Geld aan het werk zetten
Geld aan het werk zetten
Je hoort vaak dat je je geld aan het werk moet zetten wil je financieel onafhankelijk worden. Je mag nog zoveel werken als je wil, je tijd is beperkt. Als je dus geen job vindt die een hogere maandwedde of hoger uurloon uitbetaald, kun je bezig blijven.
Om je geld aan het werk te zetten zul je dus moeten gaan investeren in je bezittingen die geld voor jou gaan genereren.
Persoonlijk denk ik aan:
- Verhuren van vastgoed (doe ik niet omdat het een risico met zich meedraagt)
- Aandelen opbouwen
- Obligaties opbouwen
- Kasbon/staatsbon aankopen
- Spullen/diensten verkopen (al dan niet online)
Mijn doel is eigenlijk om een 2de inkomen te gaan genereren. Ik wil graag eens horen wat jullie reeds doen of waar jullie aan denken?
Om je geld aan het werk te zetten zul je dus moeten gaan investeren in je bezittingen die geld voor jou gaan genereren.
Persoonlijk denk ik aan:
- Aandelen opbouwen
- Obligaties opbouwen
Mijn doel is eigenlijk om een 2de inkomen te gaan genereren. Ik wil graag eens horen wat jullie reeds doen of waar jullie aan denken?
Re: Geld aan het werk zetten
If you don't find a way to make money while you sleep, you will work until you die.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Met gewone je extras te investeren zal je er niet geraken. Om financieel onafhankelijk te worden moet je meer verdienen dan dat je uitgeeft.Kevva schreef: ↑4 juni 2022, 11:29 Je hoort vaak dat je je geld aan het werk moet zetten wil je financieel onafhankelijk worden. Je mag nog zoveel werken als je wil, je tijd is beperkt. Als je dus geen job vindt die een hogere maandwedde of hoger uurloon uitbetaald, kun je bezig blijven.
Persoonlijk denk ik aan:
- Aandelen opbouwen
- Obligaties opbouwen
Om rendement op je investeringen te halen moet je risico nemen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Pas op, dat is de definitie van sparen. Financieel onafhankelijk zijn wil zeggen dat je niet langer afhangt van inkomsten van buitenaf zoals loon, uitkeringen of pensioen. Dus volledig leven van de inkomsten van je kapitaal.
Om financieel onafhankelijk te worden moet je minder uitgeven dan er binnenkomt.
Je bent financieel onafhankelijk als je voldoende geld hebt om zelf te kunnen bepalen wat je doet. Je kunt dan stoppen met werken, omdat je vermogen voldoende inkomen oplevert. Uitkeringen zoals een pensioen kunnen daarin wel meetellen voor mij.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
of parlementarier worden, en je keuken op kosten van de belastingbetaler laten plaatsen
https://palnws.be/2021/03/onderzoek-wij ... te-keuken/
https://palnws.be/2021/03/onderzoek-wij ... te-keuken/
In plaats van je inkomen te verhogen kun je ook proberen je uitgaven te verlagen.
Je zou in dividendaandelen kunnen stappen die je op regelmatige tijdstippen een dividend uitkeren maar de vraag is dan maar waar je zelf mee tevreden bent? Ik heb uiteraard mijn maandelijkse wedde maar wil daarnaast een extra inkomen. De hoeveelheid van dat extra inkomen is voor iedereen anders en dat wordt vooral bepaald door wat je er zelf in steekt.
Wil je daar maandelijks €2000 uithalen, dan spreken we over investeringen van enkele honderdduizenden euro's als het al bijna geen miljoen zal zijn (vastgoed verhuren of dividend opstrijken uit fondsen/aandelen).
Ik zie het realistischer en ik mik op een extra inkomen van pak 'm beet €100 tot €300/maand. Dat vind ik al zeer aangenaam. (dat zit hem in de categorie garagebox verhuren of ergens 100.000 euro aan dividendaandelen/fondsen bij elkaar sprokkelen).
