Geld opnemen en betalen in Egypte.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Geld opnemen en betalen in Egypte.
We gaan voor 2 weken naar Egypte op het einde van dit jaar.
Heeft er iemand wijze raad hoe je best de betalingen daar kan doen.
Ik draag niet graag te veel geld op mijn lichaam mee rond.
Wat is er aan te raden:
- Hier in Belgie reeds bij een wisselagent geld omwisselen en Egyptische ponden (EGP) van hieruit meenemen.
Mag men van de Egyptische overheid EGP het land binnenbrengen en/of is er daar een beperking op?
- Indien men in Belgie geen EGP hier omwisselt kan dat gemakkelijk in Egypte gebeuren?
ATM: Kan men EGP uit de muurautomaten uithalen met je VISA kaart?
Ik ben van plan om de Argenta Visa kaart te gebruiken. Het geld uit de muur halen met deze kaart is gratis vermoed ik.
MAESTRO: Kan men met Maestro betalen? Ik vermoed dat er kosten mee gemoeid zijn. Waarschijnlijk met de Maestro functie op de Bancontact kaart van Argenta is dat gratis. Het is wel buiten de EURO-zone en dan is het voor sommige banken betalend.
VISA: Kan men er betalen in hotels, restaurants, winkels met de Visa kaart van Argenta en dat is toch gratis?
Heeft er iemand wijze raad hoe je best de betalingen daar kan doen.
Ik draag niet graag te veel geld op mijn lichaam mee rond.
Wat is er aan te raden:
- Hier in Belgie reeds bij een wisselagent geld omwisselen en Egyptische ponden (EGP) van hieruit meenemen.
Mag men van de Egyptische overheid EGP het land binnenbrengen en/of is er daar een beperking op?
- Indien men in Belgie geen EGP hier omwisselt kan dat gemakkelijk in Egypte gebeuren?
ATM: Kan men EGP uit de muurautomaten uithalen met je VISA kaart?
Ik ben van plan om de Argenta Visa kaart te gebruiken. Het geld uit de muur halen met deze kaart is gratis vermoed ik.
MAESTRO: Kan men met Maestro betalen? Ik vermoed dat er kosten mee gemoeid zijn. Waarschijnlijk met de Maestro functie op de Bancontact kaart van Argenta is dat gratis. Het is wel buiten de EURO-zone en dan is het voor sommige banken betalend.
VISA: Kan men er betalen in hotels, restaurants, winkels met de Visa kaart van Argenta en dat is toch gratis?
Re: Geld opnemen en betalen in Egypte.
Je kan idd best niet te veel geld op zak hebben, maar dan ook toch weer voldoende om eventuele taxiritten, visum en dergelijke te dekken zonder dat er meteen een ATM in de buurt is. Wij zijn zo een 10 jaar geleden ook eens naar Egypte geweest (met de vlieger tot in Israel en van daar 2u met de bus tot aan de grens + een halve dag woestijntaxi tot in Egypte - onder de noemer taxi valt ginder overigens wat wij hier naar het autokerkhof sturen, best angstaanjagend als je zo door de woestijn moet), je kan toch best wat op zak hebben want afhankelijk van waar je zit, kan een ATM soms lastig te vinden zijn.
Ik denk niet dat er een probleem is als je hier reeds wat EUR omwisselt en dat geld meeneemt - je mag dit echter niet terug uitvoeren uit Egypte, dus best opdoen ginder want de 'terug'wisselkoers is niet zo gunstig. In Egypte kan je echter zonder probleem EUR omwisselen, of er zelfs mee betalen.
Je kan er perfect lokaal geld uit de ATM halen, met Maestro of Visa/MasterCard, in grotere etablissementen kan je vaak ook gewoon met de kaart betalen. Als je enkel je Argenta kaarten gebruikt, zou alles gratis moeten zijn.
Ik denk niet dat er een probleem is als je hier reeds wat EUR omwisselt en dat geld meeneemt - je mag dit echter niet terug uitvoeren uit Egypte, dus best opdoen ginder want de 'terug'wisselkoers is niet zo gunstig. In Egypte kan je echter zonder probleem EUR omwisselen, of er zelfs mee betalen.
Je kan er perfect lokaal geld uit de ATM halen, met Maestro of Visa/MasterCard, in grotere etablissementen kan je vaak ook gewoon met de kaart betalen. Als je enkel je Argenta kaarten gebruikt, zou alles gratis moeten zijn.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De wettelijke bepalingen ivm in- en uitvoer van vreemde munt, kun je het best opzoeken op de volgende website, waar je per land ook nog andere nuttige info op vindt.
www.diplomatie.be/nl/travel/countrydeta ... ENL=EGYPTE
Daar vindt je o.a. het volgende voor Egypte :
Betaalmiddelen
De in- of uitvoer van Egyptische valuta is beperkt tot 1.000 EGP. U kunt contant geld afhalen met bank- en kredietkaarten aan internationale ATM-machines. In geval van verlies, diefstal of fraude van een Belgische krediet- of bankkaart, neem onmiddellijk contact op met Card Stop (0032 70 344 344).
Zélf was ik met mijn man 2 X in Egypte :
In 2004 verbleven wij 1 week in Luxor en 1 week in Aswan;
In 2007 verbleven wij 4 dagen in Caïro en 3 dagen in Taba.
Wij konden overal gemakkelijk geld afhalen aan internationale ATM-machines en betalen in hotels, restaurants, grote winkels, met Visa.
In de grote toeristische centra worden ook dikwijls Euros aanvaard.
Maar alleen ronde bedragen : er worden geen eurocents aanvaard, noch teruggegeven.
Als jullie van plan zijn om buiten de toeristische centra rond te toeren, zullen je best toch extra zakgeld voorzien.
Veel reisplezier !
www.diplomatie.be/nl/travel/countrydeta ... ENL=EGYPTE
Daar vindt je o.a. het volgende voor Egypte :
Betaalmiddelen
De in- of uitvoer van Egyptische valuta is beperkt tot 1.000 EGP. U kunt contant geld afhalen met bank- en kredietkaarten aan internationale ATM-machines. In geval van verlies, diefstal of fraude van een Belgische krediet- of bankkaart, neem onmiddellijk contact op met Card Stop (0032 70 344 344).
Zélf was ik met mijn man 2 X in Egypte :
In 2004 verbleven wij 1 week in Luxor en 1 week in Aswan;
In 2007 verbleven wij 4 dagen in Caïro en 3 dagen in Taba.
Wij konden overal gemakkelijk geld afhalen aan internationale ATM-machines en betalen in hotels, restaurants, grote winkels, met Visa.
In de grote toeristische centra worden ook dikwijls Euros aanvaard.
Maar alleen ronde bedragen : er worden geen eurocents aanvaard, noch teruggegeven.
Als jullie van plan zijn om buiten de toeristische centra rond te toeren, zullen je best toch extra zakgeld voorzien.
Veel reisplezier !
Thanks voor de practische informatie.
Na onze terugkeer zullen we onze ervaringen hier meedelen.
Na onze terugkeer zullen we onze ervaringen hier meedelen.