie buiten europa te kunnen gebruiken moet je toch langs het bankkantoor
Weet er iemand of je die functie ook kan activeren voor een langer verblijf in landen buiten Europa, vb bij een wereldreis?
Op website Argenta staat onder :
Debetkaart - Gebruik buiten Europa.
"Tijdelijke openstelling?
U vertrekt op vakantie naar een land dat niet op de onderstaande lijst voorkomt en u wenst de Maestro-functie tijdelijk terug open te stellen. Uw Argenta-kantoor helpt u graag verder. Onze medewerkers kunnen een aanvraag registreren om de kaart voor een periode van één maand opnieuw open te stellen. Houd uw debetkaart bij de hand. Bij uw aanvraag moet u immers uw kaartnummer kunnen opgeven. Dat nummer begint met de cijfers 6703 en staat enkel op de kaart zelf.
Het verwerken van de aanvraag duurt twee bankwerkdagen."
Debetkaart - Gebruik buiten Europa.
"Tijdelijke openstelling?
U vertrekt op vakantie naar een land dat niet op de onderstaande lijst voorkomt en u wenst de Maestro-functie tijdelijk terug open te stellen. Uw Argenta-kantoor helpt u graag verder. Onze medewerkers kunnen een aanvraag registreren om de kaart voor een periode van één maand opnieuw open te stellen. Houd uw debetkaart bij de hand. Bij uw aanvraag moet u immers uw kaartnummer kunnen opgeven. Dat nummer begint met de cijfers 6703 en staat enkel op de kaart zelf.
Het verwerken van de aanvraag duurt twee bankwerkdagen."
Heb de aanvraag via mail gedaan maar ik zal toch op het kantoor moeten langsgaan er dient een document te worden ondertekend
Woensdag een mailtje verstuurd via hun website en werd bijna direct door het kantoor gebeld om te vragen naar welk land ik vertrok. Blijkbaar moet je dat ook opgeven bij Argenta. Deze morgen nog voor alle zekerheid gevraagd of alles OK was en direct een confirmatie terug gekregen.
Ik leef in hoop en hopelijk komt er dus geld uit de ATM ter plaatse
Ik leef in hoop en hopelijk komt er dus geld uit de ATM ter plaatse
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
hey,
gewoon mailtje sturen met je kaartnummer, elke periode je in het buitenland bent en welk land (of continent bij wereldreis) en ze kunnen dit openstellen.
Normaal voor een maand, maar kan ook langer in geval van wereldreis enzz..
Je moet hiervoor niets tekenen op kantoor.
en het werkt hoor
gewoon mailtje sturen met je kaartnummer, elke periode je in het buitenland bent en welk land (of continent bij wereldreis) en ze kunnen dit openstellen.
Normaal voor een maand, maar kan ook langer in geval van wereldreis enzz..
Je moet hiervoor niets tekenen op kantoor.
en het werkt hoor