GECC - General Electric Capital Corporation
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
GECC - General Electric Capital Corporation
Heeft er iemand ervaring met GECC, General Electric Capital Corporation?
Overweeg om in deze obligatie in USD te stappen. Heeft een AA+ rating, loopt tot 2020
maar noteert wel boven pari.
Hun website geeft positieve info, doch dit is dan ook hùn website!
Overweeg om in deze obligatie in USD te stappen. Heeft een AA+ rating, loopt tot 2020
maar noteert wel boven pari.
Hun website geeft positieve info, doch dit is dan ook hùn website!
Re: GECC - General Electric Capital Corporation
Is er niemand van de leden die hier een idee heeft ? Obligatie is momenteel gedaald en te kopen licht boven pari. Ik ben zeer nieuwsgierig wat leden als robokat, Yaris, Al Fonds, enz hiervan vinden?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
voiddude
Re: GECC - General Electric Capital Corporation
GE (General Electric) moet zowat het grootste bedrijf ter wereld zijn. Als die failliet gaan dan hebben we pas een wereldwijde crash 
Re: GECC - General Electric Capital Corporation
Het licht boven pari komt overeen wat men bij de meeste banken pas kan krijgen na een jaar sparen.
Re: GECC - General Electric Capital Corporation
Risico's:
Debiteur
General Electric is het enige bedrijf dat nog overblijft van de oorspronkelijke DJ. Dit is echter de mama. Het gaat hier over een financieel vehikel GECC (General Electric Capital Corporation). Geniet van AA+ zoals Rabo.
Rente: Gezien de lange looptijd en het bijdrukken van dollars door de Amerikaanse staat zou hier wel eens een risico kunnen inzitten
Munt: de USD is een supervolatiele munt en dus een risicomunt
Je gaat van 16/9 tot nu interesten moeten betalen bovenop de koers die meegerekend worden in de 0,5% commissie. Ik vrees dat na 21% RV er niet veel gaat overschieten. Ik dacht dat je voor praktisch hetzelfde rendement een belegging kunt wagen met kapitaalbescherming. De vergelijking gaat wel niet 100% op maar toch.Veel hangt natuurlijk af van wat jouw doelstellingen en risicoprofiel zijn. Ik ben jammer genoeg, en niet in het minst voor mezelf, geen helderziende.
Debiteur
General Electric is het enige bedrijf dat nog overblijft van de oorspronkelijke DJ. Dit is echter de mama. Het gaat hier over een financieel vehikel GECC (General Electric Capital Corporation). Geniet van AA+ zoals Rabo.
Rente: Gezien de lange looptijd en het bijdrukken van dollars door de Amerikaanse staat zou hier wel eens een risico kunnen inzitten
Munt: de USD is een supervolatiele munt en dus een risicomunt
Je gaat van 16/9 tot nu interesten moeten betalen bovenop de koers die meegerekend worden in de 0,5% commissie. Ik vrees dat na 21% RV er niet veel gaat overschieten. Ik dacht dat je voor praktisch hetzelfde rendement een belegging kunt wagen met kapitaalbescherming. De vergelijking gaat wel niet 100% op maar toch.Veel hangt natuurlijk af van wat jouw doelstellingen en risicoprofiel zijn. Ik ben jammer genoeg, en niet in het minst voor mezelf, geen helderziende.
Re: GECC - General Electric Capital Corporation
Beste,
Ik ken niet je beleggingsprofiel en/of je effectenportefeuille, daarom kan ik slechts een algemeen antwoord geven.
De kans op wanbetaling van GE is in de huidige omstandigheden klein, maar het recente verleden heeft ons geleerd dat de marktomstandigheden snel kunnen omslaan.
Beperk in uw portefeuile obligaties van dezelfde uitgever tot maximaal 5 % van uw vermogen.
Spreid over verschillende sectoren, koop bijv. niet allemaal obligaties van banken en/of nutsbedrijven, maar spreid over veel veilige sectoren.
De US Dollar is een erg schommelende munt, het muntrisico is dus réeel, daarom beperk naar gelang uw beleggingsprofiel US Dollar in uw portefeuile tot 5 % a maximaal 10 %.
Kortom, veel verschillende korven maken, in verschillende veilige munten, en per eminent beperken tot maximaal 5 % van uw portefeuile.
Ik ken niet je beleggingsprofiel en/of je effectenportefeuille, daarom kan ik slechts een algemeen antwoord geven.
De kans op wanbetaling van GE is in de huidige omstandigheden klein, maar het recente verleden heeft ons geleerd dat de marktomstandigheden snel kunnen omslaan.
Beperk in uw portefeuile obligaties van dezelfde uitgever tot maximaal 5 % van uw vermogen.
Spreid over verschillende sectoren, koop bijv. niet allemaal obligaties van banken en/of nutsbedrijven, maar spreid over veel veilige sectoren.
De US Dollar is een erg schommelende munt, het muntrisico is dus réeel, daarom beperk naar gelang uw beleggingsprofiel US Dollar in uw portefeuile tot 5 % a maximaal 10 %.
Kortom, veel verschillende korven maken, in verschillende veilige munten, en per eminent beperken tot maximaal 5 % van uw portefeuile.
