Geld ontvangen via paypal
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Geld ontvangen via paypal
Hoi
We zitten momenteel in het buitenland. We verkopen een auto. De koper wil ons via Paypal betalen (zij zijn van Australië)
Mijn vragen is nu: moet IK als ontvanger kosten betalen? Wanneer ik dat bedrag wil overzetten naar mijn bankrekening (ik wil jet dus niet als Paypal saldo laten) moet ik daar kosten op betalen? Aangezien zij niet met euro's betalen, moet ik dan als ontvanger kosten betalen (wisselkoers enz...)
Is er een limiet op hoeveel geld ik kan ontvangen? Het gaat over een maar duizend euro's.
Ik heb de Paypal site al duizend keer doorgenomen maar vind het allemaal vaag. Ik zoek iemand die er ervaringen mee heeft!
Bedankt
We zitten momenteel in het buitenland. We verkopen een auto. De koper wil ons via Paypal betalen (zij zijn van Australië)
Mijn vragen is nu: moet IK als ontvanger kosten betalen? Wanneer ik dat bedrag wil overzetten naar mijn bankrekening (ik wil jet dus niet als Paypal saldo laten) moet ik daar kosten op betalen? Aangezien zij niet met euro's betalen, moet ik dan als ontvanger kosten betalen (wisselkoers enz...)
Is er een limiet op hoeveel geld ik kan ontvangen? Het gaat over een maar duizend euro's.
Ik heb de Paypal site al duizend keer doorgenomen maar vind het allemaal vaag. Ik zoek iemand die er ervaringen mee heeft!
Bedankt
-
anonymous9
Re: Geld ontvangen via paypal
ALs ze het als 'familie en vrienden' versturen betaal je géén kosten.
PAS OP - vanaf je meer dan 2.500 EUR transfereert per kalenderjaar wordt je PayPal geblokkeerd tot je additionele informatie doorgeeft (bewijs van woonst en ID-bewijs) in het kader van anti-witwas praktijken. Eenmaal die informatie verwerkt is, wordt de PayPal rekening normaal binnen de 2-3 dagen vrijgegeven, en kan je de tegoeden opnemen.
OP wisselkoersen wordt een commissie van 2-2.5% geheven, daarna kan je de Euro's gewoon naar je bankrekening overschrijven.
PAS OP - vanaf je meer dan 2.500 EUR transfereert per kalenderjaar wordt je PayPal geblokkeerd tot je additionele informatie doorgeeft (bewijs van woonst en ID-bewijs) in het kader van anti-witwas praktijken. Eenmaal die informatie verwerkt is, wordt de PayPal rekening normaal binnen de 2-3 dagen vrijgegeven, en kan je de tegoeden opnemen.
OP wisselkoersen wordt een commissie van 2-2.5% geheven, daarna kan je de Euro's gewoon naar je bankrekening overschrijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toch oppassen met kopers die enkel via PayPal willen betalen. Er zijn nl. fraudeurs bij. Nadat je de betaling ontvangen hebt en het product verstuurd of overhandigd hebt, dienen ze een klacht in bij PayPal dat ze het product niet ontvangen hebben, waarop PayPal prompt het bedrag van uw rekening neemt en terug doorstort naar de koper. Zorg er dus voor dat je een schriftelijk bewijs hebt dat de koper de auto in ontvangst heeft genomen. Of beter nog, waarom ze niet gewoon per bankoverschrijving laten betalen ? Indien ze dit weigeren moet je héél wantrouwig zijn.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
-
anonymous9
gpv, dat is correct, maar valt te omzeilen als de 'vrienden en familie'-functie gebruikt wordt. In dat geval is er geen handelsrelatie en is er ook niets terug-eisbaar denk ik.
Ik zou het niet via deze weg doen. Via de vriend/familie optie betaal je geen kosten en zijn er normaal geen claims tot terugbetaling mogelijk. Maar, ik spreek vanuit ervaring als ex-professioneel verkoper, wanneer blijkt dat de persoon die u het geld stuurt een oplichter (met iemand anders zijn account of kredietkaart betaald) kan PayPal dat geld blokkeren of terugvorderen. Ook heb je een jaarlijkse limiet dat je mag ontvangen.
Zelf heb ik een lange tijd bedreigingen van PayPal gekregen omdat ik weigerde aan hen geld terug te betalen. Juridisch dek je uzelf volledig in, zelfs als klanten akkoord gaan met u voorwaarden en ze zelf de keuze hebben tot verzekering en alles wat je wilt is PayPal een bedrijf dat zelf rechter speelt. PayPal beslist wie in zijn recht is (ook al ben jij in u recht, heb je geschreven verklaring van tegenpartij,...) en verlies je dan mag je afdokken. Ik heb PayPal toen steeds genegeerd met de boodschap dat ze het recht niet hebben om te oordelen wie in fout is als ik al dan niet de tegenpartij geld moet, daarvoor moet je naar de rechtbank. Uiteindelijk lieten ze me met rust.
