geld opnamen bij bpost betalend?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
geld opnamen bij bpost betalend?
ik heb gelezen bij spaargids dat B.compact zichtrekening ,geld opnames in aan automaat van bpost betalend is,0,50 c,graag reacties ,
Bpost schakelt nu ook een aantal geldautomaten preventief uit,graag reacties.
https://www.spaargids.be/sparen/bank-va ... n-uit.html
Bpost schakelt nu ook een aantal geldautomaten preventief uit,graag reacties.
Re: geld opnamen bij bpost betalend?
Zou goed zijn als het zo was, maar zijn ze op terug gekomen.
https://www.spaargids.be/sparen/bank-va ... ld-in.html
Goed, er zijn er veel te veel in dit land.janu schreef: ↑17 juli 2020, 02:22 Bpost schakelt nu ook een aantal geldautomaten preventief uit,graag reacties.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Huidige regeling
Geldopneming in euro aan automaat (b.compact):
Geldopneming in euro aan automaat (b.compact):
Bron: https://www.bpostbank.be/bpb/rekeningen ... htrekeningGratis aan geldautomaten van bpost, 0,50€/opname vanaf de 2de opname/maand aan geldautomaten van andere banken
bedankt voor info
niet overal hoor... in dit boerengat moet ik al een paar jaar rondrijden om een geldautomaat te vindenKumquat schreef: ↑17 juli 2020, 18:00Goed, er zijn er veel te veel in dit land.janu schreef: ↑17 juli 2020, 02:22 Bpost schakelt nu ook een aantal geldautomaten preventief uit,graag reacties.

