Geld overschrijven zonder zichtbaarheid voor volmacht
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
anoniem1234567
- Newbie

- Contacteer:
Geld overschrijven zonder zichtbaarheid voor volmacht
Beste,
Graag zou ik geld overmaken naar de zichtrekening van een vriend.
Ik zou echter willen weten of dit op een manier kan gebeuren zodat mijn ouders, die volmacht hebben over mijn rekening,
niet kunnen zien naar wie ik dit exact stort. Welke manieren zijn er om onrechtstreeks geld op een zichtrekening te storten?
Mvg,
Ik zou echter willen weten of dit op een manier kan gebeuren zodat mijn ouders, die volmacht hebben over mijn rekening,
niet kunnen zien naar wie ik dit exact stort. Welke manieren zijn er om onrechtstreeks geld op een zichtrekening te storten?
Mvg,
Re: Geld overschrijven zonder zichtbaarheid voor volmacht
Geld in cash afhalen en vervolgens op de andere rekening laten zetten
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
Anoniem, misschien is er een goede reden dat uw ouders volmacht hebben? Bent u nog minderjarig?
-
anoniem1234567
- Newbie

- Contacteer:
Ik ben wel degelijk meerderjarig
(21)
Wordt cash geld storten tegenwoordig niet enorm tegengehouden ivm. eventuele zwart geld transacties?
Wordt cash geld storten tegenwoordig niet enorm tegengehouden ivm. eventuele zwart geld transacties?
-
anonymous
Hangt van de hoogte van het bedrag af.
Als het gaat om enkele €'s of 100, is dat geen probleem.
Als je dat gaat doen met 10.000'en €'s waarschijnlijk wel.
Als het gaat om enkele €'s of 100, is dat geen probleem.
Als je dat gaat doen met 10.000'en €'s waarschijnlijk wel.
Ik zou dit in elk geval dan al niet op het publieke Internet zetten.anoniem1234567 schreef:Beste,
Mvg,
Zelfs een nickname geeft u hier eigenlijk maar weinig anonimiteit.
Even gericht zoeken door de betrokkenen zou u al kunnen ontmaskeren.
Want de vraag die u hebt komt niet zoveel voor.
U hebt dus een 'vriend'.
Uw ouders hebben volmacht over uw rekening.
Daar zal dus wel een reden voor zijn: bijv. nog niet volwassen (jawel dus- vernemen we nu), verlengd statuut minderjaardigheid, niet volledig handelingsbekwaam, ...
Als die reden er niet zou zijn, dan kunt u toch gewoon die volmacht intrekken.
Edit: als u zelf uw vraag verwijdert, zal ik natuurlijk ook mijn reply verwijderen.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
De banken zijn pas verplicht de identiteit van de begunstigde te controleren vanaf een bepaald bedrag (>2500 euro ?).anoniem1234567 schreef:Beste,
Mvg,
Anders wordt er zelfs niet naar gekeken. Men kan dus perfect een fictieve naam als begunstigde opgeven. Enkel het rekeningnummer telt.
-
anonymous9
Er moet hier ergens iets 'dodgy' aan de hand zijn, anders zou ik ook opperen dat de topicstarter best gewoon de volmacht intrekt... Want aangezien het hier over een cash betaling zal gaan aan 'een vriend' waarvan de ouders niets af mogen weten, dan moet ge toch oppassen dat ge niet iets verkeerds uitsteekt. Pas op, ik oordeel niet en wellicht is er een gegronde reden, maar waarom trek je de volmacht niet gewoon in als u meerderjarig bent?
Mmmhhh.. Pol : Nooit bezorgde ouders gehad in een periode van je leven waarin je toch al op eigen benen wou staan ?
En daarna nooit gedacht : verdomme, de oudjes hadden een punt of hadden zelfs volledig gelijk ?
Waarschijnlijk gaat het over geld dat door de oudjes op de rekening is gekomen maar dat de topicstarter nu als 'eigen bezit' beschouwt ?