De keuze is aan u, maar PayPal kan zichzelf altijd het recht toe-eigenen om u geld af te nemen. Mocht je het toch doen raad ik aan om zo snel mogelijk het geld over te schrijven op u bankrekening. En PayPal is vrij agressief om toestemming te vragen om geld automatisch van u bankrekening mogen af te schrijven. Bij elke betaling die ik wil doen vraagt PayPal dit opnieuw en moet ik handmatig mijn betaling veranderen naar kredietkaart.
Zelf heb ik een lange tijd bedreigingen van PayPal gekregen omdat ik weigerde aan hen geld terug te betalen. Juridisch dek je uzelf volledig in, zelfs als klanten akkoord gaan met u voorwaarden en ze zelf de keuze hebben tot verzekering en alles wat je wilt is PayPal een bedrijf dat zelf rechter speelt. PayPal beslist wie in zijn recht is (ook al ben jij in u recht, heb je geschreven verklaring van tegenpartij,...) en verlies je dan mag je afdokken. Ik heb PayPal toen steeds genegeerd met de boodschap dat ze het recht niet hebben om te oordelen wie in fout is als ik al dan niet de tegenpartij geld moet, daarvoor moet je naar de rechtbank. Uiteindelijk lieten ze me met rust.
De keuze is aan u, maar PayPal kan zichzelf altijd het recht toe-eigenen om u geld af te nemen. Mocht je het toch doen raad ik aan om zo snel mogelijk het geld over te schrijven op u bankrekening. En PayPal is vrij agressief om toestemming te vragen om geld automatisch van u bankrekening mogen af te schrijven. Bij elke betaling die ik wil doen vraagt PayPal dit opnieuw en moet ik handmatig mijn betaling veranderen naar kredietkaart.
Toch even meegeven dat als je boven een bepaald bedrag gaat er een commissie van een aantal percenten naar Paypal gaat. Ik spreek uit ervaring. Ik gebruik die van mijn echtgenote voor ontvangsten intussen.
Heb vandaag ook zo'n verzoek gekregen om te mogen betalen via Paypal.
Dit voor verkoop van een motorfiets met shipment naar de US.
Hij/zij stelde het volgende voor:
Zal er maar met mijn pollekes van af blijven.
Ik vroeg me toch al af wie er nu een motorfiets koopt louter op foto en het woord van de verkoper.
Nu ik dat hier allemaal lees lijkt het fraudegehalte me te hoog (het gaat om 7.000€).Thanks so much for getting back to me, I will need you to email me back with your PayPal account details for the payment as soon as possible or you can send me a PayPal money request to my email
PayPal Name:
PayPal Email:
Your Cell Phone Number:
Your Full Home Address:
Awaiting all this details so that i can proceed forward to the payment.
Regards
Ik vroeg me toch al af wie er nu een motorfiets koopt louter op foto en het woord van de verkoper.
die dingen zijn in 100 ten 100 van de gevallen fraude... Grote bedragen -> bankoverschrijving en niks anders.Cronos schreef: ↑16 april 2018, 21:40 Heb vandaag ook zo'n verzoek gekregen om te mogen betalen via Paypal.
Nu ik dat hier allemaal lees lijkt het fraudegehalte me te hoog (het gaat om 7.000€).Thanks so much for getting back to me, I will need you to email me back with your PayPal account details for the payment as soon as possible or you can send me a PayPal money request to my email
PayPal Name:
PayPal Email:
Your Cell Phone Number:
Your Full Home Address:
Awaiting all this details so that i can proceed forward to the payment.
Regards
Ik vroeg me toch al af wie er nu een motorfiets koopt louter op foto en het woord van de verkoper.![]()
Inderdaad.
https://nieuws.vtm.be/vtm-nieuws/binnen ... oplichters
Gevonden via Google. Er zullen ondertussen wel varianten van deze truc zijn.. het basisidee geeft hier al een richting aan.
Gevonden via Google. Er zullen ondertussen wel varianten van deze truc zijn.. het basisidee geeft hier al een richting aan.
Er is ooit in USA iemand geweest die op een slinske manier autos en moto's verkocht. De advertentie was zo opgesteld dat het erop neerkwam dat je eigenlijk de foto kocht met die auto/moto op, en niet de auto/moto zelf. De advertentie was zo juridisch knap opgesteld dat die gast ervoor nooit veroordeeld is geweest voor zijn oplichting of " fraude " .
volgens mij iemand die de aanzet geeft tot dom gedrag...
Auto verkopen via paypal... is volgens mij het domste dat je kan doen. Ze kunnen claim indienen niks te hebben ontvangen. Als ik auto zou verkopen zou ik altijd een contract opmaken van verkoop en eerst het bedrag laten storten op mijn rekening en wachten of er een verificatie is van het bedrag. Dus kijken of het niet om gestolen geld gaat.
Auto verkopen via paypal... is volgens mij het domste dat je kan doen. Ze kunnen claim indienen niks te hebben ontvangen. Als ik auto zou verkopen zou ik altijd een contract opmaken van verkoop en eerst het bedrag laten storten op mijn rekening en wachten of er een verificatie is van het bedrag. Dus kijken of het niet om gestolen geld gaat.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash