geld overplaatsen van kbc naar record, of niet?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
geld overplaatsen van kbc naar record, of niet?
Intrest spaarrekening bij geld dat bij KBC staat is momenteel 1%.
Geld staat er al even te staan, dus interessant voor mijn getrouwheidspremie (0,75%).
Intrest recordbank is momenteel 2,10% (1,10% meer dan KBC).
Is het daarom interessant om het geld over te plaatsen?
Ik ben een beetje bang dat die 2,10% niet lang stand meer gaat houden, en bij overplaatsing ben ik mijn getrouwheidspremie natuurlijk kwijt...
Meningen en inzichten?
Geld staat er al even te staan, dus interessant voor mijn getrouwheidspremie (0,75%).
Intrest recordbank is momenteel 2,10% (1,10% meer dan KBC).
Is het daarom interessant om het geld over te plaatsen?
Ik ben een beetje bang dat die 2,10% niet lang stand meer gaat houden, en bij overplaatsing ben ik mijn getrouwheidspremie natuurlijk kwijt...
Meningen en inzichten?
Re: geld overplaatsen van kbc naar record, of niet?
Het klinkt misschien afgezaagd maar ik zou veel meer spreiden. Misschien de helft op KBC laten staan en de andere helft naar Record.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ok, ik ga eens proberen iets slims te zeggen...
Alles hangt af van het moment waarop de premie op KBC verworven is.
Stel: je hebt een bedrag van 10000 euro staan
Als de premie 0,75% is, dan is die premie 75 euro waard.
Bij Record heb je 1,10% meer basisrente dan bij KBC
elke dag brengt dat dus 110€ / 365 = 0,3 euro meer op dan bij KBC
dus na 248,86 of maw 249 dagen heb je die 75 euro bij elkaar
dus als premie binnen de 249 dagen verworven is, dan beter bij KBC laten staan.
ik heb wel geen rekening gehouden met de premie bij record
Is dit correct? Wie doet beter?
Alles hangt af van het moment waarop de premie op KBC verworven is.
Stel: je hebt een bedrag van 10000 euro staan
Als de premie 0,75% is, dan is die premie 75 euro waard.
Bij Record heb je 1,10% meer basisrente dan bij KBC
elke dag brengt dat dus 110€ / 365 = 0,3 euro meer op dan bij KBC
dus na 248,86 of maw 249 dagen heb je die 75 euro bij elkaar
dus als premie binnen de 249 dagen verworven is, dan beter bij KBC laten staan.
ik heb wel geen rekening gehouden met de premie bij record
Is dit correct? Wie doet beter?
Als je dan toch wil overstappen ga dan naar de bank die de hoogste rente bied op jou geld. En als er kosten verbonden zijn aan de rekening bij KBC zeg die rekening dan ook op. Zo sla je twee vliegen in één klap.
En kijk ook naar de betrouwbaarheid van de bankier. Is ook belangrijk, niet enkel de hoogste rente. BMPB geeft nog redelijk veel en is een gratis internetbank maar ik zou toch spreiden.Wook schreef: Als je dan toch wil overstappen ga dan naar de bank die de hoogste rente bied op jou geld. En als er kosten verbonden zijn aan de rekening bij KBC zeg die rekening dan ook op. Zo sla je twee vliegen in één klap.
In feite moet je gewoon aan een bank vragen hoeveel rente in € je na een jaar zal krijgen op het bedrag dat je bij hen zal plaatsen. Door al hun gegoochel met hun premies en percentages zie je soms door het bos de bomen niet meer.
Dat zou nog eens een goed idee zijn voor hier op Spaargids: maak gewoon een rangschikking van de banken met de rente in € die je na een jaar zou ontvangen op een bedrag van bvb. €10.000.
Dat zou nog eens een goed idee zijn voor hier op Spaargids: maak gewoon een rangschikking van de banken met de rente in € die je na een jaar zou ontvangen op een bedrag van bvb. €10.000.
-
- Newbie
- Contacteer:
Bedankt voor de tips en adviezen.
Ik denk dat Record Bank geen slechte bank is, zijn onderdeel van ING-groep, niet beursgenoteerd, en hebben ook niet belegd in rommelkredieten. Bovendien nog garantie tot 100.000 euro.
Uiteraard denk ik aan spreiding. Momenteel staat alles gespreid tussen KBC (het meeste) en Argenta. Net om te spreiden heb ik nu een rekening geopend bij Record Bank, om daar op te beginnen sparen.
Omdat het meeste bij KBC zit, zou ik een deeltje willen overschrijven, maar ik heb geen idee, hoe weet ik wanneer ik de getrouwheidspremie krijg en/of verworven heb? Ik zal vanavond eens kijken wanneer ik daar voor het laatst heb gestort.
Ik denk dat Record Bank geen slechte bank is, zijn onderdeel van ING-groep, niet beursgenoteerd, en hebben ook niet belegd in rommelkredieten. Bovendien nog garantie tot 100.000 euro.