Maar daarnaast moet de initiële inleg ook groeien. Dat maakt het ook al een stuk lastiger. Het topic gaat er hem over hoe je je geld aan het werk kunt zetten zonder zelf extra te moeten werken.
Ik vroeg me af of er hier mensen mee bezig zijn? Wat jullie zoal doen? Wat jullie doel is en of jullie dat doel ook halen?
Ik doe dat. Wat ik al mijn hele leven doe is het volgende.
- Sparen. Dat doe je door minder geld uit te geven dan je verdient. Enkele tips om te sparen:
- geen dure auto kopen
- niet op reis gaan
- niet uitgaan
- dingen zoals een auto, computer of tv gebruiken tot ze versleten zijn en geen nieuwe kopen enkel maar omdat je aangetrokken wordt door de verbeterde nieuwe versie
- Dat spaargeld in iets steken dat geld opbrengt. Lang geleden, in het begin, waren dat kasbons. Sinds elf jaar zijn het fondsen.
Er zullen er hier vast wel enkelen mee bezig zijn met als doel om vervroegd te kunnen stoppen met werken bv. Of het ook gaat lukken zal voor een groot stuk van de inflatie afhangen. Als de huidige superinflatie zich nog enkele jaren doorzet, gaan al die pensioenspaarplannen, opgespaarde kapitalen, beleggingen, enz.. zoveel koopkracht verloren hebben dat er niet meer van geleefd kan worden.Kevva schreef: ↑5 juni 2022, 00:15 Maar daarnaast moet de initiële inleg ook groeien. Dat maakt het ook al een stuk lastiger. Het topic gaat er hem over hoe je je geld aan het werk kunt zetten zonder zelf extra te moeten werken.
Ik vroeg me af of er hier mensen mee bezig zijn? Wat jullie zoal doen? Wat jullie doel is en of jullie dat doel ook halen?
De oplossing bij een hoge inflatie is dezelfde als wat ik al had beschreven:
- veel sparen door weinig uit te geven
- dat spaargeld rendabel doch veilig beleggen; mijn voorkeur gaat uit naar fondsen
1- Als consumptie door inflatie 9% duurder geworden is, wens ik het doorsnee gezin veel succes met meer of veel sparen, en dat gaat dan nog maar over de inflatie op één jaar, nog een hele reeks prijsverhogingen zit er aan te komen.
2- Denk niet dat er op dit moment veel fondsen zijn die de huidige inflatie compenseren en dan is de recessie is nog niet eens begonnen.
Ik wil nog toevoegen dat ik door mijn tips zelf een mooi kapitaal heb opgebouwd en dat iedereen dat kan. Daarvoor hoef je:
- geen buitensporig hoog loon te hebben
- niet als een asceet te leven
- geen speculatieve of riskante beleggingen te doen
Als je zoals Yaris voor fondsen/ETF's kiest die de dividenden accumuleren, dan heb je geen extra inkomsten. Je kan alleen hopen dat je belegd kapitaal stijgt. Maar dan ben je alleen afhankelijk van de beurskoersen, en die kan je niet sturen.
Sommige obligaties beginnen terug interessant te worden, en die keren wel nog x-jaar een coupon uit.
Of je kan kiezen voor dividendaandelen, denk bv. aan de Zeezoutjes.
Bij deze laatste ben je minder afhankelijk van beurskoersen, omdat je in de meeste gevallen (tenzij er zich een uitzonderlijke situatie voordoet zoals corona) wel verzekerd van een (stijgend) dividend.
En dan is het aan jou : ga ik hier van leven, of opnieuw investeren ?
Sommige obligaties beginnen terug interessant te worden, en die keren wel nog x-jaar een coupon uit.
Of je kan kiezen voor dividendaandelen, denk bv. aan de Zeezoutjes.
Bij deze laatste ben je minder afhankelijk van beurskoersen, omdat je in de meeste gevallen (tenzij er zich een uitzonderlijke situatie voordoet zoals corona) wel verzekerd van een (stijgend) dividend.
En dan is het aan jou : ga ik hier van leven, of opnieuw investeren ?