Nadat je per kaart (vaak) gebonden bent aan één merk van geldmachines om het gratis te houden, wordt het hier ook al een pak moeilijker.
Dan moet je een aanzienlijke hoeveelheid cash afhalen als je in de grote stad bent, en thuis een gepaste cash-reserve aanhouden.
Betaal dan de 20 cent of 50 cent. Is ook maar iets dat je jezelf wijs maakt als je denkt dat dat de grootste kostenpost gaat zijn in je leven. Sommigen hier gaan dan rekenen "50 cent per afhaling, 3 afhalingen per week, dat is op 100 jaar een kleine auto dat je aan de grootbanken doneert, hoe kan het toch dat de kudde zo dom is in vergelijking met mij die geen cent betaalt aan de banken?". Maar dat kan je met alles doen, en dan kan je niet meer leven. Dan moet je ook je poep afkuisen met gazettenpapier dat je bent gaan halen ergens op de ochtend dat ze langs komen om het oud papier op te halen. Die hele fetishizering van gratis en liefst ook nog onmiddellijk aan al je geld (sic*) kunnen is uiteindelijk maar een psychologisch mechanisme om jezelf wijs te maken dat je meer controle hebt over je leven dan in werkelijkheid het geval is.
*: het is het geld van de bank, wat jij hebt is een schuldvordering ten bedrage van de deposito's. Het is enkel jouw geld als je het onder de matras steekt.
Alles moet gratis zijn maar de bank moet:
- een degelijke, veilige en gebruiksvriendelijke banking software aanbieden;
- een helpdesk hebben die vriendelijk én kundig is;
- hoge interesten op haar spaarrekeningen en termijnrekeningen aanbieden;
- de mogelijkheid bieden om te allen tijde, onmiddellijk, zonder vooropzeg en zonder verlies van interest aan je geld te kunnen.
Om verder te gaan met dat soort redeneringen:Yaris schreef: ↑19 juli 2020, 17:33 Alles moet gratis zijn maar de bank moet:Maar ergens voor betalen? Nee hoor, ik ben toch niet gek?
- een degelijke, veilige en gebruiksvriendelijke banking software aanbieden;
- een helpdesk hebben die vriendelijk én kundig is;
- hoge interesten op haar spaarrekeningen en termijnrekeningen aanbieden;
- de mogelijkheid bieden om te allen tijde, onmiddellijk, zonder vooropzeg en zonder verlies van interest aan je geld te kunnen.
"Ja maar ze krijgen MIJN geld om mee te werken! Aha! Dus de banken moeten mij dankbaar zijn dat ze mijn geld mogen hebben, en moeten mij er vanalles voor geven!"
"De meeste banken willen uw geld niet, zeker niet degenen die op spaarrekeningen zonder maandelijkse maximuminleg niet meer geven dan het wettelijk minimum. In dat geval doe je niets voor hen door je spaargeld er te plaatsen of je loon er te laten storten. En als ze het wel willen, dan reflecteert de interest wat ze u er voor willen geven. Alle andere kosten of beloningen zijn extrinsiek aan de economische logica van wat uw spaargeld waard is."
"Nee sssssht gij grootbankaanbidder met uw kritische bedenkingen! Mijn opvattingen over banken zijn blijven steken in de jaren '70 toen men u nog als een dikke bourgeois behandelde als je spaargeld had. Dus ik eis dat ze mij overal centjes en percentjes geven zodat ik mij speciaal kan voelen!"
Ik ben niet van plan te betalen voor geldafhalingen. Geen 20 cent. Geen 50 cent. Als het enigzins kan : nooit.
Vele kleine uitgaven sparen maakt per jaar een groter verschil. Wie het kleine niet eert ....
Bij mijn hoofdbank is het saldo van mijn zichtrekening altijd een paar duizend euro. In andere landen rondom ons zijn er banken die dingen gratis gaan geven als je gemiddeld saldo hoog genoeg is. Of je inkomen per maand... Dat kan je dan weer omzeilen met een maandelijkse storting en afhaling van een eigen rekening bij een andere bank.
Iets dergelijks ontbreekt op onze markt nog.
Zolang er banken zijn die weinig kantoren hebben en geen eigen geldmachines, gaat er wel nog eentje zijn die gratis afhalingen op de apparaten van een andere bank toestaat. Van die bank zal ik dan wel een zichtrekening hebben.
Als er ooit niets anders opzit dan ervoor te betalen ga ik weer wat minder afhalingen doen, iets meer geld in huis halen in één keer, als het enigszins kan NOG meer elektronisch betalen, NOG minder winkels bezoeken die dat niet toelaten..
En de zichtrekening die niet langer gratis is bij eender welke bank opzeggen.
Omdat ik uit Spaargids nieuwsgierigheid regelmatig testjes deed met zichtrekeningen van verschillende banken heb ik veel gratis rekeningen (een stuk of
die mij allemaal 0 euro per jaar kosten.
Ik kan er een paar van missen. Toch zeker een stuk of 6.
Een bank die mij geen gratis zichtrekening kan geven verdient ook niet dat ze mijn spaargeld krijgen want dat betekent ineens dat ik zou moeten betalen voor een rekening die mij toelaat om één keer in de X jaar wat spaargeld te versassen.
Spaargeld weghalen betekent dat ik het enkel ga terugstorten als ze merkelijk meer intrest geven dan de anderen.
Vele kleine uitgaven sparen maakt per jaar een groter verschil. Wie het kleine niet eert ....
Bij mijn hoofdbank is het saldo van mijn zichtrekening altijd een paar duizend euro. In andere landen rondom ons zijn er banken die dingen gratis gaan geven als je gemiddeld saldo hoog genoeg is. Of je inkomen per maand... Dat kan je dan weer omzeilen met een maandelijkse storting en afhaling van een eigen rekening bij een andere bank.
Iets dergelijks ontbreekt op onze markt nog.
Zolang er banken zijn die weinig kantoren hebben en geen eigen geldmachines, gaat er wel nog eentje zijn die gratis afhalingen op de apparaten van een andere bank toestaat. Van die bank zal ik dan wel een zichtrekening hebben.
Als er ooit niets anders opzit dan ervoor te betalen ga ik weer wat minder afhalingen doen, iets meer geld in huis halen in één keer, als het enigszins kan NOG meer elektronisch betalen, NOG minder winkels bezoeken die dat niet toelaten..
En de zichtrekening die niet langer gratis is bij eender welke bank opzeggen.
Omdat ik uit Spaargids nieuwsgierigheid regelmatig testjes deed met zichtrekeningen van verschillende banken heb ik veel gratis rekeningen (een stuk of

Ik kan er een paar van missen. Toch zeker een stuk of 6.