Ik dacht dat iedereen op die manier groot geworden was ?
Maar toch ook van mijn kant : bezint eer ge begint. Waarschijnlijk is dit iets waar je spijt van krijgt
Als iemand bij de bank geen geld geleend krijgt is dat waarschijnlijk omdat hij niet kredietwaardig / betrouwbaar genoeg is.
Aan topicstarter : Het geld dat je wil geven staat op je rekening ? Mogen je ouders het er zien afgaan ?
Zijn het kleine bedragen of een groot bedrag ?
Kleine bedragen : bij bezoek aan de supermarkt wat geld erbij vragen : op de uittreksels komt enkel dat je een aankoop deed bij bv DelColhaizeruyt.
Middengrote bedragen : Afhalen aan de Bancontact en terug storten op de rekening van je vriend..
Grote bedragen : overschrijven naar een eigen rekening bij een andere bank waar ze geen volmacht hebben, daarna naar de persoon die je wil begunstigen
En daarna nooit gedacht : verdomme, de oudjes hadden een punt of hadden zelfs volledig gelijk ?
Waarschijnlijk gaat het over geld dat door de oudjes op de rekening is gekomen maar dat de topicstarter nu als 'eigen bezit' beschouwt ?
Ik dacht dat iedereen op die manier groot geworden was ?
Maar toch ook van mijn kant : bezint eer ge begint. Waarschijnlijk is dit iets waar je spijt van krijgt
Als iemand bij de bank geen geld geleend krijgt is dat waarschijnlijk omdat hij niet kredietwaardig / betrouwbaar genoeg is.
Aan topicstarter : Het geld dat je wil geven staat op je rekening ? Mogen je ouders het er zien afgaan ?
Zijn het kleine bedragen of een groot bedrag ?
Kleine bedragen : bij bezoek aan de supermarkt wat geld erbij vragen : op de uittreksels komt enkel dat je een aankoop deed bij bv DelColhaizeruyt.
Middengrote bedragen : Afhalen aan de Bancontact en terug storten op de rekening van je vriend..
Grote bedragen : overschrijven naar een eigen rekening bij een andere bank waar ze geen volmacht hebben, daarna naar de persoon die je wil begunstigen
-
anonymous9
Haelewyn, jazeker, daarom dat ik ook zeg dat ik niet oordeel. Maar ik besef dan ook wel dat die ouders het vaak goed met je voorhebben, en ook vaak een risico zien waar iemand met jeugdige naïviteit niet meteen aan denkt. Dat besefte ik niet 'later', maar op het moment zelf . Daarom ook dat ik van de topicstarter graag zou weten waarom er een probleem is om de volmacht op te zeggen. Daarom dus dat ik denk dat er iets 'dodgy' aan de hand is.
Misschien kan het helpen als u kunt zeggen waarom die vriend dat geld nodig heeft?
Misschien kan het helpen als u kunt zeggen waarom die vriend dat geld nodig heeft?
Intrekken van volmacht kan door de ouders als motie van wantrouwen worden beschouwd. Ik kan me levendig voorstellen dat er ouders zijn die iedere beweging van hun kroost willen volgen, zelfs lang nadat ze meerderjarig zijn geworden.
Als dit niet eenmalig is: elders een andere rekening openen waar je ouders geen volmacht op krijgen.
Als dit niet eenmalig is: elders een andere rekening openen waar je ouders geen volmacht op krijgen.
-
anonymous9
Worden ouders verwittigd als de volmacht ingetrokken wordt? Ik denk van niet toch? En a propos, ik zou denken dat vanaf 18 jaar de volmacht automatisch vervalt, tenzij het expliciet aangevraagd wordt, klopt dit?
-
anoniem1234567
- Newbie

- Contacteer:
Haha, ok, blijkbaar heel wat wantrouwen, mss wel begrijpelijk.
