Geld opvragen KBC Start2Save zonder KBC zichtrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Full Member
- Contacteer:
Geld opvragen KBC Start2Save zonder KBC zichtrekening
Zijn er hier mensen die een KBC Start2Save spaarrekening hebben zonder KBC zichtrekening en al geld hebben opgevraagd van die rekening?
Ik had hierover hen een vraag gemaild met de vraag of ze op verzoek aan het loket het gevraagde bedrag ook overschrijven naar zichtrekening bij andere bank.
Ik kreeg enkel antwoord dat ik cash geld kan opvragen tot 3500 euro zonder te bestellen, als het meer dan 3500 euro was dat ik het vooraf moest aanvragen.
Ik heb de rekening geopend maar nog geen overschrijving gedaan, als ze enkel de mogelijkheid bieden om het gespaarde bedrag cash af te halen heb ik toch mijn twijfels of ik de rekening intensief ga gebruiken.
Ben vroeger klant geweest bij KBC en weet nu ineens weer waarom ik daar toen ben weggegaan, medewerkers die niet weten hoe ze vragen moeten beantwoorden of gewoon het antwoord niet weten.
Ik had hierover hen een vraag gemaild met de vraag of ze op verzoek aan het loket het gevraagde bedrag ook overschrijven naar zichtrekening bij andere bank.
Ik kreeg enkel antwoord dat ik cash geld kan opvragen tot 3500 euro zonder te bestellen, als het meer dan 3500 euro was dat ik het vooraf moest aanvragen.
Ik heb de rekening geopend maar nog geen overschrijving gedaan, als ze enkel de mogelijkheid bieden om het gespaarde bedrag cash af te halen heb ik toch mijn twijfels of ik de rekening intensief ga gebruiken.
Ben vroeger klant geweest bij KBC en weet nu ineens weer waarom ik daar toen ben weggegaan, medewerkers die niet weten hoe ze vragen moeten beantwoorden of gewoon het antwoord niet weten.
Re: Geld opvragen KBC Start2Save zonder KBC zichtrekening
Heb in juni (voor iets anders) ook eens de vraag gesteld en heb dit antwoord gekregen. (met een kleine aanpassing mijnentwege door niet toepasselijke dingen weg te halen)
Een key-to-kbc rekening (gratis) is mogelijk om te gebruiken als tussenrekening. . Via deze rekening kan niet automatisch overgeschreven worden naar je rekening bij de andere bank. Dit moet je zelf doen, dat kan via kbc-online, dat zit gratis mee in het pakket van key-to kbc.
Een key-to-kbc rekening (gratis) is mogelijk om te gebruiken als tussenrekening. . Via deze rekening kan niet automatisch overgeschreven worden naar je rekening bij de andere bank. Dit moet je zelf doen, dat kan via kbc-online, dat zit gratis mee in het pakket van key-to kbc.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Full Member
- Contacteer:
Wat is die Key-to-KBC? Is dat een gratis zichtrekening zonder betaalkaart met online banking? Zo begrijp ik het uit uw post.
Net nog eens naar hoofdkantoor gemaild en bevestiging gekregen dat overschrijven naar zichtrekening bij andere bank niet kan, alleen cash afhalen. Dat kan toch niet... Het is toch voor hen minder werk om het snel over te schrijven naar zichtrekening dan om geld te bestellen, het te tellen en te overhandigen aan klant.
Heb dezelfde vraag nu ook naar lokaal kantoor gemaild, zien wat zij zeggen, maar zal waarschijnlijk wel zelfde antwoord zijn.
Net nog eens naar hoofdkantoor gemaild en bevestiging gekregen dat overschrijven naar zichtrekening bij andere bank niet kan, alleen cash afhalen. Dat kan toch niet... Het is toch voor hen minder werk om het snel over te schrijven naar zichtrekening dan om geld te bestellen, het te tellen en te overhandigen aan klant.
Heb dezelfde vraag nu ook naar lokaal kantoor gemaild, zien wat zij zeggen, maar zal waarschijnlijk wel zelfde antwoord zijn.
Ja zou een gratis zichtrekening zijn. Heb toen ook eens gezocht naar meer info maar vond die toen niet direct. Gratis kan dus blijkbaar soms wel bij KBC maar je moet wel ergens aan de info geraken. Vraag je kantoor gewoon eens om info over de Key-to-KBC rekening.
-
- Full Member
- Contacteer:
Laatst verhaal gehoord van iemand die met bejaarden werkt. Een oudere vrouw ging naar KBC want ze had geld nodig van spaarrekening, 5000 euro. Ze had geld vrij dringend nodig, dus ze krijgt een cheque van loketbediende waar ze dan mee naar andere bank zou gaan. Vrouw komt thuis na bezoek bij KBC, ze is al wat ouder en legt de cheque weg, dag later vindt ze cheque niet meer (vergeetachtige oudere dame), terug naar KBC met melding dat ze cheque kwijt is. Bij KBC zeggen ze haar dat ze dat bij politie moet gaan aangeven als diefstal. Als ze dat gewoon hadden overgeschreven was er niks gebeurd.