Een bank die mij geen gratis zichtrekening kan geven verdient ook niet dat ze mijn spaargeld krijgen want dat betekent ineens dat ik zou moeten betalen voor een rekening die mij toelaat om één keer in de X jaar wat spaargeld te versassen.
Spaargeld weghalen betekent dat ik het enkel ga terugstorten als ze merkelijk meer intrest geven dan de anderen.
Da's waar. Wie gemiddeld één keer per maand 20 cent betaalt om als klant van een grootbank bij de automaat van een andere bank geld af te halen, verliest jaarlijks de prijs van een pintje op een goedkoper dan gemiddeld café. Op 5000 jaar is dat toch al een middenklassewagen dat je uitspaart door het kleine te eren.
P.S.: het is niet dat je wat mij betreft "moet" betalen voor banken of geen centjes en percentjes mag rapen hé. Ik observeer enkel maar dat de hoeveelheid psychologische energie die mensen daar in investeren niet in verhouding staat tot de concrete opbrengst. Dat er met andere woorden dus een andere motivatie is, een die steunt op bepaalde illusies omtrent de mogelijkheid om individueel "het systeem" te slim af te zijn.
Kumquat schreef: ↑19 juli 2020, 19:59Da's waar. Wie gemiddeld één keer per maand 20 cent betaalt om als klant van een grootbank bij de automaat van een andere bank geld af te halen, verliest jaarlijks de prijs van een pintje op een goedkoper dan gemiddeld café. Op 5000 jaar is dat toch al een middenklassewagen dat je uitspaart door het kleine te eren.
P.S.: het is niet dat je wat mij betreft "moet" betalen voor banken of geen centjes en percentjes mag rapen hé. Ik observeer enkel maar dat de hoeveelheid psychologische energie die mensen daar in investeren niet in verhouding staat tot de concrete opbrengst. Dat er met andere woorden dus een andere motivatie is, een die steunt op bepaalde illusies omtrent de mogelijkheid om individueel "het systeem" te slim af te zijn.

Twee newbies die elkaar komen gelijk geven....
Waar zien we dat nog en wat zegt ons dat verband ?
Ik heb nog een argument voor jou / jullie :
Ik doe met mijn geld wat ik wil. Idem voor jou / jullie.
De kost is bij de meeste banken 50 cent en niet 20 cent.
Ik vind dat teveel. Het is je goed recht om dat niet te vinden. Het is inderdaad wel maar klein bier.
Ik drink geen pinten in cafés. Te duur ! Liever ice tea zero van de ALDI.

Waar zien we dat nog en wat zegt ons dat verband ?

Ik heb nog een argument voor jou / jullie :
Ik doe met mijn geld wat ik wil. Idem voor jou / jullie.
De kost is bij de meeste banken 50 cent en niet 20 cent.
Ik vind dat teveel. Het is je goed recht om dat niet te vinden. Het is inderdaad wel maar klein bier.
Ik drink geen pinten in cafés. Te duur ! Liever ice tea zero van de ALDI.

Daar heb je groot gelijk in, en dat betwisten we ook niet. De een zoekt een vaccin tegen het nieuwe coronavirus, de ander probeert armoede de wereld uit te helpen, nog een ander riskeert zijn leven om criminelen te vatten. Een enkeling monitort vanuit zijn commandocentrum thuis dagelijks alle bankkosten alsmede de snelheid van het overschrijvingsverkeer tussen alle mogelijke combinaties van banken (voor zover dat gratis te testen valt uiteraard). God heeft een unieke missie voor elk wezen van zijn schepping, het is niet aan ons om vragen te stellen omtrent het kennelijk nut van sommige van die missies...