Geld op spaarrekening
Re: Geld op spaarrekening
Hallo,
Ik overweeg om alsook een Plus Account rekening te openen.
Als ik dit jaar nog een plus account open, geniet ik dan voor een volledig jaar van deze basisrente en getrouwheidspremie of kan deze vanaf 31/12 ook wijzigen.
Hoe lang duurt het ongeveer om alles in orde te krijgen, het is te zeggen operationeel maken van de digipass + toegang tot de rekening(en).
Ik overweeg om alsook een Plus Account rekening te openen.
Als ik dit jaar nog een plus account open, geniet ik dan voor een volledig jaar van deze basisrente en getrouwheidspremie of kan deze vanaf 31/12 ook wijzigen.
Hoe lang duurt het ongeveer om alles in orde te krijgen, het is te zeggen operationeel maken van de digipass + toegang tot de rekening(en).
-
anonymous
De basisrente kan in principe elke dag veranderen. Rabobank heeft zijn commitment gegeven dat die alvast tot het einde van het jaar vast blijft.
De getrouwheidspremie hangt vast aan de storting gedurende een jaar. Dus als die daalt, dan geldt die toch nog voor het gestortte geld, gedurende dat lopende jaar. Als dat jaar afgelopen is, dan gaat er een nieuwe getrouwheidsperiode in, tegen de op dat moment geldende intrestvoeten.
Om een rabobank rekening te openen, moet je ongeveer een goeie week rekenen.
De getrouwheidspremie hangt vast aan de storting gedurende een jaar. Dus als die daalt, dan geldt die toch nog voor het gestortte geld, gedurende dat lopende jaar. Als dat jaar afgelopen is, dan gaat er een nieuwe getrouwheidsperiode in, tegen de op dat moment geldende intrestvoeten.
Om een rabobank rekening te openen, moet je ongeveer een goeie week rekenen.
Ben ik dan beter dat ik in december nog een rekening open of afwacht tot januari.
-
anonymous
Hangt er vanaf.
Als je dit nog doet voor het einde jaar, heb je:
* eind december 2011 een marginale intrest op je spaarrekening
* maar eind december 2012 krijg je je volledige intrest (basis + getrouwheid)
Als je pas in januari stort, krijg je:
* eind december 2012 je basisintrest
* maar de getrouwheidspremie (die je dan verworven zult hebben in jan 2012), krijg je pas einde december 2013.
Dus nog dit jaar storten, is het beste om het meeste en snelste intrest te krijgen bij rabo. Alles hangt natuurlijk af wanneer de getrouwheidsperiode afloopt waar je geld nu staat.
Heb je bijvoorbeeld bij een andere bank het geld begin dit jaar (dus januari 2011) gestort, dan zal je de getrouwheidspremie verliezen als je nu het geld afhaalt. Dus dan ben je best dat je het laat staan tot in januari.
Als je dit nog doet voor het einde jaar, heb je:
* eind december 2011 een marginale intrest op je spaarrekening
* maar eind december 2012 krijg je je volledige intrest (basis + getrouwheid)
Als je pas in januari stort, krijg je:
* eind december 2012 je basisintrest
* maar de getrouwheidspremie (die je dan verworven zult hebben in jan 2012), krijg je pas einde december 2013.
Dus nog dit jaar storten, is het beste om het meeste en snelste intrest te krijgen bij rabo. Alles hangt natuurlijk af wanneer de getrouwheidsperiode afloopt waar je geld nu staat.
Heb je bijvoorbeeld bij een andere bank het geld begin dit jaar (dus januari 2011) gestort, dan zal je de getrouwheidspremie verliezen als je nu het geld afhaalt. Dus dan ben je best dat je het laat staan tot in januari.
Zal dit alles eens nagaan bij mijn huidige bank
Alvast bedankt voor de inlichting
Alvast bedankt voor de inlichting
Ben al een 5 tal jaar klant bij Rabobank, en tot op heden nooit een probleem gehad, enkel alle lof...
Op vragen wordt onmiddellijk geantwoord...hun website is ok, en hun digibox werkt perfect. Alles is gratis wat rekeningen betreft... dus niet twijfelen.
Het enige wat ik spijtig vind is dat ze op vandaag qua termijnrekeningen zich enorm op de achtergrond zetten... ze zijn blijkbaar niet meer geïnteresseerd in hun bestaande klanten.... spijtig.
Zo krijg je bij Rabobank op een termijnrekening op 10 jaar evenveel als een termijnrekening op 5 jaar bij Fortuneo... zie hier de logica niet van...
Voorlopig hebben ze wel een perfecte rating als superveilige bank...
Ook hun commentaar op een modelportefeuille qua beleggingen is blijkbaar van hun website verdwenen.... hallo Rabo... klopt dit?
Op vragen wordt onmiddellijk geantwoord...hun website is ok, en hun digibox werkt perfect. Alles is gratis wat rekeningen betreft... dus niet twijfelen.
Het enige wat ik spijtig vind is dat ze op vandaag qua termijnrekeningen zich enorm op de achtergrond zetten... ze zijn blijkbaar niet meer geïnteresseerd in hun bestaande klanten.... spijtig.
Zo krijg je bij Rabobank op een termijnrekening op 10 jaar evenveel als een termijnrekening op 5 jaar bij Fortuneo... zie hier de logica niet van...
Voorlopig hebben ze wel een perfecte rating als superveilige bank...
Ook hun commentaar op een modelportefeuille qua beleggingen is blijkbaar van hun website verdwenen.... hallo Rabo... klopt dit?
mmmmm.................. werkt Rabobank.be nu ook al met een digibox. Concurrentie aan Telenet.
Paul, het is ook zo simpel niet om te weten aan wie je wat en waar nog moet vragen 
Die digibox blijkt natuurlijk wel een digipass ( zo'n "rekenmachientje" ) te zijn.
Elke bank mag zijn eigen prijszetting bepalen en doet dit naargelang de noden. Hebben ze veel spaargeld nodig dan zullen ze zorgen dat ze daar concurrentieel zijn. Hebben ze van een bepaalde soort ( termijn moet je daaronder begrijpen ) genoeg dan zorgen ze er zo voor dat ze daar minder klanten voor binnen krijgen.Luc B. schreef: Zo krijg je bij Rabobank op een termijnrekening op 10 jaar evenveel als een termijnrekening op 5 jaar bij Fortuneo... zie hier de logica niet van...
Begrijp je nu waarom Dexia zo'n hoge vergoeding gaf en misschien nog geeft ? Alle middelen waren goed om aan cash te geraken.
Een bank is een winkel ( een geldwinkel ) zoals een andere.