Geld geblokkeerd geen bankrun mogelijk en dan?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Geld geblokkeerd geen bankrun mogelijk en dan?
Hallo nu gaat het komen.
Land in moeilijkheden en je eigen geld afgeroomd en geblokkeerd zodat je niet kunt gaan lopen, ook internetbankieren?
Eerst tot zondag nu al tot dinsdag in Cyprus!
Wat zou men hier doen in België?
Indien men geld heeft en men gaat naar de bank, en zegt ik wil alles cash!
Zou men dit geven in cash geld?
Want nu zit het eraan te komen dat men niets meer over zijn eigen geld te zeggen heeft.
En gewoon in een kluis leggen?
Greetz
jempi25
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Finan ... n=20130318
Land in moeilijkheden en je eigen geld afgeroomd en geblokkeerd zodat je niet kunt gaan lopen, ook internetbankieren?
Eerst tot zondag nu al tot dinsdag in Cyprus!
Wat zou men hier doen in België?
Indien men geld heeft en men gaat naar de bank, en zegt ik wil alles cash!
Want nu zit het eraan te komen dat men niets meer over zijn eigen geld te zeggen heeft.
En gewoon in een kluis leggen?
Greetz
jempi25
http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Finan ... n=20130318
Re: Geld geblokkeerd geen bankrun mogelijk en dan?
Het is inderdaad wel straf dat een regering zomaar kan doen wat ze willen met de spaarders hun geld. Eigenlijk is het flagrante diefstal want ze pakken zomaar het geld. Het is toch nog anders dan bepaalde taks of zo vind ik om zomaar een bepaald percentage van het spaargeld te nemen.
Ik vraag mij ook af wat men hier in België zou doen. Mijn eerste reactie zou zijn: opstand, sneuvelende ruiten in de wetstraat, etc etc. Maar als enkeling begin je daar niet aan. Denk je dat men dit hier zou pikken?
Ik vraag mij ook af wat men hier in België zou doen. Mijn eerste reactie zou zijn: opstand, sneuvelende ruiten in de wetstraat, etc etc. Maar als enkeling begin je daar niet aan. Denk je dat men dit hier zou pikken?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je dat op voorhand aanvraagt zodat ze genoeg geld kunnen voorzien, dan kan dat volgens mij wel (maar er zitten hier op het forum wel mensen die het met meer zekerheid kunnen zeggen).jempi25 schreef:Indien men geld heeft en men gaat naar de bank, en zegt ik wil alles cash!
Maar geld in een kluis leggen kost ook geld, door inflatie en gemiste inkomsten ten opzichte van een spaarboekje. Het is dan afwegen of je een afroming/diefstal zoals in Cyprus van X % verwacht binnen de Y jaar met Z gemiddelde inflatie over die jaren.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Wat hier al jaren gezegd wordt door enkelen dringt nog steeds niet door tot de massa, hé. Het wordt afgedaan als platvloers gezever, het zijn zwartkijkers en ze hebben waarschijnlijk wel het een of het ander product te verkopen. Als je spreekt van een bankrun dan denken ze dat het alleen in Zimbabwe, Tsjaad of Soudan kan. Jongens, trek uw ogen open het kan hier ook, het gebeurt -net als devaluaties- "overnight" en nog het liefst in een verlengd weekend.
Voor hetzelfde geld valt er hier een lijk uit de kast en dat zal daarom niet specifiek door de regering besproken worden in de media hoor. Dan treden meestal in 'n weekend noodplannen in werking. Hier zou het bvb. kunnen zijn dat 40% van de spaargelden omgezet worden in 'n 5 of 10jaars-fonds ter bevordering van de Belgische economie of om de bouw te stimuleren door het bouwen van sociale woningen, ik zeg zomaar wat. Het kan perfect! Dus wees waakzaam.
Geld reserveren heeft geen zin, je gaat het maar met mondjesmaat kunnen afhalen.(zie de wettelijke bepalingen bij de bank) Je kan dan enkel dan nog hopen dat je bij een bank zit met kantoren (waar je in de rij mag staan) en/of met bankkaarten. Internetbanken zonder bankkaarten vormen een beperking op je afhaalcapaciteit omdat je eerst je bedrag gaat moeten overschrijven naar je "huisbank" met bankkaart en/of loket om het daar te kunnen afhalen. En daar ga je dan weer moeten rekening houden met de limiet die de overheid heeft bepaald om af te halen, ook al komt het bedrag oorspronkelijk van een andere bank. Het max. af te halen bedrag zal door de overhied bepaald worden, niet door de bank. (Om herrie in de banken te zo veel mogelijk te vermijden) Bij een beperking van 100€/dag/persoon zal het niet zo zijn dat je 200€/dag/persoon zal kunnen afhalen omdat het geld oorspronkelijk van een internetrekening komt zonder kantoren of zonder bankkaart.
Je zal dan wel te horen krijgen dat je dan maar bij die internetbank moet gaan aankloppen als je geld van hen wil afhalen.
We moeten meer-en-meer de Idée-fixe laten varen dat we altijd en ten koste van alles intresten moeten hebben, en liefst de hoogste, ook al hebben we hierdoor 'n hoger risico (geen kantoren, geen kaart). In tijden van crisis is kapitaalsbescherming véél belangrijker, maar het is ons nu eenmaal met de paplepel door het strot geramd.
Voor hetzelfde geld valt er hier een lijk uit de kast en dat zal daarom niet specifiek door de regering besproken worden in de media hoor. Dan treden meestal in 'n weekend noodplannen in werking. Hier zou het bvb. kunnen zijn dat 40% van de spaargelden omgezet worden in 'n 5 of 10jaars-fonds ter bevordering van de Belgische economie of om de bouw te stimuleren door het bouwen van sociale woningen, ik zeg zomaar wat. Het kan perfect! Dus wees waakzaam.
Geld reserveren heeft geen zin, je gaat het maar met mondjesmaat kunnen afhalen.(zie de wettelijke bepalingen bij de bank) Je kan dan enkel dan nog hopen dat je bij een bank zit met kantoren (waar je in de rij mag staan) en/of met bankkaarten. Internetbanken zonder bankkaarten vormen een beperking op je afhaalcapaciteit omdat je eerst je bedrag gaat moeten overschrijven naar je "huisbank" met bankkaart en/of loket om het daar te kunnen afhalen. En daar ga je dan weer moeten rekening houden met de limiet die de overheid heeft bepaald om af te halen, ook al komt het bedrag oorspronkelijk van een andere bank. Het max. af te halen bedrag zal door de overhied bepaald worden, niet door de bank. (Om herrie in de banken te zo veel mogelijk te vermijden) Bij een beperking van 100€/dag/persoon zal het niet zo zijn dat je 200€/dag/persoon zal kunnen afhalen omdat het geld oorspronkelijk van een internetrekening komt zonder kantoren of zonder bankkaart.
Je zal dan wel te horen krijgen dat je dan maar bij die internetbank moet gaan aankloppen als je geld van hen wil afhalen.

We moeten meer-en-meer de Idée-fixe laten varen dat we altijd en ten koste van alles intresten moeten hebben, en liefst de hoogste, ook al hebben we hierdoor 'n hoger risico (geen kantoren, geen kaart). In tijden van crisis is kapitaalsbescherming véél belangrijker, maar het is ons nu eenmaal met de paplepel door het strot geramd.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!