geld enquete.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Demol
geld enquete.
Ik vroeg mij af hoeveel de gemiddelde werkende mens aan spaargeld heeft.
Wie wil mag dat altijd zeggen.
Wie wil mag dat altijd zeggen.
Re: geld enquete.
Dit is toch niet serieus, zo simpel is het toch niet.
Dat hangt toch af van leeftijd, opleidingsniveau en dergelijke meer af. Is toch elke situatie apart?! Door hier zo een vraag te plaatsen kan je toch achteraf geen vergelijkingen maken.
Dat hangt toch af van leeftijd, opleidingsniveau en dergelijke meer af. Is toch elke situatie apart?! Door hier zo een vraag te plaatsen kan je toch achteraf geen vergelijkingen maken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Demol
Opledingsniveau is niet van belang. Trouwens de een kan met 10€ verder graken en meer doen dan de andere.En leeftijd kan je altijd vernoemen.svparijs schreef:Dit is toch niet serieus, zo simpel is het toch niet.
klopt, opleidingsniveau is van geen belang.
Ik ken zelfs een euromiljonair met enkel een humanioradiploma en GEEN zelfstandige en zonder auto en van nul begonnen en zonder de lotto te winnen of te erven. Elke dag met het fietsje naar het werk ( bij min 10 graden ).
Ik ken zelfs een euromiljonair met enkel een humanioradiploma en GEEN zelfstandige en zonder auto en van nul begonnen en zonder de lotto te winnen of te erven. Elke dag met het fietsje naar het werk ( bij min 10 graden ).
Onderschat ook het "belang" van erfenissen niet...
Of met wie je getrouwd bent
-
Guest
Zou je dan niet beter een poll maken zodat dit enigzins iets of wat anoniem blijft? Denk dat er dan meer mensen zouden reageren?
Voor de rest wel interessant om te weten... maar denk dat er nog andere dingen interessant zijn om te weten, bv de spreiding van het geld... beetje verder ingaan op de vorige vraag van 'bij welke 3 banken ben je klant' en 'waar staat het meeste spaargeld geparkeerd', ... gewoon een ideetje...
Voor de rest wel interessant om te weten... maar denk dat er nog andere dingen interessant zijn om te weten, bv de spreiding van het geld... beetje verder ingaan op de vorige vraag van 'bij welke 3 banken ben je klant' en 'waar staat het meeste spaargeld geparkeerd', ... gewoon een ideetje...
Poll of niet, ik denk niet dat je veel succes zal hebben. Vlamingen zijn niet snel geneigd om zomaar te vertellen hoeveel spaargeld ze hebben of hoeveel ze verdienen.
Met mijn vorige post bedoelde ik gewoon dat ik geen enkele relevantie in deze vraag zag. Wat is het nut van een hard werkende vijftiger met 100000 euro te vergelijken met een twintiger die juist de jackpot in de lotto gewonnen heeft?
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Volgens mij heeft dit topic niet zo veel nut.
De ene twintiger heeft 20.000 euro staan (ouders die gespaard hebben, wat weekendwerk), terwijl de ander maar 1.000 euro op zijn spaarrekening heeft.
Wat zegt dit dan over zijn of haar spaargedrag?
Hetzelfde geldt voor een 40 jarige.
De ene twintiger heeft 20.000 euro staan (ouders die gespaard hebben, wat weekendwerk), terwijl de ander maar 1.000 euro op zijn spaarrekening heeft.
Wat zegt dit dan over zijn of haar spaargedrag?
Hetzelfde geldt voor een 40 jarige.
Ik vind dit een zeer interessante vraag. Hoewel, niet makkelijk om een antwoord op te krijgen. Over salarissen is er de laatse 10 -15 jaar veel meer transparantie ontstaan (salariskompas, de "grote salarisenquete"....). Over vermogen is veel minder geweten. Hooguit blijft het bij enkele macro-economische cijfers in de trend van "het spaarvermogen van de belgen is x mld, dus gemiddeld per belg is dit.... met dan de onvermijdelijke vervolgvraag: ja, maar...is dit inclusief of exclusief vastgoed (eigen woning).
Erg verdienstelijke poging, beste vraagsteller!
Erg verdienstelijke poging, beste vraagsteller!
Paul dus...paul schreef:klopt, opleidingsniveau is van geen belang.
Paul dus....paul schreef:klopt, opleidingsniveau is van geen belang.
Elke enquete heeft zijn nut.Hier moet men wel duidelijk onderscheid maken met leeftijd,vastgoed in bezit ja of nee,alleenstaand,gezinshoofd of tweeverdiener,enz.Je kunt veel gespaard hebben maar nog thuis wonen,of je kunt net een woning gekocht/gebouwd hebben waardoor je financieel krap zit.
-
Demol
Davy V schreef:Elke enquete heeft zijn nut.Hier moet men wel duidelijk onderscheid maken met leeftijd,vastgoed in bezit ja of nee,alleenstaand,gezinshoofd of tweeverdiener,enz.Je kunt veel gespaard hebben maar nog thuis wonen,of je kunt net een woning gekocht/gebouwd hebben waardoor je financieel krap zit.
Begin er dan al maar aan!
:-)