Reglement KBC-Start2Save:
"overschrijvingen naar rekeningen van derden of naar rekeningen bij een andere bank zijn niet mogelijk;"
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 050_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;?
"overschrijvingen naar rekeningen van derden of naar rekeningen bij een andere bank zijn niet mogelijk;"
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... 050_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;?
Gelijkaardige ervaring hier; ik wil geld van de spaarrekening van m'n zoon (gewone spaarrekening, geen start2save) overschrijven naar een andere (spaar)rekening; kan niet vanuit KBC online, kon ook niet aan het loket, ik kon alleen een soort eenmalige kaart krijgen waarmee ik het cash aan de automaat kon afhalen en dan meteen in de stortingsautomaat weer storten. Efficient. 

J Lawieck schreef:Reglement KBC-Start2Save:
Dit is bij alle banken zo. Van een " spaarrekening " kan je NOOIT rechtstreeks overschrijven naar een vreemde rekening.
Wat wel mogelijk is, is een tijdelijke rekening openen in dat kantoor, het geld van je spaarrekening laten overschrijven,en van die tijdelijke rekening het geld overschrijven naar gelijk wie. Dit wordt wel eens meer gedaan.
Wat wel eens vergeten wordt is dat bij een ONLINE rekening, er principieel geen loket diensten aan verbonden zijn... Tenzij je nog een gewone zichtrekening bij die bank hebt... Service is niet meer wat het vroeger was,
Heb ook enkel nog een spaarrekening bij KBC.
Geld afhalen kan enkel cash of met cheque (opletten dat ze daar geen geld voor vragen)
Triestige bedoening, heel triestig.
Bij KBC: betalen en nog eens betalen.
Geld afhalen kan enkel cash of met cheque (opletten dat ze daar geen geld voor vragen)
Triestige bedoening, heel triestig.
Bij KBC: betalen en nog eens betalen.
-
- Full Member
- Contacteer:
Het is toch gewoon te belachelijk voor woorden, stel je haalt 10 000 euro cash af van je spaarrekening bij KBC om naar zichtrekening bij andere bank te brengen. Je kan dan misschien wel bewijzen dat het van spaarrekening komt, maar als je met zo'n grote bedragen over straat moet is toch niet handig. Als je bijvoorbeeld auto wil gaan kopen met cash geld moet je ook niet met meer dan 3000 euro afkomen, maar bij KBC geven ze zo uw spaarboek cash mee. Het is voor mij te absurd voor woorden.
het ene plezier is het andere waard.
en alle instellingen hebben zo hun regeltjes.
wat zou moeten kunnen is van spaar naar kantoorrekening en vandaar naar rekening andere bank.
als goede klant geen probleem voor zoiets.
anders ja he.
en alle instellingen hebben zo hun regeltjes.
wat zou moeten kunnen is van spaar naar kantoorrekening en vandaar naar rekening andere bank.
als goede klant geen probleem voor zoiets.
anders ja he.
Estate Guru believer.
Wat ook zou moeten kunnen is een gratis zichtrekeningske bij de KBC.
Bij internetbanken smijten ze er mee en geen één die er waarschijnlijk zware kosten aan heeft.
Bij internetbanken smijten ze er mee en geen één die er waarschijnlijk zware kosten aan heeft.
Ik ben er zonet in geslaagd deze KEY-to-KBC card aan te vragen. Ze maken er alleszins niet veel reclame voor.eric2 schreef:Ja zou een gratis zichtrekening zijn. Heb toen ook eens gezocht naar meer info maar vond die toen niet direct. Gratis kan dus blijkbaar soms wel bij KBC maar je moet wel ergens aan de info geraken. Vraag je kantoor gewoon eens om info over de Key-to-KBC rekening.
Alles is gratis; zelfs de kaartlezer. Voor een online abonnement vragen ze bij een gewone zichtrekeing 12 Euro.
Sloebers zijn het.
Daar is inderdaad belachelijk weinig over te vinden, zelfs via Google vind je alleen onrechtstreekse verwijzingen, geen formele product pagina ofzo.
Heb je enig idee of je een bestaande (compact)rekening zou kunnen laten omzetten naar zo'n key-to-kbc rekening? Ie. inleveren van de betaalkaart maar behoud van de rekening zelf en web-banking.
Heb je enig idee of je een bestaande (compact)rekening zou kunnen laten omzetten naar zo'n key-to-kbc rekening? Ie. inleveren van de betaalkaart maar behoud van de rekening zelf en web-banking.
-
- Full Member
- Contacteer:
@ Lukske: kan je specifiëren hoe je die hebt aangevraagd? Heb je een link op internet met aanvraagformulier of moet je ervoor contact opnemen met KBC-kantoor? Ik vond er ook niks over via Google.