geld afhalen in Denemarken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- Hero Member
- Contacteer:
geld afhalen in Denemarken
Binnenkort gaan we even naar Denemarken, en ik vroeg me af hoe ik het goedkoopst aan Deense Kroon raak. Met welke kaart haal je het goedkoopst DKK uit de muur in een land dat wel tot Europa behoort maar niet met de euro werkt?
-debetkaart Keytrade/Argenta/Deutsche Bank? IN 2011 las ik een bericht hier dat DB de goedkoopste zou zijn)
-creditkaart Mastercard Europabank of Beobank Visa?
-debetkaart Keytrade/Argenta/Deutsche Bank? IN 2011 las ik een bericht hier dat DB de goedkoopste zou zijn)
Re: geld afhalen in Denemarken
Heb je onze kredietkaart calculator al gebruikt?
Wat ik wel weet qua kosten:
- bij Beobank Visa bij afhalen: 2,5%, min. 5€ - max. 15€)
- bij Europabank MC: 4%, min. 2,5€
Wat ik wel weet qua kosten:
- bij Beobank Visa bij afhalen: 2,5%, min. 5€ - max. 15€)
- bij Europabank MC: 4%, min. 2,5€
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Die vergelijking had ik inderdaad al gemaakt. Voor debetkaarten vind ik echter geen info terug, en ik vermoed dat die goedkoper zijn in dit geval. De vraag is eigenlijk: binnen Europa zijn debetkaarten gratis te gebruiken, maar hoe zit het met vreemde valuta via debetkaarten.
Afhalen met een kredietkaart is altijd duur. De enige (bijna) gratis oplossing is de debetkaart van Argenta (1.5% wisselmarge).
Probeer zo veel mogelijk te betalen met de kaart (kredietkaart in de meeste gevallen), dit is altijd goedkoper als afhalen. Meestal zelfs gratis op wisselkosten na.
Als je echt regelmatig veel betalingen moet doen in andere valuta kan je de BKCP Visa kaart overwegen. Die kost ongeveer 60 euro per jaar, en je betaalt 5 euro per afhaling, maar nooit wisselkosten.
Probeer zo veel mogelijk te betalen met de kaart (kredietkaart in de meeste gevallen), dit is altijd goedkoper als afhalen. Meestal zelfs gratis op wisselkosten na.
Als je echt regelmatig veel betalingen moet doen in andere valuta kan je de BKCP Visa kaart overwegen. Die kost ongeveer 60 euro per jaar, en je betaalt 5 euro per afhaling, maar nooit wisselkosten.
Laatst gewijzigd door 336 op 17 juli 2013, 13:43, 4 keer totaal gewijzigd.
argenta bancontact kaart de enigste goedkoopste oplossingbartgo schreef:Binnenkort gaan we even naar Denemarken, en ik vroeg me af hoe ik het goedkoopst aan Deense Kroon raak. Met welke kaart haal je het goedkoopst DKK uit de muur in een land dat wel tot Europa behoort maar niet met de euro werkt?
Estate Guru believer.
Net terug van Denemarken en geld afgehaald met de bankkaart van Belfius. Kost zo'n 6 € per afhaling ongeacht het bedrag. Dus best wat Kronen meenemen vanuit Belgie zodat je daar niet veel moet bij afhalen. Tis er redelijk duur om enen te gaan drinken en eten.
Bij betaling met Mastercard bij Tankstations en Musea wordt er meestal nog een kost bijgeteld bij de betaling. Bij tanken kwam erbijvoorbeeld 2,5 % bij.
Bij betaling met Mastercard bij Tankstations en Musea wordt er meestal nog een kost bijgeteld bij de betaling. Bij tanken kwam erbijvoorbeeld 2,5 % bij.
Met de debetkaart van Keytrade afhalen buiten de Eurozone is geen goed idee; 2 EUR + 0.40% van het opgenomen bedrag + 1.40% wisselprovisie.
Beste opties die je vernoemt zijn Argenta debetkaart (enkel 1.5% wisselprovisie) gevolgd door Deutsche Bank debetkaart (2,5 EUR + 1.5% wisselprovisie).
Beste opties die je vernoemt zijn Argenta debetkaart (enkel 1.5% wisselprovisie) gevolgd door Deutsche Bank debetkaart (2,5 EUR + 1.5% wisselprovisie).
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bedankt voor de tips iedereen! Ik heb nog een ARGENTA debetkaart in gebruik, dus die ga ik ginder inzetten. En in nood misschien mijn europabank MasterCard om te bealen in winkels, die heeft ook een kleine wisselkoersprovisie.
Is ARGENTA sowieso de goedkoopste, of enkel de goedkoopste uit mijn lijstje?
En is er ergens een overzicht van debetkaart kosten, of is dit parate kennis bij jullie?
En is er ergens een overzicht van debetkaart kosten, of is dit parate kennis bij jullie?

Argenta is hierin de goedkoopste. Er is geen enkele andere debetkaart in België waarmee je geen andere kosten dan wisselmarge hebt.
gewoon eens gaan kijken op de argenta websitebartgo schreef:Bedankt voor de tips iedereen! Ik heb nog een ARGENTA debetkaart in gebruik, dus die ga ik ginder inzetten. En in nood misschien mijn europabank MasterCard om te bealen in winkels, die heeft ook een kleine wisselkoersprovisie.
voor geld afhaling betaling in winkels geen kosten in gans europa waar nog de europese munten zijn.
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
OK, maar voor gebruik debetkaarten in winkels in europa worden er nooit kosten aangerekend. Het gaat 'm echt om geld afhalen.
Klopt niet. Buiten de Eurozone (maar binnen Europa) kunnen er wel degelijk kosten worden aangerekend. Keytrade rekent bijvoorbeeld hetzelfde aan als bij een geldafhaling: 2 EUR + 0,4-% van het bedrag + 1,4% wisselprovisie. In zo'n geval ben je beter af met een kredietkaart met lage wisselprovisie.bartgo schreef:OK, maar voor gebruik debetkaarten in winkels in europa worden er nooit kosten aangerekend.
In dit soort discussies is het belangrijk om een duidelijk onderscheid te maken tussen de Eurozone en geografisch Europa...
Dit jaar 2017 op reis geweest naar Denemarken en heb het volgende vastgesteld:
- op voorhand geld wisselen in België: kost ongeveer 10% (!) wisselkosten
- geld afhalingen met Maestro: 1,5% wisselkosten
- betalingen met Maestro in restaurants en winkels; 1,5% wisselkosten
- betalingen met Mastercard: 1,5 % wisselkosten
(kaarten van Argenta)
Dus best ginder contanten afhalen en daar betalen met Maestro/Masterscard
Geld afhalen met Mastercard (dus niet Maestro) is duurder door toevoeging van een vast tarief van 5 euro
- op voorhand geld wisselen in België: kost ongeveer 10% (!) wisselkosten
- geld afhalingen met Maestro: 1,5% wisselkosten
- betalingen met Maestro in restaurants en winkels; 1,5% wisselkosten
- betalingen met Mastercard: 1,5 % wisselkosten
(kaarten van Argenta)
Dus best ginder contanten afhalen en daar betalen met Maestro/Masterscard
Geld afhalen met Mastercard (dus niet Maestro) is duurder door toevoeging van een vast tarief van 5 euro
Ik ben in 2010 in Denemarken geweest, en we hebben toen alles met Visa betaald.
Cash geld hebben we nooit gebruikt. Als je dat wel hebt, loop je nog het risico om geld over te hebben op het einde van je trip.
Cash geld hebben we nooit gebruikt. Als je dat wel hebt, loop je nog het risico om geld over te hebben op het einde van je trip.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Wij zijn 2 jaar geleden ook naar Denemarken geweest en hebben ook vastgesteld dat je best met de kaart betaalt en cash beter vermijdt. Toch 1 of 2 keer cash afgehaald en dan hbben we blijkbaar de fout gemaakt (dat was allerminst de bedoeling) om de omzetting EUR-DKK te laten doen door de lokale bank en niet de eigen bank waardoor er een vrij hoge extra kost was.