De eigenlijke uitleg wat er aan de hand is:
Ik ben zoals reeds gezegd 21 jaar, geen verlengde minderjarigheid of weet ik veel wat, en nog student
Ik had het misschien beter van in het begin uitgelegd zoals het zat dus hier komt ie:
Iedere maand krijg ik (zoals meerdere jongeren van mijn leeftijd) een bepaald bedrag op mijn rekening gestort door mijn ouders. Mijn ouders hebben nog volmacht, niet omdat ik onbetrouwbaar ben met geld, maar omdat iedere ouder graag wel de financiële gebeurtenissen van zijn nog inwonend kind in het oog houdt neem ik aan, heb ik ook nooit een probleem van gemaakt, dat is zelfs meestal enorm handig, indien mama ziet dat ik bijvoorbeeld deze week een heel uitzonderlijke kost heb, dan kan ze eventueel beslissen om nog wat extra te steunen
Nu wil ik graag mijn studentenvereniging sponsoren. Ik weet wel dat dit iets is waar mijn ouders faliekant tegen zijn, ze zijn vrij terughoudend wat betreft sponsoringen/donaties etc. en zeker als het mijn studentenvereniging betreft. Wel even vermelden dat ik zeker niet op het slechte pad ben geraakt, ben tot nu toe mooi door al mijn jaren geraakt. Het bedrag bedraagt hier slechts 50 EUR en ik krijg er zelfs nog het een en ander voor terug. Verder ben ik al jaren lid en wil ik dat dus gewoon doen, er dragen nog mensen hun steentje bij en ik heb dit allemaal ingecalculeerd in mijn maandbudget
That's it, ik weet dat wanneer ik het vraag dit niet gaat mogen en als ze het zien, ze niet tevreden gaan zijn. De vereniging aanvaardt de sponsoring wel enkel via overschrijving en sowieso zou het nu moeilijk zijn om dit zelf binnen te brengen aangezien ik momenteel thuis ben 
De eigenlijke uitleg wat er aan de hand is:
Ik ben zoals reeds gezegd 21 jaar, geen verlengde minderjarigheid of weet ik veel wat, en nog student
Ik had het misschien beter van in het begin uitgelegd zoals het zat dus hier komt ie:
Iedere maand krijg ik (zoals meerdere jongeren van mijn leeftijd) een bepaald bedrag op mijn rekening gestort door mijn ouders. Mijn ouders hebben nog volmacht, niet omdat ik onbetrouwbaar ben met geld, maar omdat iedere ouder graag wel de financiële gebeurtenissen van zijn nog inwonend kind in het oog houdt neem ik aan, heb ik ook nooit een probleem van gemaakt, dat is zelfs meestal enorm handig, indien mama ziet dat ik bijvoorbeeld deze week een heel uitzonderlijke kost heb, dan kan ze eventueel beslissen om nog wat extra te steunen
-
anonymous9
Als het maar 50 EUR is, dan zou ik dat gewoon cash gaan afhalen, en dan kunt ge nog altijd zeggen dat ge een kerstcadeautje kocht voor een geheim vriendje/vriendinnetje. Voila! Geef de 50 EUR aan een medeverenigingmember in cash, en vraag dat die het doorstort per overschrijving. Als het maar over 50 EUR gaat kunde toch héél gemakkelijk iets forceren 
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Euh, handig? Om te storten heeft je mama echt geen volmacht nodig hooranoniem1234567 schreef:Mijn ouders hebben nog volmacht, niet omdat ik onbetrouwbaar ben met geld, maar omdat iedere ouder graag wel de financiële gebeurtenissen van zijn nog inwonend kind in het oog houdt neem ik aan, heb ik ook nooit een probleem van gemaakt, dat is zelfs meestal enorm handig, indien mama ziet dat ik bijvoorbeeld deze week een heel uitzonderlijke kost heb, dan kan ze eventueel beslissen om nog wat extra te steunen
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell