Geld 1 jaar op spaarrekening, overzetten nog nuttig nu?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Guest
Geld 1 jaar op spaarrekening, overzetten nog nuttig nu?
Op valutadatum 26/08/2008 heb ik 4000 euro op een DB Intensiv Plus rekening bij Deutsche Bank gezet. Ik las toen op dit forum dat ik het best afhaalde na 1 jaar. Gelet op de vele veranderingen die er sindsdien gebeurden in de banksector vraag ik me af of dit nog steeds het beste is? Zoja, wanneer afhalen denken jullie? Naar waar? Of eventueel toch blijven? Graag jullie inzichten. Thx. Groetjes, Lieve.
Re: Geld 1 jaar op spaarrekening, overzetten nog nuttig nu?
Bij DB blijven raad ik je niet aan, als je de reacties van andere klanten op dit forum leest.
Wanneer veranderen ? Als je de getrouwheidspremie wilt kan je de rekening best pas afsluiten wanneer het geld er 1 jaar op heeft gestaan, dus na 26/8/2009.
Waar naartoe ? Hangt natuurlijk af wat je van de nieuwe bank wilt. Is het voor een totaalpakket ( zicht- + spaarrekening, betaalkaarten, visa, leningen ) zou ik je argenta met de e-spaar durven aan te bevelen.
Is het echter enkel voor een spaarrekening waar je verder geen kosten aan wil zou ik rabobank.be, keytrade of credit europe durven aan te bevelen. Goede ervaringen heb ik persoonlijk met deze banken.
Je kan natuurlijk ook kijken bij de "spaarrekeningen" welke momenteel het meeste opleveren, maar verwacht daar geen uitschieters, de meeste geven 2+0.5%.
Wanneer veranderen ? Als je de getrouwheidspremie wilt kan je de rekening best pas afsluiten wanneer het geld er 1 jaar op heeft gestaan, dus na 26/8/2009.
Waar naartoe ? Hangt natuurlijk af wat je van de nieuwe bank wilt. Is het voor een totaalpakket ( zicht- + spaarrekening, betaalkaarten, visa, leningen ) zou ik je argenta met de e-spaar durven aan te bevelen.
Is het echter enkel voor een spaarrekening waar je verder geen kosten aan wil zou ik rabobank.be, keytrade of credit europe durven aan te bevelen. Goede ervaringen heb ik persoonlijk met deze banken.
Je kan natuurlijk ook kijken bij de "spaarrekeningen" welke momenteel het meeste opleveren, maar verwacht daar geen uitschieters, de meeste geven 2+0.5%.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zeker wachten met afhalen tot 27/08/2009, anders is uw G. P. weg.
De fatsen van DB zijn we ver allemaal BEU zeker?
Al eens gekeken bij de spaarrekeningen bij BKCP? Ofwel een termijnrekening (nog tot 31/08/2009) bij Citibank (4% bruto of 3.40% netto, 1 jaar, min. 10.000 euro).
Grts,
Ruut
De fatsen van DB zijn we ver allemaal BEU zeker?
Al eens gekeken bij de spaarrekeningen bij BKCP? Ofwel een termijnrekening (nog tot 31/08/2009) bij Citibank (4% bruto of 3.40% netto, 1 jaar, min. 10.000 euro).
Grts,
Ruut
-
Guest
Dank voor jullie reacties. Ik heb echter nog een e-savingaccount ook bij Deutsche Bank waarvan de termijn van 1 jaar slechts verloopt in januari. Volstaat het bijgevolg (want wil de e-saving nog houden tot januari) om na 26/8/2009 de 4000 van de DB Intensiv Plus over te schrijven naar een nieuwe rekening bij bv Rabobank? Krijg ik dan ook mijn interest direct of moet ik wachten tot januari? Of is het noodzakelijk de Intensiv Plus rekening werkelijk te laten afsluiten? Hoe doe je dit best? Moet ik dan opgeven op welke nieuwe rekening de 4000+interest moet worden overgeschreven ofzo? Ik ben slechts 24 en dit zijn dan ook mijn eerste spaarcenten... Alvast dank. Groetjes, Lieve.
Bij afsluiting 26/08/2009 kunt u overschrijven via zichtrekening DB naar eender welke rekening buiten DB.
Het is echter nodig dat u dan DB rekening laat afsluiten om de intrest betaald te krijgen en niet te moeten wachten tot januari volgend jaar (2010)
Bij DB duurt een afsluiting een maand. Blijkbaar is dit voor DB moeilijk en zwaar werk.
Bij een normale bank kan dit onmiddellijk maar... Niet bij DB
Het is echter nodig dat u dan DB rekening laat afsluiten om de intrest betaald te krijgen en niet te moeten wachten tot januari volgend jaar (2010)
Bij DB duurt een afsluiting een maand. Blijkbaar is dit voor DB moeilijk en zwaar werk.
Bij een normale bank kan dit onmiddellijk maar... Niet bij DB
Om af te sluiten moet je gewoon bellen naar de klantendienst.
Je zegt dan gewoon dat ze alleen de intensiv plus moeten afsluiten, en de interest op je zichtrekening of e-saving storten.
Ik heb een tijdje geleden juist hetzelfde gedaan, en als ik mij goed herinner duurde het niet zo heel lang (maar wel langer dan bij andere banken) voordat de interesten werden gestort op mijn zichtrekening, maar de (afgesloten) spaarrekening bleef wel nog een hele tijd zichtbaar online.
Je zegt dan gewoon dat ze alleen de intensiv plus moeten afsluiten, en de interest op je zichtrekening of e-saving storten.
Ik heb een tijdje geleden juist hetzelfde gedaan, en als ik mij goed herinner duurde het niet zo heel lang (maar wel langer dan bij andere banken) voordat de interesten werden gestort op mijn zichtrekening, maar de (afgesloten) spaarrekening bleef wel nog een hele tijd zichtbaar online.
Ik meende dat GP na een jaar op uw spaarrekening verdiend was,dus na
26/08/02009.Maar dat pas op 31/12/2009 op uw rekening wordt bijgeschreven,
Als je dan uw rekening op 27/08/2009 afsluit ben je de GP kwijt.
Volgens wat ik nu op deze topic lees is mijn mening niet correct.Klopt dat?
Als je de rekening afsluit na de termijn de je de gp hebt verworven zal je deze niet kwijtraken.flijovi schreef: Ik meende dat GP na een jaar op uw spaarrekening verdiend was,dus na
Ik lees op dit forum heel wat negatieve commentaar op DB ( ook wel De Boeren gen. ), wat zijn de concrete probemen ?
Dan moet je de problemen toch ook gelezen hebben ?AMA schreef: Ik lees op dit forum heel wat negatieve commentaar op DB ( ook wel De Boeren gen. ), wat zijn de concrete probemen ?
1) bij deutsche bank is het nodig om ongeveer het jaar je geld van rekening te veranderen omdat ze steeds nieuwe rekeningen uitvinden waarop ze de hoogste rente geven, en de andere rekening geven ze een lagere rentes. Je geld dus een lange tijd op 1 rekening laten staan bij DB is geen goed ideeAMA schreef: Ik lees op dit forum heel wat negatieve commentaar op DB ( ook wel De Boeren gen. ), wat zijn de concrete probemen ?
2) voor 1 jaar gegarandeerde rentevoeten worden niet nagekomen. Ok, er was de nieuwe wetgeving, maar ze hebben alles behalve moeite gedaan om het renteverlies voor de gegarandeerde bedragen zo laag mogelijk te houden (bv zelfs geen wettelijk toegestane 3 + 1,5 gegeven, ook geen commerciële geste om het verschil bij te passen)
3) Hun internetsysteem is achterhaald en werkt ongelofelijk traag. Bovendien laat hun klantendienst het nogal afweten en wanneer je klaagt komen ze af met argumenten zoals: "We zijn slachtoffer van ons eigen succes".
4) In de media geeft ze altijd af op grootbanken, maar eigenlijk handelt ze grootbanks in het kwadraat!
Maarten bedankt voor uw reactie, ik kan deze bijtreden
-
Guest
Hey Spaargidsers,
Zie eerste post boven wat mijn probleem was. Deutsche Bank heeft ondertussen mijn DB Intensiv na een maand wachten afgesloten. Ze hebben het bedrag dat op mijn DB Intensiv stond echter niet op mijn zichtrekening gestort (zoals ik vroeg) maar op mijn andere spaarrekening (E-Saving). Ik heb schrik dat dit de aangroei en getrouwheidspremies van mijn E-saving (waar op 19/01/10 7000 euro 1 jaar lang zou hebben opgestaan) zal beïnvloeden want nu staat er plots 14000 op (7000 (die er dus als opstond) + 7000 (die nu van die DB Intensiv overkomt en die ik op mijn zichtrekening wou)). Wat kan ik volgens jullie nu het best ondernemen?
Alvast dank voor reactie. Groetjes, Lieve.
Zie eerste post boven wat mijn probleem was. Deutsche Bank heeft ondertussen mijn DB Intensiv na een maand wachten afgesloten. Ze hebben het bedrag dat op mijn DB Intensiv stond echter niet op mijn zichtrekening gestort (zoals ik vroeg) maar op mijn andere spaarrekening (E-Saving). Ik heb schrik dat dit de aangroei en getrouwheidspremies van mijn E-saving (waar op 19/01/10 7000 euro 1 jaar lang zou hebben opgestaan) zal beïnvloeden want nu staat er plots 14000 op (7000 (die er dus als opstond) + 7000 (die nu van die DB Intensiv overkomt en die ik op mijn zichtrekening wou)). Wat kan ik volgens jullie nu het best ondernemen?
Ten eerste DB moet geen andere zaken doen dan wat jij vraagt .
Kan je bewijzen dat je gevraagd hebt om het geld op je zichtrekening te storten ?
Zo ja, dan kan je DB vragen dat ze hun fout herstellen zonder valutaverlies.
Die bijkomende storting gaat geen invloed hebben op de eerste storting, omdat bij geldafhalingen altijd het laatst gestorte bedrag wordt afgehaald, en niet het eerste, anders zou je inderdaad wel een nadeel hebben.
Kan je bewijzen dat je gevraagd hebt om het geld op je zichtrekening te storten ?
Zo ja, dan kan je DB vragen dat ze hun fout herstellen zonder valutaverlies.
Die bijkomende storting gaat geen invloed hebben op de eerste storting, omdat bij geldafhalingen altijd het laatst gestorte bedrag wordt afgehaald, en niet het eerste, anders zou je inderdaad wel een nadeel hebben.
Als je je geld tot 19/1/2010 kan missen, zou ik op 20/01 je rekening gewoon afsluiten.Lieve 24 schreef: Hey Spaargidsers,
Dan heb je je getrouwheidspremie verworven en laat je direct merken dat een bank die met je geld niet doet wat jij wilt, zijn klanten kwijtspeelt.