Uiteraard denk ik aan spreiding. Momenteel staat alles gespreid tussen KBC (het meeste) en Argenta. Net om te spreiden heb ik nu een rekening geopend bij Record Bank, om daar op te beginnen sparen.
Omdat het meeste bij KBC zit, zou ik een deeltje willen overschrijven, maar ik heb geen idee, hoe weet ik wanneer ik de getrouwheidspremie krijg en/of verworven heb? Ik zal vanavond eens kijken wanneer ik daar voor het laatst heb gestort.
gewoon doen, ik heb het ook gedaan
KBC is gewoon geen prijsbreker, dus de rente staat daar altijd lager dan bij de rest. Record bank lijkt wel hogere rentes te geven dan de rest. Op lange termijn is het sowieso beter om niet bij KBC te sparen.
KBC is gewoon geen prijsbreker, dus de rente staat daar altijd lager dan bij de rest. Record bank lijkt wel hogere rentes te geven dan de rest. Op lange termijn is het sowieso beter om niet bij KBC te sparen.
Record Bank zelf heeft niet in rommelkredieten belegd, maar het moederbedrijf daarentegen heeft wel degelijk heel veel rommelkredieten...earphone23 schreef: Bedankt voor de tips en adviezen.
ik zit persoonlijk ook bij record, ben tevreden
ik ga nog wat verderrekenen:
ook niet vergeten dat je nog een getrouwheidspremie van 0,50 hebt bij record.
daarvoor moet je het geld natuurlijk een jaar laten staan
die premie brengt op jaarbasis 50 euro op (bij inleg van 10000 euro)
dus elke dag brengt dit virtueel 50/365 = 0,137 euro op
samen met de basisrente geeft dit een extra rendement bij record van 160 € op jaarbasis, of dus elke dag 160/365 = 0,44 euro
dus na 171,1 of dus 172 dagen heb je die 75 euro getrouwheidspremie bij elkaar gespaard
DUS: Als je het geld een jaar gaat laten staan bij record, dan zou ik vragen aan KBC wanneer de premie verworven is. Is dit vroeger dan binnen 172 dagen, dan zou ik het geld nog laten staan tot die verwerving.
ik ga nog wat verderrekenen:
ook niet vergeten dat je nog een getrouwheidspremie van 0,50 hebt bij record.
daarvoor moet je het geld natuurlijk een jaar laten staan
die premie brengt op jaarbasis 50 euro op (bij inleg van 10000 euro)
dus elke dag brengt dit virtueel 50/365 = 0,137 euro op
samen met de basisrente geeft dit een extra rendement bij record van 160 € op jaarbasis, of dus elke dag 160/365 = 0,44 euro
dus na 171,1 of dus 172 dagen heb je die 75 euro getrouwheidspremie bij elkaar gespaard
DUS: Als je het geld een jaar gaat laten staan bij record, dan zou ik vragen aan KBC wanneer de premie verworven is. Is dit vroeger dan binnen 172 dagen, dan zou ik het geld nog laten staan tot die verwerving.
Soms ?Wook schreef: In feite moet je gewoon aan een bank vragen hoeveel rente in € je na een jaar zal krijgen op het bedrag dat je bij hen zal plaatsen. Door al hun gegoochel met hun premies en percentages zie je soms door het bos de bomen niet meer.
Als je toch (een deel) van je geld naar Record gaat en je wat zekerheid kwa rendement wil; ze hebben momenteel (tot 30/09 behoudens vervroegd afsluiting) een sterbon op 3 jaar à 3.50% Bruto = eenklein 3% netto.
Er is ook een sterbon op 5 jaar à 4% bruto (= 3.40 netto) wel Vijf jaar.
Een mix van de 2 kan wel interresant zijn als diversificatie.
Wel kiezen voor de jaarlijkse coupon. Daarmee krijg je wat rente in september
Er is ook een sterbon op 5 jaar à 4% bruto (= 3.40 netto) wel Vijf jaar.
Een mix van de 2 kan wel interresant zijn als diversificatie.
Wel kiezen voor de jaarlijkse coupon. Daarmee krijg je wat rente in september

Record bank heeft interest verlaagt tot 2,1 + 0,5 % op 1 sepember.
Misschien gaan ze niet meteen opnieuw dalen ?
Misschien gaan ze niet meteen opnieuw dalen ?
Voor een spaarrekening zou ik eerder bij BKCP gaan.
Net iets meer rente en de maandelijkse uittreksels zijn gratis.
Wel minder agentschappen, maar voor 2 transacties (openen en later afsluiten/afhalen) moet het geen bezwaar zijn.
Tenzij je overweegt om ook je zichtrekening/internet banking (record@home).
Net iets meer rente en de maandelijkse uittreksels zijn gratis.
Wel minder agentschappen, maar voor 2 transacties (openen en later afsluiten/afhalen) moet het geen bezwaar zijn.
Tenzij je overweegt om ook je zichtrekening/internet banking (record@home).
Of garantie door het Belgisch beschermingsfonds van honderdduizend euro per cliënt na volgende maand nog geldt, is onduidelijk.earphone23 schreef:Bovendien nog garantie tot 100.000 euro.